Gå til innhold

Vi skulle bare ha et barn til men... Shit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei? Jeg spør kun fordi det er ganske vanlig å miste en eller to av trillingene hvis du er veldig kort på vei. Men hvis dette var OUL, så blir du nok trillingmamma.

Lykke til, dere kommer til å takle det fint!

Anonymkode: 8be48...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Traff ei dame med nyfødte trillinger på sykehuset en gang, hun fikk være der i lang tid etter fødselen så hun fikk masse hjelp. Hun hadde et rom, tror faktisk hun var der i flere måneder selv om babyene var friske (små da naturligvis). Hør med lege og fødeavdeling hvordan trillinger håndteres, mener du får spesialbehandling.

Hun jeg traff hadde ei svær barnevogn full av babyer 🙂 De var kjempesøte og det var like før jeg stjal en av dem 😍

Anonymkode: 87498...626

🤣 Så søt du er! 

Kan jo være du hadde fått en om du spurte? 😜 Bare til låns et par timer selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke noe bedre å komme med?🙄

Anonymkode: 7ecda...bc5

Hvorfor er så mange så fintfølende på det når noen opplyser om at fosterreduksjon eller abort er et alternativ? 

Fosterreduksjon er jo et naturlig alternativ å vurdere hvis man ikke ønsker så mange barn, og det kan jo være at TS ikke visste om eller hadde tenkt på den muligheten.

Mitt inspill var da like legitimt som alle andres. Informativt og ikke ondsinnet. Eneste kritikken jeg kan akseptere på innlegget er at det ikke var særlig utdypende.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke lov lenger, hilsen KrF 

Anonymkode: a3e18...44e

Det er lov, men må bli behandlet av ei nemd. Nemdene sier nesten alltid ja.

Anonymkode: b955a...4c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er du på vei? Jeg spør kun fordi det er ganske vanlig å miste en eller to av trillingene hvis du er veldig kort på vei. Men hvis dette var OUL, så blir du nok trillingmamma.

Lykke til, dere kommer til å takle det fint!

Anonymkode: 8be48...1db

Å herregud! Ja stress henne mer! Bra jobba👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får i alle fall 95 uker permisjon med 100% lønn og 115 uker ved 80% lønn :)

Masse lykke til!🤗 Venter tvillinger selv, og må innrømme at jeg er ganske spent!

Hvor langt er du på vei? :)

Anonymkode: 85381...e86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut www.lokalverdi.no (nettside for å opprette innsamlingsaksjon med tanke på penger).

Trål Finn.no allerede fra nå av. Der kan du legge inn søk på hva som gis bort gratis av barneleker, utstyr og brukte klær slik at du får e-post fra Finn når det kommer nye treff i søket ditt.

Lykke til!

Anonymkode: 23aae...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kim123 skrev:

Å herregud! Ja stress henne mer! Bra jobba👍

Som person liker jeg å være forberedt på det verste, så det var virkelig godt ment. Hvis hun f.eks. er 6–7 uker på vei ER det dessverre høy sannsynlighet for å miste ett av fostrene. Men hvis hun er typ 18 uker på vei, er risikoen mye lavere.

Uansett er trillingsvangerskap høyrisikosvangerskap, så det må man bare venne seg til. Det går nok bra!

Anonymkode: 8be48...1db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en overraskelse å få.

Ville begynt med en samtale hos jordmor, sannsynligheten for at hun vet hvordan hjelp dere kan få er ganske stor.

Kanskje har kommunen «husmorvikar», slik at dere kan få tildelt noen timer med hjelp til husarbeid? Kanskje finnes det noen form for avlastning, dersom dere trenger det?

Anonymkode: f6365...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler dere å flytte nærmere familien. Dere vil trenge avlasting, det er ingen vits å leke helter og gå i «jeg må klare meg selv» stressmodus. Det er ingen som forventer det av deg, å kunne ta være på fire små barn fulltid. 

Men ellers, dette blir sikkert bra, og kjempestas med trillinger da. :) 

Anonymkode: d5833...b86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! ❤️ Gratulerer og lykke til 🥰 Det må være litt av en sjokkbeskjed. Men tenk så utrolig, dere er liksom en av veldig få! Og meget fruktbare 😁🙏🏼

Anonymkode: 11fa8...56d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er så mange så fintfølende på det når noen opplyser om at fosterreduksjon eller abort er et alternativ? 

Fosterreduksjon er jo et naturlig alternativ å vurdere hvis man ikke ønsker så mange barn, og det kan jo være at TS ikke visste om eller hadde tenkt på den muligheten.

Mitt inspill var da like legitimt som alle andres. Informativt og ikke ondsinnet. Eneste kritikken jeg kan akseptere på innlegget er at det ikke var særlig utdypende.

Det er lov, men må bli behandlet av ei nemd. Nemdene sier nesten alltid ja.

Anonymkode: b955a...4c8

Fordi det er ufint og umusikalsk å foreslå det uten at det spørres etter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er så mange så fintfølende på det når noen opplyser om at fosterreduksjon eller abort er et alternativ? 

Fosterreduksjon er jo et naturlig alternativ å vurdere hvis man ikke ønsker så mange barn, og det kan jo være at TS ikke visste om eller hadde tenkt på den muligheten.

Mitt inspill var da like legitimt som alle andres. Informativt og ikke ondsinnet. Eneste kritikken jeg kan akseptere på innlegget er at det ikke var særlig utdypende.

Det er lov, men må bli behandlet av ei nemd. Nemdene sier nesten alltid ja.

Anonymkode: b955a...4c8

TS har ikke gitt uttrykk for at hun har lyst til å kvitte seg med 1-2 av barna så unødvendig var det jo.

Anonymkode: 7ecda...bc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i facebookgruppa "tvillingmødre :)" så får du råd av noen som vet hva de snakker om (tvilling/trillingmødre)

Anonymkode: 76201...a88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plis lag en svangerskaps dagbok her inne, jeg vil følge deg! 

Anonymkode: dd2d1...3fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...