Gå til innhold

Vi skulle bare ha et barn til men... Shit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså er i panikkmodus! 

Vi har et barn fra før på 11 måneder , og ønsket oss EN til.  Så vi ble veldig glad når vi fant ut jeg var gravid. Men da vi var på ultralyd tellte jordmor opp TRE foster! Jeg ante ikke det gikk å bli naturlig gravid med trillinger! 

Hva i svarte skal vi gjøre! Vi må ha større hus, større bil og Gud hjelp meg! Vi ville ha bare to barn fordi da hadde vi hatt en romslig økonomi, men nå kan det bli trangt. Men vi kommer til å klare oss, barna må nokk dele rom en stund. For nytt hus har vi ikke mulighet til å kjøpe, siden vi kjøpte dette huset for 18 måneder siden. 

Jeg og gubben er i sjokk! Vet ikke hvordan vi psykisk skal klare 3 spebarn samtidig. Vi er i midten av 20 årene så vi er relativt unge. Så økonomien blir sikkert bedre etterhvert. 

Er det noen med tvillinger eller trillinger som kan dele opplever, erfaringer, økonomiske triks og mental styrke til å forbedre oss. 

Kan også nevne at familie bor på andre siden av landet så støtte og avla2i hverdagen blir det lite av. 

Anonymkode: 01641...444

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer 🥳

klart dere er i sjokk, ta litt tiden til hjelp, dette må fordøyes 😅 

og hør med kommunen og nav hva de kan til av støtte og prøv å få konkret oversikt.

barn som deler rom er bare koselig, ihvertfall en god del år fremover, så slikt er ikke verdt å stresse med i det hele tatt.

Det er mye som kan skje, forbered så mye dere kan tidlig, svangerskap med trillinger er ikke lett.

meld dere inn i tvillingforeldreforeningen om hverdagslige erfaringer og støtte fra de som har opplevd det samme 😊

lykke til

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som opplevde det samme. Det gikk veldig veldig bra, selv om de var slitne og amming, legging osv, gikk som på samlebånd. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Må innrømme jeg hadde et lite håp om å ende i din situasjon, ønsker deg all hell og lykke ❤️

Anonymkode: bb320...6fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi shit, skjønner at dette er ganske sjokkerende!! Fire under 2 er det ikke mange som kan skryte på seg 😅

Hvis jeg ikke tar feil får dere 46 uker hver etter fødselen som dere kan ta samtidig, så det bør hjelpe godt det første året. Dere er unge og har litt erfaring, så dere klarer dette 💪

Gratulerer så mye, håper på et fint svangerskap og tre friske, fine småttiser. 💕

Anonymkode: 9b6dd...945

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, GRATULERER fra meg.:hjerte:

Det hadde kommet som et sjokk på meg også om jeg hadde opplevd det samme, det kan jeg garantert si. Men ønsker disse nurkene velkommen til verden. Det er mye arbeid ja, men du verden... så mye kos. Stå på, dere får nok hjelp fra flere hold enn dere tror.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha hatt både venninne, ei i termingruppa og kusine med tvillinger det siste året så vil jeg først som sist råde til å droppe ammingen uansett hvor ideelt det høres ut.

 

Fellesnevneren for alle 3 har vært at de prøvde å amme og virkelig holdt på å gå på en alvorlig smell, de var langt langt nede pga det psykiske, utilstrekkelighet og ekstrem søvnmangel. Alle 3 fikk det så utrolig mye bedre når de tok beslutningen på å ikke amme slik at far kunne være like mye på banen. 

 

 

Anonymkode: 460f4...9ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

Dette vert heilt fantastisk, og også slitsomt. Heldigvis er de unge og friske. Spennande! Håper du oppdaterer gjennom svangerskapet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skjønner godt at dere er i sjokk. Såvidt jeg vet så har dere rett på avlastning og, som dere kan bruke på å gjøre noe annet eller rett å slett bare sove litt. Vet det er ei på Instagram som deler fra livet sitt, hun er trilling og har fått trillinger selv. Men husker ikke hva hun heter

Anonymkode: a0cce...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, skjønner godt at dere er i sjokk. Såvidt jeg vet så har dere rett på avlastning og, som dere kan bruke på å gjøre noe annet eller rett å slett bare sove litt. Vet det er ei på Instagram som deler fra livet sitt, hun er trilling og har fått trillinger selv. Men husker ikke hva hun heter

Anonymkode: a0cce...140

Triplet_with_triplets 

kan også anbefale triplets_of_copenhagen

Anonymkode: 79681...1fe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dokumentaren på dansk TV som heter «tillykke, i skal have trillinger» der er norske Maria med også 😊

den ligger ute på nett 👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fosterreduksjon?

Anonymkode: b955a...4c8

Du hadde ikke noe bedre å komme med?🙄

Anonymkode: 7ecda...bc5

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter den som skriver å droppe amming, hadde kun 1 barn selv og så utrolig mye lettere det var da far også kunne mate, og det var bare med 1. 

Anonymkode: d3b19...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fosterreduksjon?

Anonymkode: b955a...4c8

Det er vel ikke lov lenger, hilsen KrF 

Anonymkode: a3e18...44e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff ei dame med nyfødte trillinger på sykehuset en gang, hun fikk være der i lang tid etter fødselen så hun fikk masse hjelp. Hun hadde et rom, tror faktisk hun var der i flere måneder selv om babyene var friske (små da naturligvis). Hør med lege og fødeavdeling hvordan trillinger håndteres, mener du får spesialbehandling.

Hun jeg traff hadde ei svær barnevogn full av babyer 🙂 De var kjempesøte og det var like før jeg stjal en av dem 😍

Anonymkode: 87498...626

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer😊 hvor langt er du på vei? Sjefen min fikk trillinger naturlig. Det hadde dog noen generasjoner tidligere Også fått. Hun sa dog at trillinger ofte blir til tvillinger i løpet av første trimester. Vet dog ikke om dette stemmer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så heldige dere er! Når sjokket har lagt seg vil dere skjønne det. Dette går fint, selv om det til tider blir slitsomt. Og når barna blir noen år, har de alltid flere å leke med, så dere kan hvile 😉 Dere trenger færre ting enn dere tror, og det meste kan kjøpes brukt. Lykke til! 

Anonymkode: cfcfe...9f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...