Gå til innhold

Syntes nav kunne arrangere julebord for oss trygdede


Gjest Bukkenbruse

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Bukkenbruse skrev:

Urettferdig at vi som lever på nesten ingenting og må spise julemiddag fra Fjordland på juleaften.

gå rundt bjørkekvisten og synge julesanger.  vi fortjener bedre

Har ikke frelsesarmeen noe greier på julaften? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om du har gyldig grunn til å slippe juleaktivitetene NAV pålegger deg:-)

Anonymkode: 5cffb...37d

Du mener den sedvanlige «å sitte hjemme og skamme seg»? 

Anonymkode: afb80...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
2 timer siden, Bukkenbruse skrev:

Urettferdig at vi som lever på nesten ingenting og må spise julemiddag fra Fjordland på juleaften.

gå rundt bjørkekvisten og synge julesanger.  vi fortjener bedre

Du vil virkelig gå på et julebord arrangert av nav..?

Det finnes julebord/juleselskap for dårlig stilte og ensomme. Så senest i forrige uke en annonse på det. Kirken og andre veldedige foreninger arrangerer så mulighetene er flere. Dessuten er Fjordland dyrere enn ribbe. Ribbe har jo vært priskrig om et par år nå så det burde ikke være noe problem. Det er også fra tid til annen tilbud på tilbehør. I fjor var det 1 kr pr ok og grøtris til 1 kr pk. Flere gårder har også gratis juletrehogst søndagene før jul. Juletrepynt kan du få både på loppemarked og på gis bort på finn. Nå syntes jeg du virket bitter og lite løsningsorientert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julemiddag fra Fjordland er jo dyrere enn å lage middagen fra bunn da, så synes ikke direkte synd på deg akkurat. Jeg er selv i full jobb, men kjøper aldri Fjordland til full pris fordi det er så dyrt. Hender jeg koster på meg en laks med urtesaus hvis jeg finner den på halv pris, fordi den er så sinnsykt god.

Anonymkode: 052cd...747

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fjordland er dyrt, hvordan har du da råd til det? Billigere å lage selv hjemme. 

Anonymkode: 1613d...087

Dersom det skal lages til bare en person så vil jeg nok mene at det faktisk er billigere å kjøpe en pakke fra Fjordland enn å kjøpe en bit fersk ribbe (som du må steke selv og klare å få mør og saftig som liten bit), kjøpe medisterfarse og -pølse, pluss 1 rødkål, solbærsirup og poteter.

 

Anonymkode: f2fc5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bukkenbruse

Jeg kjøper ikke Fjordland, jeg finner i konteinerne bak rema som har gått ut på dato.

og jeg er ute i skogen og hugger Bjørke kvisten selv 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager forsørger du mannen? 

Anonymkode: 6a877...0bf

Fordi vi bor sammen. Nav trakk meg i trygd fordi vi er samboere, han er syk og har ikke jobb, og etter at de tok fra meg noen tusen I måneden fordi det er billigere å være to, så sa de har jeg har forsørgerplikt for ham.... 

Anonymkode: cff44...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...