Gå til innhold

Syntes nav kunne arrangere julebord for oss trygdede


Gjest Bukkenbruse

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Bukkenbruse said:

Urettferdig at vi som lever på nesten ingenting og må spise julemiddag fra Fjordland på juleaften.

gå rundt bjørkekvisten og synge julesanger.  vi fortjener bedre

Og jeg synes at det er urettferdig at jeg må feire jul alene. Jeg har ikke familie, og ikke særlig med venner. Jeg sitter derfor alene i julen, og tenker på at jeg skulle ønske at jeg en gang i løpet av livet mitt skulle ønske at det kunne komme ei dame som var villig til å være sammen med meg, som hadde hatt lyst til å være med meg, og å lage minner og tradisjoner med meg. Men det skjer ikke.

Sannheten er at det ikke har noe med rettferdighet å gjøre. Akkurat som din situasjon.

Anonymkode: 5e682...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bukkenbruse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes at det er urettferdig at jeg må feire jul alene. Jeg har ikke familie, og ikke særlig med venner. Jeg sitter derfor alene i julen, og tenker på at jeg skulle ønske at jeg en gang i løpet av livet mitt skulle ønske at det kunne komme ei dame som var villig til å være sammen med meg, som hadde hatt lyst til å være med meg, og å lage minner og tradisjoner med meg. Men det skjer ikke.

Sannheten er at det ikke har noe med rettferdighet å gjøre. Akkurat som din situasjon.

Anonymkode: 5e682...d37

Du kan bli med på nav julebord som min +1 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha oppmøtetvang på julebordet. Hvis du ikke kommer, uansett grunn, så åker su rett inn i buret!

Anonymkode: afb80...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bukkenbruse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi må ha oppmøtetvang på julebordet. Hvis du ikke kommer, uansett grunn, så åker su rett inn i buret!

Anonymkode: afb80...317

😂 helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må ha oppmøtetvang på julebordet. Hvis du ikke kommer, uansett grunn, så åker su rett inn i buret!

Anonymkode: afb80...317

Og så må man selvfølgelig fratas ytelsen. Øyeblikkelig og på ubestemt tid! :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Bukkenbruse said:

Urettferdig at vi som lever på nesten ingenting og må spise julemiddag fra Fjordland på juleaften.

gå rundt bjørkekvisten og synge julesanger.  vi fortjener bedre

Hvorfor fortjener du mer?

Anonymkode: 67dac...a4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Bukkenbruse said:

Nei vil at nav skal arrangere det. Nav trygdede unite

Og hvor mye av statsbudsjettet skal settes av til julebord for 350.000+ gjester? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør på minstesats uten ung ufør tillegg som forsørger en voksen mann og bor ganske dyrt. Jeg begynner å spare til julen i januar! Jeg har råd til julemat. Du må lære seg å prioritere. Selvsagt skal ikke nav betale for julebord. 

Anonymkode: cff44...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må ha oppmøtetvang på julebordet. Hvis du ikke kommer, uansett grunn, så åker su rett inn i buret!

Anonymkode: afb80...317

Ikke om du har gyldig grunn til å slippe juleaktivitetene NAV pålegger deg:-)

Anonymkode: 5cffb...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortjener du mer?

Anonymkode: 67dac...a4f

Jeg også stusset på denne.

Anonymkode: 5cffb...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Og hvor mye av statsbudsjettet skal settes av til julebord for 350.000+ gjester? 

Ca. 10 millioner bør man vel ha hvis det skal bli noe skikkelig julebord! ;) Men det må selvfølgelig bli strengt forbudt å feire jul sammen med egen familie for de det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om du har gyldig grunn til å slippe juleaktivitetene NAV pålegger deg:-)

Anonymkode: 5cffb...37d

Men skal vi da tillate at for eksempel dumheter som religion og livssyn er gyldig grunn eller mener du at julefeiring etter norske tradisjoner bør være pålagt absolutt alle?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bukkenbruse said:

Nei vil at nav skal arrangere det. Nav trygdede unite

Så poenget er at NAV skal "straffes", ikke at du selv skal ha en hyggelig jul? 

Tror jeg dropper ut. Du høres så sur ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Putti (Kosedama)

Julen er til for å kose seeeeeg ❤️❤️

At nav skal betale julebord til alle trygdede er meget usannsynlig 😌😅

Hadde jo vært gøy å kose seeeeg med alle dere andre trygdede da ❤️❤️

Men sånn er livet. Vi får gjøre det beste ut av det ❤️❤️

God jul a dere ❤️❤️

Håper alle Koser seeeg 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør på minstesats uten ung ufør tillegg som forsørger en voksen mann og bor ganske dyrt. Jeg begynner å spare til julen i januar! Jeg har råd til julemat. Du må lære seg å prioritere. Selvsagt skal ikke nav betale for julebord. 

Anonymkode: cff44...7dd

Hvorfor i alle dager forsørger du mannen? 

Anonymkode: 6a877...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Putti (Kosedama)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes at det er urettferdig at jeg må feire jul alene. Jeg har ikke familie, og ikke særlig med venner. Jeg sitter derfor alene i julen, og tenker på at jeg skulle ønske at jeg en gang i løpet av livet mitt skulle ønske at det kunne komme ei dame som var villig til å være sammen med meg, som hadde hatt lyst til å være med meg, og å lage minner og tradisjoner med meg. Men det skjer ikke.

Sannheten er at det ikke har noe med rettferdighet å gjøre. Akkurat som din situasjon.

Anonymkode: 5e682...d37

Kjære kjære deg ❤️❤️

Hadde jeg hatt mulighet så skulle du fått komme til meg, så skulle vi kose oss med julemat, julefilm, julegaver og julesanger ❤️❤️ 

God kos til deg vennen ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De 3 siste julaftenene hat vi hatt et eldre ektepar uten nær familie på besøk, ufør alenemor med 2 barn og familie med ett barn hvor far var ufør på besøk. Da hadde vi ribbe, pinnekjøtt og masse kaker og dessert. Det eldre ekteparet og barna i familiene fikk også gaver av oss. Vi kjente ikke disse menneskene, hadde møtt dem en gang før julaften. 

Er et opplegg gjennom røde kors. Kanskje det er noe lignende der du bor? 

 

Anonymkode: 06bfd...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemiddag fra Fjordland er jo dyrere enn å lage middagen fra bunn da, så synes ikke direkte synd på deg akkurat. Jeg er selv i full jobb, men kjøper aldri Fjordland til full pris fordi det er så dyrt. Hender jeg koster på meg en laks med urtesaus hvis jeg finner den på halv pris, fordi den er så sinnsykt god.

Anonymkode: 052cd...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bukkenbruse skrev:

Urettferdig at vi som lever på nesten ingenting og må spise julemiddag fra Fjordland på juleaften.

gå rundt bjørkekvisten og synge julesanger.  vi fortjener bedre

Fjordland er dyrt, hvordan har du da råd til det? Billigere å lage selv hjemme. 

Anonymkode: 1613d...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leo skrev:

Og så må man selvfølgelig fratas ytelsen. Øyeblikkelig og på ubestemt tid! :ler: 

Selvfølgelig. Skulle bare mangle!! 

Anonymkode: afb80...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...