Gå til innhold

Har du noen krav til uteområde når du kjøper bolig?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Til den tid når eg skal kjøpe enebolig sammen med min fremtidige ektefelle:

Lite/null innsyn. Inngjerda. Medium størrelse, siden eg har hund som liker å herje. Solrikt. Stort pluss for platting og fin utsikt. 

Endret av _nubbenella
La til eit punkt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode solforhold fra morgen til kveld er det viktigste for meg. Utrolig kjedelig med skygge i hagen om ettermiddagen om sommeren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha hage stor nok til å ha et lekeområde (huske, sandkasse, lekehytte, sklie og andre leke apparater)

Trenger og plass til en hagestue og et tørkeskur

Men første jeg ser på er solforhold

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

TS her.

Her var det mange gode poeng! Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha litt plen til å kunne ha trampolinen, men den man og ha på terrassen. Dette med basseng og sandkasse, huskestativ i hagen uten at det skal føles tett på har jeg ikke tenkt på. Takk for tipset!

Anonymkode: 2df7f...cea

Tryggest å ha trampoline i hagen, og da nedgravd. 

Litt pes å lage til, men vel verdt det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei avstand til jobb kollektivt og med bil.  Liten hage med plass til utemøbler, grill, liten trampoline, sandkasse, og helst en liten urtehage. Gangavstand til skole, må ikke krysse stor trafikkert vei. Mange naboer, helst andre barnefamilier, og liv og røre. Felles lekeplasser hvor man kan møtes og bli kjent med andre familier. Sol på uteplassen i løpet av dagen. Velstelt borettslag. 

Anonymkode: 1c51c...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solforhold, ville ha et sted som i hvert fall hadde ettermiddagssol og kveldssol, en liten hageflekk (orker ikke for stor hage),  og at det var skjermet fra innsyn minimum på en av solområdene. Kjøpte rekkehus hvor vi har en liten hage med markterasse hvor vi har morgensol frem til 12, og stor, skjermet veranda på andre siden med sol fra 12 til den går ned om kvelden. Helt perfekt for oss! 

Anonymkode: 4323c...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Vedlikeholdsfritt som mulig, og privat med null innsyn. Litt ettermiddagssol er fint. Ikke for stort. 

Anonymkode: 7016b...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ønsker jeg hverken hage eller å bo på bakkeplan, men fin balkong er et must. 

Hvis jeg skulle hatt et uteområdet så hadde jeg så klart vært opptatt av solforhold. Ellers ville jeg vært opptatt av at plenen skulle være flat, slik at man kan ha robotgressklipper. Og gjerne ett eller flere trær fordi jeg synes det er fint å se på. Jeg er også opptatt av at det skal være stille, liker ikke at det er elv i nærheten. Da foretrekker jeg faktisk biler.

:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det må helst være ikkeeksisterende. Jeg synes hagearbeid er dørgende kjedelig så leilighet med balkong er det jeg trives best med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2019 at 1:03 PM, AnonymBruker said:

Grei avstand til jobb kollektivt og med bil.  Liten hage med plass til utemøbler, grill, liten trampoline, sandkasse, og helst en liten urtehage. Gangavstand til skole, må ikke krysse stor trafikkert vei. Mange naboer, helst andre barnefamilier, og liv og røre. Felles lekeplasser hvor man kan møtes og bli kjent med andre familier. Sol på uteplassen i løpet av dagen. Velstelt borettslag. 

Anonymkode: 1c51c...c64

TS.

Veldig enig med den her! Håper vi finner en plass som har alle disse tingene du beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til plaskebasseng, nedgravd trampoline og plass til grillen og gjester.

Anonymkode: 2df7f...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...