Gå til innhold

Kunne du jobbet frem til ungen ble født?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han trykket på vena cava fra uke 34, noe som gjorde at jeg svimte av hvis jeg lå eller satt. Ble svimmel under bilkjøring en dag og ble 100% sykemeldt etter det. 

Anonymkode: e96f7...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk kunne jeg det. Men ble 50% sykemeldt fordi jeg mentalt var ubrukelig. Ble veldig innovervendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer 1: Rakk tre dager permisjon før jeg fødte. Kunne fint jobbet de tre dagene også. 

Med nummer 2: Var i fin form helt til jeg fødte. Kom 4 dager før termin. 

Med nummer 3: Kom 23 dager før termin. Men var sykemeldt fra uke 28 pga fare for prematur fødsel.

Så i 2/3 svangerskap var jeg i form til å jobbe helt fram til fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første ja. Ble satt i gang 12 dager over termin, spørs om jeg hadde vært i form mentalt til å jobbe de siste dagene. Med tvillingene kunne jeg ikke ha jobbet til fødsel

Anonymkode: 9c7c5...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem for meg. Dvs, jeg fødte dagen etter jeg gikk ut i perm, så jeg fødte 3 uker før termin. Men det hadde vært null problem å fortsette å jobbe tre uker til. Jeg hadde bekkenløsning, men med stillesittende kontorjobb var ikke det noe hinder for å jobbe. 

Anonymkode: 31b74...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var formen din frem til fødsel og kom ungen på termin? Lurer på om du kunne ha jobbet helt frem til fødsel? 

Nå skal jeg i permisjon, men er selvstendig næringsdrivende og prøver å få en liten kabal til å gå opp. 

Jeg vet at alle svangerskap er forskjellige. Er i uke 30 og har ikke hatt noen plager så langt. Så jeg prøver bare å se hvilken erfaring andre har :)

Anonymkode: acf66...748

Jeg hadde sikkert kunnet men jeg hadde syns det var flaut om vannet gikk på jobb liksom. Ikke for det. Jeg jobber jo på samme huset som føden så hadde isåfall bare behøvd å ta heisen noen etasjer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert kunnet jobbe de 2,5 ukene med permisjon før han kom, men herregud så deilig det var å ikke gjøre det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken

Jeg jobbet frem til dagen før faktisk , da jeg da var selvstendig og ikke hadde fått folk som kunne jobbe for meg. Jeg var også kjapt i gang etter fødsel men koste meg hjemme i 6 uker først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet! Med førstemann gikk jeg på krykker fra uke 12, med andremann jobbet jeg frem til 4 uker før permisjon med super tilrettelegging, med siste var jeg sykemeldtdelvis eller helt fra uka 24 pga bekken. 

Anonymkode: c05af...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyperemesis første del av svangerskapt, gikk da på skole og jobbet i kiosk i helgene, det gikk bra fordi jeg kunne sitte, og hadde wc i nærheten. Siste halvdel var jeg i super form og kunne fint jobbet. 

Anonymkode: 300b6...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et yrke som gjorde at jeg ble sykemeldt med en gang. Hatet det. Var så kjedelig å bare gå hjemme. Kunne jobbet frem til fødselen om jeg hadde hatt et annet yrke. Var i super form! 

Anonymkode: 2cce5...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første: aldri i verden! Var innlagt mye med sonde og intravenøs pga hyperemesis. 

Med nr to: tja. Kunne kanskje jobbet 50% etter uke 16 hvis jeg hadde kontorjobb, eller kollegaer som kunne ta over så jeg kunne ta en pause eller gå og spy. Fikk riktige medisiner tidlig så var i delvis grei form. Men jeg jobbet i butikk og var alene stort sett hele dagen, ingen mulighet for tilrettelegging. 

Blir det en nr 3 så håper jeg at jeg kan jobbe frem til fødsel.

Anonymkode: e0988...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk sett kunne jeg. Løp frem til tre uker før termin, fortsatte med daglig yoga og lange gåturer frem til fødsel (to dager etter termin). Men mentalt trengte jeg de egoukene for meg selv - eller hvertfall en-to. Men det er jo litt avhengig av hva jeg innstilte meg på også. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...