Gå til innhold

Kunne du jobbet frem til ungen ble født?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var formen din frem til fødsel og kom ungen på termin? Lurer på om du kunne ha jobbet helt frem til fødsel? 

Nå skal jeg i permisjon, men er selvstendig næringsdrivende og prøver å få en liten kabal til å gå opp. 

Jeg vet at alle svangerskap er forskjellige. Er i uke 30 og har ikke hatt noen plager så langt. Så jeg prøver bare å se hvilken erfaring andre har :)

Anonymkode: acf66...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var formen din frem til fødsel og kom ungen på termin? Lurer på om du kunne ha jobbet helt frem til fødsel? 

Nå skal jeg i permisjon, men er selvstendig næringsdrivende og prøver å få en liten kabal til å gå opp. 

Jeg vet at alle svangerskap er forskjellige. Er i uke 30 og har ikke hatt noen plager så langt. Så jeg prøver bare å se hvilken erfaring andre har :)

Anonymkode: acf66...748

Er i uke 36 å kunne lett ha jobbet enda hadde jeg ikke hatt en så fysisk aktiv jobb. Jeg måtte gi meg allerede da jeg var 26 uker på vei. Da ville ikke bekkenet mitt mer.

Men hadde jeg hatt en kontorjobb e.l så hadde jeg med glede jobbet enda. 

Anonymkode: 7364b...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann kunne jeg nok det ja. Fødte en uke over termin(igangsatt)

I de to neste svangerskapene ville det ikke latt seg gjøre. Fødte hhv 3 dager før og 3 dager over termin.

Anonymkode: fb7df...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne gjort det. Fødte på termin :) formen var veldig fin hele svangerskapet. 

Anonymkode: 344b6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 11 dager på overtid og kunne fint jobbet til termin. Dagene på overtid var dog veldig slitsomme, var så uendelig trøtt og lei 😅 De kunne jeg ikke jobbet.

Anonymkode: 329aa...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte i uke 30 så jeg kunne nok ikke jobbet til termin nei 😛

Anonymkode: 6c8be...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første gjorde jeg det. Hun kom dagen etter permisjonen startet. 

Med andre derimot.. formen var forferdelig!! Sykmeldt før permisjonen startet..

Anonymkode: df951...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap var jeg fullt sykemeldt i første og deler av andre trimester, men fra ca. halvveis i svangerskapet kunne jeg nok jobbet fram til fødsel tre dager før termin (jeg var sykemeldt pga. veldig mye oppkast, men det gikk over). Men det hadde kommet litt an på type jobb, formen var ikke helt på topp med mye kynnere og plager i rygg og bekkenledd. Jeg tror f.eks. at kontorjobb hadde gått helt fint, men jobb på en småbarnsavdeling i barnehage hadde vært vanskelig. 

Det var veldig godt å ha fri de siste ukene da. Jeg var glad barnet kom ca. på termindagen fordi det betydde at jeg fikk hvilt litt hjemme før fødselen. 

 

Anonymkode: b61c1...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemeldt i uke 34 på grunn av bekkenløsning. Hvis jeg ikke hadde blitt plaget med det ville jeg arbeidet lenger. 

Dagen etter ble min datter født 😊 

Anonymkode: 4586b...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første kunne jeg jobbet fram til termin, dersom jeg måtte. Med andre har jeg vært mer eller mindre sykmeldt siden uke 6.

Anonymkode: dd645...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne helt fint arbeidet fram til jeg fødte (12 dager over termin). Syntes at dagene ble veldig lange etter jeg gikk ut i permisjon og ventet på fødsel😅 

Anonymkode: e00cd...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var i fin form. Men har kontorjobb så kunne jo stort sett sitte for meg selv og ta det med ro 😊

Anonymkode: 56f67...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i permisjon en uke før jeg fødte, kunne nok ha jobbet den siste uken.

Anonymkode: 15777...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble delvis sykemeldt pga kraftig bekkenløsning. Hadde store smerter når jeg gikk, men jeg karret meg på jobb likevel. Det tok bare litt lenger tid å bevege seg, og da kom det godt med å ha prosentvis sykmelding.

Etterhvert (sju mnd på vei) fikk jeg imidlertid premature rier, og da ble jeg sykmeldt helt. Barnet kom da jeg var akkurat en kalendermåned før termin, etter 8 mnd svangerskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, kunne ikke det. Innlagt på sykehus mesteparten av svangerskapet med blødninger. 

Anonymkode: 296a1...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann kunne jeg jobbet frem til fødsel(fødte på termin) med andremann kunne jeg ikke jobbet frem til fødsel(ble sm i uke 35) med tredjemann kunne jeg fint jobbet frem til fødsel(fødte 8 dager før termin) 

Anonymkode: c6b44...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet hele graviditeten, men var veldig klar for permisjon når den startet. Fikk bare sove noen timer hver natt, så var så trøtt og sliten. 

Anonymkode: af07e...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk kunne jeg jobbet frem til fødsel (3 barn, født ca på termindagen alle tre). Mentalt hadde jeg nok slitt veldig med å konsentrere meg om jobb, og jeg har et yrke der jeg virkelig må konsentrere meg.

Anonymkode: 202b8...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...