AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #41 Del Skrevet 4. desember 2019 Husker jeg ble forsøkt vervet da jeg var i perioden mellom ferdig master og jobb... I følge selgeren så var dette løsningen for meg. Husker ikke merket, men det var noe innen salg av sminke og hudpleie. Jeg sa vel mest ja og ha og gadd ikke respondere da hun tok kontakt med meg etter første møtet. Følte ikke dette var helt meg og ville heller ikke prakke på venner og kjente partyer og produkter. Har også hatt ei venninne i Forever Living opplegget, oppegående med master og full jobb, men i en av permisjonene ble det satsa på Forever Living. Husker jeg møtte henne for første gang på en stund og etter litt vanlig gjensynssnakk så ble det masse Forever Living propaganda og utdeling av tester. Ble litt satt ut og lurte på om hun forventa en bestilling eller noe... Heldigvis ikke veldig pågående, men ble nå meldt inn i Facebook gruppe og spammet gjennom den en stund. Var også fascinerende det som ble delt fra samlinger og veiledninger fra hennes «kontaktperson» med masse svulstig skryt! Så ut til å dabbe av da hun var tilbake i jobb igjen så tjente nok ikke så fantastisk! Anonymkode: 3ee94...4ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #42 Del Skrevet 4. desember 2019 På 12.11.2019 den 22.42, AnonymBruker skrev: Det som hovedsaklig skiller pyramidespill fra MLM er at sistenevnte selger et håndfast produkt, men noen klar skillelinje mellom disse er det ingen som har. Advocare ble nylig ansett for å være et pyramidespill, og dette er en MLM som selger helsekostprodukter. Det du påstår henger ikke på greip. NXIVM (sex-culten) er definert som en MLM i Wikipedia.. Anonymkode: 8c349...ee3 Enig. MLM-er er pyramidespill som gjemmer seg bak et produkt. Rene pyramidespill er som kjent ulovlig i Norge. Produktet gjør at bedriften er lovlig, men i motsetning til andre bedrifter ligger ikke pengene i å selge produkter. Pengene ligger i å rekruttere andre under deg, akkurat som i pyramidespill. Hvilken annen type butikk ønsker at alle i nabolaget skal starte samme butikk som en selv? Det gir ingen mening, med mindre man tenker på det og anerkjenner det som pyramidespill. Anonymkode: 96d7d...8dd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #43 Del Skrevet 4. desember 2019 Ei venninne av ei venninne av meg driver med flere forskjellige MLM greier. Tupperware, noe aloe vera greier og klær. Det hender jeg kjøper noe Tupperware av henne, de har jo faktisk en del fine produkter og kvaliteten er det ingenting å si på. Har meldt meg ut av FB gruppene for de andre greiene, er ikke interessert og orker ikke den spammen på newsfeeden hele tida. Anonymkode: deb85...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. desember 2019 #44 Del Skrevet 4. desember 2019 På 12.11.2019 den 22.16, AnonymBruker skrev: Dette er et av problemene med disse selgerne, de utnytter folk. Jeg fikk for mange år siden telefon fra en tidligere venninne som hadde noe å fortelle meg, men vi måtte møtes ansikt til ansikt. Jeg kjente lusa på gangen, og hun ble jo gjennomskuet så jeg gadd ikke møte henne. Men veldig irriterende at bekjente prøver å utnytte en. Anonymkode: d7223...790 Haha jeg hadde også en tidligere venninne (venninner hvor vennskapet dabbet naturlig av med tiden) som plutselig tok kontakt og var sååå hyggelig det var ikke måte på. Så begynte hun å mase om jeg ikke kunne tenke meg å arrangere "party" hjemme hos meg for venninne mine, så kunne hun komme og vise noen "helt fantastiske produkter" og gi oss "århundrets rabatter". Jeg bare lol nei og blokket henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #45 Del Skrevet 4. desember 2019 En jeg hadde jobbet deltid med i en matvarebutikk kontaktet meg på Facebook rundt 4 år etter vi sist hadde jobbet sammen. Jeg har offentlig profil slik at folk ser hvem jeg får av nye facebookvenner. Like etter jeg har lagt henne til så sender en fellesvenn på facebook meg en advarsel om at MLM-dama legger til alle tidligere bekjente for å lure dem inn i et pyramidespill. MLM-dama hadde også laget en helt ny facebookprofil da hun kontaktet meg, trolig fordi hun ønsket å starte med blanke ark etter å ha gjort seg upopulær med den gamle facebookprofilen. Anonymkode: 1d8b7...210 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #46 Del Skrevet 4. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jeg hadde jobbet deltid med i en matvarebutikk kontaktet meg på Facebook rundt 4 år etter vi sist hadde jobbet sammen. Jeg har offentlig profil slik at folk ser hvem jeg får av nye facebookvenner. Like etter jeg har lagt henne til så sender en fellesvenn på facebook meg en advarsel om at MLM-dama legger til alle tidligere bekjente for å lure dem inn i et pyramidespill. MLM-dama hadde også laget en helt ny facebookprofil da hun kontaktet meg, trolig fordi hun ønsket å starte med blanke ark etter å ha gjort seg upopulær med den gamle facebookprofilen. Anonymkode: 1d8b7...210 Lignende historie her. Tidligere god venninne fra ungdomstiden tok kontakt etter maange år og ville invitere til en koselig kveld. Kom etterhvert frem at det var en salgskveld det gjaldt... nei, jeg gikk ikke. Anonymkode: d7955...f44 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 6. desember 2019 #47 Del Skrevet 6. desember 2019 Nesten alle som har blitt med på et MLM opplegg blir sittende igjen med et stort lager de ikke får solgt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #48 Del Skrevet 3. april 2020 Så bra å finne denne tråden! Her er en dokumentar om MLM på NRK, har ikke lest tråden enda så vet ikke om den er postet før: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2004/PRHO94002004/avspiller Anonymkode: c15aa...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #49 Del Skrevet 3. april 2020 På 14.11.2019 den 10.14, Kniv & gaffel skrev: Har aldri drevet med MLM-salg selv, men bodde tidligere på et lite sted hvor det var ganske mye av det. I utgangspunktet var det kanskje en grei salgsmetode på et lite sted med få butikker. Problemet oppstod når folk skulle verve nye selgere og de ødela markedet for hverandre. Det var særlig Natures Own som ble problematisk. Ei av toppene i systemet til Natures Own var venninne med ei av damene på stedet, og de drev aktivt med å prøve å verve nye selgere. Jeg husker blant annet at de holdt et informasjonsmøte på et lokalt grendehus for å snakke om hvor fantastisk det var både å bruke og selge Natures Own-produkter. Selv gikk jeg på møtet med stor skepsis men også litt nysgjerrighet på hva dette egentlig dreide seg om. Det viste seg at for å være selger måtte man kjøpe inn varer for en fast sum i måneden. I en kommune med under 2000 innbyggere ble markedet fort mettet så flere av dem som trodde de skulle gjøre gode penger, ble i stedet for sittende med store lager av varer de ikke fikk solgt. Det der derfor de blir så desperate på å selge og å verve folk. Det er som de legger igjen personligheten sin og blir til en sånn salgsrepresentant, skremmende. På 14.11.2019 den 10.23, AnonymBruker skrev: Er det ikke mye ressurssvake folk som prøver å selge inn disse produktene? Anonymkode: a12de...773 Det er nok en del av det, men det er mange som er veldig ressurssterke også. Folk som ønsker å drive sitt eget selskap for eksempel Anonymkode: c15aa...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #50 Del Skrevet 22. april 2021 The Multilevel Marketing Cults: Lies, Pyramid Schemes, and the Pursuit of Financial Freedom Anonymkode: 6fa16...d85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 22. april 2021 #51 Del Skrevet 22. april 2021 Har vært med på såkalte party hos både Forever living, Tupperware og Mary Kay. Liker produktene til De to førstnevnte, men bruker bare et fåtall av de så gidder ikke mas fra ivrige selgere. Mary Kay likte jeg i begynnelsen, men nå synes jeg det er noe ordentlig ræl og den selgeren jeg kjenner er så utrolig masete og smiskete. Alt er sååå fantastisk og jeg er så flott og fin og fantastisk at et der til å få mark av. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #52 Del Skrevet 23. april 2021 Jeg anbefaler dere youtubekanalen Kiki Chanel. Hun tar for seg sannheten når det gjelder MLM og det er virkelig ikke gull og grønne skoger. Anonymkode: ad6f1...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristenmann Skrevet 4. juni 2021 #53 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2019 den 16.22): Har i det siste vært hekta på subredditer som r/antimlm og r/youniquemua. For meg har MLM alltid vært vanvittig spennende tema, men her i landet er utbredelsen (heldigvis) litt mindre enn i statene. En sjelden gang har jeg en bekjent som prøver seg, en sjelden gang får jeg en eller annen melding, men det ser ut som MLMern her til lands i snitt er langt høfligere enn i visse andre land. Jeg er innmari interessert i å høre historien fra dere som har vært med i MLM-selskapene ovenfor eller andre MLMer. Hvordan startet du, hvordan var det og drive med dette her til lands, og hvor lenge varte det. Ble det noen god inntekt av det? Hva bestod arbeidsdagen din av, og hvordan var det og få tak i nye mennesker dersom du gjorde dette. Av dem jeg vet om som har drevet med MLM vet jeg ikke om en eneste som har holdt ut i mer enn et par år. Mary Kay og Forever Living-distributørene starter med brask og bram, også dør aktiviteten ut etter cirka et år. Zinzino-folka holder korta tettere til brystet, han ene jeg veit om fikk seg etterhvert jobb på Rema i tillegg. Ironisk sett er profilen hans skikkelig "business" hvis man kan si det slik, motivational quotes, mye "nettverksbygging" men hvor i alle dager er penga 🙂 Setter enormt stor pris på alle som vil fortelle, enten det er positive eller negative opplevelser. Anonymkode: d80f1...5a3 Jeg har vært on/off i MLM-bransjen siden 1997. Kjenner meg igjen i mange av dine refleksjoner. Min erfaring er at det ofte handler om hvor gode ledere man har, men også hvordan lederskapet og eierne av selskapet er. Har opplevd å være i selskap hvor eierne ble etterforsket for økonomisk kriminalitet, hvor selskapet bruker mye penger på å etablere seg i Skandinavia for så og stenge all aktivitet etter noen år. Jeg har også hatt ledere som flakser fra selskap til selskap. MLM, Network Marketing, Crowd Marketing, Social Marketing, Direktesalg. Det er mange ulike navn på denne formen for forretning. Det er en seriøs forretningsmodell som dessverre har fått et dårlig rykte pga selskaper som er et pyramidespill, eller ponsi skeem. Etter å ha vært ute av bransjen i noen år, valgte jeg nylig å engasjere meg i et nytt selskap som er i ferd med å etablere seg i Europa og Skandinavia. De har fantastiske produkter fra Dødehavet, en eier med sunne gode holdninger og verdier, og jeg har dedikerte ledere i Skandinavia og USA som vil gjøre alt for at jeg skal lykkes. Skal man lykkes i denne bransjen handler det om valg. Man må ta et valg og man må aldri gi opp. Noen ganger møter man på utfordringer, men du må aldri gi opp. MLM er ikke en jobb, det blir en livsstil. Noen vil ha det som en hobby, andre lever av det. Jeg har flere venner som lever av MLM og de lever godt. Jeg mener jo selvsagt at alle burde velge samme selskap som det jeg har valgt 😉 . Gjør gjerne det. Det hadde jo vært veldig hyggelig, men mitt råd til deg og andre som lurer på hvilket selskap man skal velge er: Velg et selskap med produkter og et kundeprogram. Mange selskaper har kun fokus på å bygge nettverk, men det vil ikke gi deg en solid inntekt over tid. Å bygge nettverk er viktig, men kunder er enda viktigere. Skal man ha kunder, må man ha produkter kundene vil ha, og de må være så gode at kundene fortsetter å kjøpe dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristenmann Skrevet 4. juni 2021 #54 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2019 den 21.44): Min erfaring er at "alle" er med i forever living. Har 400venner på Facebook, og jeg tror hvertfall at 40av den har startet og prøvd en periode. Først er de nyfrelste. Man blir lagt til i en gruppe "Annas forever". Mye mas og lite salg.. Så dabber det av. Anonymkode: 47044...ff8 Det er også min erfaring. Kjenner flere som lever av inntekten de får fra Forever Living, men selskapet har i Skandinavia jobbet på en veldig gammeldags måte som gjør det lite attraktivt. Derfor er det mange som er forhandlere kun for å få produkter billig til eget bruk og så selger de litt når folk spør. I de fleste produktbaserte selskap i dag, foregår alt salg online. Kundene kjøper alt på nett og varene sendes direkte til kunden. Forhandleren trenger derfor ikke ha garasjen full av produkter man ikke får solgt. Skal man lykkes i MLM må man selv tro på produktene, man må bruke dem og de må faktisk være så gode at kundene vil kjøpe dem igjen. Nå er det faktisk gjort tester på kvaliteten på de fleste MLM-produkter og kvaliteten er god, stort sett hos de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #55 Del Skrevet 4. juni 2021 Kjøper av prinsipp aldri fra noen som driver med MLM. En stygg businessmodell og de fleste jeg har vært borti har en uspiselig måte å selge på. Anonymkode: 90395...bd8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 4. juni 2021 #56 Del Skrevet 4. juni 2021 Jeg ble med i Amway for noen år siden men gjorde det ikke spesielt bra. Og det visste jeg på forhånd at jeg ikke ville, da jeg ikke er en typisk salgsperson... De møtene vi var med på var egentlig helt greie, men det var enkelte der som liksom var "beskyttet" og ikke ikke skulle kontaktes, fordi de var litt viktige.... Det ble helt feil for meg. Hvis man skal lære, så hvorfor skal man ikke kunne få lære av de beste?? Var med på sånne weekend -seminarer, men de var dyre og jeg lærte ingenting jeg. Det jeg så på scenen var pene, ganske flinke folk som hadde kommet seg opp i systemet, men de fortalte jo ingenting om veien opp... Eneste fordelen med Amway sånn jeg ser det, er at man slipper jo å sitte med lager av ting - man bestiller jo bare i nettbutikken, enten som forretningseier som det heter på fint, eller som kunde. Jeg bruker fortsatt en del av produktene, fordi jeg er fornøyd med dem, men har aldri prakket noe på noen. Et par venninner har vært nysgjerrige på ting, og da har fått prøve mine og kjøpt selv dersom de ønsker det. En tidligere kompis av meg ble med i Zinzino, tror han gjør det veldig bra. Men han er en selgertype da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristenmann Skrevet 4. juni 2021 #57 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøper av prinsipp aldri fra noen som driver med MLM. En stygg businessmodell og de fleste jeg har vært borti har en uspiselig måte å selge på. Anonymkode: 90395...bd8 Ja, det finnes drittsekker i alle yrker. Forretningsmodellen er ikke stygg, men det er dessverre noen som bruker modellen for å lure folk for penger. Det har resultert i at forretningsmodellen har fått et dårlig rykte. Likevel finnes det seriøse selskaper med supre produkter som mange skryter av. Tupperware, SeacretDirect, Amway, Forever Living, Young Living, Mary Kay, Herbalife, Kyäni osv. Hadde ikke hatt noen petenkeligheter med å handle fra disse selskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #58 Del Skrevet 4. juni 2021 Positive erfaringer med Mary Kay, men min konsulent er høflig, ikke smiskete eller pushy. Faktisk er det jeg som spør henne om hun kan bestille for meg. Men det er bare en gang i blandt, er jo mye billigere med produkter fra de vanlige merkene😅 Har ikke prøvd andre MLM, men forstått at med nuskin må de betale mye for å få selge. Høres jo helt omvendt ut enn det burde være! Anonymkode: 883f6...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristenmann Skrevet 4. juni 2021 #59 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Positive erfaringer med Mary Kay, men min konsulent er høflig, ikke smiskete eller pushy. Faktisk er det jeg som spør henne om hun kan bestille for meg. Men det er bare en gang i blandt, er jo mye billigere med produkter fra de vanlige merkene😅 Har ikke prøvd andre MLM, men forstått at med nuskin må de betale mye for å få selge. Høres jo helt omvendt ut enn det burde være! Anonymkode: 883f6...37f Nu Skin har bra produkter, men er kanskje det dyreste selskapet å gå inn i. Mye jobb og vanskelig å tjene penger. Vet om andre selskap jeg ville gått inn i fremfor Nu Skin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #60 Del Skrevet 14. desember 2021 Kristenmann skrev (På 4.6.2021 den 14.02): Jeg har vært on/off i MLM-bransjen siden 1997. Kjenner meg igjen i mange av dine refleksjoner. Min erfaring er at det ofte handler om hvor gode ledere man har, men også hvordan lederskapet og eierne av selskapet er. Har opplevd å være i selskap hvor eierne ble etterforsket for økonomisk kriminalitet, hvor selskapet bruker mye penger på å etablere seg i Skandinavia for så og stenge all aktivitet etter noen år. Jeg har også hatt ledere som flakser fra selskap til selskap. MLM, Network Marketing, Crowd Marketing, Social Marketing, Direktesalg. Det er mange ulike navn på denne formen for forretning. Det er en seriøs forretningsmodell som dessverre har fått et dårlig rykte pga selskaper som er et pyramidespill, eller ponsi skeem. Etter å ha vært ute av bransjen i noen år, valgte jeg nylig å engasjere meg i et nytt selskap som er i ferd med å etablere seg i Europa og Skandinavia. De har fantastiske produkter fra Dødehavet, en eier med sunne gode holdninger og verdier, og jeg har dedikerte ledere i Skandinavia og USA som vil gjøre alt for at jeg skal lykkes. Skal man lykkes i denne bransjen handler det om valg. Man må ta et valg og man må aldri gi opp. Noen ganger møter man på utfordringer, men du må aldri gi opp. MLM er ikke en jobb, det blir en livsstil. Noen vil ha det som en hobby, andre lever av det. Jeg har flere venner som lever av MLM og de lever godt. Jeg mener jo selvsagt at alle burde velge samme selskap som det jeg har valgt 😉 . Gjør gjerne det. Det hadde jo vært veldig hyggelig, men mitt råd til deg og andre som lurer på hvilket selskap man skal velge er: Velg et selskap med produkter og et kundeprogram. Mange selskaper har kun fokus på å bygge nettverk, men det vil ikke gi deg en solid inntekt over tid. Å bygge nettverk er viktig, men kunder er enda viktigere. Skal man ha kunder, må man ha produkter kundene vil ha, og de må være så gode at kundene fortsetter å kjøpe dem. Jesus f’ing Christ, dere er jo like alle sammen som er med i disse «selskapene». Du nevner ikke engang hva selskapet «ditt» er, du synes ikke det er litt shady, eller? Anonymkode: e4378...3da 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå