Gå til innhold

Forever Living, Mary Kay, Zinzino og andre MLM-selskaper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i det siste vært hekta på subredditer som r/antimlm og r/youniquemua. For meg har MLM alltid vært vanvittig spennende tema, men her i landet er utbredelsen (heldigvis) litt mindre enn i statene. En sjelden gang har jeg en bekjent som prøver seg, en sjelden gang får jeg en eller annen melding, men det ser ut som MLMern her til lands i snitt er langt høfligere enn i visse andre land. 

Jeg er innmari interessert i å høre historien fra dere som har vært med i MLM-selskapene ovenfor eller andre MLMer. Hvordan startet du, hvordan var det og drive med dette her til lands, og hvor lenge varte det. Ble det noen god inntekt av det? Hva bestod arbeidsdagen din av, og hvordan var det og få tak i nye mennesker dersom du gjorde dette. 

Av dem jeg vet om som har drevet med MLM vet jeg ikke om en eneste som har holdt ut i mer enn et par år. Mary Kay og Forever Living-distributørene starter med brask og bram, også dør aktiviteten ut etter cirka et år. Zinzino-folka holder korta tettere til brystet, han ene jeg veit om fikk seg etterhvert jobb på Rema i tillegg. Ironisk sett er profilen hans skikkelig "business" hvis man kan si det slik, motivational quotes, mye "nettverksbygging" men hvor i alle dager er penga 🙂 

Setter enormt stor pris på alle som vil fortelle, enten det er positive eller negative opplevelser. 

Anonymkode: d80f1...5a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke egne erfaringer,  men har en søster som driver med Mary Kay,  og det har hun gjort i over 15 år. Det er hennes eneste jobb,  og hun gjør det bra. Hun både selger produkter og driver med rekruttering. 

Har også en venninne som driver med Nuskin. Hun er egentlig fysioterapeut,  og har nå trappet ned den jobben,  og tjener  svært godt på Nuskin.  Hun driver også mye med rekruttering.  Hun har nok holdt på i 6-7 år nå.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som lykkes er også de som har en salgspassion og ett sett med gode salgsskills. De fleste blir med i MLM fordi de tror det er lettjente penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

De som lykkes er også de som har en salgspassion og ett sett med gode salgsskills. De fleste blir med i MLM fordi de tror det er lettjente penger.

Og så taper de både penger og venner på det. 

Anonymkode: 9f522...398

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så taper de både penger og venner på det. 

Anonymkode: 9f522...398

Ikke alle, men 98% av de :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så taper de både penger og venner på det. 

Anonymkode: 9f522...398

Helt enig. Pyramidespill er ikke for alle. 

Anonymkode: 3885f...32b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

MLM? Er det et penere ord på pyramidespill? 

Anonymkode: 22dd3...69c

Multi Level Marketing

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLM er ingenting annet enn dritirriterende. Folk som hiver seg i gang med disse selskapene blir helt hjernevaska i troen på at deres produkter er de beste, reneste, flotteste osv, mens sannheten er at det ikke er annet enn helt vanlige varer - bare vanvittig overpriset. Har fjernet mer enn én venn fra sosiale medier grunnet syk spamming.

MLM=🤮

Anonymkode: ce643...89b

  • Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Multi Level Marketing

Som er pyramidespill. 

Anonymkode: 9f522...398

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg i forever living, men siden jeg ikke klarer å dytte produkter på folk eller spamme alle sosiale medier med produktene til folks store irritasjon så ga jeg meg. Har ei venninne jeg kjøper produkter fra da jeg syns mange av de er utrolig gode. 

Anonymkode: ecf10...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner prøvde å verve meg, og jeg turde ikke si nei. Så skulle jeg bestille varene til 10.000 fra kredittkortet, og grensa mi er 5000 så gikk det ikke gjennom. Ble så glad og letta, for jeg ville ikke bli med på MLM. Da hadde jeg en unnskylding, så kunne ikke være med. 

Hadde aldri hatt hjertet til å prøve produktene på vennene mine og familien min. 

Anonymkode: 3885f...32b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner prøvde å verve meg, og jeg turde ikke si nei. Så skulle jeg bestille varene til 10.000 fra kredittkortet, og grensa mi er 5000 så gikk det ikke gjennom. Ble så glad og letta, for jeg ville ikke bli med på MLM. Da hadde jeg en unnskylding, så kunne ikke være med. 

Hadde aldri hatt hjertet til å prøve produktene på vennene mine og familien min. 

Anonymkode: 3885f...32b

Du må lære deg å bli litt tøffere mot sånne

Anonymkode: ecf10...e79

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er med i gruppa ''Sounds like MLM but ok'' på face. Er veldig glad sånne selskap ikke er sååå populære i Norge som f.eks i USA

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de tjener penger på? Å ha «tupperware-parties» eller å verve andre selgere? Og hvordan tjener de i såfall på å verve andre?

takk for svar

Anonymkode: 10f9e...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var litt yngre (rundt 20 år) hadde jeg kun en venninne. Hun var en del av en gjeng, som jeg liksom aldri fikk bli en del av. Så en dag får jeg melding om jeg har lyst til å bli med på pizza-kveld med jentene! Åh som jeg gledet meg! Kjøpte inn en kartong vin og litt snacks før jeg dro dit så jeg kunne dele med de. Får beskjed om å sette meg ned, så kommer en mann inn på stua for å presentere om ''vidunderproduktet'' sitt.... Denne mannen hadde altså vervet venninnene, og nå skulle de ha med meg! Venninna mi fortalte at siden jeg tross alt slet med depresjon (noe jeg hadde fortalt i fortrolighet), så var disse vitaminene noe jeg bare måtte prøve!! 

Ble SÅ lei meg, for jeg skjønte jo fort at disse jentene ikke var interessert i å være med meg, men å få meg til å kjøpe dritt... Tok imot en gratis prøve de tvang på meg (som havnet i søpla så fort jeg kom hjem), og etter det kuttet jeg kontakten med venninnen min.

Anonymkode: 75110...7de

  • Liker 29
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg selger fitline, som jo er MLM. Jeg prakker det ikke på noen, men folk ser at det har skjedd noe med meg (🤩), og når de spør forteller jeg om virkningen av fitline, så da er det en del som er interessert og noen som kjøper. Jeg tjener ikke noe på det annet enn at jeg får produktene en del billigere selv, men mulig at jeg tjener litt på det ettehvert... Jeg prøvde det bare selv fordi jeg slet med energien, ikke fordi det var «penger å tjene». Men serr, jeg har fått et nytt liv med å drikke det der hver dag 💪🏻💃🏻
 

Mye av MLM er nok gode varer, men jeg blir skeptisk selv jeg til alt som er MLM. Men det som er med fitline er hvertfall at det ikke er noe press verken på å kjøpe eller selge, og man selger det jo bare hvis man er fornøyd selv (for man må ha abonnement og må bruke det selv for å kunne være distributør. Hvis man ikke er fornøyd får man pengene tilbake og man trenger selvdagt ikke selge det til noen da). 

Anonymkode: 368a2...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner en som driver med mary kay, hun tror på produktet og lurer ingen, men hun tjener vel ikke så mye på det heller... kjenner en som selger nuskin og hun er typisk skruppeløs selger. hun startet med det tidlig, så hun har endel ledd under seg og tjener godt med penger, men de leddene under henne - der har det vært endel skjebner. 

det er jo bare lureri. hvis man sjekker innholdsfortegnelsen på nunskin-produkter er det bare billigste og enkleste sort hudpleieproduktingredienser, ingenting fancy i det hele tatt. mary kay er vel helt ok ansiktsprodukter - ikke veldig bra, men heller ikke veldig dårlig. herbalife er bare ræva tull. eteriske oljer er bare tull. 

 

styr unna. enten så taper man masse penger, eller så tjener man penger på andres elendighet.

Anonymkode: 39096...4c2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! MLMs i Norge har trigget nysgjerrigheten min veldig fordi det ikke er like åpenlyst som i statene. Personlig er jeg glad vi ikke ser mye til Amway, Doterra, Young Living, Younique, Lularoe og de andre utallige selskapene som 99% ikke tjener noe i. 
 

Har blitt forsøkt vervet 4-5 ganger, den ene var jeg pur ung og på busstur med bikkja. Det var det jammen meg en Aloe Vera-mann som skulle selge meg propolis-krem og ha meg med på møte. Glad jeg lukta lunta, for til tross for all skrytinga så fyren regelrett ut som en boms. Så han igjen seinere. Han kjørte et vrak av en gammel Citröen med Forever Living-merke på. Var også en kar jeg visste om med hauger av betalingsanmerkninger som skulle bli rik med EQ. 
 

Mary Kay-folk i Norge opplever jeg som høflige folk. Forever Living er mer pågående, men jeg har venner på lista som aldri har forsøkt og verve meg. Kudos til dere! Bortsett fra en eldgammel Tupperware-boks kommer jeg aldri til å støtte industrien, bortsett fra de som lykkes ødelegger det både venneforhold og økonomi.. 

Anonymkode: 8c349...ee3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at MLMs er et fascinerende tema. Anbefaler deg podcasten The Dream, som kaster et kritisk blikk på virksomheten

Anonymkode: f5aba...a7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...