Gå til innhold

Forever Living, Mary Kay, Zinzino og andre MLM-selskaper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at "alle" er med i forever living.  Har 400venner på Facebook, og jeg tror hvertfall at 40av den har startet og prøvd en periode. Først er de nyfrelste. Man blir lagt til i en gruppe "Annas forever". Mye mas og lite salg.. Så dabber det av. 

Anonymkode: 47044...ff8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det de tjener penger på? Å ha «tupperware-parties» eller å verve andre selgere? Og hvordan tjener de i såfall på å verve andre?

takk for svar

Anonymkode: 10f9e...d65

Man tjener på de man verver fordi du får en liten fortjeneste av det de selger for. Så de som er på topp i feks forever living har det greit siden de har så mange minions 

Anonymkode: ecf10...e79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var litt yngre (rundt 20 år) hadde jeg kun en venninne. Hun var en del av en gjeng, som jeg liksom aldri fikk bli en del av. Så en dag får jeg melding om jeg har lyst til å bli med på pizza-kveld med jentene! Åh som jeg gledet meg! Kjøpte inn en kartong vin og litt snacks før jeg dro dit så jeg kunne dele med de. Får beskjed om å sette meg ned, så kommer en mann inn på stua for å presentere om ''vidunderproduktet'' sitt.... Denne mannen hadde altså vervet venninnene, og nå skulle de ha med meg! Venninna mi fortalte at siden jeg tross alt slet med depresjon (noe jeg hadde fortalt i fortrolighet), så var disse vitaminene noe jeg bare måtte prøve!! 

Ble SÅ lei meg, for jeg skjønte jo fort at disse jentene ikke var interessert i å være med meg, men å få meg til å kjøpe dritt... Tok imot en gratis prøve de tvang på meg (som havnet i søpla så fort jeg kom hjem), og etter det kuttet jeg kontakten med venninnen min.

Anonymkode: 75110...7de

Dette er et av problemene med disse selgerne, de utnytter folk. 

Jeg fikk for mange år siden telefon fra en tidligere venninne som hadde noe å fortelle meg, men vi måtte møtes ansikt til ansikt. Jeg kjente lusa på gangen, og hun ble jo gjennomskuet så jeg gadd ikke møte henne. Men veldig irriterende at bekjente prøver å utnytte en.

Anonymkode: d7223...790

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i at MLMs er et fascinerende tema. Anbefaler deg podcasten The Dream, som kaster et kritisk blikk på virksomheten

Anonymkode: f5aba...a7a

Takk for tipset! Har hørt gjennom hele denne, «Sounds Like a MLM, but ok» pluss det meste annet av podcaster som ligger ute om emnet. Alle kan anbefales på det sterkeste til «skuelystne» som oss 

Anonymkode: 8c349...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en i familien som drev med det der. Grei måte og stappe i seg massevis av sjokkis uten dårlig samvittighet 😂

Anonymkode: 8c349...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Som er pyramidespill. 

Anonymkode: 9f522...398

Det blir som å si at muslimer er terrorister. Altså feil.

Anonymkode: 69f06...9da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at "alle" er med i forever living.  Har 400venner på Facebook, og jeg tror hvertfall at 40av den har startet og prøvd en periode. Først er de nyfrelste. Man blir lagt til i en gruppe "Annas forever". Mye mas og lite salg.. Så dabber det av. 

Anonymkode: 47044...ff8

Er det fælt og si at jeg og venner går inn på Google-Maps, søker på «Forever» eller «aloe» og rapporterer «bedriften» som privat bolig? 
 

Dabber som ofte raskt av, selv den mest ihuga av mine FB-venner har blitt tyst etter 3-4 år med spam om aloe-verajuice og juicepulver. 

Anonymkode: 8c349...ee3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som å si at muslimer er terrorister. Altså feil.

Anonymkode: 69f06...9da

Det som hovedsaklig skiller pyramidespill fra MLM er at sistenevnte selger et håndfast produkt, men noen klar skillelinje mellom disse er det ingen som har. Advocare ble nylig ansett for å være et pyramidespill, og dette er en MLM som selger helsekostprodukter. Det du påstår henger ikke på greip.

NXIVM (sex-culten) er definert som en MLM  i Wikipedia..

Anonymkode: 8c349...ee3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med de der er faktisk explosive gambling. Har bestevenninna mi fra barneskolen sittende inni der, fast bestemt på at storgevinsten tikker inn any day now.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidigere venninne driver med forever living. Gjør det bra og får utmerkelser stadig vekk. Sender stadig SMS om noe skvip og om jeg vil tjene penger osv.. ignorerer alt. 

Synes virkelig ikke noe om å tjene penger på vennene sine!! Skikkelig uting. Utnytte venner på den måten. Og de blir jo baksnakket blant «venner» fordi folk synes det et ubehagelig. 

Anonymkode: 7335d...ee9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri drevet med MLM-salg selv, men bodde tidligere på et lite sted hvor det var ganske mye av det. I utgangspunktet var det kanskje en grei salgsmetode på et lite sted med få butikker. Problemet oppstod når folk skulle verve nye selgere og de ødela markedet for hverandre. 

Det var særlig Natures Own som ble problematisk. Ei av toppene i systemet til Natures Own var venninne med ei av damene på stedet, og de drev aktivt med å prøve å verve nye selgere. Jeg husker blant annet at de holdt et informasjonsmøte på et lokalt grendehus for å snakke om hvor fantastisk det var både å bruke og selge Natures Own-produkter. Selv gikk jeg på møtet med stor skepsis men også litt nysgjerrighet på hva dette egentlig dreide seg om. 

Det viste seg at for å være selger måtte man kjøpe inn varer for en fast sum i måneden. I en kommune med under 2000 innbyggere ble markedet fort mettet så flere av dem som trodde de skulle gjøre gode penger, ble i stedet for sittende med store lager av varer de ikke fikk solgt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mye ressurssvake folk som prøver å selge inn disse produktene?

Anonymkode: a12de...773

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke mye ressurssvake folk som prøver å selge inn disse produktene?

Anonymkode: a12de...773

Jo, eller ihvertfall naive mennesker. Men, det er jo også skruppelløse folk som utnytter nettverket sitt. Som med Nuskin. Jeg hadde en periode skikkelig dårlig hud, og en venninne av en venninne tilbød Nuskin og garanterte at  det ville virke. Hun gikk på alle venninners venninner og vervet mange. Flere av de som meg med problemhud som bare legen kunne fikse. Helt skruppelløst, til hun hadde så mange under seg til å gjøre hovedjobben og hun kunne skumme fløten.  Hun har tjent masse masse penger på det der. Men kompisen min som starta med det noen år etter henne, en naiv og godhjerta fyr uten salgsegenskaper, han satt igjen med masse varer han aldri fikk solgt ut, og en avtale han brukte lang tid på å komme seg ut av.

Anonymkode: 39096...4c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 12.11.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner prøvde å verve meg, og jeg turde ikke si nei. Så skulle jeg bestille varene til 10.000 fra kredittkortet, og grensa mi er 5000 så gikk det ikke gjennom. Ble så glad og letta, for jeg ville ikke bli med på MLM. Da hadde jeg en unnskylding, så kunne ikke være med. 

Hadde aldri hatt hjertet til å prøve produktene på vennene mine og familien min. 

Anonymkode: 3885f...32b

Unnskyld at jeg sporer av, men du er nødt til å få deg en ryggrad. Du kan ikke la folk tråkke over deg på denne måten. Du fortjener bedre! :hug:

(Det var vel ikke du som ga bort den nye sykkelen din til en frekk fyr fra Finn også?)

Anonymkode: 19f89...c1d

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 10:31 PM, AnonymBruker said:

Takk for tipset! Har hørt gjennom hele denne, «Sounds Like a MLM, but ok» pluss det meste annet av podcaster som ligger ute om emnet. Alle kan anbefales på det sterkeste til «skuelystne» som oss 

Anonymkode: 8c349...ee3

Takk for tips, skal lytte gjennom Sounds like an MLM 😊. Må si det virker som sprø tilstander for MLMs i USA

Anonymkode: f5aba...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kun én opplevelse med sånne MLM-greier. Moren til ei jeg gikk i klasse med på vgs begynte å selge noen hudkremer gjennom et sånt firma, og hadde betalt masse penger for å være med på de obligatoriske kursene deres og full pakke. Hun arrangerte en spa-kveld for jentene i klassen til datteren i håp om å selge produkter, men det endte med at en jente måtte på legevakta. Hun hadde sterk parfyme-allergi og fikk utdelt en ansiktsmaske med masse parfyme i (hun dama mente den var den beste for allergikere). Det så ut som om hun hadde branskader i ansiktet i flere uker etterpå.

 

Anonymkode: 2fe8e...17d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 5:18 PM, CabinCruiser said:

De som lykkes er også de som har en salgspassion og ett sett med gode salgsskills. De fleste blir med i MLM fordi de tror det er lettjente penger.

Noen få kan selvsagt tjene gode penger. Men man ender jo uansett med å gjøre seg upopulær blant venner. Det er vel neppe noen som har tjent mye penger på MLM uten å bli upopulær blant venner og familie.  

Mange av de som har tjent mest penger på MLM har mottatt alvorlige trusler. Ikke så rart for mange av de som har tjent mye penger har gjort det ved å påføre andre store tap. 

Anonymkode: 42c38...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må sjekke ut mlm videoer på YouTube. Noen av de mlm damene er helt ville. Sender vervemeldinger til damer som nettopp har mistet et barn fordi de jo "trenger vitaminer" for å kunne bli gravid igjen, damer som samler inn penger til kreftsykebarn fra damene de har vervet, kreftsyke barn som ikke finnes. Dama ville bare på ferie. Lærere som verver elevene sine. Helt vanvittig. 

Anonymkode: 9f522...398

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner lar ikke vennene sine holde på med slikt dritt!!     

Anonymkode: 1024d...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...