Gå til innhold

Forever Living, Mary Kay, Zinzino og andre MLM-selskaper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har sett "On becoming a God in Central Florida" på Netflix? Handler om et slikt MLM-selskap på nittitallet. Har begynt å se på den nå, og jeg får helt frysninger.

Anonymkode: cae69...b3f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Kristenmann skrev (På 4.6.2021 den 14.33):

Ja, det finnes drittsekker i alle yrker. Forretningsmodellen er ikke stygg, men det er dessverre noen som bruker modellen for å lure folk for penger. Det har resultert i at forretningsmodellen har fått et dårlig rykte.

Likevel finnes det seriøse selskaper med supre produkter som mange skryter av. Tupperware, SeacretDirect, Amway, Forever Living, Young Living, Mary Kay, Herbalife, Kyäni osv.

Hadde ikke hatt noen petenkeligheter med å handle fra disse selskapene.

Jeg hadde derimot aldri handlet fra de

Anonymkode: 0ba2b...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til ei som driver med Mary Kay - hun ble veldig syk og måtte slutte med det meste.

Dette driver hun med avogtil en sjelden gang på sosiale medier bare som en biinntekt - og i sånne tilfeller kan jeg gjerne kjøpe produkter jeg ønsker.

Men ellers: nei. 

Ble invitert på cafe av ei tidligere klassevenninne for mange år siden - hun kunne ikke si hva det var, men hadde en SÅ stor nyhet - bare å glede seg osv. 

Jeg turte ikke si nei fordi hun jo la det frem som om jeg var en ekstremt viktig person for henne å snakke med. Synes det var veldig snålt til henne å være.

Jeg dukker opp, det sitter hun med en annen som styrer samtalen og jeg skjønner jo med en gang at det er pyramide. 

Ble SÅ forbanna - og sa høflig men tydelig hva jeg mente og at jeg ikke var interessert.

Men aller mest hadde jeg jo bare lyst til å klabbe til hun dama som hadde lurt en godtroende og ellers veldig snill jente med i driten. Og så få henne til å utnytte hele sitt nettverk 🤷‍♀️ Ble mildt sagt pissed. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2021 at 5:56 PM, AnonymBruker said:

Noen som har sett "On becoming a God in Central Florida" på Netflix? Handler om et slikt MLM-selskap på nittitallet. Har begynt å se på den nå, og jeg får helt frysninger.

Jeg ser den nå. Veldig bra og realistisk serie! Terningkast 5!

Anonymkode: 16985...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg har nylig  litt presentert for zinzino, og unnskyld meg! For noe skvip! 

1. De selger en omega som skal kurdere alt fra autisme, kreft, me. Den inneholder omegaolje og olivenolje, og er 3 ganger så dyr som ei flaske tran. 

2. De påstår at de måler omega 3 og omega 6 balansen i kroppen via en blodprøve som du avgir fra et stikk i fingeren. Synd man ikke kan få nøyaktige målinger på dette på denne måten. Samtidig koster denne testen 1000 kr, og flere har vell debunket at denne funker. 

3.de selger piller med gurkemeie som skal hjelpe mot søvn. Et brett koster typ 250kr eller lignende. Døgndosen er 8 (!!!!!!) Kapsler! 

4. De selger også kaffe. Spesialmaskin med egne kapsler. "Kaffen skal aldri kokes, bare varmes til rett over 90 grader!" Vel gratulerer med dagen, slik fungerer alle kaffetraktere. 

Kjenner en som selger dette  og han mener at han kan la vær å trene, samt spise og drikke så usunt han vil, fordi kosttilskuddet fra zinzino holder han i form og frisk for alvorlige sykdommer. Han mener også at dersom vi blir syke, så kan vi skylde oss selv fordi vi ikke kjøper disse produktene. Ser flere venner og familie er lurt til å bruke store summer på disse vidundermidlene.

Anonymkode: 7f6ba...d70

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Herbalife distributør. For meg har Herbalife gjort at jeg har fått energi, bedre helse, bedre fordøyelse og jeg har gått ned i vekt på en kontrollert måte. Det er nok mange som har fordommer mot Herbalife og oss som driver med det. Men mest er det nok fordi at de er uvitende og ikke tør å undersøke hva det faktisk er. 

Jeg kjenner ikke til produktene til Forever Living og Mary Kay. Men jeg kan Herbalife, og jeg er takknemlig for hva det har gjort for meg. 

Anonymkode: 0e71d...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er Herbalife distributør. For meg har Herbalife gjort at jeg har fått energi, bedre helse, bedre fordøyelse og jeg har gått ned i vekt på en kontrollert måte. Det er nok mange som har fordommer mot Herbalife og oss som driver med det. Men mest er det nok fordi at de er uvitende og ikke tør å undersøke hva det faktisk er. 

Jeg kjenner ikke til produktene til Forever Living og Mary Kay. Men jeg kan Herbalife, og jeg er takknemlig for hva det har gjort for meg. 

Men det er vel ikke produktene folk er negative til, mange mlm som har gode produkter. Men forretningsmodellen hvor man ofte tjener mer penger på å rekruttere andre enn å selge produktene. Jo lenger ned i pyramiden jo mer blir jo også markedet mettet. Husker dette veldig godt med natures own, som alle drev med på slutten av nittitallet. 

Anonymkode: b9385...189

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristenmann skrev (På 4.6.2021 den 14.33):

Ja, det finnes drittsekker i alle yrker. Forretningsmodellen er ikke stygg, men det er dessverre noen som bruker modellen for å lure folk for penger. Det har resultert i at forretningsmodellen har fått et dårlig rykte.

Likevel finnes det seriøse selskaper med supre produkter som mange skryter av. Tupperware, SeacretDirect, Amway, Forever Living, Young Living, Mary Kay, Herbalife, Kyäni osv.

Hadde ikke hatt noen petenkeligheter med å handle fra disse selskapene.

Det finnes ingen MLM-selskaper med supre produkter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg elsker tupperware, og har en drøss av arvede ting fra min mors tupperware-party på 90-tallet. Men den forretningsmodellen er skikkelig kvalm.

Hadde en kollega som solgte Herballife, og hun fikk forbud mot å selge produktet på jobb etter at flere klaget på henne. Det var helt grusomt, spesielt for de stakkarne som ikke var slanke. Til tross for forbudet prøvde hun seg hele tiden, f.eks. hvis noen hadde bursdag og det skulle kjøpes gave, så forslo hun gjerne sine egne produkter. Eller snakket ned andres mat der hun stolt gikk rundt med den ekle shaken sin. Vedder på at kjerringa hadde flytende avføring.

Anonymkode: 58821...6e6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men det kan du fikse uten Herbalife-produkter eller å bidra til MLM også. Sunn og riktig mat, nok proteiner, trening, kalorier inn/kalorier ut etc. 

Anonymkode: 09282...b42

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En trenger ikke Herbalife for å gå ned i vekt på en kontrollert måte. Spiser en riktig, får en bedre helse, går ned i vekt. Forbedring av fordøyelsen gjøres ved at man spiser lite og ofte. En trenger ikke mlm-produkter for å klare dette.

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Kristenmann
Honey Dew skrev (På 24.2.2022 den 9.31):

Det finnes ingen MLM-selskaper med supre produkter.

Der tar du feil. Jeg kjenner til flere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker tanta mi lurte mora si (min bestemor) til å abonnere på en eller annen forbanna aloevera juice.   Så bestemora mi tok da en shot av dette skvipet daglig og hadde rennaræv i månedsvis.  I følge tante var det bare kroppen som "renset" seg, og rennaræv var med andre ord et bevis for at det virket.   

Etterhvert måtte gamla dra til legen, og han sa da som sant var at aloe vera har blitt brukt som avføringsmiddel til alle tider, og at hun rett og slett hadde gått med diare non stop over lang tid.  Hun fikk kroniske problemer etter dette.

Anonymkode: f58f9...fbf

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
On 3/5/2022 at 12:12 AM, AnonymBruker said:

Husker tanta mi lurte mora si (min bestemor) til å abonnere på en eller annen forbanna aloevera juice.   Så bestemora mi tok da en shot av dette skvipet daglig og hadde rennaræv i månedsvis.  I følge tante var det bare kroppen som "renset" seg, og rennaræv var med andre ord et bevis for at det virket.   

Etterhvert måtte gamla dra til legen, og han sa da som sant var at aloe vera har blitt brukt som avføringsmiddel til alle tider, og at hun rett og slett hadde gått med diare non stop over lang tid.  Hun fikk kroniske problemer etter dette.

Anonymkode: f58f9...fbf

Herbalife ;) 

Anonymkode: 16985...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg var en periode med i Amway.  Helt ok det egentlig,  jeg var mest med fordi jeg syns det virket spennende og trodde jo i starten at man faktisk kunne bygge en inntekt på det. Og noen kan jo det. Jeg derimot, suger på å selge ting. Eller å verve folk... 

Det som irriterte meg var når vi var på seminarer. For det første kostet det masse penger. For det andre lærte jeg ikke en dritt.  Der på den store scenen ble man presentert for de skikkelig flinke folka i selskapet, de som hadde klart å bygge seg opp -  men de delte jo aldri hvordan de hadde klart det. De bare viste frem masse bilder av fancy ferier og andre seminarer de hadde klart å bli med på, og delte bilder av livet sitt. Altså, det var så glansbilde at jeg fikk helt fnatt. Tynne, vellykkede pene mennesker - som en dårlig film fra Hollywood. 

Her i vårt team var det sagt at det skulle være åpenhet all the way, og vi kunne bare spørre de som var over oss etter hjelp, men så fikk vi kontrabeskjed at nei, vi kan ikke plage vedkommende...  så spurte jeg om hvorfor ikke?  nei, vi skulle lære og feile for oss selv.  

Man ble nærmest pressa på å være med på seminar, men jeg var bare med en gang. Hadde en kjip up-line (person over meg) som skiftet venner fortere enn andre skiftet truse, så følte ingen tilhørighet med noen heller. 

Jeg slutta etterhvert, men beholdt kjøpekontoen min da jeg likte en del av produktene, spesielt hudpleie og energidrikken. 

Anonymkode: f33e0...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 19.35):

Jeg har nylig  litt presentert for zinzino, og unnskyld meg! For noe skvip! 

1. De selger en omega som skal kurdere alt fra autisme, kreft, me. Den inneholder omegaolje og olivenolje, og er 3 ganger så dyr som ei flaske tran. 

2. De påstår at de måler omega 3 og omega 6 balansen i kroppen via en blodprøve som du avgir fra et stikk i fingeren. Synd man ikke kan få nøyaktige målinger på dette på denne måten. Samtidig koster denne testen 1000 kr, og flere har vell debunket at denne funker. 

3.de selger piller med gurkemeie som skal hjelpe mot søvn. Et brett koster typ 250kr eller lignende. Døgndosen er 8 (!!!!!!) Kapsler! 

4. De selger også kaffe. Spesialmaskin med egne kapsler. "Kaffen skal aldri kokes, bare varmes til rett over 90 grader!" Vel gratulerer med dagen, slik fungerer alle kaffetraktere. 

Kjenner en som selger dette  og han mener at han kan la vær å trene, samt spise og drikke så usunt han vil, fordi kosttilskuddet fra zinzino holder han i form og frisk for alvorlige sykdommer. Han mener også at dersom vi blir syke, så kan vi skylde oss selv fordi vi ikke kjøper disse produktene. Ser flere venner og familie er lurt til å bruke store summer på disse vidundermidlene.

Anonymkode: 7f6ba...d70

Høres ut som en jeg har på vennelisten som selger Rain (?) tror jeg det heter. Kan vist kurrere ALT av sykdommer, smerter og ellers andre plager man har. Laget av noen frø...

Anonymkode: 4626f...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 17.56):

Jepp! Den er skikkelig, skikkelig bra. 

Anonymkode: 481e8...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...