Gå til innhold

Pynte til jul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da kom det en slik tråd som dette i år også, retten og sletten fordi jeg gidder ikke å bla og bla og bla. 

Når pynter dere til jul? Det svir i fingrene etter å pynte til jul nå i løpet av uken. Hadde du løftet på brynene av det? 

Om du så naboen din hadde satt ut noen juleting eller dro på besøk til ei venninne som allerede var ferdig pyntet til jul? 

Anonymkode: e9b9b...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Vi er bare i November, vent i det minste til 1.Desember.

Jeg har aldri klart å holde meg så lenge. Jeg elsker julen og alt det hyggelig eden symboliserer for meg. 

Jeg har klart å holde meg til helgen før første advent, og detvhar vært maks..... 

Ts

Anonymkode: e9b9b...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 desember er det lov. Da kommer julepynten sakte men sikkert ut fra boden. Hadde ikke likt det om naboen begynte å sette ut julegreier. Det hadde ødelagt julestemningen min. 

Anonymkode: 7a19c...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter 1. Desember. Hører heller ikke på julemusikk med vilje før da 😅 men så hiver jeg ut jula rett etter nyttår også, gidder ikke ha jula hengende til langt ut i januar. Har kjørt forbi flere med julelys pyntede hus, å jeg tenker «huffda» 

Anonymkode: 1d19d...659

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri klart å holde meg så lenge. Jeg elsker julen og alt det hyggelig eden symboliserer for meg. 

Jeg har klart å holde meg til helgen før første advent, og detvhar vært maks..... 

Ts

Anonymkode: e9b9b...861

Men November er ingen julemåned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.desember pynter jeg til advent. 23.desember pynter jeg til jul. Å se gleden i øynene til barna når de kommer ned på julaften morgen og ser julepynt, juletre og nissen har vært med strømpene. DA er det jul😊 

Pynten står i tradisjon tro til trettende dag jul. 

Anonymkode: 09e17...17c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok denne dumme snøen som trigger min julepynteglede nå, så håper næsnlen forsvinner igjen, så jeg kanskje klarer å holde meg i hvertfall to uker til....... 

Ts

Anonymkode: e9b9b...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da kom det en slik tråd som dette i år også, retten og sletten fordi jeg gidder ikke å bla og bla og bla. 

Når pynter dere til jul? Det svir i fingrene etter å pynte til jul nå i løpet av uken. Hadde du løftet på brynene av det? 

Om du så naboen din hadde satt ut noen juleting eller dro på besøk til ei venninne som allerede var ferdig pyntet til jul? 

Anonymkode: e9b9b...861

Du gjør som du vil - det er ditt hus. Dekorer det i september til nissene tyter ut av pipa om du vil. 

Jeg setter opp mine 7 julekuler og 1 bolle med krydder lille julaften og tar det vekk før nyttår. Det er min absolutte tålegrense av pynt. 

Anonymkode: ebaed...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskene står på stuegulvet. Tradisjonen tro vet jeg at jeg trenger ett par uker på å løfte ræva opp av sofaen  for å pynte ;)

Det skal pyntes til første søndag i advent eller 1 desember, alt etter hva som kommer først. Og det skal julepyntes. Røde gardiner, nisser, Jussi på spotify. Pepperkakehjerter i vinduene, rødteip og snøspray og the lot. Det eneste som skal ventes med er juletreet som pyntes 23.desember.

Alt kastes ut natt til 1. nyttårsdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk i dag der det var  funnet frem noe pynt...no juletog,juleplater og noen små pyntetrær med lys. Det var veldig koselig! Men ville ikke pynta selv så tidlig...

Anonymkode: f0195...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så på Facebook ei som hadzdze hengt opp julegardiner og pyntet med røde lys.. for tidlig for meg, men jeg startet så smått tidlig i desember. Juletreet lillejulaften 🎄

Anonymkode: 88a08...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Hvis det finnes noe som heter Christmaszilla eller noe sånn, så er jeg ganske nært opptil det - i overkant opptatt av jul og pynt og tradisjoner og kaker osv. Det er fordi jeg elsker magien i det hele. Men, jeg takler ikke å gå i gata midt i januar og det lyser god jul mot meg. Det går ikke. Juletrefester 6.januar syns jeg også er helt malplassert. Jeg legger meg ikke nyttårsselskapet når gjestene har gått - jeg henter eskene og pakker ned sånn at vi står opp til normalitet 1nyttårsdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg pynte 30.november sånn at det er klart til 1.desember, juletreet kommer derimot ikke opp før vintersolverv som i år er 22.desember. Mulig det kommer opp dagen før om det blir niese-besøk da. Julen forsvinner i romjulen/1.nyttårsdag men julegardinene blir hengende litt lengre siden de er helt røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Lille julaften.

Anonymkode: 6860c...54a

Her også. Litt adventslys før det, men pynter ikke til jul før det er jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter ikke til jul før i desember. Men tenker det kan være koselig å pynte med lys og mer "vinterlig" pynt nå som det er så mørk ute.

Anonymkode: 45729...e9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig med julepynta hus, men kun i desember. 
Jeg gleder meg kjempemye til å ta fram julepynten 30 november. 

Men noe av det som gjør at jeg liker det så godt er at det er en begrenset periode. Etter en måned med julepynt, julemusikk og julemat, så er det kjempedigg å pakke bort alt å gå tilbake til hverdagen. 
Og jeg rynker på brynene om jeg ser naboer dekorere til jul i november. (sier det selvfølgelig ikke høyt til dem da...)

Anonymkode: 60a8c...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. desember er det inn med jula og 3. januar er det ut med jula!

Anonymkode: 6e6e9...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...