Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte faktisk å male et forskjellig dyr til hvert gavekort, skal ikke skryte på meg at jeg er en kunstner men når jeg har gitt det før har de blitt veldig glade og hengt de opp ☺️

Må si jeg er litt overrasket over at så mange er negative... skjønner at det ikke er alles hjertesak, men trodde at de aller fleste var glad i dyr. Vet at mange i slekten min er det, vi spiser ofte vegetarisk og har dyr selv.

Anonymkode: 95b27...3a3

De aller fleste er glad i dyr, men har ikke dyrevelferd som sin hjertesak, sorry ass med det er den sure sannheten, og absolutt ikke noe galt i det og det må du bare innfinne deg i.

Anonymkode: 721e0...f7a

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne tråden minner meg om bortskjente drittunger som skal komfimeres og tror de bare kan kreve og forlange en spessifik gave. Skjerp dere!

Anonymkode: 939f3...498

Du leser jo ingen av svarene dine jo 😂😂😂 

Anonymkode: f472f...a97

• Liker 8
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy så kaldt og skamfulle enkelte er! Det er tanken om at noen som trengte den mye mer en deg som er gleden. Noen som holdt på og dø men som ble reddet paga den "dumme veldedigheten som du og andre mener" det er vel bedre og gi gaven til folk som er i sult og som står døden nær en og gi den til ett kaldt egoistisk menneske som bare tenker på seg selv. Du får det du får er du ikke fornøyd med gaven så er det deg det er noe feil med. 

Hva slags tankegang er det? Skal alle være martyrer?

Gir du bort alt du tjener over minimumslønn? går du rundt og fryser hjemme for å spare strøm så du kan gi mer til de som lider enda mer? Spiser du noen gang en sjokolade? Tenker du ikke på at prisen for den sjokoladen kunne gitt en fattig familie i Afrika middag i flere dager? Hvor stopper det? 

Hva om noen ga en donasjon til støtte for pelsdyroppdrettere i gave til deg?

Anonymkode: 96a36...00c

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo like mye ego selv som tror du kan bestemme hva giver skal gi! Egoister fortjener ikke gave

Haha. Hvor har jeg sagt det? Vil heller si det er du som er teit, som mener at alle skal være glad for å motta noe verdiløst, bare fordi det blir kalt en gave. Gjør deg selv en tjeneste. Dropp gaver, og gi heller verdiløse donasjoner om du ønsker det. Så kan du i det minste overbevise deg selv om at du blir et bedre menneske av det.

Anonymkode: 4ed0b...695

• Liker 2
Skrevet

Syns det er viktigere hvordan man behandler naboene sine, kollegaer, folk man handler hos i hverdagen, og ikke minst sine egne, enn om man donerer noen lusne kroner til en organisasjon i ingenmannsland. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde foretrekt ingen gave da for å si det sånn. Dette er noe som er viktig for deg, som du mener er noe alle skal brenne for. Og det blir feil. Det er jo egentlig bare én gave til deg selv fordi du selv ville blitt glad for at noen gav en donasjon til Noah el. for deg. Det viser ingen omtanke for noen andre enn deg selv og dyr. Mens du viser null omtanke for de personene du gir disse "gavene" til. 

Anonymkode: f9f2b...4ad

• Liker 7
Skrevet

Dersom hele familien hadde blitt enige om at i år, i stedet for å gi hverandre gaver, så velger vi alle ut et veldedig formål vi gir feks 4000,- til. Da ville det vært en fin ting. Alle fikk velge sin hjertesak.

Eller at TS hadde fortalt alle at istedet for gaver så ønsker hun seg i år et bidrag til sin hjertesak, som er NOAH. Også en fin ting. Det er jo TS som ønsker å støtte dette 

Men at TS skal gi masse penger til sin egen hjertesak kamuflert som gaver til andre, og samtidig ta imot gaver fra alle, det er super-egoistisk. 

At hun også antyder at de som ikke blir glade for dette er materialistiske og egoistiske, gir meg en skikkelig vond smak i munnen.

Anonymkode: c20eb...1e2

• Liker 12
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du leser jo ingen av svarene dine jo 😂😂😂 

Anonymkode: f472f...a97

Hei, ts her 🙂 De eneste postene som er mine her er de som er merket TS under. Bare så det er sagt.

TS

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom hele familien hadde blitt enige om at i år, i stedet for å gi hverandre gaver, så velger vi alle ut et veldedig formål vi gir feks 4000,- til. Da ville det vært en fin ting. Alle fikk velge sin hjertesak.

Eller at TS hadde fortalt alle at istedet for gaver så ønsker hun seg i år et bidrag til sin hjertesak, som er NOAH. Også en fin ting. Det er jo TS som ønsker å støtte dette 

Men at TS skal gi masse penger til sin egen hjertesak kamuflert som gaver til andre, og samtidig ta imot gaver fra alle, det er super-egoistisk. 

At hun også antyder at de som ikke blir glade for dette er materialistiske og egoistiske, gir meg en skikkelig vond smak i munnen.

Anonymkode: c20eb...1e2

Du har åpenbart ikke lest svarene mine, for jeg har gjentatte ganger sagt at jeg alltid ønsker meg en veldedig gave både til jul og bursdag. Og slekten min er støtter også NOAH.

TS

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rettelse: mennesker er viktigere enn dyr, med unntak av hen i tråden her som ikke tror på veldedighet og ville bruke matteboka mi som handleliste. Kanskje greit om sånne folk lider bittelitt?

Anonymkode: 1f4e0...e4f

Furt over at matteboka du ville irritere med ble brukt til noe nyttig likevel?🤣

• Liker 2
Skrevet

Alle mennesker er viktigere enn dyr. Uten unntak. Punktum :) 

ENIG.

• Liker 3
Skrevet

Denne tråden minner meg om bortskjente drittunger som skal komfimeres og tror de bare kan kreve og forlange en spessifik gave. Skjerp dere!

Ts minner meg om det, og hens sympatisører.

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det gleder ikke deg om gaven er gitt til en viktig donasjon? Hvor gammel er du? 14 år?

Ikke alle synes at en donasjon til NOAH er viktig.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke likt at noen gav meg en gave hvor det hadde blitt donert et beløp i mitt navn til en organisasjon. Det er ikke alle organisasjoner jeg ønsker å støtte, og jeg tenker at skulle det være en donasjon i form av gave så ville jeg satt pris på at de pengene gikk til en organisasjon jeg støttet, og ikke det giveren støtter. 

• Liker 5
Skrevet

Viss jeg hadde fått en sånn gave av deg så hadde jeg nok begynt å gi til veldedighet på vegne av deg på bursdager og jul. Bursdager = gitt penger til "GILDE". Jul = gitt penger til "Norsk jaktforbund".

Anonymkode: e6392...38b

• Liker 7
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har åpenbart ikke lest svarene mine, for jeg har gjentatte ganger sagt at jeg alltid ønsker meg en veldedig gave både til jul og bursdag. Og slekten min er støtter også NOAH.

TS

Kan du ikke bare gjøre det enkelt? Si at du ikke ønsker julegaver i år og at du istedenfor å gi julegaver til X, X og X gir en gave til Noah?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viss jeg hadde fått en sånn gave av deg så hadde jeg nok begynt å gi til veldedighet på vegne av deg på bursdager og jul. Bursdager = gitt penger til "GILDE". Jul = gitt penger til "Norsk jaktforbund".

Anonymkode: e6392...38b

1. Jeg hadde tatt imot en gave med mening med glede.

2. Nå er ikke Gilde og norsk jaktforbund veldedige organisasjoner da. 

Artig at så mange blir sure og sinte fordi noen vil gi penger for at dyr skal få det bedre. Jøsses.

TS

• Liker 1
Skrevet
Sitat

Artig at så mange blir sure og sinte fordi noen vil gi penger for at dyr skal få det bedre. 

Problemet med at mange blir irritert er ikke dyrevern, men at Noah ikke er en "rasjonell" organisasjon.

Anonymkode: 1edbe...e0f

• Liker 7
Skrevet

Da er det bedre å si at man ikke gir gaver heretter. 

Anonymkode: 2b548...648

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er trist å se at så mange har et slikt syn på julen og gaver. For meg handler julen om å gi. Ikke å få. Det gjorde kanskje det som barn, men nå når jeg er blitt voksen så ser jeg at det finnes viktigere ting i livet enn TING.

Det er så mye overforbruk, gaver som ikke faller i smak og blir liggende, klær som henger i skapet med prislappen fortsatt på. Mens mennesker og dyr over hele verden sulter, lider og dør, så svømmer vi i overflod av ting.

Til dere som spør om jeg hadde satt pris på en veldedig gave så gjentar jeg her at JA, jeg ønsker meg faktisk en gave med mening hver jul og bursdag. For jeg får faktisk glede av å hjelpe, eller at andre hjelper.

Med dette sagt, jeg skjønner det også. Jeg skjønner at folk tenker meg, meg, meg. Vi er jo vokst opp slik. Men det er synd. Takk for innspill til alle. Jeg skulle egentlig ikke spurt her, for jeg kjenner slekten min godt og heldigvis setter DE pris på hjemmelagde maleri som jeg har brukt tid og krefter på, og det er egentlig det viktigste her. Dere som mener jeg er tullete, frekk og egoistisk har heldigvis ikke meg i omgangskretsen deres. Takk gud for det!

TS

TS, det du gjør er å angripe alle som er uenig med deg og kaller de materialister og sier at vi ikke bryr oss om dyr. De eneste gavene du anser som meningsfulle er gaver for å fremme dyrevelferd, alt annet er meningsløst. I tillegg tror du at vi mener at dine hjemmelagde malerier er en verdiløs gave.

Egentlig anså jeg meg ferdig med å diskutere med deg, men jeg kan ikke la slike beskyldninger få stå uimotsagt.

Du vet INGENTING om meg, hva jeg står for og hva slags syn jeg har på veldedighet. Du vet INGENTING om hva slags julegaver jeg gir og om de fyller opp skuffer og skap og blir ikke brukt. 

Av denne grunn vil jeg ha meg frabedt ditt utrolig nedrige personangrep der du generaliserer alle som er uenige med deg til å være overshoppende samvittighetsløse dyreplagere.

Hva vet du om mine hjemmelagde gaver? Hva vet du om hva jeg ønsker meg til jul - ut fra et reelt behov hos meg? Hva vet du om klær med prislappen på i mitt skap? Ingenting. Så la meg opplyse deg:

Jeg bor i en forholdsvis liten bolig, der det ikke er plass til alt mulig. Jeg kjøper derfor ikke ting jeg ikke har et reelt behov for, og av samme grunn ønsker jeg meg helt spesifikke ting.

Det er ytterst få veldedige organisasjoner jeg har et ønske om å gi penger til, av denne grunn ønsker jeg at jeg selv bestemmer hvem disse er. Mine nærmeste venner får hjemmelaget gave - dette er noe vi har avtalt oss i mellom.  Noen slektninger ønsker seg og får kino-/konsertkort slik at hele deres kjernefamilie kan gjøre noe samlet. Andre ønsker seg og får gode oljer, krydder og lignende forbruksmateriell til kokkelering. Noen får en juleblomsterdekorasjon levert på døren. 

Når du spør noen på nett etter deres mening, må du tåle å høre motargumenter. Slik du har skutt på alle som har argumentert mot deg kan man mistenke at den eneste grunnen til at du laget denne tråden var for at alle skulle se på fantastiske deg som gir veldedige gaver. Jeg beklager å måtte meddele at din adferd i denne tråden ikke bare setter deg selv men også NOAH i et dårlig lys fordi man dessverre kan tenke at alle som støtter NOAH er like frekk som deg. Det var jo synd, var det ikke?

Heldigvis for deg, pleier jeg ikke å dømme en organisasjon ut fra enkelt medlemmers nesevise fremtoning. Du bør likevel tenke grundig gjennom hvordan du fremstår og hva slags inntrykk det kan gi av NOAH. Og la meg understreke at det har med din "alle som ikke gir til NOAH er dyremishandlere" tankegangen, ikke det at du vil gi veldedige gaver til jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...