Gå til innhold

Å snakke høyt i telefonen på offentlig transport


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å snakke høyt i telefonen på offentlig transport så alle hører samtalener helt på trynet syns jeg. Jeg sitter nå på Flybussen og der er det en dame som snakker så høyt at hele bussen hører samtalen.  Noen synspunkt? 

Anonymkode: bcecf...1bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg kjenner igjen situasjonen din. En gang ble bussjåføren så fly forbannet at han satte en kaklekjerring på plass. Alle andre i bussen så på hverandre og smilte bekreftende. Det står nå på Flybussen at man skal ta hensyn til andre ved å begrense telefonbruk. De fleste ønsker å slappe av, eventuelt sove, når de sitter på bussen. 

Det samme gjelder også på tog- og busspendling. Da synes jeg også det var utrolig slitsomt med mye telefonsnakk. 

Anonymkode: 45390...b72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være mindre intelligente folk som gjør det.

Anonymkode: dc9bf...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, jeg kjenner igjen situasjonen din. En gang ble bussjåføren så fly forbannet at han satte en kaklekjerring på plass. Alle andre i bussen så på hverandre og smilte bekreftende. Det står nå på Flybussen at man skal ta hensyn til andre ved å begrense telefonbruk. De fleste ønsker å slappe av, eventuelt sove, når de sitter på bussen. 

Det samme gjelder også på tog- og busspendling. Da synes jeg også det var utrolig slitsomt med mye telefonsnakk. 

Anonymkode: 45390...b72

Satt bak en pappagutt som tydeligvis var på vei til et vors, på toget for noen mnd siden. Han snakket så høyt og bannet og styrte, sendte snaps mens han snakket og det var ikke måte på. Satt et par ved siden av meg og jeg hørte mannen der uffet og okket seg. Så, når gutten endelig la på(og hele vogna pustet lettet ut) - ringte han til noen andre og snakket i tlf hele resten av turen. Fy fader jeg var et øyeblikk redd for at han mannen skulle fly på han til slutt for han var tydelig irritert 😂

Anonymkode: 44041...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt en gang bak en mann, eller guttunge er kanskje mer dekkende, som pratet høylytt om hvor fine pupper dama hadde. Var visst ikke møte på hvor runde, faste og fine de var. Og jeg vet ikke engang om det er det verste eksempelet. Tror jeg kunne skrevet en hel bok om enten merkelige eller veldig private samtaler jeg har overhørt på buss og tog. Og nei, jeg lytter ikke, men så høyt som folk snakker er det umulig å ikke høre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det der er utrolig irriterende. Samtidig syns jeg det er litt fascinerende at noen mennesker lever sånn i sin egen verden at de ikke tenker tanken en gang om at folk rundt hører hele samtalen. Er det mulig, liksom? 

Anonymkode: 7d43f...482

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det der er utrolig irriterende. Samtidig syns jeg det er litt fascinerende at noen mennesker lever sånn i sin egen verden at de ikke tenker tanken en gang om at folk rundt hører hele samtalen. Er det mulig, liksom? 

Anonymkode: 7d43f...482

Enig i dette, det er nesten fascinerende å observere :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne de med to propper i øra som snakker veldig høyt, de hører ikke selv hvor høyt de snakker, hadde de kun hatt én hadde evnen til egen-korrigering vært større.

Anonymkode: 975c8...180

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kom ut av bussen gjorde jeg henne høflig oppmerksom på at hun underholdt hele bussen med kakling si, og at det er fint å ha litt antenner når man er blant folk. Hun så tørt på meg og sa unnskyld,mens hun lagde grimase til han hun gikk sammen med. 

Ts. 

Anonymkode: bcecf...1bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi kom ut av bussen gjorde jeg henne høflig oppmerksom på at hun underholdt hele bussen med kakling si, og at det er fint å ha litt antenner når man er blant folk. Hun så tørt på meg og sa unnskyld,mens hun lagde grimase til han hun gikk sammen med. 

Ts. 

Anonymkode: bcecf...1bc

:fnise:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette er ille. Irriterer meg også grenseløst over de som snakker med folk på høyttaler i offentligheten. Tviler sterkt på at den de snakker med vet at «hele verden» får med seg alt de sier. Jeg hadde i hvert fall blitt sykt provosert hvis det viste seg at noen jeg snakket med, hadde meg på høyttaler så hele bussen kunne høre alt jeg sa, uten å avklare dette med meg først. (Og hadde de forsøkt å avklare dette først så skulle de fått høre det...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en krangel pga dette på trikken engang. Det satt en dame som pratet høylytt i tlf, mannen ved siden av reagerte og sa fra om at hun måtte dempe seg. Da sa dama at han måtte passe sine egne saker, slutte å lytte på andres samtaler og snakket dritt om han til personen i tlf. Foran dem satt det en mor med et lite barn, men det blåste hun i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i alle dager. Be de holde kjeft da om det er så irriterende 🙄 Det dummeste jeg vet om er folk som irriterer seg over ting de altfor ofte kan gjøre noe med, men er for feige til å gjøre noe med. 

Anonymkode: 67546...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er HELT GREIT at folk snakker høyt i telefonen! Det er mer irriterende når folk snakker lavt i telefonen, da hører man ikke hva snakker om!

Anonymkode: 8fe6e...47b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er HELT GREIT at folk snakker høyt i telefonen! Det er mer irriterende når folk snakker lavt i telefonen, da hører man ikke hva snakker om!

Anonymkode: 8fe6e...47b

😂😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg stadig overraske over hva folk faktisk deler med de rundt seg når de snakker høyt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer hele tiden og har aldri irritert meg. Jeg er ute i offentligheten og da må jeg jo høre folk. At de snakker høyt om private ting er litt merkelig syns jeg, men jeg gidder jo ikke bry meg. Det sitter ofte afrikanere på bane og buss og de snakker jo høyt med hverandre; det blir det samme. De er mer høylytte enn nordmenn. Nordmenn er lavmælte da.

Hvis de sitter ved sjåføren og forstyrrer, så blir det noe annet. Det er Ikke greit, så sjåførene kan si fra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mer irriterende med folk som drar frem potetgullposer og andre typer godteri på buss og tog, og knitrer til den store gullmedaljen. Det kan folk slutte med. Lov å knitre med godisen, men BLI ferdig!  Prating i tlf forstyrrer meg ikke, så lenge de ikke brøler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...