Gå til innhold

Hva gir trening dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.11.2019 den 0.21, Gorilla skrev:

Om man sliter med angst kan trening også være en trigger. Å løpe til hjertet hamrer og pusten går ut av kontroll kan forveksles med det å være redd. Det kan gi følelse av å hyperventilere. 
Veldig ekkel følelse. Liker IKKE at hjertet slår så fort for det kjennes likt ut som når jeg er redd. 

Det er godt mulig 👍 det trigget ikke min angst hvertfall.  Jeg merket stor forskjell på panikkangst og puls pga trening. Forvekslet de aldri. 

Anonymkode: ea6c5...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Ja hva gir trening dere? blir dere mer positive av det? tenker å begynne å trene, men trenger litt motivasjon 😄

Anonymkode: 4cd95...7a7

Muskler 💪

Økt energi. Mange en daff dag blir mer positiv etter litt påfyll av endorfiner. Det samme gjelder dager man er urolig/stressa.

Å sist,men ikke minst, muligheten til å spise mer snop og godsaker uten å bli en bolle. 

 

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Ja hva gir trening dere? blir dere mer positive av det? tenker å begynne å trene, men trenger litt motivasjon 😄

Anonymkode: 4cd95...7a7

Mental styrke.

Har trent av meg ekstrem angst og depresjon pga jeg startet med styrkeløft som markløft, knebøy og benkpress. 3 ganger i uken, dette holder meg oppe.

Det skjer utrolig mye inne i hjernen når den presses til å løfte tunge vekter....

Anonymkode: 4dc06...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg blir fort rastløs, så trening gjør at jeg får ut mer energi.

Jeg sover også bedre etter at jeg har vært på trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir så mye energi og så mye selvtillit, at det går nesten ikke an å beskrive. Kast deg ut i det! Jeg forsøker å gjøre unna trening på morningen, men det er det jo ikke alle som har mulighet til så klart. Enkel hjemmetrening! Da er resten av dagen såå mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mest for utseende, og for å kunne være sterk, orke andre aktiviteter lett. 

Anonymkode: 3ac48...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Energi og godt humør. Jeg merker enorm forskjell på både energien og humøret når jeg trener. Jeg løper hjem fra jobb så ofte som mulig. Da har jeg masse energi og er glad når jeg kommer hjem - i motsetning til når jeg har sittet på bussen og slumret. 

God helse, både fysisk og psykisk. Trening har vist å være bedre enn medikamenter mot lett depresjon. Det gir bedre søvn også (med mindre man trener hardt rett før leggetid.. det kan ødelegge søvnen). 

Mestringsfølelse.

Bedre selvdisipling. 

Fin kropp ;)

Anonymkode: 3d21e...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Ja hva gir trening dere? blir dere mer positive av det? tenker å begynne å trene, men trenger litt motivasjon 😄

Anonymkode: 4cd95...7a7

Det "gir" meg null og niks av de vanlige flokslene - jeg kjenner ikke på "glede ved å bruke kroppen" eller "positive tanker" eller lykkefølelse - jeg liker ikke å trene. Jeg trener fast 2-4 ganger uka (har gjort det i årevis) og det er like spennende eller kjedelig som å pusse tennene eller kle på seg om morgenen. 

Men som folk flest så har jeg to alternativer: ha helt middelmådig helse. Eller trene. Så jeg trener. Det gir meg en kropp som fungerer bra i hverdagen, og det er alt som betyr noe. 

Anonymkode: 58cee...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎11‎.‎2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Ja hva gir trening dere? blir dere mer positive av det? tenker å begynne å trene, men trenger litt motivasjon 😄

Anonymkode: 4cd95...7a7

Trening fjerner stress ! jeg er en student som jobbe nesten fulltid og er alltid stresset... men trening hjelper meg å slappe av rett og slett

 

Anonymkode: de894...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...