Gå til innhold

Hva gir trening dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

holder depresjon og angst i sjakk ved å nedregulere dette. Det er egentlig den dypeste grunnen til treningen. jeg kjenner jo at etter en god treningsøkt, så får jeg en ro i kroppen der hodet ikke jobber på max-nivå. Når man legger på en endorfin-rus etter at økten er ferdig, og andre helsegevinster ellers, så er det motivasjon nok til å holde treninga ved like. Det med en attraktiv kropp, økt konsentrasjon, at man gror flere hjerneceller mm. er også gode effekter. 

Det er i grunn svært lite negativt ved å trene om du holder et kontinuerlig aktivitetsnivå og ikke pusher deg til det ekstreme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk hva en løpetur i naturen ville gitt deg da!

Anonymkode: df1ea...2ad

Alle sier det, men jeg får ikke til å løpe ute av en eller annen merkelig grunn. Blir sliten etter 200 meter. Sånn har jeg alltid vært. Har tenkt på om det kunne skyldes at ute løper man i ujevnt terreng og dermed blir fortere sliten, men jeg har jo incline på tredemølla når jeg løper også så det burde jo ikke være derfor🤔 på mølla flyr kilometerne unna, mens ute er det et slit. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva gir trening dere? blir dere mer positive av det? tenker å begynne å trene, men trenger litt motivasjon 😄

Anonymkode: 4cd95...7a7

Den gir meg styrke, feel good følelsen og bedre søvn. Og det er moro når man er helt utslitt etter en treningsøkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, DavinaWin skrev:

Alle sier det, men jeg får ikke til å løpe ute av en eller annen merkelig grunn. Blir sliten etter 200 meter. Sånn har jeg alltid vært. Har tenkt på om det kunne skyldes at ute løper man i ujevnt terreng og dermed blir fortere sliten, men jeg har jo incline på tredemølla når jeg løper også så det burde jo ikke være derfor🤔 på mølla flyr kilometerne unna, mens ute er det et slit. 

Tror det er fordi man bruker ulike muskler. På mølla beveger jo den seg, så man behøver ikke sparke fra i samme grad. 

Jeg løper aller mest ute, og elsker det. Men er også enig med deg. Liker mølla godt, man har ingen andre inntrykk, kun en selv og løpingen, og kan fase helt ut. 

Anonymkode: 6ce6b...9a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, -lykke- skrev:

Så godt å høre at trening hjalp deg også med depresjon og angst! Det er virkelig en fantastisk medisin, og så slipper man alle bivirkningene de ulike antidepressivaene medfører.

Jeg har selv ett barn fra tidligere forhold, men samboer og jeg planlegger å starte prøvingen med ett til om ikke så lenge. Jeg har gjort det helt klart at vi må tilrettelegge hverdagen så jeg kan få trent. Heldigvis forstår han «alvoret» godt. Er ikke nødvendigvis slik at jeg MÅ trene 5 dager i uka, men 3 dager i hvert fall. Per i dag er dette helt uproblematisk.

Jeg leste en tråd her på KG for litt siden, hvor det var flere mødre som mente man var egoistisk hvis man prioriterte trening når barna var små. Det var frustrerende og irriterende å lese. Ok, kanskje det er litt «egoistisk» å prioritere trening, men det er faktisk slik at de rundt en får nyte av godene også. Man får mer energi og overskudd og blir i bedre humør. Dette gjelder jo uavhengig av om man prøver å holde en depresjon unna. Investering i helsa blir aldri feil 😊 

Ja det er lurt å opprettholde treningen selv om man har barn. Jeg har som sagt tre små barn(+ en tenåring fra et tidligere forhold) og jeg hadde fødselsdepresjon med alle unntatt siste. Har prioritert trening i permisjon med han og denne gangen slapp jeg unna. Uansett jeg tenker at man ikke egoistisk men det betyr mindre tid med barna. Jeg bruker minisats til minstemann når jeg trener på dagtid og har følt litt på det. Men til syvende og sist vet jeg at det kommer barna mine til gode i det lange løp. 

 

Anonymkode: ea6c5...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et veldig pragmatisk forhold til trening. Jeg tenker enkelt og greit at vi mennesker har en kropp som er skapt for å brukes, men der det i liten grad er nødvendig pga måten de fleste av oss lever på i dag. Jeg mener at trening bare er et dårlig substitutt for naturlig bevegelse gjennom gjøremål, men at trening er bedre en å gjøre ingenting for kroppen. Jeg trener bare fordi jeg har klokketro på at kroppen trenger å brukes, det gir meg egentlig ikke noe spesielt. 

Anonymkode: a21ff...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 12.41, DavinaWin skrev:

Alle sier det, men jeg får ikke til å løpe ute av en eller annen merkelig grunn. Blir sliten etter 200 meter. Sånn har jeg alltid vært. Har tenkt på om det kunne skyldes at ute løper man i ujevnt terreng og dermed blir fortere sliten, men jeg har jo incline på tredemølla når jeg løper også så det burde jo ikke være derfor🤔 på mølla flyr kilometerne unna, mens ute er det et slit. 

Har det på samme måte! Det er mye tyngre å løpe ute. Har noen løpeturer ute på vår/sommer, men det meste foregår på mølle. I hvert fall på vinteren. Det er jo mye mer motiverende at man kan holde på lenge i stedet for å bli sliten etter et par km. 

Anonymkode: c5ec1...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten til å spise sjokolade hver dag og fremdeles ha en smashing kropp! I det daglige føles det bra å kunne komme seg opp trapper uten å måtte stoppe for å få igjen pusten. Har aldri kjent noe direkte lykkefølelse slik mange andre ofte nevner, men jeg tror jeg hadde følt meg ganske kjip uten. Selv om jeg ikke direkte koser meg på trening har jeg aldri hatt problemer med den såkalte dørstokkmila heller. Jeg har fått kondisen opp på et nivå der joggeturen ikke er en lidelse lenger, og jeg vet jo at jeg ikke angrer etterpå. Dessuten sover jeg veldig godt når jeg trener mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest TheCatLady

Jeg begynte å trene i sommer. Hadde ikke trent skikkelig siden videregående og begynte å kjenne på smerter i kroppen og noe særlig belastning tålte den ikke særlig godt. Jeg har aldri likt å trene og har prøvd gruppetimer og kondisjonstrening tidligere, men da har jeg falt av ganske kjapt. Det ble for kjedelig og jeg synes ikke at jeg så fremgangen så tydelig som nå. 

Begynte med styrketrening nå og synes jeg at det kan være gøy å trene. Det er ikke alle dager jeg er like motivert, men drar allikevel. Jeg liker å se fremgangen og følelsen av en sterkere kropp. Smertene forsvant og det er skikkelig deilig å se at det fungerer :)

Jeg sover også mye bedre og virker som jeg har fått mer energi. Før pleide jeg å sovne når jeg kom hjem og satte meg på sofaen, men nå gjør jeg det bare hvis jeg er skikkelig sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endorfiner og adrenalin! Trening gjør meg lykkelig (av og til nesten litt manisk lykkelig sånn i et par timer etter en hard treningsøkt), og gjør meg snillere og mer overbærende. Jeg fungerer ikke uten å få trent, da blir jeg deprimert og sur og ufyselig å omgås.

I tillegg gir det meg six-pack og generelt definerte muskler, det er jo en bonus.

(Og på den negative siden, en god del skader med påfølgend kiropraktor-utgifter etc, masse ekstra klesvask, og at jeg dessverre må vaske håret nesten hver dag fordi det er gjennomvått av svette).

Anonymkode: ec4f0...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree
17 minutter siden, Gorilla skrev:

Ingenting. Blir bare enda mer utslitt i tillegg til forferdelig støl. God følelse etter ei økt, men ikke god nok til at jeg trener. Tar masse energi for meg å bare komme meg opp av senga...

Så optimistisk som en kald dusje😂😂😂 Beste svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening i seg selv gir meg svært lite psykisk da jeg synest det er så enormt tiltak og kjedelig. Kjenner heller ikke på gleden og økt energinivå som jeg hører andre ofte snakker om. Det blir noe jeg stort sett tvinger meg gjennom hver uke for å ha en viss styrke i kroppen.

Har en glede av å svømme, men det er fordi jeg alltid har trivdes med lek i vann. Samme med ballspill med venner. Det er bare vanskelig å få til ofte nok. 

Anonymkode: 878d6...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental klarhet. Trening er husarbeid for meg. Gratis + man får muskler og bøyd og tøyd kroppen og blir happy og har mer tid og overskudd til familien.

Hvorfor noen betaler for å jobbe på et treningsstudio er for meg helt utrolig.

Anonymkode: 11e3f...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...