Gå til innhold

Karrierekvinner er skadelig for den mannlige partner


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stakkars barn som kommer hjem til tomt hus der mor kommer hjem sliten på kvelden. Nøkkelknippebarna, trist er det.

Pisspreik.

Moren min var den flotteste av alle karrierekvinner.

Hun jobbet mye og jeg var alltid stolt av henne for den hun var.

Nøkkelknippebarna..Trist? Det ble definitivt menneske av meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Nøkkelbarn er vel ein enklare merkelapp på oss trur eg... Begge foreldra mine var i jobb, var ingen problem for meg. Eg var hos verdens beste dagmamma om dagen og då eg begynte på skulen kom eg heim ein time før mamma og pappa, og då var det min jobb å sette over potetene, var ganske stolt over den jobben eg faktisk :wink: Og så fekk eg ha heile det store huset for meg sjølv ein times tid, det var supert det!! Misunt av dei andre vart eg og faktisk.

Eg trur faktisk at ungar har godt av å vere saman med andre før skulen begynner, og eg trur også at foreldra sitt forhold har godt av at begge er i jobb. Det er i alle fall det mine venninner seier etter svangerskapsperm-> det er jammen godt å komme ut blandt andre vaksne igjen. Det viktigaste er truleg at foreldra har det godt med det dei gjer-> harmoniske vaksne gir meir harmoniske barn, det trur i alle fall eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mor kan jo arbeide for å lønne en dagmamma, det er jo slik det blir likestilling.

Norske kvinner forstår ikke at når de leier inn hushjelper og sånn så leier de inn kvinner, så dvs at kvinner vedlikeholder denne såkalte "diskrimineringen".

Jeg tror menn er mer avslappet. F eks skriker ikke vi og holjer selv om det er flest menn som er rørleggere, vi blir ikke sure og sinte og skriker mannediskriminering fordi kvinner ikke forstår seg på rør.

Men kvinneintelligens er ikke sånn, dere jenter påstår at det er kvinnediskriminerende at f eks mannen forsørger familien, man må jo ha to-inntekt for å lønne dagmamma og vaskehjelp forståes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karrieremenn er skadelig for den kvinnelige partner.

Er det derfor kvinner søker seg til partnere som har høyere inntekt enn hun selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mysan i.i.

Nå synes jeg du ser litt for mye ned på tradisjonelle kvinner. De har da nok aktiviteter selv uten jobb. Så på Migrapolis for litt siden en svært aktiv hjemmemamma som kjente alle i nabolaget og var aktiv i barnas situasjon gjennom skole og også i nabolaget. Alle hilste på og hun kjente alle. Men hun var jo ikke en frigjort selvrealiserende norsk dama da.

Det er et annet problem også med dette bildet her, kjære du. Disse kvinnene som var hjemmeværende hele livet ble minstepensjonister, og som kjent lever jo de fleste kvinner lengre enn sine menn. Mange av dem som ikke har det spesielt fett i dag ja... og det partiet du stemmer på er vel ikke akkurat partiet som ville sørget for at disse kvinnene ville fått pensjoner i forhold til sin innsats i barnas oppvekst. Ånei du - pensjoner går etter inntekt, og du må ha vært i full jobb i førti år for å få full pensjon. Jeg har vært hjemme i seksten år av mine barns liv, og jeg får ikke full pensjon når det blir min tur om tjue år.

Sett det på den måten noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mysan i.i.
Mener du seriøst at du kjenner fok som synes det er rart hvis noen velger å gå hjemme en stund? Du blander ikke korta her litt, og sikter til at flere MENN kanskje burde gå hjemme?

Vet du *Fiona* - det finnes faktisk en mengde kvinner som ser ned på sine medsøstre dersom de velger å gå hjemme med barna mer enn den normale fødselspermisjonen.

I dagens samfunn er det jo veldig om å gjøre å ha en flott utdanning, og en flott jobb, slik at man kan tjene masse penger (der ligger jo lykken, må vite)og reise og oppleve masse i feriene sine.

jeg kjenner ikke mange som er fornøyde hvis de får det til å gå rundt. Nei, man skal ha masse - og mer!

Statusjaget er enormt, og jeg tror vi skal legge endel av skylda på denne utviklingen med at begge to MÅ jobbe på nettopp dette jaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torben

Ja, for det er jo INGEN av disse ekteskapene som ender i skilsmisse.... :roll:

Finnes det noen statestikk som tilsier at disse ekteskapene ryker oftere enn vanlige norske ekteskap med 50% skilsmisser?

Forøvrig synes jeg det er mer sexy med en kvinne som ikke absolutt må være akkurat som mannen - da kan man like gjerne være homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen statestikk som tilsier at disse ekteskapene ryker oftere enn vanlige norske ekteskap med 50% skilsmisser?

Ikke som jeg vet rent konkret, har det egentlig noe å si? Poenget er at man ikke er sikret en kvinne som suller og steller og er opptatt av familien koste hva det koste vil, uansett hvor man velger å finne henne. Kvinner fra Thailand finner seg heller ikke i hva som helst.

Og mange av ekteskapene med kvinner fra andre land BLIR faktisk oppløøst. Statistisk er det større muligheter for å bli skilt om man er gifte med en fra et annet land, ejg rekner med at thailand ikke er unntatt denne statistikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
Forøvrig synes jeg det er mer sexy med en kvinne som ikke absolutt må være akkurat som mannen - da kan man like gjerne være homo.

:hakeslepp:

Så det å tjene sine egne penger, og ikke "snylte på" mannen, er en så mandig egenskap at det avtenner deg?

Ikke rart kvinnekampen tar uforholdsmessig lang tid... Heller ikke til å undres over hvorfor det er blitt en klisjé at menn finner seg yngre tomhodete kvinner uten ambisjoner å forlyste seg med når de har vært gift en stund. Klart det blir slitsomt med en kvinne som krever litt intellektuell utfordring, og andre aktiviteter enn tippekamp med ølrap og ballekløe.

Skjønner deg kjempegodt jeg. Bli homo du!

Det er uansett en kjensgjerning at kvinners drømmemann er en homse - en mann som forstår henne, deler mange av interessene og setter pris på det kvinnelige. Absolutt eneste aber'et med en homse er - ja, you know, det åpenbare - men jeg kjenner kvinner som ser DET som en fordel også, å slippe den kjappisen man er forpliktet til i ny og ne, så jeg vet jammen ikke...

:sjarmor:

*mitt bidrag til en latterlig debatt med skremmende antikke holdninger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fordom
Heller ikke til å undres over hvorfor det er blitt en klisjé at menn finner seg yngre tomhodete kvinner uten ambisjoner å forlyste seg med når de har vært gift en stund.

Dette var vel mer en fordom mot yngre kvinner enn en klisje.

Og hva legger du i ambisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Noen kvinner bør bare akseptere at ikke alle kvinner ønsker karrieremas, og at ikke alle menn ønsker en karrierekvinne. Så du er ikke drømmedama til alle, hva så. Finn en fyr som er fornøyd med det da og drit i de andre. Hvorfor denne intolerante holdning mot mer tradisjonelle kvinner og menn som liker dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe i det, som Attergøymda sa tidligere, at voksne mennesker har behov for voksenkontakt. Dette gjelder også for kvinner. Det var nok mange 50-talls husmødre som lengtet vekk fra kjøkkenbenken, derfor kom også kvinnefrigjøringen. Dessuten er det deilig å tjene sine egne penger, slik at man ikke trenger å spørre sin mann pent om lov til å kjøpe seg noe pent til feks 17. mai.....

Jeg kunne godt tenke meg å være hjemme noen år når jeg får barn, men tviler for at vår felles økonomi vil tillate det, desverre. Vet at min samboer også har lyst til å være mer hjemme hvis vi får barn, så vi får se hvem som blir den hjemmeværende hos oss.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...