Gå til innhold

Karrierekvinner er skadelig for den mannlige partner


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Denne tråden har potensiale til å bli morsom' date=' men tror jeg skal gi meg mens leken er god. Tidligere innlegg kan inneholde spøk og fanteri 8)[/quote']

:ler::ler::ler: Tenkte jeg det ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde sammen med en jente i 10 år som gikk "stigen" med fullt firsprang og med "drapsblikk" mot konkurransen. Syntes det var HELT iorden at hun tjente mye mer enn meg, hva har det med saken å gjøre ?

Og hun var noe helt annet enn trad. rolle, hva i all verden hadde det noe med jeg elsket henne overalt i denne verden. Det var jo noe av personligheten jeg nesten tilba, fordi hun hadde noe jeg ikke har.

Nei, jeg har ALDRI skjønt forskjellen mellom "verdien" av kvinner og menn UANSETT hva vi snakker om. Vi SKAL være likeverdige og gi hverandre en hverdag som gir grobunn til dyp og ekte "tilbedelse" av vår lidenskap til hverandre. Alt annen er STØY på linja, og MANGEL på respekt. Man kaller en spade for en spade ikke sant.

Hvorfor gjøre som i såpeopera'er, for det er der den skjulte "oppdragelsen" ligger. Dere sammenligner virkeligheten med hva som går i såpeoperaene i underbevisstheten. Alt blir mer infløkt og intriger florerer i "arenaer" som for 20 år siden ikke eksisterte, men ble "oppfunnet" på skjermen (les Dallas, Falcon Crest etc.) Jeg har sett noe av Dallas når den gikk, fikk avsmak allerede da. Har ikke sett 5 min av noen andre såper eller (un)reality-shows. Det er jo fiktivt oppbygd og består av fantasier og sidevyer av virkeligheten. Jeg liker "The real thing" og holder meg til det.

Når jeg hører barn (12 år etc) på gata snakker om hverandre, er som å høre scener i Dallas etc. Se bare på avansert mobbing via SMS, weblogging osv = intriger og f.skap.

Hva hender her egentlig ? , litt på siden av temaet, men jeg klarte ikke å la være å skrive om dette her. For det hører sammen, da dagens barn legger inn morgendagens virkelighet med dagens "verktøy". Og hva er det vi skaper når barn ser på denne søpla ?

(Hvis jeg har støtt noen eller trampet i salaten for noen er det med fullt overlegg fra denne siden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

;-)

Diskusjonen er interessant uansett, den. Her vises det til utenlandske damer osv. Skal bare titte over til USA, som er et vestlig land, der er de likevel mer tradisjonelle enn man skulle tro var mulig. Så fort mannen tjener nok til å ha hus, to biler og alt som hører til, blirkvinner sett rart på hvis de fortsetter å jobbe.

Jeg synes mammaer som er "nabokjerringer" og omsorgsmennesker på fulltid er flott, hvis de har valgt det selv.

Problemet ligger ikke i et slikt VALG.

Problemet er at man ikke HAR det valget. Med prisnivå osv i Norge kan man vanskelig klare seg uten to lønninger. Det fører til at begge må jobbe.

Så når DET i sin tid ble mer akseptert, skulle man tro at når kvinner klarer å tenke seg til at de kan jobbe de også, skulle mannen klart å tenke seg til at de må bidra hjemme for å kompensere tilsvarende der - kvinnen bidrar med penger, slik han gjorde, mannen bidrar med mer hjemme, slik hun gjorde.

Men neida, DEN greia ble litt for avansert for enkelte.

Så har vi heller debatter med blod svette og tårer om arbeidsfordeling hjemme og kjønnskvotering på styrerommene til langt ut i det 21. århundre.

Faen så mye rabalder for et opprinnelig åpenlyst svar :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Diskusjonen er interessant uansett, den. Her vises det til utenlandske damer osv. Skal bare titte over til USA, som er et vestlig land, der er de likevel mer tradisjonelle enn man skulle tro var mulig. Så fort mannen tjener nok til å ha hus, to biler og alt som hører til, blirkvinner sett rart på hvis de fortsetter å jobbe.

Og her har samfunnet blitt så sykt at de blir sett rart på om de velger å ta seg av barn og hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Mener du seriøst at du kjenner fok som synes det er rart hvis noen velger å gå hjemme en stund? Du blander ikke korta her litt, og sikter til at flere MENN kanskje burde gå hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hva med kvinner som blir syke av å ikke ha hjemmeværende menn?

Det kan da neppe bare være menn som lider under å ikke ha en person som gjør alt husarbeid og passer barn for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla
Mener du seriøst at du kjenner fok som synes det er rart hvis noen velger å gå hjemme en stund?

Ja, her skal kvinner arbeide, hvis ikke er de ikke fri.

Synes det lå inne i ditt svar også, at der er de så voldsomt konservative etc.

Hvorfor skriver du bare gå hjemme "en stund", hva om man velger å gå hjemme mer enn "en stund". Ville du synes det var rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Apropos høyrevridde tullinger, så serverte Tore Olsen fra Demokratene i går denne kraftsalven fra bystyrets talerstol i Kristiansand før han ble klubbet ned og bortvist fra talerstolen (i en debatt om familievold, prostitusjon etc)

Ordfører, jeg tror det meste kunne vært løst dersom ikke kvinnene hadde vært så snare med å krysse bena...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det kunne passr meg ypperlig å være hjemmeværende med en mann som jobber og forsørger meg :) Men hvor fiunner jeg slike menn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke kan man fint dra til Thailand og finne kvinner som fortsatt er kvinner og er opptatt av familie.

Ja, for det er jo INGEN av disse ekteskapene som ender i skilsmisse.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som kommer hjem til tomt hus der mor kommer hjem sliten på kvelden. Nøkkelknippebarna, trist er det.

Ja, det er jo myyye verre enn om det var far som kom hjem sent sliten på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja, det er jo myyye verre enn om det var far som kom hjem sent sliten på kvelden...

Poenget er jo at begge gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ordfører, jeg tror det meste kunne vært løst dersom ikke kvinnene hadde vært så snare med å krysse bena...

:ler:

Godt poeng. Demokratene er en kilde til mye underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Poenget er jo at begge gjør det.

Da er du i så fall dårlig til å formulere deg:

Stakkars barn som kommer hjem til tomt hus der mor kommer hjem sliten på kvelden. Nøkkelknippebarna, trist er det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg en hjemmeværende mann som vasket klær, ryddet og hadde deilig middag klar til meg når jeg komme hjem fra jobb....

Men stakkars meg, finnes ingen slike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Jeg kunne tenke meg en hjemmeværende mann som vasket klær' date=' ryddet og hadde deilig middag klar til meg når jeg komme hjem fra jobb....[/quote']

Jeg også.

Å, joda. Får jeg en jobb jeg tjener godt nok på, kan det hende vi gjør det sånn. Forloveden synes også idéen om å være husfar er god. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne tenke meg en hjemmeværende mann som vasket klær, ryddet og hadde deilig middag klar til meg når jeg komme hjem fra jobb....

Men stakkars meg, finnes ingen slike...

Så rart, jeg trodde ikke kvinner likte å henge med arbeidsløse dagdrivere som ikke hadde egen inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*
arbeidsløse dagdrivere

Her ligger vel kilden til en del misforståelser, da hvilken som helst person som går hjemme en stund med barn vet at det langt fra er noe dagdriverliv... mang en pappa har fått en aha-opplevelse etter pålagt permisjon.

Men en som er arbeidsfør ikke GIDDER å jobbe, og det hadde gjort økonomien stram - så hadde det vært på huet ut. Jeg har en godt betalt jobb, og kan gjerne være den som jobber mens pappa har deltidsjobb eller går hjemme, så lenge det går greit økonomisk.

Jeg har hatt dårlig økonomi på grunn av menn såpass mye at jeg ikke kommer til å gjøre det igjen. Og om en mann tar det som en selvfølge at det er MIN jobb som må reduseres hvis vi får barn, så må han nok ta et par runder med seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor er undersøkelsen fra? amerika.... tror ikke helt på at det er samme forholdene her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra den opprinnelige artikkelen:

Forskerne mener menn må finne nye måter å definere seg selv på.

Tror nok at norske menn (generelt) ligger langt forant engelskmennene her.

Det går faktisk an å tenke litt utradisjonelt - livet behøver ikke være enten/eller. Man kan være hjemme i perioder, bytte på å ha deltid, støtte hverandres karriere, ta seg av barna - alt behøver ikke skje den samme uka!

Menn som er trygge på seg selv, tåler at kvinnen gjør karriere. Jeg kjenner faktisk mange menn som synes det er helt greit å ha en kone som tjener såpass at de kan prioritere barn og familie høyere enn regninger.

Er ikke dette et familieprosjekt, da? Det forutsetter selvfølgelig at ikke mannen forventer å kunne sitte hver kveld på fotballpub'en (noe som neppe er gunstig for ungene......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...