Gå til innhold

«Vi lever i en antiromantisk tid» sier forsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Angående kjærlighet i den digitale tidsalder, så anbefaler jeg vedlagt ekko-episode. Her er det mange interessante synspunkter, synes jeg, og en medieviter som har forsket på Tinder blir intervjuet. Hovedfokuset i episoden er at man i dag velger rasjonelt når det kommer til alle slags valg i livet, utenom kjærlighet. Vi har fortsatt en forventning om at kjærligheten skal være "magisk". Anbefales å lytte til!

https://radio.nrk.no/podkast/ekko_-_et_aktuelt_samfunnsprogram/nrkno-poddkast-20062-161939-24102019114400

Anonymkode: 31918...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.11.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting imot kvinnefrigjøring eller feminisme. Feminisme er tross alt bare en politisk manifestering av hvordan kvinner faktisk tenker, og jeg vil heller være opplyst enn lykkelig ignorant. Så feminisme er et gode også for men.

Poenget mitt er at "romantikk" alltid har eksistert kun i mannens hode. Menn var opptatt av romantikk før fordi de trodde kvinner var noe mer enn hva de faktisk er. Romantikk er et uttrykk for maskulin idealisme, og har ingenting å gjøre med hvordan kvinner faktisk tenker. 

Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Vi kan ikke ha et samfunn hvor kvinners sanne natur er blotlagt for menn å se (f.eks. hvordan dere ønsker retten til å drepe mannens barn uten hans samtykke), og samtidig forvente at mannen skal fortsette å sette dere på en pedestal (som er det romantikk er). De to paradigmene er gjensidig ekskluderende.

Anonymkode: 5b526...599

Menn har aldri satt på på pedestal. De peneste av oss ja men i forhold var det mest viktig å holde henne undertrykket.

Det er ikke kvinnens "sanne natur" å ta abort, men ting skjer og det er helt greit at du er imot det men ikke snakk som om alle kvinner bare flyr rundt og abortere barn ( som dere selv engang ikke vil ta ansvar for...)

Anonymkode: d10a7...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 19.04, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker antiromantikk. Det er mer realistisk.

Anonymkode: aaf1c...77a

Ja, man skal jo alltid opphøye sine egne preferanser.

Anonymkode: c7d43...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...