Gå til innhold

Hva slags psykopater er det egentlig som klarer å få i seg anbefalt mengde fiber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nydelig! Endelig et fornuftig svar 🥳 Gjett hvem som skal feire med popkorn. Laget brente mandler med sukrin gold også. Så nå blir det fiberfest. Hadde vært flott om du hadde tips om noe med høyt jerninnhold som kan gi samme glede 🤗🥰

Anonymkode: 28151...d48

9251.gif

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fiber litt oppskrytt? Fiber tas jo ikke opp av kroppen, det bare skyver bæsjen nedover i tarmen, hvis ikke jeg har misforstått helt. Å holde seg i bevegelse gjennom dagen, og drikke nok vann, er kanskje viktigere vil jeg si.

Å gomle så masse fiber er vel for de som spiser mye tungfordøyelig mat (hvitt brød, rødt kjøtt osv).

Anonymkode: f27af...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/6/2019 at 3:00 PM, AnonymBruker said:

Er ikke fiber litt oppskrytt? Fiber tas jo ikke opp av kroppen, det bare skyver bæsjen nedover i tarmen, hvis ikke jeg har misforstått helt. Å holde seg i bevegelse gjennom dagen, og drikke nok vann, er kanskje viktigere vil jeg si.

Å gomle så masse fiber er vel for de som spiser mye tungfordøyelig mat (hvitt brød, rødt kjøtt osv).

Anonymkode: f27af...7db

Nei fiber er ikke oppskrytt. I tillegg til de rene fordøyelseseffektene har det også en del å si for hvordan fordøyelsen fungerer. Særlig er det viktig for å ha en riktig bakterieflora i tarmen. Enkelte typer av de "gode" bakteriene trenger fiber for å kose seg.

Høyt fiberinntak har vist seg å redusere risikoen både på for tarmkreft og ulike hjerte- og karsykdommer. 

Anonymkode: 3f000...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/6/2019 at 6:22 AM, AnonymBruker said:

"Hva slags psykopater ... " 🙈🙄 Really? 

Anonymkode: 72c77...576

 

On 11/6/2019 at 1:13 AM, Familytree said:

Hvorfor er det ord psykopater her?😅

 

On 11/6/2019 at 12:10 AM, Gorilla said:

Hva har dette med psykopati å gjøre?

Fiber er verdens mest usexy tema (ca) men med litt fart i overskriften visste jeg at jeg kom til å få mange flere svar :)

Anonymkode: 3f000...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips: Jeg er på ingen måte veganer, men som et ledd i å kutte litt ned på rødt kjøtt har jeg begynt å bruke vegansk farse fra frysedisken i lasagne, taco osv. Den koster litt mindre enn karbonadedeig pr porsjon, og det er faktisk 8g friber pr porsj eller noe sånt. 

Ellers bruker jeg en hel del erter, brokkoli og rosenkål til middager, og spiser havregrøt til frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Fiber er verdens mest usexy tema (ca) men med litt fart i overskriften visste jeg at jeg kom til å få mange flere svar :)

Anonymkode: 3f000...7ad

Okey😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...