Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #41 Del Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Nei, det er den verden vi vil få om vi lar miljø- og klimafanatikere få reell makt. Av oss to er det kun jeg som ser ut til å ta samfunnsansvar. Du vet åpenbart ingenting om hva du snakker om. Jeg gidder ikke kaste bort tid på å debattere med et miljøsvin som gir blaffen i verdens fremtid. Det finnes viktigere ting å gjøre på KG. Du skal være glad du er død før du får se konsekvensene av den politikken du ønsker på global basis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #42 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Sirkelen skrev: Du vet åpenbart ingenting om hva du snakker om. Jeg gidder ikke kaste bort tid på å debattere med et miljøsvin som gir blaffen i verdens fremtid. Det finnes viktigere ting å gjøre på KG. Du skal være glad du er død før du får se konsekvensene av den politikken du ønsker på global basis. Om du vil diskutere eller ikke velger du selv. Jeg ser konsekvensene av politikken jeg ønsker i dag. Stort sett er det stadig bedre levestandard for flere mennesker. Det applauderer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #43 Del Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Om du vil diskutere eller ikke velger du selv. Jeg ser konsekvensene av politikken jeg ønsker i dag. Stort sett er det stadig bedre levestandard for flere mennesker. Det applauderer jeg. Det har blitt bedre i mye av verden, helt sant. Men det er på tide å skru på bremsen nå, særlig i USA, Europa og Kina. Dette er ikke bærekraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #44 Del Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Det har blitt bedre i mye av verden, helt sant. Men det er på tide å skru på bremsen nå, særlig i USA, Europa og Kina. Dette er ikke bærekraftig. Nei, vi bør ikke skru på bremsen. Det betyr en verden full av lidelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #45 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Nei, vi bør ikke skru på bremsen. Det betyr en verden full av lidelse. Det er rett og slett nødvendig, uansett. Så får vi bare prøve å ordne de verste konsekvensene. Dagens verdensutvikling er helt uansvarlig og må lede til sivilisasjonskollaps om den ikke bremses kraftig. På sikt må befolkningen og forbruket nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #46 Del Skrevet 28. oktober 2019 3 minutter siden, Sirkelen skrev: Det er rett og slett nødvendig, uansett. Så får vi bare prøve å ordne de verste konsekvensene. Dagens verdensutvikling er helt uansvarlig og må lede til sivilisasjonskollaps om den ikke bremses kraftig. På sikt må befolkningen og forbruket nedover. Befolkningen går nedover når verden finner ut at den må nedover. Frem til da trenger vi ikke gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #47 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Befolkningen går nedover når verden finner ut at den må nedover. Frem til da trenger vi ikke gjøre noe. Noen deler av verden, som Afrika, vokser altfor mye ennå. Her trengs tiltak. Forbruket bør vi kutte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #48 Del Skrevet 28. oktober 2019 4 minutter siden, Sirkelen skrev: Noen deler av verden, som Afrika, vokser altfor mye ennå. Her trengs tiltak. Forbruket bør vi kutte nå. Tiltak iverksettes av verden selv om det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #49 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Tiltak iverksettes av verden selv om det trengs. Det er aldri klokt å vente til det er krise med å iverksette tiltak. Den økologiske krisen må håndteres nå, ikke utsettes til det er for sent. Da er problemene uløselige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #50 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Sirkelen skrev: Det er aldri klokt å vente til det er krise med å iverksette tiltak. Den økologiske krisen må håndteres nå, ikke utsettes til det er for sent. Da er problemene uløselige. Det er ikke opp til oss å iverksette tiltak. Dette rår ikke mennesket over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #51 Del Skrevet 28. oktober 2019 14 minutter siden, Husholdning1 skrev: Det er ikke opp til oss å iverksette tiltak. Dette rår ikke mennesket over. Selvfølgelig gjør vi det. Mennesker styrer alt på denne kloden, og myndigheter har mer enn nok makt til å gjøre gode vedtak. Dette er ansvarsfraskrivelse fra din side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #52 Del Skrevet 28. oktober 2019 2 minutter siden, Sirkelen skrev: Selvfølgelig gjør vi det. Mennesker styrer alt på denne kloden, og myndigheter har mer enn nok makt til å gjøre gode vedtak. Dette er ansvarsfraskrivelse fra din side. Nei, vi styrer ikke slike ting. Da kunne vi f.eks unngått tsunamien som tok livet av flere hundre tusen mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #53 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Nei, vi styrer ikke slike ting. Da kunne vi f.eks unngått tsunamien som tok livet av flere hundre tusen mennesker. Hva har tsunamien med økologiske problemer å gjøre? Du burde lese deg opp på miljøspørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #54 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 3 minutter siden, Sirkelen skrev: Hva har tsunamien med økologiske problemer å gjøre? Du burde lese deg opp på miljøspørsmål. At verden regulerer seg selv etter hva som er nødvendig. Mennesket rår som sagt ikke over dette. Nei, jeg har kunnskapen som trengs om temaet. Endret 28. oktober 2019 av Husholdning1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #55 Del Skrevet 28. oktober 2019 Slik er det ikke. Hadde det vært slik, hadde nok verden regulert bort mye av menneskeheten for lengst. Det er ikke interessant å diskutere med en så kunnskapsløs person som deg. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #56 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Sirkelen skrev: Slik er det ikke. Hadde det vært slik, hadde nok verden regulert bort mye av menneskeheten for lengst. Det er ikke interessant å diskutere med en så kunnskapsløs person som deg. Beklager. Jo, slik er det. Det er du som helt selv velger å diskutere. Vil du ikke er det bare å la være. I motsetning til verdens reguleringer som mennesket ikke rår over, rår hvert enkelt menneske over om de vil diskutere eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #57 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Jo, slik er det. Det er du som helt selv velger å diskutere. Vil du ikke er det bare å la være. I motsetning til verdens reguleringer som mennesket ikke rår over, rår hvert enkelt menneske over om de vil diskutere eller ikke. Du bekrefter igjen din uvitenhet og miljøfiendtlige holdninger. Du kunne vært en Exxon Mobil-bot. Jeg regulerer meg selv ut av denne tomme samtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #58 Del Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Du bekrefter igjen din uvitenhet og miljøfiendtlige holdninger. Du kunne vært en Exxon Mobil-bot. Jeg regulerer meg selv ut av denne tomme samtalen. Nei, jeg bekrefter din manglende forståelse for hvordan verden fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #59 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Nei, jeg bekrefter din manglende forståelse for hvordan verden fungerer. Du har hittil ikke kommet med ett argument, jeg har gitt mange. Det er bortkastet å diskutere med en som har låst seg inni i sin egen selvgode og selvpåførte uvitenhet. Du snakket om tsunamier i forbindelse med miljøproblemer? Man må jo bare le av så tilbakestående synspunkter. Det er ikke verden som «regulerer» at Amazonas-skogen kuttes og brennes ned, og heller ikke at nesten alle kommersielle fiskebestander er så overfisket at knapt noe er igjen i havet. Fin verden du etterlater dine barn. Endret 28. oktober 2019 av Sirkelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 28. oktober 2019 #60 Del Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Du har hittil ikke kommet med ett argument, jeg har gitt mange. Det er bortkastet å diskutere med en som har låst seg inni i sin egen selvgode og selvpåførte uvitenhet. Du snakket om tsunamier i forbindelse med miljøproblemer? Man må jo bare le av så tilbakestående synspunkter. Det er ikke verden som «regulerer» at Amazonas-skogen kuttes og brennes ned, og heller ikke at nesten alle kommersielle fiskebestander er så overfisket at knapt noe er igjen i. Jeg har kommet med en rekke argumenter. Jo, det er verden som regulerer også det, gjennom det den tillater av menneskelig eksistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå