Gå til innhold

Når du skaffet hund . Kjøpte du uten å treffe den i virkeligheten først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller dro du å bestemte deg etter du hadde hilst på valpene? Og hvordan har det gått i ettertid .er du fornøyd?

Anonymkode: bbd07...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller dro du å bestemte deg etter du hadde hilst på valpene? Og hvordan har det gått i ettertid .er du fornøyd?

Anonymkode: bbd07...429

Vi dro og besøkte oppdretter flere ganger både før og etter valpene ble født 😊

 

Er ekstremt fornøyd med den hunden - hun er helt magisk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde funnet en seriøs oppdretter vi hadde stor lit til og med jevnlig kommunikasjon i flere måneder. Så møtte vi henne og valpen på flyplassen, hvor vi tilbragte litt tid ilag før vi signerte kontrakten.

Gikk veldig bra for vår del, men vi hadde tilbragt mye tid med research før vi valgte oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Besøkte oppdretter flere ganger for å se hvor valpen kom fra og hvordan dyrene hadde det og for å møte valpen. Han er over 15 nå og har ikke vært syk en dag i sitt liv. Så jeg kunne ikke vært mere fornøyd. Har hatt kontakt med oppdretter i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, så bare bilde og video av henne når hun var halvvoksen. Når hun vokste til her hjemme fikk jeg noen uforutsette problemer pga usikkerhet og rasemix, men alt i alt er jeg fornøyd. Hun var omplassering fra Ungarn, når de fortsatt kunne sende hunder utenlands uten problemer. 

Anonymkode: 00e29...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro også til oppdretter flere ganger. Lærte å klippe klør osv. Det var oppdretter som bestemte hvilken valp som passet til oss ulike kjøpere. Veldig fornøyd!

Anonymkode: b2801...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid vært og hilst på de forskjellige valpene i forkant! 

Anonymkode: dc24a...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så mange annonser på Finn hvor det virker som folk bare velger seg valp 1, 2 eller 3 basert på utseende... 

Skulle jeg kjøpt en valp ville jeg møtt kullet god tid før levering, og i samarbeid med oppdretter valgt ut en valp som passet til meg. Men jeg skjønner jo at det ikke alltid er så lett å gjennomføre. 

Jeg har bare hatt omplasseringshunder, og alltid truffet dem og kjent på kjemien først, og i et par tilfeller hatt dem hjemme på prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første valpen kjøpte jeg via mail fra utlandet. Helt crazy egentlig, hadde NULL erfaring. Oppdretter fløy med valpen i lasterommet fordi den var for stor til kabinen og vi plukket den opp på Gardermoen. Gikk supert, verdens beste hund.

Andre valpen besøkte jeg flere ganger før jeg kjøpte den. Angrer som en hund, tonnevis av psykiske brister og et slit i hverdagen. 

Anbefaler ikke andre å gjøre slik jeg gjorde med første hund altså... Men ikke det med andre heller. Sjekke foreldre FØR man tenker på valper. Har lært. 

Anonymkode: 0860a...90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge gangene. Skulle gjerne ha sett på dem først, men det finnes ingen oppdretter i nærheten og kostnaden for å se på valpene vil bli rundt 5000 med flyreise. Jeg har dog spurt spesifikt ang. foreldres helse og gemytt før avtale og valpens personlighet ble vektlagt. Begge hundene er som beskrevet. Nr. 1 er «pingla» og nr. 2 er tøffere enn toget. Nr. 2 kom dog med litt uheldig atferd som ikke harmonerte med hunden vi hadde fra før av, så skulle gjerne fått prøvd dem sammen før vi bestemte oss, men med litt jobb gikk det seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøkt oppdretter flere ganger og sto på liste etter en tispe vi likte. Møtte også valpen, men det var oppdretter som valgt valp til oss. 

Anonymkode: c9f07...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kontakt med oppdretter, valgte valp når vi kom for å hente. Betalte depositum i forveien og signerte kjøpskontrakt samme dag som vi hentet. Hunden er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri.

Adoptert mishandlede hunder  , ikke truffet på forhånd. Kun tett kontakt med shelter.

Har aldri hatt noe som helst problemer. 

 

Anonymkode: dafbb...f09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Første hunden reiste vi til oppdretter og fikk treffe 4 valper, 2 var allerede reist til nye eiere. 1 av de som var der var reservert så vi kunne velge mellom de 3 andre. De hadde sagt de skule ha en selv, men sa ikke hvilken. Alle valpene + hundemamma var ute i hagen så kunne vi hilse på, se og leke og finne vår . Det var en valp som kom rett bort til min bror og la seg i fanget.. da var han og vi solgt! Oppdretterene var veldig stille og sa vi kunne bruke så lang tid vi ville og hilse og kose med de andre også. Etter 30 min hadde vi fremdeles samme favoritt. vi sa at det var henne vi ønsket, de gikk bort å snakket en stund å kom tilbake og sa ok.. men det var egentlig den de skulle ha selv! Litt små dumt at de ikke hadde sagt det på forhånd, siden de sa hvilken som var reservert. Men etter litt snakk og de så hvordan vi var med hunden sa de det var ok. Avtalen hadde på forhånd vært at vi ikke ønsket å drive med utstilling eller ønsket å ha valper på henne senere. De prøve seg litt om vi kanskje kunne prøve utstilling en gang..pga mor og var var championer, men det gjorde vi aldri! Vi skulle ha familiehund, hun var aktiv med på løpeturer, ski, fjellturer og var løs på hytten på fjellet. Sendte de litt oppdateringer i løpet av årene og de var godt fornøyd!

 

hund nr2- min første alene hund fikk jeg bilder av henne på mail, så dro jeg å hentet henne hjemme hos oppdretter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte min uten besøk eller titt først grunnet enormt lang avstand. Oppdretter skulle til vårt område på utstilling når valpen var 10 uker. Det skal sies at oppdretter er veldig velkjent innenfor rasen, og vi møtes med hunder den dag i dag så fort anledningen byr seg. Selv om jeg er enormt fornøyd med både hund og oppdretter anbefaler jeg på det sterkeste besøk hos oppdretter først.

Anonymkode: b84f4...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min uten å besøke den, de kom til togstasjonen med han og vi hilste litt der, så tok jeg han med hjem. Han er min aller beste venn❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2019 at 7:17 PM, AnonymBruker said:

Aldri.

Adoptert mishandlede hunder  , ikke truffet på forhånd. Kun tett kontakt med shelter.

Har aldri hatt noe som helst problemer. 

 

Anonymkode: dafbb...f09

Ja, i Norge er det jo sååå mange shelters å adoptere fra 🙄

Anonymkode: 2b236...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...