Gå til innhold

Når du skaffet hund . Kjøpte du uten å treffe den i virkeligheten først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hilste på begge hundene før jeg kjøpte. 

Min første hund hilste jeg på flere ganger, da det var en i nær relasjon som var oppdretter. Falt fullstendig for den ene valpen, og hun hadde sitt hjem hos meg frem til sin bortgang ❤

Hunden jeg har nå, hilste jeg også på før kjøp. Jeg måtte kjøre i 9 timer å ligge på hotell, men jeg ville så gjerne hilse på mor og far til valpen, samt oppdretter, og valpen, før avgjørelsen ble tatt. Var å hilste flere ganger over flere timer hele helgen jeg var der, å dro tilbake noen uker senere å hentet valpen ❤

Anonymkode: a33e0...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ompasseringshunden tok jeg etter kun å ha sett Finn annonsen, valpen vi har var jeg å besøkte og valgte etter lynne og match med oss :)

Anonymkode: 33e01...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så annonsen, kontaktet oppdretteren og vi avtalte at jeg skulle komme og besøke dem når valpene var fem uker gamle.

Tok med meg sønnen min og reiste avgårde med toget, og oppdretter hentet oss på stasjonen. Vi tilbragte et par timer hjemme hos henne og koste med valpene, snakket sammen og ble enige, kort sagt. Jeg fikk bekreftelse på at jeg fikk kjøpe den valpen jeg ville ha, vi gjorde en avtale, og jeg betalte depositum når jeg kom hjem den kvelden.

Så hentet vi valpen med bil tre uker senere.

Kunne aldri falt meg inn å kjøpe hund uten å ha truffet den minst en gang først, og snakket med eier/oppdretter. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått alle våre hunder av mine besteforeldre, så møtte valpene naturligvis hver uke da vi ofte er hos dem😊 Hundene våre er dermed søsken og har «vokst opp» med moren som er hos besteforeldrene mine😊

Anonymkode: 26530...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kun valp fra oppdrettere som jeg tør å kjøpe "blindt" fra. Første kontakt tok jeg på Facebook, og så får jeg dra å besøke dersom jeg har mulighet, men det er ikke et must for meg. Om jeg blir fornøyd vet jeg ikke enda, da det enda er mange måneder til hunden i det hele tatt blir til. 

Skulle jeg kjøpt hund fra Finn hadde jeg definitivt dratt å besøkt først, også omplasseringshunder. 

Anonymkode: c5a8d...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2019 at 4:30 PM, AnonymBruker said:

Eller dro du å bestemte deg etter du hadde hilst på valpene? Og hvordan har det gått i ettertid .er du fornøyd?

Anonymkode: bbd07...429

Så bilde av den på nettsiden til en omplasseringsgruppe, leste litt om den og sente inn en søknad. Hun som fostret hunden tok ham med til meg og jeg ble helt forelsket, har hatt den i nesten 10 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tro for å hilse på min i alle fall. Det er jo greit for å se om den passer deg da, f.eks at den ikke er altfor sjenert eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...