Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Vet ikke med dere...men jeg vil ikke vite omfanget av misbruket.

Håper bare dette syke "mennesket" aldri setter fot på fri jord igjen. Og muligens får det litt "slitsomt" innenfor når andre fanger vet hvem han er og hva han har gjort.

Og, nei, moderator! Dette er ingen oppfordring til å bryte norsk lov.    Kun et personlig ønske!

Jeg er delvis enig med deg. Samtidig kan vi ikke lukke øynene og ørene fordi det er vondt å vite. 

Det er nettopp derfor slike saker må belyses. Tenk på stakkars sønnen som faktisk gikk gjennom overgrepene og deretter bli drept av overgriperen. 

Forhåpentligvis lærer vi alle av dette. 

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ofte jeg ser noen presentere seg så til de grader dyssosial som denne faren. 

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Jeg er delvis enig med deg. Samtidig kan vi ikke lukke øynene og ørene fordi det er vondt å vite. 

Det er nettopp derfor slike saker må belyses. Tenk på stakkars sønnen som faktisk gikk gjennom overgrepene og deretter bli drept av overgriperen. 

Men...vi trenger ikke detaljerte beskrivelser av overgrepene.  Det blir motbydelig sensasjonsjournalistikk.

Vi vet de ble begått...og det holder.

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men...vi trenger ikke detaljerte beskrivelser av overgrepene.  Det blir motbydelig sensasjonsjournalistikk.

Vi vet de ble begått...og det holder.

Jeg har ikke fått med meg noen detaljerte beskrivelser av overgrepene. Hvor har du lest det? Jeg har kun fått med meg at sønnen har fått skylda for han har bedt om det. Er det det du mener? 

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Jeg har ikke fått med meg noen detaljerte beskrivelser av overgrepene. Hvor har du lest det? Jeg har kun fått med meg at sønnen har fått skylda for han har bedt om det. Er det det du mener? 

Leste at noen ønsket detaljerte opplysninger om hva slags overgrep.  Og det er det jeg mener vi slett ikke trenger.

• Liker 8
Skrevet

Syns hele saken er så drøyt beskrevet i media. Hva har detaljene der å gjøre? Stakkars, stakkars gutt som nå blir utlevert så til de grader.

Etter sin død har nå hele Norge fått vite svært mange personlige detaljer og media tar ingen hensyn når det kommer til personvern? Hva far sier i retten er én ting, men at media deretter skal publisere det til en hel verden sliter jeg med å forstå meningen med? At et barn under 16 år «tar initiativ og ber om det» har ingenting i avisene å gjøre, syns nå jeg. Og utsagnene til far får jo ingen motsvar, om det er sant eller ikke. Fader til utlevering..

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Eevee skrev:

Syns hele saken er så drøyt beskrevet i media. Hva har detaljene der å gjøre? Stakkars, stakkars gutt som nå blir utlevert så til de grader.

Etter sin død har nå hele Norge fått vite svært mange personlige detaljer og media tar ingen hensyn når det kommer til personvern? Hva far sier i retten er én ting, men at media deretter skal publisere det til en hel verden sliter jeg med å forstå meningen med? At et barn under 16 år «tar initiativ og ber om det» har ingenting i avisene å gjøre, syns nå jeg. Og utsagnene til far får jo ingen motsvar, om det er sant eller ikke. Fader til utlevering..

Hvilket barn tar initiativ til sex med sin far? Ingen! 

Det er ikke snakk om utlevering i dette tilfelle, men en feig og patetisk krek som prøver å redde sitt eget skinn ved å skylde på sønnen. 

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, bonsaijenta skrev:

Hvilket barn tar initiativ til sex med sin far? Ingen! 

Det er ikke snakk om utlevering i dette tilfelle, men en feig og patetisk krek som prøver å redde sitt eget skinn ved å skylde på sønnen. 

Enig. Og jeg syns det er bra at det kommer frem hva som faktisk skjer bak lukkede dører i tilsynelatende normale hjem. 
Kan dette redde noen fordi enda flere mennesker får opp øynene for hva som faktisk skjer mot mange barn, ja da er det verdt det. 

• Liker 25
Skrevet
5 minutter siden, Eevee skrev:

Jeg er uenig med deg! Jeg synes det er utrolig viktig at dette kommer frem, ikke beskrevet i detalj, men beskrevet slik at alle forstår at slike ting skjer, dette er virkeligheten! Hvordan skal vi klare å se disse barna hvis vi ikke tar inn hvor jævlig virkeligheten kan være? Det er alt for mange som lukker øyne og ører ifht klare signaler på at barn ikke har det bra! Vi må forholde oss til det og ta det innover oss, det er livsviktig for disse barna! 

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, Eevee skrev:

Det er vel ingen som klandrer gutten? Hva mener du? Om noe så syns jeg de fleste har forståelse for gutten og føler avsky for faren. Og det er slik det bør være. Jeg syns ikke detaljer om selve overgrepet bør skrives om. Men det denne mannen sier og gjør i retten bør belyses. Om noe så kan det faktisk gjøre at vi kan være oppmerksomme på at det finnes slike mennesker, det finnes slik oppvekst noen barn er i, dette finnes. Vi kan ikke lukke øynene for dette. Du må gjerne gjøre det. Du velger hva du leser. Det er en frihet du kan benytte deg av. Og man kan lære av dette. Om et barn prøver å si i fra, så er dette mest sannsynlig reelt. Om et barn har det vanskelig og viser utfordrende atferd så er det noe som er galt, det bør jo bli tatt tak i. Kanskje denne fremgangsmåten med å fortelle foreldre hva bekymringsmeldingen går ut på, bør endres? Hvordan kan man det og ta vare på alle parter samtidig? Hva kunne man gjort annerledes i denne saken? Hvordan kunne man prøvd å forhindre det? Barna atferd er resultat av miljø og oppvekst. 

• Liker 22
Skrevet (endret)
1 time siden, bonsaijenta skrev:

Ser du får mange plusser her. Og det er jo greit.

Men det sier meg at mange vil grafse i detaljer om misbruket.....

Igjen...nei, vi trenger ikke vite om det.  Vi vet det har skjedd og at far drepte sønn pga avsløring. Han angrer ikke drapet som var en PLANLAGT hevn for at sønn avslørte misbruket til mor og kjæreste. At han (sier han) angrer på misbruket er kun for at han ble avslørt og tatt!

Finnes ingen reell anger for det, heller.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 12
Skrevet (endret)

Blir spennende å se hva granskingen av barnevernet kommer frem til. Her er det mange ubesvarte spørsmål.

Hvilke tiltak satt de i gang for å undersøke bekymringsmeldingen om overgrep de mottok desember 2017? Ble Oscar sendt på barnehuset e.l? Eller slo de seg bare til ro med fars forklaring? Hvilken oppfølging fikk Oscar? 

Det har kommet frem at far og Oscars forklaringer var samstemte og at de henla saken. At barn kan nekte for at noe har skjedd er veldig vanlig. Det beskrives utagerende adferd som er et stort rødt flagg mtp overgrep. Og i tillegg har de fått bekymringsmelding. Denne granskingen skal være ferdig i midten av mai. 

Det er viktig at alt om barnevernets undersøkelsessak kommer frem. Har de fulgt lovpålagte prosedyrer? Hvilke tiltak ble gjort? Hvilke vurderinger førte til henleggelse? Det handler tross alt om rettssikkerheten til mindreårige overgrepsofre! 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 14
Skrevet
14 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ser du får mange plusser her. Og det er jo greit.

Men det sier meg at mange vil grafse i detaljer om misbruket.....

Igjen...nei, vi trenger ikke vite om det.  Vi vet det har skjedd og at far drepte sønn pga avsløring. Han angrer ikke drapet som var en PLANLAGT hevn for at sønn avslørte misbruket til mor og kjæreste. At han (sier han) angrer på misbruket er kun for at han ble avslørt og tatt!

Finnes ingen reell anger for det, heller.

Jeg abonnerer ikke på lokalavisa. Men jeg kan ikke se noen andre steder at det er detaljerende beskrivelser av selve overgrepet? 🤔 i de fleste aviser beskrives det at far forteller i detalj, men detaljene kommer ikke frem. Det er jo bra, er det ikke? Jeg har ikke inntrykk av at folk her inne ønsker å vite detaljene. 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Leonaen skrev:

Jeg abonnerer ikke på lokalavisa. Men jeg kan ikke se noen andre steder at det er detaljerende beskrivelser av selve overgrepet? 🤔 i de fleste aviser beskrives det at far forteller i detalj, men detaljene kommer ikke frem. Det er jo bra, er det ikke? Jeg har ikke inntrykk av at folk her inne ønsker å vite detaljene. 

Du har helt rett. Står ingen detaljer om overgrep noen steder. Og ingen ønsker detaljer. 
Det eneste som er synd er at ikke Oscars versjon kan komme frem i retten. Han hadde jo allerede fortalt om det da han ble drept. Var det ren hataksjon fra «far», eller var han redd mer skulle komme ut? Det lurer jeg på...

• Liker 14
Skrevet
26 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Blir spennende å se hva granskingen av barnevernet kommer frem til. Her er det mange ubesvarte spørsmål.

Hvilke tiltak satt de i gang for å undersøke bekymringsmeldingen om overgrep de mottok desember 2017? Ble Oscar sendt på barnehuset e.l? Eller slo de seg bare til ro med fars forklaring? Hvilken oppfølging fikk Oscar? 

Det har kommet frem at far og Oscars forklaringer var samstemte og at de henla saken. At barn kan nekte for at noe har skjedd er veldig vanlig. Det beskrives utagerende adferd som er et stort rødt flagg mtp overgrep. Og i tillegg har de fått bekymringsmelding. Denne granskingen skal være ferdig i midten av mai. 

Det er viktig at alt om barnevernets undersøkelsessak kommer frem. Har de fulgt lovpålagte prosedyrer? Hvilke tiltak ble gjort? Hvilke vurderinger førte til henleggelse? Det handler tross alt om rettssikkerheten til mindreårige overgrepsofre! 

Enig! Min umiddelbare tanke er at prosedyrene umulig kan ha blitt fulgt. Ved mistanke om seksuelt overgrep ( og vold), skal ikke foreldre varsles på forhånd. Dette er jo nettopp for å unngå slike ting som kommer fram i saken her, at foreldre skal kunne « forberede seg». 
Lurer på hvorfor barnevernet valgte å vind fra standarprosedyrene sine i akkurat denne saken...

• Liker 19
Skrevet
6 minutter siden, Torfa skrev:

Enig! Min umiddelbare tanke er at prosedyrene umulig kan ha blitt fulgt. Ved mistanke om seksuelt overgrep ( og vold), skal ikke foreldre varsles på forhånd. Dette er jo nettopp for å unngå slike ting som kommer fram i saken her, at foreldre skal kunne « forberede seg». 
Lurer på hvorfor barnevernet valgte å vind fra standarprosedyrene sine i akkurat denne saken...

La oss håpe det ikke er den klassiske «respektert mann i lokalmiljøet» fella. Der de ikke har fulgt prosedyrene. Fordi han er den han er. Han har jo vært involvert i alt fra næringsliv, korps, Idrett, FAU,  arbeidstrening for unge osv. av det jeg har lest i nyhetsartikler. 

• Liker 20
Skrevet
7 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Akkurat det du skriver her er feil. Det er ganske vanlig at overgrepsofre tar initiativ til sex med overgriperen(e) sine eller med andre voksne. Det kan være mange grunner til det. 

Ett scenario kan være et barn som av erfaring vet at hver eneste kveld, hver onsdag, hver gang mamma er på jobb, hver gang pappa drikker eller hva som helst, kommer pappa inn og voldtar barnet. Barnet  kan vente til han kommer av seg selv, kanskje om tre minutter, kanskje om en time, kanskje om fem og en halv, og hvis det drøyer kommer han kanskje til å være så stupfull at han sovner oppå barnet når han er ferdig, eller kanskje er mer brutal. Hele kvelden, og kanskje natta, blir bare angst og terror og ingen søvn. Alternativet er å ta initiativ nå - gjøre pappa fornøyd og å få det hele unna i løpet av det neste kvarteret og kunne puste ut etterpå og vite at det er et døgn eller ei uke eller hva som helst til neste gang. Det blir å ta tilbake bittelitt av den kontrollen og selvbestemmelsesretten man så til de grader er blitt fratatt ved å leve med overgrep. 

Motbydelig forherligelse!!!   INGEN barn ønsker seg eller legger opp til sex med voksne!!!  Nå må du faen meg roe fantasiene dine!!!

• Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Akkurat det du skriver her er feil. Det er ganske vanlig at overgrepsofre tar initiativ til sex med overgriperen(e) sine eller med andre voksne. Det kan være mange grunner til det. 

Ett scenario kan være et barn som av erfaring vet at hver eneste kveld, hver onsdag, hver gang mamma er på jobb, hver gang pappa drikker eller hva som helst, kommer pappa inn og voldtar barnet. Barnet  kan vente til han kommer av seg selv, kanskje om tre minutter, kanskje om en time, kanskje om fem og en halv, og hvis det drøyer kommer han kanskje til å være så stupfull at han sovner oppå barnet når han er ferdig, eller kanskje er mer brutal. Hele kvelden, og kanskje natta, blir bare angst og terror og ingen søvn. Alternativet er å ta initiativ nå - gjøre pappa fornøyd og å få det hele unna i løpet av det neste kvarteret og kunne puste ut etterpå og vite at det er et døgn eller ei uke eller hva som helst til neste gang. Det blir å ta tilbake bittelitt av den kontrollen og selvbestemmelsesretten man så til de grader er blitt fratatt ved å leve med overgrep. 

For en totalt unødvendig og motbydelig detaljert beskrivelse. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...