Atomlynet Skrevet 21. april 2020 #201 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Det er virkelig merkelig at han i retten sier at han ikke angrer. Én ting er at han mener det (ille), en annen ting er at han velger å si det? Det er jo uhyre lite taktisk av ham. Hvis gleden han får av å si at han ikke angrer veier opp for hardere dom så er det jo ikke lite taktisk. 1
Guidet Kvinne Skrevet 21. april 2020 #202 Skrevet 21. april 2020 5 minutter siden, Atomlynet skrev: Hvis gleden han får av å si at han ikke angrer veier opp for hardere dom så er det jo ikke lite taktisk. Litt usikker på hva du mener, men tenker du at det gir ham glede å si at han ikke angrer? Det kan jo selvsagt være. 1
vintage Skrevet 21. april 2020 #203 Skrevet 21. april 2020 Han sier jo også det samme som disse krypene ofte gjør: «Han forklarte at sønnen flere ganger spurte han om han kunne gjøre seksuelle aktiviteter på han.» https://www.oa.no/oscar-andr-hadde-kontakt-med-kjaresten-bare-minutter-for-han-ble-angrepet-av-faren-sin/s/5-35-1081580 (abo.) Måtte han brenne i helvete. 23
kvinneguide Skrevet 21. april 2020 #204 Skrevet 21. april 2020 (endret) 2 minutter siden, vintage skrev: Han sier jo også det samme som disse krypene ofte gjør: «Han forklarte at sønnen flere ganger spurte han om han kunne gjøre seksuelle aktiviteter på han.» https://www.oa.no/oscar-andr-hadde-kontakt-med-kjaresten-bare-minutter-for-han-ble-angrepet-av-faren-sin/s/5-35-1081580 (abo.) Måtte han brenne i helvete. Nå kan vi bare høre hans verson. Endret 21. april 2020 av kvinneguide 4
Gjest Lin11 Skrevet 21. april 2020 #205 Skrevet 21. april 2020 9 minutter siden, vintage skrev: Han sier jo også det samme som disse krypene ofte gjør: «Han forklarte at sønnen flere ganger spurte han om han kunne gjøre seksuelle aktiviteter på han.» https://www.oa.no/oscar-andr-hadde-kontakt-med-kjaresten-bare-minutter-for-han-ble-angrepet-av-faren-sin/s/5-35-1081580 (abo.) Måtte han brenne i helvete. Det er typisk for denne type legning å legge skylden på offeret. Jeg håper at både bvtj og andre instanser som fikk informasjon om dette og ikke tok grep, må svare for seg.
Hummingbird2 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #206 Skrevet 21. april 2020 (endret) Jeg er redd for at aldri omfanget av overgrepene vil komme frem. Far drepte jo den eneste som vet sannheten. Nå kan han servere sin versjon ubestridt. Og der har han gått grundig til verks! Han har i retten beskrevet et barn som tok initiativ til overgrepene, som likte det, et vanskelig barn som ødela livet hans... (Jeg blir fysisk uvel 😭) Litt måtte han innrømme siden stakkars Oscar Andrè hadde klart å betro seg til andre. Men omfanget av det helvete han har levd i vil aldri bli kjent... Stakkars det mennesket som faktisk meldte fra til barnevernet allerede i 2017. Som skjønte noe var galt, og ville hjelpe Oscar Andrè. Det må være forferdelig at ikke noe ble gjort og at det endte så tragisk. Endret 21. april 2020 av Hummingbird2 41
solmåneogstjerner Skrevet 21. april 2020 #207 Skrevet 21. april 2020 (endret) 18 minutter siden, kvinneguide skrev: Nå kan vi bare høre hans verson. Har da ingenting å si. Gjør det egentlig bare verre. Oscar var et barn, og i tillegg ødelagt av faren. Det er slikt som gjør seksuelle overgrep så vanvittig mye fælere enn handlingen og øyeblikket i seg selv. Edit: obs, misforsto. Endret 21. april 2020 av solmåneogstjerner 11
Chiubi Skrevet 21. april 2020 #208 Skrevet 21. april 2020 Så langt kan jeg ikke se noen formildende omstendigheter. Jeg håper han får lovens strengeste straff. Jeg aner imidlertid trekk av "æresdrap"? Sønnen måtte dø, av hensyn til farens ære. Som om det er noen ære i å drepe barnet sitt... Hadde fyren hatt snev av ære, hadde han aldri forgrepet seg mot barnet. 22
Gjest Nimbus2000 Skrevet 21. april 2020 #209 Skrevet 21. april 2020 (endret) 51 minutter siden, Chiubi skrev: Så langt kan jeg ikke se noen formildende omstendigheter. Jeg håper han får lovens strengeste straff. Sleng på forvaring. Kan ikke skjønne at det neonsinne vil bli trygt å slippe en slik mann ut igjen i samfunnet. Det han har gjort er ille nok, men når han forklarer hvordan og hvorfor han gjorde det så er det fullstendig klart at han ikke har noen sperringer. Endret 21. april 2020 av Nimbus2000
vintage Skrevet 21. april 2020 #210 Skrevet 21. april 2020 28 minutter siden, Chiubi skrev: Så langt kan jeg ikke se noen formildende omstendigheter. Jeg håper han får lovens strengeste straff. Jeg aner imidlertid trekk av "æresdrap"? Sønnen måtte dø, av hensyn til farens ære. Som om det er noen ære i å drepe barnet sitt... Hadde fyren hatt snev av ære, hadde han aldri forgrepet seg mot barnet. Jeg synes det virker mer som det som en forbrytelse for å skjule annen forbrytelse. Han påstår jo at han hadde planer om å ta sitt eget liv også, men hvor seriøse planer det var får vi vel aldri greie på. 18
Gjest Lin11 Skrevet 21. april 2020 #211 Skrevet 21. april 2020 Denne saken er så fryktelig trist på så mange plan. Denne mannen var også far til to andre barn? For en tragedie.
Elaine Marley Skrevet 22. april 2020 #212 Skrevet 22. april 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest loveli Skrevet 22. april 2020 #213 Skrevet 22. april 2020 Jeg blir helt satt ut av ondskapen som finnes i denne faren. Skulle ønske planen hans for drapsnatten var så ugjennomtenkt at han planla å ta sitt eget liv før Oscar sitt. Noen som vet om Oscar fikk tanker om at han var transkjønnet før eller etter overgrepene? Jeg tenker at det å være adoptert bort av bioforeldre og det å så oppleve overgrep fra adoptivforelder må sette i gang noen voldsomme prosesser. Mange som opplever overgrep begynner å spise seg fete for å bli uattraktive for å unngå overgrep. Det spiller ingen rolle for meg at han var transkjønnet, men det spiller veldig stor rolle hvorfor han følte seg transkjønnet. Jeg håper virkelig ikke at det er noen sammenheng der!! Stakkars stakkars barn! 😭 Jeg klarer ikke å forstå at noen er så onde som denne faren er og så totalt blottet for empati og forståelse av hva som er normalt. Han har uttalt at Oscar ba han om å utføre overgrep på han!?? For det første har vi bare farens versjon, som jeg vel ikke helt stoler på fordi han kan ha oppfattet situasjonen feil og han kan huske veldig feil for å beskytte seg selv eller liksom forsvare overgrepene. For det andre, dersom et barn viser tegn til slik selvutslettende og farlig adferd så har man som forelder ansvar for å IKKE gjøre det barnet ber om og heller skaffe barnet hjelp!!! Fy faen jeg blir så sint!!! Tror faren at han er unnskyldt fordi sønnen liksom har bedt om dette!??? Å planlegge å drepe barnet sitt med bare hendene viser jo hvor sinnsyk og ond han er. Dette handler da for faen ikke om gjennomføringsevne, da hadde han også tatt sitt eget patetiske liv. Dette handler om hvor grusomt menneske han er som er totalt blottet for empati og normal tankegang. Han sier han ikke angrer. Han tror han er et offer fordi han har forgrepet seg på et barn og dermed gitt barnet en makt over han (som barnet ikke har valgt å få). Han synes bare synd på seg selv. Akkurat det klarer jeg ikke å uttale meg om uten å bli permanent utestengt fra forumet. Men jeg kan si at jeg, når jeg leser om slike håpløse sjeler, håper vi innfører dødsstraff i Norge. Når en person oppfører seg som et dyr og han viser hvor sinnsyk han er så tenker jeg at det er bedre å kvitte seg med mennesket enn å bruke millioner på det i fengsel og så uføretrygd etter soning. Dette mennesket fortjener uansett ikke livet, slik det tok fra et annet menneske sitt liv. Han hadde tenkt å ta sitt eget liv men gjorde selvfølgelig ikke det likevel, så han er tydeligvis redd for å dø. Da hadde det vært ekstra deilig å gi han en dødsdom som han kunne gruet seg til i et par år.
Hummingbird2 Skrevet 22. april 2020 Forfatter #214 Skrevet 22. april 2020 (endret) https://www.oa.no/kapp-tragedien-kjarestens-far-varslet-helsesoster-om-seksuelle-overgrep-alt-i-2017-men-alarmen-forte-ikke-frem/s/5-35-1081959 «Det skal ha vært kjærestens far som først varslet helsesøster på ungdomsskolen at Oscar Andrè ble utsatt for seksuelle overgrep. På bakgrunn av den alarmerende meldingen og hennes forståelse av saken skrev hun en bekymringmelding til barnevernet.» Dette skjedde da desember 2017. Saken ble henlagt av barnevernet juni 2018. Halvannet år før drapet. Overgrepene fortsatte hjemme og på hytta 2018 og 2019. Endret 22. april 2020 av Hummingbird2 11
bonsaijenta Skrevet 22. april 2020 #215 Skrevet 22. april 2020 13 minutter siden, Hummingbird2 skrev: https://www.oa.no/kapp-tragedien-kjarestens-far-varslet-helsesoster-om-seksuelle-overgrep-alt-i-2017-men-alarmen-forte-ikke-frem/s/5-35-1081959 «Det skal ha vært kjærestens far som først varslet helsesøster på ungdomsskolen at Oscar Andrè ble utsatt for seksuelle overgrep. På bakgrunn av den alarmerende meldingen og hennes forståelse av saken skrev hun en bekymringmelding til barnevernet.» Dette skjedde da desember 2017. Saken ble henlagt av barnevernet juni 2018. Halvannet år før drapet. Overgrepene fortsatte hjemme og på hytta 2018 og 2019. Fyfaen så kvalmt! Hvordan kunne en slik sak bli henlagt? 13
bonsaijenta Skrevet 22. april 2020 #216 Skrevet 22. april 2020 49 minutter siden, loveli skrev: Jeg blir helt satt ut av ondskapen som finnes i denne faren. Skulle ønske planen hans for drapsnatten var så ugjennomtenkt at han planla å ta sitt eget liv før Oscar sitt. Noen som vet om Oscar fikk tanker om at han var transkjønnet før eller etter overgrepene? Jeg tenker at det å være adoptert bort av bioforeldre og det å så oppleve overgrep fra adoptivforelder må sette i gang noen voldsomme prosesser. Mange som opplever overgrep begynner å spise seg fete for å bli uattraktive for å unngå overgrep. Det spiller ingen rolle for meg at han var transkjønnet, men det spiller veldig stor rolle hvorfor han følte seg transkjønnet. Jeg håper virkelig ikke at det er noen sammenheng der!! Stakkars stakkars barn! 😭 Jeg klarer ikke å forstå at noen er så onde som denne faren er og så totalt blottet for empati og forståelse av hva som er normalt. Han har uttalt at Oscar ba han om å utføre overgrep på han!?? For det første har vi bare farens versjon, som jeg vel ikke helt stoler på fordi han kan ha oppfattet situasjonen feil og han kan huske veldig feil for å beskytte seg selv eller liksom forsvare overgrepene. For det andre, dersom et barn viser tegn til slik selvutslettende og farlig adferd så har man som forelder ansvar for å IKKE gjøre det barnet ber om og heller skaffe barnet hjelp!!! Fy faen jeg blir så sint!!! Tror faren at han er unnskyldt fordi sønnen liksom har bedt om dette!??? Å planlegge å drepe barnet sitt med bare hendene viser jo hvor sinnsyk og ond han er. Dette handler da for faen ikke om gjennomføringsevne, da hadde han også tatt sitt eget patetiske liv. Dette handler om hvor grusomt menneske han er som er totalt blottet for empati og normal tankegang. Han sier han ikke angrer. Han tror han er et offer fordi han har forgrepet seg på et barn og dermed gitt barnet en makt over han (som barnet ikke har valgt å få). Han synes bare synd på seg selv. Akkurat det klarer jeg ikke å uttale meg om uten å bli permanent utestengt fra forumet. Men jeg kan si at jeg, når jeg leser om slike håpløse sjeler, håper vi innfører dødsstraff i Norge. Når en person oppfører seg som et dyr og han viser hvor sinnsyk han er så tenker jeg at det er bedre å kvitte seg med mennesket enn å bruke millioner på det i fengsel og så uføretrygd etter soning. Dette mennesket fortjener uansett ikke livet, slik det tok fra et annet menneske sitt liv. Han hadde tenkt å ta sitt eget liv men gjorde selvfølgelig ikke det likevel, så han er tydeligvis redd for å dø. Da hadde det vært ekstra deilig å gi han en dødsdom som han kunne gruet seg til i et par år. Jeg er faktisk overrasket over at faren ikke ga sønnen sin skylden for at han ble drept. Sønnen fikk jo skylden for overgrepene, så hvorfor ikke for selveste drapet også. 7
Jerry Lee Skrevet 22. april 2020 #217 Skrevet 22. april 2020 Han bør få høyeste forvaring med sjanser for aldri å se normalt dagslys igjen! 14
Lusetrollet Skrevet 22. april 2020 #218 Skrevet 22. april 2020 (endret) 16 minutter siden, bonsaijenta skrev: Fyfaen så kvalmt! Hvordan kunne en slik sak bli henlagt? I følge oa så hadde far og sønn blitt enige om hva de skulle si til barnevernet, dermed hadde de samme historie. Barnevernet anotok derfor at de ikke var noe grunnlag til bekymring. "Det man ikke vet er at Oscar og far i forbindelse med undersøkelsene som ble foretatt avtalte hva som skulle sies og hva som ikke skulle sies. De hadde dermed samme forklaring. Dermed mente man det ikke var grunnlag for å gå videre med saken og si at at faren hadde begått et alvorlig overgrep" (oa.no) Endret 22. april 2020 av Lusetrollet 4
Vera Skrevet 22. april 2020 #219 Skrevet 22. april 2020 12 timer siden, Hummingbird2 skrev: Jeg er redd for at aldri omfanget av overgrepene vil komme frem. Far drepte jo den eneste som vet sannheten. Nå kan han servere sin versjon ubestridt. Og der har han gått grundig til verks! Han har i retten beskrevet et barn som tok initiativ til overgrepene, som likte det, et vanskelig barn som ødela livet hans... (Jeg blir fysisk uvel 😭) Litt måtte han innrømme siden stakkars Oscar Andrè hadde klart å betro seg til andre. Men omfanget av det helvete han har levd i vil aldri bli kjent... Stakkars det mennesket som faktisk meldte fra til barnevernet allerede i 2017. Som skjønte noe var galt, og ville hjelpe Oscar Andrè. Det må være forferdelig at ikke noe ble gjort og at det endte så tragisk. Vel, hvis noen virkelig tror at et barn tar initiativ til å bli seksuelt misbrukt..da har man så store problemer at det ikke finnes håp 😔 Jeg tror faren i denne saken vet nøyaktig hva han gjør når han sier det han sier. Han går for lovens strengeste straff - fordi han vet hva som venter han utenfor. Evig fordømmelse. Feig som faen 😂 Det virker som han har glemt hvordan overgrepsdømte blir behandlet i fengsel..håper han ikke mister såpestykket i dusjen. Syns også barnevernet burde straffes i denne saken, det begynner å bli altfor mange saker hvor barnevernet kunne ha gjort noe. Hvorfor straffes aldri denne etaten? Det er jo straffbart å etterlate noen i hjelpesløs tilstand. Men tydeligvis ikke for denne etaten. Skammelig. 18
Jerry Lee Skrevet 22. april 2020 #220 Skrevet 22. april 2020 Vet ikke med dere...men jeg vil ikke vite omfanget av misbruket. Håper bare dette syke "mennesket" aldri setter fot på fri jord igjen. Og muligens får det litt "slitsomt" innenfor når andre fanger vet hvem han er og hva han har gjort. Og, nei, moderator! Dette er ingen oppfordring til å bryte norsk lov. Kun et personlig ønske! 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå