Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, DianaV skrev:

"Faren forklarer at han bebreidet sønnen for mange av vanskelighetene familien hadde hatt opp gjennom årene." 

Om overgrepene:

"Jeg har kun gjort det i beste mening, selv om det er galt, sier han i retten." 

Denne saken er noe av det sykeste jeg har hørt om i Norge. Her må lovens strengeste straff tas i bruk, selv om det er en latterlig straff for en så grov og grusom sak. 

Denne fyren har tydelige dyssosiale (psykopatiske) trekk. 

Forferdelig trist sak 😥

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I lokalavisa står det at gutten sendte en tekstmelding til faren kvelden før drapet skjedde hvor han skrev "ikke kom, ikke ring, ikke let etter meg". 

Det vil si at han ikke var hjemme kvelden før(hvertfall deler av kvelden/dagen), at han ikke ville være hjemme. Står også at han var redd faren. Hvem hentet han hjem?  Synes det er rart han i det hele tatt var hjemme hos familien dagen etter med tanke på den tekstmeldingen og det som hadde kommet frem. Og som dere skriver, barnevernet og helsesøster hadde fått nyss om overgrep allerede i 2017. Moren MÅ jo ha visst om dette da? 

Jeg leste i referat fra rettsaken i dag at det var bestemt at faren skulle flytte ut. Hvorfor tok ikke mor med seg barna vekk i mellomtiden, mens han flyttet ut? 

Faren skylder på sønnen. At han har skapt mye problemer for familien oppigjennom. Kanskje har det vært så mye rundt ham at han ikke ble ordentlig trodd? Jeg trodde først at overgrepsanklagene kom som lyn fra klar himmel, men skal man tolke det som er blitt skrevet i dag har moren visst om det eller hvertfall hørt det før. Uansett, dette er så grusomt trist som man kan få det. 

Endret av Lucy calling
  • Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, Lucy calling skrev:

I lokalavisa står det at gutten sendte en tekstmelding til faren kvelden før drapet skjedde hvor han skrev "ikke kom, ikke ring, ikke let etter meg". 

Det vil si at han ikke var hjemme kvelden før, at han ikke ville være hjemme. Står også at han var redd faren. Hvem hentet han hjem?  Synes det er rart han i det hele tatt var hjemme hos familien dagen etter med tanke på den tekstmeldingen og det som hadde kommet frem. Og som dere skriver, barnevernet og helsesøster hadde fått nyss om overgrep allerede i 2017. Moren MÅ jo ha visst om dette da? 

Jeg leste i referat fra rettsaken i dag at det var bestemt at faren skulle flytte ut. Hvorfor tok ikke mor med seg barna vekk i mellomtiden, mens han flyttet ut? 

Faren skylder på sønnen. At han har skapt mye problemer for familien oppigjennom. Kanskje har det vært så mye rundt ham at han ikke ble ordentlig trodd? Jeg trodde først at overgrepsanklagene kom som lyn fra klar himmel, men skal man tolke det som er blitt skrevet i dag har moren visst om det eller hvertfall hørt det før. Uansett, dette er så grusomt trist som man kan få det. 

Syns det at faren skylder på sønnen for utfordringene familien hadde er veldig problematisk. En ett åring er avhengig av sitt miljø for å vokse og gro i riktig retning. Og om miljøet er ressurssterkt og kan gi et barn den riktig trygghet, tillit og forståelse, så viser det at i de fleste tilfeller vil dette barnet utvikle gode personlighetstrekk. Jeg tenker at i denne familien har nok ikke det riktige vært på plass selvom inntrykket er noe annet. Nå vet jeg jo ikke alt om denne familien og kan såklart ikke være sikker på hva som har vært i denne familien. Men utifra saken er det mye som har sviktet her. Blant annet disse foreldrene. Det viser seg jo av hva som blir skrevet. Det er forstyrrende og tragisk det denne gutten må ha vært igjennom, på sin reise i livet. At faren legger all skyld over på sønnen sin er hårreisende og sier jo det meste om hvordan det må ha vært for denne gutten å vokse opp i det hjemmet.

• Liker 19
Skrevet
4 timer siden, DianaV skrev:

"Faren forklarer at han bebreidet sønnen for mange av vanskelighetene familien hadde hatt opp gjennom årene." 

Om overgrepene:

"Jeg har kun gjort det i beste mening, selv om det er galt, sier han i retten." 

Denne saken er noe av det sykeste jeg har hørt om i Norge. Her må lovens strengeste straff tas i bruk, selv om det er en latterlig straff for en så grov og grusom sak. 

Jeg kan ikke fatte at denne mannen skal få lov til å fortsette å eksistere engang.

• Liker 12
Skrevet

Anbefaler å ta et abonnement på oa.no. Koster 5kr for 5 uker. De har mye bredere dekning av saken enn VG, Dagbladet, TV2 etc.

Det er satt i gang gransking av barnevernets håndtering av saken også. 

• Liker 18
Skrevet
3 hours ago, Hummingbird2 said:

Det er veldig mye som ikke stemmer her. Og antagelig endel fler enn far som burde vært tiltalt. Tiltalt for ikke å ha beskyttet gutten. Barnevernet fikk bekymringsmeldingen desember 2017, tok ikke kontakt med familien før januar 2018. Og da har jo begge foreldrene fått vite hva bekymringsmeldingen gikk ut på, seksuelle overgrep. Men gutten fortsetter å bo hjemme og overgrepene fortsetter i følge drapsmannens forklaring. 

Usikker på hva mor egentlig fikk vite. Da Oscar Andre fortalte dette i 2019, tok hun jo affære med en gang og konfronterte mannen. Angivelig ble det da også diskutert at far skulle flytte ut. Virker rart om hun ville vært passiv ved tidligere nyss om dette. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Usikker på hva mor egentlig fikk vite. Da Oscar Andre fortalte dette i 2019, tok hun jo affære med en gang og konfronterte mannen. Angivelig ble det da også diskutert at far skulle flytte ut. Virker rart om hun ville vært passiv ved tidligere nyss om dette. 

Ved en bekymringsmelding til barnevernet får foreldre alltid lese innholdet. Slik er saksgangen. Og drapsmannen fortalte at bekymringsmeldingen var om mistanke om overgrep. Bekymringsmeldingen kom inn til barnevernet desember 2017, bv var i kontakt med familien januar 2018. Så hun har i hvert fall fått vite at noen har mistenkt overgrep, og pga det sendt inn bekymringsmelding.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 9
Skrevet

Oscar  var transkjønnet. Faren forgrep seg på barnet frem til 2017?

Skrevet

Det er så trist å lese at han har prøvd å betro seg til mennesker som burde ha hjulpet han! Her er det tydeligvis flere som har sviktet (igjen)! Fader, vi har et ansvar vi som jobber ned barn, vi må ta barna på alvor! 
Når det gjelder «faren» så håper jeg han får det han fortjener i norsk rettsvesen og at noen «der oppe» et sted gir han det han fortjener i tillegg! 

• Liker 19
Skrevet

Hvordan vet du at han var transkjønnet? 

• Liker 3
Skrevet

En grusom sak :(  Jeg håper han får lovens strengeste straff, og at han aldri får se sine gjenlevende barn igjen. Og siden han misbrukte sønnen, er det også rimelig å anta at hans to andre barn også burde blitt sjekket for overgrep.

At han kan si at han ikke angrer på drapet, og nesten kaster skylden over på drapsofferet, er bare helt horribelt.

Heldigvis er slike som han, nederst på rangstigen i norske fengsler. Han får neppe så mange venner der .

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Martheegne skrev:

Han ble adoptert til Norge som jente, men da han døde hadde han skiftet navn til guttenavn. Ved konfirmasjonen hadde han kort hår og dress.

Om han var det ene eller det andre, er helt irrelevant i forhold til sakens alvorlighetsgrad.

• Liker 30
Skrevet
5 minutter siden, Martheegne skrev:

Dagbladet skriver det i sin omtale av saken i dag.

• Liker 7
Skrevet

For en fyr. Han ville drepe Oscar og seg selv, for å redde resten av familien. Nummer en - hvorfor måtte OSCAR bli drept for å redde familien? Han drepte Oscar, den uskyldige, overgrepsofferet. Men var for feig til å drepe seg selv, som faktisk hadde vært det eneste riktige. Da hadde vi blitt kvitt en ekkel kakerlakk som ikke lengre bør ha livets rett, ei heller har noe å gjøre på jorda lengre. Desverre for feig til det, noe som ikke er en overraskelse. 

• Liker 43
Skrevet

Helt grusomt alt sammen. Og han angrer ikke på drapet fordi sønnen satte ham i en vanskelig situasjon .... 

• Liker 15
Skrevet

Måtte han dø, den onde djevelen!
Stakkars, stakkars fine gutten :(

• Liker 12
Skrevet

Jeg er sikker på at han kommer til å brenne i helvete den dagen han dør. Eviglang tortur.

• Liker 11
Skrevet
15 minutter siden, Martheegne skrev:

For en fyr. Han ville drepe Oscar og seg selv, for å redde resten av familien. Nummer en - hvorfor måtte OSCAR bli drept for å redde familien? Han drepte Oscar, den uskyldige, overgrepsofferet. Men var for feig til å drepe seg selv, som faktisk hadde vært det eneste riktige. Da hadde vi blitt kvitt en ekkel kakerlakk som ikke lengre bør ha livets rett, ei heller har noe å gjøre på jorda lengre. Desverre for feig til det, noe som ikke er en overraskelse. 

Ifølge seg selv har han stor gjennomføringsevne, og derfor var det ikke vanskelig å gjennomføre drapet han hadde planlagt. Han hadde også planlagt å drepe seg selv, men der sviktet visst gjennomføringsevnen... 

Det som kom fram i dag, at han ikke angret engang, må virkelig være noe av det sykeste jeg har sett. 

• Liker 33
Skrevet

Det er virkelig merkelig at han i retten sier at han ikke angrer. Én ting er at han mener det (ille), en annen ting er at han velger å si det? Det er jo uhyre lite taktisk av ham. 

• Liker 24
Skrevet

Har lest og fulgt så sinnsykt mange drapssaker, men denne er en av de værste så langt 😕 Stakkars mor som ble stengt inn i mens drapet foregikk og stakkars gutt 😥 Så utrolig mange svik i så mange ledd..

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...