Gå til innhold

Sosialt akseptert å kritisere høye damer - SLUTT!!


Gjest Lei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å si at noen er pen er fint, å kommentere høyde, kroppsbygning etc. er som regel farlig territorium. 

Anonymkode: 6c3c3...8bf

Veldig sant, det. Jeg overøste en bekjent med komplimenter en gang. Det var lenge siden jeg hadde sett henne, og hun hadde tydelig gått mye ned i vekt. Fælt så jeg skrøt over hvor pen og smekker hun var blitt. Så forteller hun meg at hun har fått kfeft i halsen og ikke greier spise...

Anonymkode: ca111...578

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd sånne kommentarer, men når jeg leser gjennom det du skriver er misunnelse det første som slår meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, moralens vokter.

Selve begrepet lyse hud er jo i sammenheng med det motsatte. Lysere enn hva? Syns du mørk hud er stygt nå da, er det det du sier??!!

Det samme gjelder adjektivet mørk hud. Mørk i forhold til hva? 

Ikke sant?

Man kan egentlig ikke favorisere noe som helst uten å sette det andre til siden. Det er sånn det fungerer. Så får bare de som vil føle seg støtt. Den som elsker alle, elsker egentlig ingen. Hørt det ordtaket før? Den som syns alt er like fint, liker egentlig ingenting.

 

Anonymkode: ca111...578

Det handler ikke om at man må like alt like godt, alle har lov til å ha sine preferanser, men det er visse ting man ikke behøver å si høyt. For min egen del blir jeg ikke fornærmet, jeg er gammel nok til å vite at det alltid vil finnes mennesker der ute som foretrekker noe annet enn mitt utseende, men jeg vet også at jeg ikke er alene i denne verden og det er unødvendig å skape et større utseendepress enn det allerede er. Om du har tenkt til å fortsette å fremme deg selv ved å dytte andre ned, tror jeg snart du kan oppleve at det blir ganske ensomt. 

Gutta i denne tråden er faktisk forbilledlige, de sier at de foretrekker høye kvinner, men ingen negative kommentarer om andre kroppstyper. Dere får en virtuell blomsterbukett av meg :blomst: Det er heller ikke noe problem å forstå hva de mener, selv om de ikke slenger dritt om det de ikke liker eller ikke liker like mye, så les og lær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun ca 1,72, men med høye hæler kommer jeg jo litt opp fra bakken, og det har hendt at jeg har fått kommentarer om at "du er høy". Tror overhodet ikke at det er noe vondt ment, måten det har blitt sagt på gjør at jeg har oppfattet det positivt. Har også selv kommentert folk som er høye (det er litt uvanlig med kvinner over 1,80), og vi har bare smilt og det glir over i annen samtale. Synes at man skal velge hva man gidder å irritere seg over.

 

Anonymkode: 7b77c...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 og får ofte kommentarer på høyden min, men som regel i positive ordlag. Det fine med å være høy er at man fort ser elegant ut, klær som ser helt ordinære ut på lavere venninner blir ofte veldig fine på meg. Hatet høyden min som ung, men nå liker jeg den og tar det som et kompliment når folk kommenterer den. 😄

Anonymkode: 16db2...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 180 og får ofte kommentarer på høyden min, men som regel i positive ordlag. Det fine med å være høy er at man fort ser elegant ut, klær som ser helt ordinære ut på lavere venninner blir ofte veldig fine på meg. Hatet høyden min som ung, men nå liker jeg den og tar det som et kompliment når folk kommenterer den. 😄

Anonymkode: 16db2...a99

Min beste venninne er sånn 174 eller noe, så hun er ikke lav, akkurat, men ved siden av meg er hun jo en del lavere. Hun er SMELLVAKKER og kunne lett vært modell. Men de gangene jeg er ute en kveld med henne er det jeg som får mest oppmerksomhet. Folk bruker høyden min for å gi meg komplimenter, spør om jeg er modell (enda jeg er ikke så pen som venninnen min).. Til og med av lavere menn. Så tror mange menn foretrekker høye kvinner faktisk.

Jeg er ikke noe spesielt pen egentlig, men siden jeg er høy ser jeg nok fort pen ut med kun litt farge på øyenbrynene feks. Jeg er helt overraska selv hvor ofte jeg blir sjekka opp, på gata, på kiwi osv, for jeg er en sliten trebarnsmor med ring på fingeren 🙈😅 Så min konklusjon er at det er fint å være høy, bare rett opp ryggen, smink deg diskret og lik deg selv ☺️

Anonymkode: 16db2...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180. Har kanskje fått noen lignende kommentarer/spørsmål som du beskriver, TS. Men jeg har aldri tenkt på å ta meg nær av det. Spøker også gjerne selv om høyden min. Men er veldig fornøyd med å være høy. Min datter har kommet tidlig i puberteten og kommer trolig til å bli ganske mye lavere enn jeg er, og jeg kjenner en liten sorg over det, faktisk. :)

Anonymkode: 9844f...da8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som deg og har aldri opplevd noe sånt. Heller tvert imot. Jenter som sier de skulle ønske de var like høye, og menn som sier at høye kvinner er sexy. 

 

Anonymkode: fa908...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...