Gå til innhold

Sosialt akseptert å kritisere høye damer - SLUTT!!


Gjest Lei

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Skogkatten said:

Hvorfor er det så vanskelig for så mange å si at de liker eller foretrekker en ting uten å rakke ned på noe annet? Gjelder ikke bare deg, det er en slags folkesykdom her inne. 

Der er mest et språklig virkemiddel, for å forsterke gjennom sammenligning. Da negerer man det ene, for å fremheve det andre.

"Heller liten og søt, enn stor og stygg".

Ok.

Men "heller stor og vakker, enn liten og stygg".

Ikke sant?

Anonymkode: ca111...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/21/2019 at 1:45 PM, Guest Lei said:

Når det å være høy kvinne er så lite appelerende til 99% av befolkningen, hvorfor er det da fullstendig akseptert å kommentere oss?

Her tror jeg du misforstår litt. Det er ikke sosialt akseptabelt å kommentere eller kritisere høye kvinner. Det er sosialt akseptabelt å kritisere, mobbe og være ufin mot mennesker man føler seg bedre en, og da blir det livlig når Kari og Ola Nordmann er verdensmestre i alt. Vi mobber og slenger dritt til hverandre i hytt og gevær, og vi har ikke sterk nok psyke til å håndtere det, så det blir spennende å se hvordan samfunnet og verden utvikler seg videre. 

*Når jeg sier vi og oss så mener jeg vi og oss som samfunn. Ikke noen undergrupper, kjønn eller konkrete mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er mest et språklig virkemiddel, for å forsterke gjennom sammenligning. Da negerer man det ene, for å fremheve det andre.

"Heller liten og søt, enn stor og stygg".

Ok.

Men "heller stor og vakker, enn liten og stygg".

Ikke sant?

Anonymkode: ca111...578

Det er fortsatt en uting og det er fortsatt fullstendig unødvendig. Jeg kan fint si at jeg er fornøyd med min lyse hud og mine grønne øyne, men jeg føler ikke noe behov for å si at mørkere hud eller blå øyne er stygt. Om man formulerer seg på den måten mener jeg også at man mister retten til å bli fornærmet eller klage om det kommer en kommentar som ikke er til fordel for eget utseende, om man hele tiden må rakke ned på andre kan det hende komplimentene sitter litt lenger inne hos dem også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får aldri annet enn komplimenter for mine 180 cm med lange slanke bein og timeglass figur, aldri hørt noe negativt, så denne var ny..

Anonymkode: 3d8e1...c4e

Jeg er "bare" 1,76 og får også stadig komplimenter.    Aldri hørt noe negativt om høyden min.  TS må være veldig uheldig, foreslår at hun tar igjen med samme mynt. Hvis f.eks en litt lav jente sier noe negativt kan hun ja bare slenge en negativ kommentar tilbake om å være lav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne på 184 og syntes hun er nydelig og syntes det er sykt fint med høye jenter. Og det er mange høye gutter jeg er 193. Og vi går jo for litt høye jenter. Du burde være stolt over høyden din og burde syntes du er fin som du er.

Anonymkode: c1db7...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 182 og var veldig sår på kommentarer om høyde i ungdomstiden. Som voksen bryr jeg meg ikke lenger. Hvis noen skulle gulpe ut type «Ååh, du var høy!»-kommentarer svarer jeg bare «Ja, det er jeg.» 🤷🏼‍♀️ 
 

Jeg har datet både høye og lave menn, og ingen av dem har hatt problemer med min høyde. 

Anonymkode: fd7fe...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne og litt over middels høy selv og blir alltid litt imponert når jeg treffer damer jeg må "se opp til". Tenker "wow, hun er høyere enn meg", det har jeg kanskje sagt et par ganger 😅

Anonymkode: d3b5e...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2019 at 6:43 PM, Skogkatten said:

Det er fortsatt en uting og det er fortsatt fullstendig unødvendig. Jeg kan fint si at jeg er fornøyd med min lyse hud og mine grønne øyne, men jeg føler ikke noe behov for å si at mørkere hud eller blå øyne er stygt. Om man formulerer seg på den måten mener jeg også at man mister retten til å bli fornærmet eller klage om det kommer en kommentar som ikke er til fordel for eget utseende, om man hele tiden må rakke ned på andre kan det hende komplimentene sitter litt lenger inne hos dem også.

Jada, moralens vokter.

Selve begrepet lyse hud er jo i sammenheng med det motsatte. Lysere enn hva? Syns du mørk hud er stygt nå da, er det det du sier??!!

Det samme gjelder adjektivet mørk hud. Mørk i forhold til hva? 

Ikke sant?

Man kan egentlig ikke favorisere noe som helst uten å sette det andre til siden. Det er sånn det fungerer. Så får bare de som vil føle seg støtt. Den som elsker alle, elsker egentlig ingen. Hørt det ordtaket før? Den som syns alt er like fint, liker egentlig ingenting.

 

Anonymkode: ca111...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Mens kvinner kan rakke ned på menn som det passer seg selv? Om LAVE menn, lite hår etc,

Så typisk kvinnfolk, ser aldri seg selv.

Anonymkode: af40d...dd5

Snakk for deg selv, jeg er høy og har aldri rakket ned på de.

Anonymkode: de3cf...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Aldri opplevd det som du beskriver. Liker å være høy, og føler meg ikke lite attraktiv. Tror du møter på/omgås sjalu drittfolk.

Anonymkode: 4e9ef...f7f

What she said.

Anonymkode: 53fdd...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy, og syns det er flott. Null problem med det :) 

Anonymkode: 53fdd...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv, jeg er høy og har aldri rakket ned på de.

Anonymkode: de3cf...e8b

Vil faktisk tro høye kvinner er mindre sannsynlig at rakker ned på lave menn, fordi de hvordan det er å være utenfor gjennomsnittet. Så det.

Anonymkode: de3cf...e8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er godt voksen dame på 1.82, aldri fått negative ord pga min høyde. Ikke engang for 30 år siden, når det var enda mer unormalt.

Har det noe med at jeg er trygg på meg selv, pga jeg faktisk ikke kan se noe negativt med en kommentar som " Oi du er høy"?

At noen sier noe om et eller annet vi er eller gjør er vel ikke noe man skal legge noe energi i selv?

 

Anonymkode: 60acc...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2019 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

Mens kvinner kan rakke ned på menn som det passer seg selv? Om LAVE menn, lite hår etc,

Så typisk kvinnfolk, ser aldri seg selv.

Anonymkode: af40d...dd5

Er vel ikke så vanlig. Og ihvertfall ikke "typisk kvinnfolk".

Anonymkode: efbf0...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil faktisk tro høye kvinner er mindre sannsynlig at rakker ned på lave menn, fordi de hvordan det er å være utenfor gjennomsnittet. Så det.

Anonymkode: de3cf...e8b

? Man rakker vel ikke ned på noen hvis man skulle nevne høyde til en person? Min mann er ti cm lavere enn meg, og det kan jeg da vitterlig ha det morsomt med, da mannen er den laveste i vår familie. Det er da ikke annet enn humor. Og tåler man ikke andres humor, får man bli hjemme. For hvorfor MÅ noen ta alt andre sier som noe negativt?

Anonymkode: 60acc...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror generelt man bare blir veldig lei av å høre noe flere ganger. Er noen ting jeg har hørt om meg selv sååå mange ganger, trenger ikke nødvendigvis være negativt, men når man hører det HELE tiden blir man bare sånn: ugh, finn på noe nytt. 

Er ikke så mye annet å gjøre enn å overse det. 

Anonymkode: b123d...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Man rakker vel ikke ned på noen hvis man skulle nevne høyde til en person? Min mann er ti cm lavere enn meg, og det kan jeg da vitterlig ha det morsomt med, da mannen er den laveste i vår familie. Det er da ikke annet enn humor. Og tåler man ikke andres humor, får man bli hjemme. For hvorfor MÅ noen ta alt andre sier som noe negativt?

Anonymkode: 60acc...0cd

Man må ikke ta det som negativt, men mange har dessverre komplekser og da tar man seg ofte nær av sånt.

Anonymkode: de3cf...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg litt sånt da jeg var yngre, men lite nå lenger. Får jo den "oj, du var høy", "jeg føler meg liten ved siden av deg", men det tar jeg ikke som kritikk.

Folk kommenterer det som avviker fra "normalen", men enkelte ting er mer akseptert å kommentere. Som for eksempel tynne mennesker, høye damer, lave menn, sjenerte mennesker. Ikke det at det er greit og jeg skjønner ærlig talt ikke poenget.

Anonymkode: 212d7...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må forstå at å påpeke ting ved andres utseende er en uting. En kommentar som man tror er harmløs kan kan gjøre at mottakeren blir knust inni seg.

Å si at noen er pen er fint, å kommentere høyde, kroppsbygning etc. er som regel farlig territorium. 

Anonymkode: 6c3c3...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...