Patriotpaula Skrevet 10. august 2020 #121 Del Skrevet 10. august 2020 Åh, kjære min 🙊 Jeg har hørt om disse hudflikene man kan få, men har ikke oppdaget noen hos meg selv. Kan godt være jeg hadde prøvd å fjerne den selv 🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 11. august 2020 #122 Del Skrevet 11. august 2020 Haha jeg får også hudfliker når jeg er gravid 😂 veldig merkelig ting. Fikk en når jeg var gravid med nummer en og en nå som jeg er gravid med nummer to. Ser heldigvis ut til at jeg "slipper" med bare en skin tag per svangerskap, i det minste 😂 første svangerskap fikk jeg plutselig mellomrom mellom fortennene på slutten av svangerskap, grodde heldigvis igjen igjen noen uker etter fødsel. Merkelig kropp 🙄🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 15. august 2020 Forfatter #123 Del Skrevet 15. august 2020 @Patriotpaula Godt vi er flere som tenker tanken på å fjerne selv, kan si det sånn at jeg fortsatt får litt ekkel følelse av å tenke på det jeg gjorde 😂. Angrer for all del ikke når jeg måtte inn på kontroll, kanskje noe innerst inn som forutså det 🤔. @snurk deilig å slippe unna med 1 per barn da! Fikk du dem fjernet? Fortennene er kanskje litt verre å gjøre noe med, men utrolig deilig at de gikk tilbake etterpå da. Den sjenerende skintagen jeg på død og liv måtte fjerne selv virker plutselig teit i forhold til tenna dine, da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort 😂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 19. august 2020 Forfatter #124 Del Skrevet 19. august 2020 ❤️ GRAVIDOPPDATERING ❤️ Trimester og uke: tredje trimester og går inn i uke 34 om noen dager! Babyen i magen: Lille har det fint i magen, var på en ekstra kontroll med UL hvor alt så fint ut! Liv i magen: har vært mye liv fra denne frøkna, litt usikker på om det er mye kynnere eller om det er soveperioden babyen er i for tiden som gjør at jeg føler det er litt mindre. Jeg kjenner henne hver dag så jeg er foreløpig ikke bekymret 😍. Forandringer: magen har blitt stor, og føles enda større ut med konstante kynnere. Puppene er klare for melk, plutselig er det kommet en dråpe men ikke mer enn at det legger seg som ei skorpe på brystvorten. Humør: veldig sliten for tiden pga omstendighetene.. Føler ofte for å gråte helt uten grunn, så jeg lar det komme også ler jeg heldigvis av det etterpå 😂. Formen: Formen er dalende, jeg orker ikke lenger dra på meg buksa med mindre jeg må gå til postkassa eller får besøk.. Hvordan jeg skal holde ut til termin forstår ikke jeg. Cravings: Pepsi max uten tvil!! Men må innrømme at det blir litt luftig i tarmene av det, greier likevel ikke å holde meg unna. Røde epler er også en slager, spiser minst 1 om dagen, og det må være de røde dyre eplene selvfølgelig 🤭. Innkjøp: har litt småtteri jeg skulle spare til permisjonstiden for å få tiden til å gå, men nå når jeg nærmest er innestengt i mitt eget hus så angrer jeg litt på det. Får håpe netthandling gjør susen her. Det jeg ser mest frem til: er det dårlig gjort å si at jeg gleder meg til hun er født? Jeg kommer til å gjøre alt for å holde henne inne så lenge som mulig, men den siste tiden må jeg si var mye tyngre enn jeg trodde. Kommende far: Kommende far gleder seg masse, tror det går mer å mer opp for han at det snart skal skje! Forteller hver dag hvor mye han gleder seg til å se henne. Tror kanskje denne knekken jeg har fått får opp øynene hans for hvor lite husarbeid han gjør, for nå blir alt det jeg gjør liggende på han. Kanskje derfor han gleder seg? Til jeg blir meg selv å kan være hushjelpen igjen 😂. Han har ikke fått blitt med på noe som helst av timer ifg graviditet, og han er nok ikke alene om det i disse tider. Håper bare timen til jordmor kommer raskt på slik at han hvertfall får blitt med på den fødselsforberedende samtalen ❤️. Neste kontroll: en dag i uke 37, føles ut som en evighet til å skulle gjerne hatt en time tidligere. Men jeg aner ikke hvordan kapasiteten deres er så planen er å holde ut de 3 ukene med venting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 19. august 2020 #125 Del Skrevet 19. august 2020 Koselig med update 😊 Får håpe du blir som meg, jeg fikk masse energi og skikkelig behov for å vaske, rydde, sortere og kaste de par siste ukene 😁 Da gikk den siste tiden raskt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 5. september 2020 Forfatter #126 Del Skrevet 5. september 2020 Må bare skrive ned dette da jeg helt ærlig trodde at NÅ skjer det, atter en gang vell og merke. Sist jeg trodde fødselen var i gang var kun 2 dager siden, gikk et halvt døgn med store smerter i korsryggen som plutselig gikk over like raskt som det kom. Denne gangen skjedde nettopp, jeg er fortsatt oppe en million ganger på natten så jeg satt på sofaen. Plutselig får jeg den stikkende smerten i det som kjennes ut som livmorhalsen, den slipper ikke taket og jeg kjenner litt på nedpress samtidig som at jeg må drite. Blir sittende i kanskje 15 sekunder før det går over, etterpå hadde puppene knallgul råmelk på begge brystvortene. Går selvsagt på do men da er det som om ingenting har skjedd. Så kan godt si at jeg begynte å grue meg bittelitt til fødsel når det ble både grimaser og pesing på de sekundene dette sto på 😂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 8. september 2020 Forfatter #127 Del Skrevet 8. september 2020 Uke 36 😍 ❤Trimester: 3 trimester ❤ Neste kontroll: Om 2 uker, da er jeg bikket uke 38. ❤ Kjønn: Jente 💗 ❤ Navn: Prøver iherdig og alle rundt oss maser om dette navnet, tror nok ikke det blir noe før etter fødsel. ❤ Utålmodig: Begynner å bli utålmodig når jeg ser en etter en i termingruppene legge ut bilder av babyene sine. ❤Innkjøp: Det meste er på plass nå, godt å tenke på! ❤ Søvn: Hva er søvn? Begynner å bli bedre men det er fordi jeg faktisk legger meg for å duppe midt på dagen. ❤Strekkmerker: De kom plutselig her en dag, litt på ene hoften og noen midt på/under magen. ❤Hevelser og vann i kroppen: Lite vann i kroppen og veldig glad for å ha sluppet unna med det. ❤Har magen begynt å vises?: Magen vises så absolutt, skulle tro jeg hadde termin for 4 uker siden. ❤ Vektøkning: Det tør jeg ikke tenke på en gang, men har heldigvis ikke gått opp så alt for mye siden forrige kontroll. ❤ Aktivitet: Det er mye aktivitet, det er veldig betryggende. ❤ Sulten: Har hatt noen dager med EKSTREM SULT, jeg er nærmest skrubbsulten 10 minutter etter måltid. Blir mye væskeinntak da jeg prøver å drikke bort sultfølelsen, får også mye halsbrann pga dette. ❤Mat craving? Sjokolademelk (det må være Q-meieriene sin), grønne druer og bringebærsaft. ❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig?: Halsbrann, føler jeg må kaste opp av og til. ❤ Hodet ned: Hodet er på rett plass! På UL i uke 33 fikk jeg høre at hodet var så langt ned som det gikk, men på jordmorkontrollen så sa hun at hodet lå rett over bekkenet. Stoler med på ultralyd og min egen følelse, for jeg er 99% sikker på at hodet er så langt ned det kommer og festet. ❤ Tungt: Så absolutt! ❤ Plager: Det er tungt, har fortsatt konstante kynnere når jeg går/står så de korte turene mine har det blitt slutt på nå. Halsbrannen er kommet tilbake, sover ekstremt lite. Altså jeg kunne pratet om dette hele dagen, men stopper her. ❤ Humør: Humøret er egentlig ganske bra. Merker selvsagt at lunta er litt kortere men er absolutt ikke langsint, også gråter jeg av ingenting. ❤Savner du noe?: Savner mye, men jeg vet at svangerskapet snart er over så jeg skal ikke fokusere på hva jeg savner. ❤Sykehusbagen: Det er pakket og klart til meg og lille, selvfølgelig et par ting jeg må hive oppi på vei ut døra men ellers så skal ting være på plass. Så er det ikke verre enn at vi får noen i familien til å hente og bringe om vi skulle trenge noe. ❤ Høygravid: Ja, det er så sykt at det er under 1 mnd igjen til termin. Kan legge til at jeg har blitt lurt med at fødsel var i gang IGJEN, altså jeg kommer ikke til å tro at det skjer når det faktisk skjer. - Våknet en natt med menssmerter som bredte seg mot ryggen, magesmertene gikk over mens ryggsmertene fortsatte på morgenen. Tenkte at NÅ må det virkelig skje noe, men plutselig var smertene borte slik som sist gang.. - Jeg trodde vannet gikk en natt, viste seg at jeg bare tisset litt på meg selv. Herregud!! - Sist var i dag etter en powernap, skulle snu meg i senga og fikk skikkelig tak i hele magen som var smertefult. Babyen sprellet som bare det inni der, prøvde å tisse og drikke litt uten at det gikk over så la meg tilbake i senga. Det slapp taket litt før det kom tilbake i 1-2 minutter. Det var som kynnere bare MYE vondere, så jeg tenkte at NÅ skjer det. Det ble med det, så nå er det som om det aldri har skjedd. Jeg som er overbevist om at jeg kommer til å gå 14 dager over termin burde jo ikke bli lurt på denne måten, men tydeligvis så kan gravidmagen lure alle og enhver. Nå er det bare å vente på neste kontroll om 14 dager! Deilig at det ikke er så lenge mellom hver kontroll nå på slutten, føler tiden går litt raskere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 8. september 2020 #128 Del Skrevet 8. september 2020 Lykke til med siste innspurt - du er snaaart i mål 💕🌸🙏🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 11. september 2020 #129 Del Skrevet 11. september 2020 Q-meierienes sjokolademelk var greia her og 🙌 Lykke til de siste ukene!😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 11. september 2020 #130 Del Skrevet 11. september 2020 Kom over dagboken din i kveld og må si det var så spennende å lese! Må si jeg kjenner igjen spenningen med å prøve. Er prøver jeg også, vært det en liten stund! Nå bare venter jeg på eggløsning😊 Eggløsningstester er på nytt handlet inn og jeg håper virkelig dette er måneden den lille spira sitter🤞🏻 Kan jeg spørre når du og mannen hadde samleie i forhold til el (altså når det klaffet)? Leste at du trodde du hadde misset el, men den kom senere den dagen alikevel😊 Jeg og mannen har hittil bare prøvd oss når clearblue digital har vært på fast smilefjes, men kanskje det kan være lurt å prøve når smilyen blinker også? 😊 Uansett! Masse lykke til i siste innspurt av svangerskapet og gratulerer så mye med ei lita jente i magen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 12. september 2020 Forfatter #131 Del Skrevet 12. september 2020 20 timer siden, Smiley90 skrev: Kom over dagboken din i kveld og må si det var så spennende å lese! Må si jeg kjenner igjen spenningen med å prøve. Er prøver jeg også, vært det en liten stund! Nå bare venter jeg på eggløsning😊 Eggløsningstester er på nytt handlet inn og jeg håper virkelig dette er måneden den lille spira sitter🤞🏻 Kan jeg spørre når du og mannen hadde samleie i forhold til el (altså når det klaffet)? Leste at du trodde du hadde misset el, men den kom senere den dagen alikevel😊 Jeg og mannen har hittil bare prøvd oss når clearblue digital har vært på fast smilefjes, men kanskje det kan være lurt å prøve når smilyen blinker også? 😊 Uansett! Masse lykke til i siste innspurt av svangerskapet og gratulerer så mye med ei lita jente i magen😊 Så koselig! Og så spennende men samtidig frustrerende å være prøver ❤️ du fikk sikkert med deg at vi brukte samme tester som du gjør nå, vi hadde samleie hele blinkeperioden tilfelle vi gikk glipp av den faste smilyen. Det var en frustrerende tid da det pågikk så lenge og det ble rett og slett pliktsex. Vi hadde "siste" samleie på selve eggløsningsdagen, husker jeg var forferdelig skuffa over at han ikke orket dagen etterpå også bare for å være sikker. Det klaffet heldigvis likevel 😍. Sies vel at spermen kan leve opptil 4-5 dager, så å legge litt aksjer i dagene før skader jo ikke. Tusen takk, håper det klaffer for dere snart ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 12. september 2020 #132 Del Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, Carjo4 skrev: Så koselig! Og så spennende men samtidig frustrerende å være prøver ❤️ du fikk sikkert med deg at vi brukte samme tester som du gjør nå, vi hadde samleie hele blinkeperioden tilfelle vi gikk glipp av den faste smilyen. Det var en frustrerende tid da det pågikk så lenge og det ble rett og slett pliktsex. Vi hadde "siste" samleie på selve eggløsningsdagen, husker jeg var forferdelig skuffa over at han ikke orket dagen etterpå også bare for å være sikker. Det klaffet heldigvis likevel 😍. Sies vel at spermen kan leve opptil 4-5 dager, så å legge litt aksjer i dagene før skader jo ikke. Tusen takk, håper det klaffer for dere snart ❤️❤️ Off! Ja, det er frustrerende å være prøver.. Men håper så veldig på at det klaffer denne måneden!❤️🙌🏻 Ja, det er nok lett for at det blir pliktsex:( Men da prøver vi fra det blinker på eggløsningstesten til det blir et fast smil😊 Kanskje vi brått treffer da❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå