Gå til innhold

Håper på baby 2020


Carjo4

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Carjo4 skrev:

JEG ER GRAVID!! 

Herregud så rart å skrive det! Akkurat nå er det bare jeg som vet det, en liten pakke med body og testen venter på samboer til han kommer hjem om en liten time. 

Jeg har hatt en liten mistanke men slått det i fra meg. Testet før legebesøket i går med SVAK positiv som jeg ikke trodde noe på, testet med urinprøve hos legen som også kunne se svak strek. Fikk beskjed om å teste om et par dager, greier ikke vente så lenge så planen var å teste i morgen men jeg MÅ bare fortelle det til samboeren min i dag så da ble det ny test i dag som definitivt ikke var innbilt strek. Ikke turte jeg å skrive noe her inne heller tilfelle det ga meg dårlig karma 😂

Gleder meg til å skrive om symptomene jeg har hatt som ga meg en mistanke om at noe er på gang, men det får komme i et eget innlegg 😀

Screenshot_20200123_163119.jpg

IMG_20200123_160139.jpg

Herregud!!! 😃😃 Gratulerer så mye 😍😍😍 Så fantastisk deilig 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Carjo4 skrev:

JEG ER GRAVID!! 

Herregud så rart å skrive det! Akkurat nå er det bare jeg som vet det, en liten pakke med body og testen venter på samboer til han kommer hjem om en liten time. 

Jeg har hatt en liten mistanke men slått det i fra meg. Testet før legebesøket i går med SVAK positiv som jeg ikke trodde noe på, testet med urinprøve hos legen som også kunne se svak strek. Fikk beskjed om å teste om et par dager, greier ikke vente så lenge så planen var å teste i morgen men jeg MÅ bare fortelle det til samboeren min i dag så da ble det ny test i dag som definitivt ikke var innbilt strek. Ikke turte jeg å skrive noe her inne heller tilfelle det ga meg dårlig karma 😂

Gleder meg til å skrive om symptomene jeg har hatt som ga meg en mistanke om at noe er på gang, men det får komme i et eget innlegg 😀

Screenshot_20200123_163119.jpg

IMG_20200123_160139.jpg

Åååh, gratulerer @Carjo4!! 🥰🥰 Så vel fortjent!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆÆÆ,, gratulerer så mye!! Nå ble jeg glad på dine vegne 😍😍 Da kan vi følge hverandre gjennom våre svangerskap, så koselig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, J1994 skrev:

Åååh, gratulerer @Carjo4!! 🥰🥰 Så vel fortjent!!

Tusen takk! 😍 Fare for at det kommer mye spørsmål hos deg som er noen mnd forut her 🤭❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Smashy skrev:

ÆÆÆÆ,, gratulerer så mye!! Nå ble jeg glad på dine vegne 😍😍 Da kan vi følge hverandre gjennom våre svangerskap, så koselig 😀

Jaa!! Gleder meg til å følge deg når vi ligger såpass likt i forløpet 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Carjo4 skrev:

Tusen takk! 😍 Fare for at det kommer mye spørsmål hos deg som er noen mnd forut her 🤭❤️

Bare å spørre!! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Carjo4 skrev:

JEG ER GRAVID!! 

Herregud så rart å skrive det! Akkurat nå er det bare jeg som vet det, en liten pakke med body og testen venter på samboer til han kommer hjem om en liten time. 

Jeg har hatt en liten mistanke men slått det i fra meg. Testet før legebesøket i går med SVAK positiv som jeg ikke trodde noe på, testet med urinprøve hos legen som også kunne se svak strek. Fikk beskjed om å teste om et par dager, greier ikke vente så lenge så planen var å teste i morgen men jeg MÅ bare fortelle det til samboeren min i dag så da ble det ny test i dag som definitivt ikke var innbilt strek. Ikke turte jeg å skrive noe her inne heller tilfelle det ga meg dårlig karma 😂

Gleder meg til å skrive om symptomene jeg har hatt som ga meg en mistanke om at noe er på gang, men det får komme i et eget innlegg 😀

Screenshot_20200123_163119.jpg

IMG_20200123_160139.jpg

Herregud, gratulerer så mye!! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Carjo4 skrev:

@grønnkål takk 😀😀 hvordan går det med deg? En stund siden jeg har sett noen innlegg fra deg 😀

Det går fint her 😊 Er  rundt 15 fullgåtte uker, har en liten magebump, og formen og energien er endelig bedre etter noen uker med dårlig form.

Har ikke vært så mye fra meg, nei, men følger litt med på ikm skravletråden, og noen dagbøker (som din!) 😊

Når ca har du termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, grønnkål skrev:

Det går fint her 😊 Er  rundt 15 fullgåtte uker, har en liten magebump, og formen og energien er endelig bedre etter noen uker med dårlig form.

Har ikke vært så mye fra meg, nei, men følger litt med på ikm skravletråden, og noen dagbøker (som din!) 😊

Når ca har du termin? 

Så spennende! Gøy at det begynner å bli en liten mage, og når formen er stigende så er det ingenting bedre enn det😍. Når begynte du å få symptomer/plager?

FF sier 6. oktober, når jeg bruker andre kalkulatorer på nettet så har jeg fått i september men siden EL ble litt senere så går jeg ut i fra FF enn så lenge siden den har flest detaljer å gå ut i fra 😃 Fikk i tillegg bare 1-2 på CB testen så regner med det stemmer ganske bra! Når har du termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Så spennende! Gøy at det begynner å bli en liten mage, og når formen er stigende så er det ingenting bedre enn det😍. Når begynte du å få symptomer/plager?

FF sier 6. oktober, når jeg bruker andre kalkulatorer på nettet så har jeg fått i september men siden EL ble litt senere så går jeg ut i fra FF enn så lenge siden den har flest detaljer å gå ut i fra 😃 Fikk i tillegg bare 1-2 på CB testen så regner med det stemmer ganske bra! Når har du termin??

Jaa, det er så gøy å se magen som vokser 🥰

5+3 ble jeg kvalm som varte fram til for et par uker siden, med noen fine dager mellom. Har ikke spydd særlig, var bare veldig uvel og sliten. Har vært utrolig sulten da, og har spist godt de siste ukene, men likevel ikke lagt på meg i kilo, så den skjønner jeg ikke helt.. :P

Så spennende, da kan du jo bruke FF som utgangspunkt. Kjenner du noe symptomer enda? 

Min termin er ca 20. juli, sier for det meste juli til andre folk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, grønnkål skrev:

Jaa, det er så gøy å se magen som vokser 🥰

5+3 ble jeg kvalm som varte fram til for et par uker siden, med noen fine dager mellom. Har ikke spydd særlig, var bare veldig uvel og sliten. Har vært utrolig sulten da, og har spist godt de siste ukene, men likevel ikke lagt på meg i kilo, så den skjønner jeg ikke helt.. :P

Så spennende, da kan du jo bruke FF som utgangspunkt. Kjenner du noe symptomer enda? 

Min termin er ca 20. juli, sier for det meste juli til andre folk 😉

Greit å kunne spise uten å legge på seg for mye 🤭 juli er en så fin mnd, vi håpte selv at det klaffet med termin mai-juli men som prøver har jeg innsett at vi må ta til takke med det vi får 😂

Hadde to dager med skikkelig halsbrann, får det kun en sjelden gang i løpet av dagen nå. Så er jeg litt småkvalm når jeg våkner enten på natten eller tidlig på morgenen, og akutt kvalm etter frokosten i dag. Synes det er tidlig å ha slike symptomer men det gir meg i det minste en pekepinn på at spiren fortsatt klamrer seg fast. Synes det er litt skummelt enda mtp at jeg ikke har kommet over IKM enda 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carjo4 skrev:

Greit å kunne spise uten å legge på seg for mye 🤭 juli er en så fin mnd, vi håpte selv at det klaffet med termin mai-juli men som prøver har jeg innsett at vi må ta til takke med det vi får 😂

Hadde to dager med skikkelig halsbrann, får det kun en sjelden gang i løpet av dagen nå. Så er jeg litt småkvalm når jeg våkner enten på natten eller tidlig på morgenen, og akutt kvalm etter frokosten i dag. Synes det er tidlig å ha slike symptomer men det gir meg i det minste en pekepinn på at spiren fortsatt klamrer seg fast. Synes det er litt skummelt enda mtp at jeg ikke har kommet over IKM enda 😮

Hehe, er ikke så lett å planlegge når man vil ha, nei 😅

Når har du IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grønnkål skrev:

Hehe, er ikke så lett å planlegge når man vil ha, nei 😅

Når har du IKM? 

Varierer litt med lutealfase på 14-16 dager så jeg går ut fra søndagen 🤞🏼 sparer den siste CB digital til 1-2 uker bare for å se. Skremmer meg litt når jeg fant ut at man ikke får UL før uke 18-20? Her må jeg nok bestille en tidlig UL, hvordan har dere gjort det i forhold til UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Carjo4 skrev:

Varierer litt med lutealfase på 14-16 dager så jeg går ut fra søndagen 🤞🏼 sparer den siste CB digital til 1-2 uker bare for å se. Skremmer meg litt når jeg fant ut at man ikke får UL før uke 18-20? Her må jeg nok bestille en tidlig UL, hvordan har dere gjort det i forhold til UL? 

Vi har ikke vært på UL enda, da jeg var så overbevist tidligere at med tanke på hvordan formen var måtte alt stå bra til der inne 😅 

Jeg var hos jordmor ganske tidlig da for blodprøver og snakk om "hva skjer nå" og syns det var veldig godt å gjøre det. 

Vi skal på OUL i slutten av februar, da er jeg ca 19 -20 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, grønnkål skrev:

Vi har ikke vært på UL enda, da jeg var så overbevist tidligere at med tanke på hvordan formen var måtte alt stå bra til der inne 😅 

Jeg var hos jordmor ganske tidlig da for blodprøver og snakk om "hva skjer nå" og syns det var veldig godt å gjøre det. 

Vi skal på OUL i slutten av februar, da er jeg ca 19 -20 uker. 

Så spennende 😍 det er faktisk noe positivt med symptomene også, det er kanskje det man kan trøste seg med midt oppi alt. Jeg er tidenes kontrollfreak så her blir det nok tidlig UL kjenner jeg meg rett, men tenker å drøye den så lenge jeg kjenner at det er greit. 

Innser at jeg ikke vet når man i det heletatt kontakter lege mtp svangerskap.. Heldigvis har vi Internett og telefoner 🤭🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Så spennende 😍 det er faktisk noe positivt med symptomene også, det er kanskje det man kan trøste seg med midt oppi alt. Jeg er tidenes kontrollfreak så her blir det nok tidlig UL kjenner jeg meg rett, men tenker å drøye den så lenge jeg kjenner at det er greit. 

Innser at jeg ikke vet når man i det heletatt kontakter lege mtp svangerskap.. Heldigvis har vi Internett og telefoner 🤭🤞🏼

Ja, sånn sett er symptomer gode å ha. Skjønner godt du vil dra på det, blir jo veldig spennende det og! 🥰 

Hehe, Ja, sånt finner du ut av 😁 Jeg ringte helsestasjonen kanskje en uke etter positiv test og sa "jeg er visst gravid, hva gjør jeg nå?" eller noe i den duren😅 Selv med full planlegging av å ville bli gravid blir man rådvill når man plutselig sitter der med positiv test. 

Du har hvertfall en spennende tid foran deg, og er såå glad på dine vegne!😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved grafen min her, jeg skal ikke tempe så mye lengre nå. 

Føler meg mindre gravid nå enn da jeg fikk positiv test? Det eneste jeg kjenner på som kan relatere seg til en graviditet er svak morgenkvalme som går over når jeg spiser og følsomme nipler. Begynner nesten å lure på om alt har vært en drøm? 

Mye som skal vurderes opp og ned når man bærer på et frø man vil holde så trygt som mulig. 🌱

Screenshot_20200125_143754.jpg

Endret av Carjo4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...