Dovendyr1 Skrevet 26. januar 2020 #81 Del Skrevet 26. januar 2020 Åå, ble så overrasket nå! Så koselig, gratulerer 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 26. januar 2020 Forfatter #82 Del Skrevet 26. januar 2020 47 minutter siden, Dovendyr1 skrev: Åå, ble så overrasket nå! Så koselig, gratulerer 😍 Tusen takk 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 28. januar 2020 Forfatter #83 Del Skrevet 28. januar 2020 4+5 Dagene kunne ikke gått saktere.. Det er fristende å gå ut i fra menstermin og ikke EL for da kan jeg legge på et par dager, men det blir jo som å overbevise seg selv om at man har trent når man egentlig har ligget på sofaen å spist sjokolade. Jeg har symptomer som kommer og går, merker jeg blir bekymret både når jeg har symptomer og når jeg ikke kjenner noen ting. - Jeg er så sulten, og sultfølelsen kommer brått på. - Hetetokter!! kommer som ild i tørt gress 1-2 ganger om dagen. - Jeg tørster hjel hver dag, aldri drukket så mye vann før og likevel er munnen tørr og kroppen tørst. - Har hatt ømme nipler en stund, og ømme bryst de siste dagene. Hadde stikking og murring som om mensen skulle komme hele søndagen, håper det bare var den lille cella som gravde seg litt lenger inn ❤️. På arbeidsplassen min så kommer en graviditet sjeldent alene, det er alltid minst 4 stk som går gravide samtidig. Jeg kan si det sånn at antallet foreløpig er under 4 så det blir mye prat om dette på jobb fordi det MÅ være flere som er gravide. Jeg er en elendig løgner men tror jeg har klart meg bra hittil😂. Jeg håper virkelig at spiren klamrer seg fast!!! Jeg har satt delmål for uke 5, bestille sv.kontroll i uke 6-7, uke 8, uke 10, bestille tidlig UL og uke 12. Håper virkelig jeg får fullført alle målene. Jeg prøver med andre ord å ikke se så alt for langt frem i tid, men må innrømme at jeg drømmer mye om den dagen vi har vært på tidlig UL å endelig kan dele gleden med nære og kjære 🥰. Måtte selvsagt teste med digital igjen for å se stigning, fikk 2-3 og nå sparer jeg den siste til neste uke og håper på 3+. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #84 Del Skrevet 31. januar 2020 5+1 Jeg kan endelig krysse av for første delmål (inspirert av andre dagbøker her inne). Uke 5 Uke 8 Kontakte lege/jordmor (usikker på om jeg burde gjøre det tidligere). Bestille tidlig UL (ønsker time mellom uke 10-11). Uke 10 Uke 12 (den magiske grensa) Har ikke merket noe murring/stikking de siste dagene, håper ikke det er et dårlig tegn.. Vannglasset er fortsatt en god venn som slukker tørsten, puppene er vonde og harde, øyelokkene veier flere kilo på ettermiddag/kveld, jeg er oppblåst og forstoppet. Har hatt 1 dag med morgenkvalme denne uka og det var på onsdag, tenkte at NÅ skjer det men den gang ei. Jeg har blitt ganske vant til symptomene slik at jeg føler meg absolutt ikke gravid, føles ut som hvilken som helst annen dag. Fikk nylig vite at ei venninne hadde en medisinsk abort da de oppdaget at hjertet ikke slo på tidlig UL. Hun hadde visst lite symptomer og plager, så når jeg hverken kjenner på kvalme eller murringer så blir jeg litt stresset men prøver å trygge meg selv på at jeg kjenner mye andre symptomer.. Jeg har byttet mange vakter de kommende ukene så jeg har spart meg et par uker på å fortelle nyheten til sjefen. Føler uke 5 er litt vel tidlig, så nå kan jeg hvertfall vente til uke 8-9 før jeg forteller noe. Håper den lille bølla som nå har gått fra en celle til et embryo gir meg noen tegn på at ting går bra der inne. Kanskje gjør den allerede det med symptomene jeg har, føler bare jeg burde ha murringer eller kvalme for å få bekreftet det 😂. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 31. januar 2020 #85 Del Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, Carjo4 skrev: 5+1 Jeg kan endelig krysse av for første delmål (inspirert av andre dagbøker her inne). Uke 5 Uke 8 Kontakte lege/jordmor (usikker på om jeg burde gjøre det tidligere). Bestille tidlig UL (ønsker time mellom uke 10-11). Uke 10 Uke 12 (den magiske grensa) Har ikke merket noe murring/stikking de siste dagene, håper ikke det er et dårlig tegn.. Vannglasset er fortsatt en god venn som slukker tørsten, puppene er vonde og harde, øyelokkene veier flere kilo på ettermiddag/kveld, jeg er oppblåst og forstoppet. Har hatt 1 dag med morgenkvalme denne uka og det var på onsdag, tenkte at NÅ skjer det men den gang ei. Jeg har blitt ganske vant til symptomene slik at jeg føler meg absolutt ikke gravid, føles ut som hvilken som helst annen dag. Fikk nylig vite at ei venninne hadde en medisinsk abort da de oppdaget at hjertet ikke slo på tidlig UL. Hun hadde visst lite symptomer og plager, så når jeg hverken kjenner på kvalme eller murringer så blir jeg litt stresset men prøver å trygge meg selv på at jeg kjenner mye andre symptomer.. Jeg har byttet mange vakter de kommende ukene så jeg har spart meg et par uker på å fortelle nyheten til sjefen. Føler uke 5 er litt vel tidlig, så nå kan jeg hvertfall vente til uke 8-9 før jeg forteller noe. Håper den lille bølla som nå har gått fra en celle til et embryo gir meg noen tegn på at ting går bra der inne. Kanskje gjør den allerede det med symptomene jeg har, føler bare jeg burde ha murringer eller kvalme for å få bekreftet det 😂. Så godt å endelig begynne å krysse av på lista - plutselig en dag har du krysset av for alle og allerede begynt med ny mål-liste 😁 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg ønsket også å våkne en morgen, være skikkelig kvalm og spy som en gris - helt til jeg gjorde det natt til 1.juledag. om det var omgangssyke eller graviditeten vet jeg ikke, men fra den natten av har jeg aldri tenkt tanken igjen 😅🤞 Symptomer kommer og går, og jeg tror vi skal være glade for at vi slipper unna det verste, selv om jeg skjønner godt hva du mener. Sjansen er større for at det går bra enn at det ikke gjør det 🥰 Håper du kan slappe litt av fremover og nyte helga! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 3. februar 2020 Forfatter #86 Del Skrevet 3. februar 2020 @J1994 ja det er deilig å krysse av på lista, om 2 små uker har du krysset av alle målene du hadde? Blir det nye mål tro? En ønsker å være kvalm helt til kvalmen kommer, haha. Jeg burde nok ta tilbake det ønsket. Ja det er litt greit at symptomene kan dabbe litt av innimellom. Synes jeg har sluppet billig unna hvertfall den siste uka, men det er vel i uke 6-7 de sier at det tar seg opp så jeg skal nok ikke ferie enda 🤭. Helga har gått så forferdelig fort! Håper de neste ukene går raskt og at den lille vokser og er frisk 🤞🏼. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 3. februar 2020 #87 Del Skrevet 3. februar 2020 1 time siden, Carjo4 skrev: @J1994 ja det er deilig å krysse av på lista, om 2 små uker har du krysset av alle målene du hadde? Blir det nye mål tro? En ønsker å være kvalm helt til kvalmen kommer, haha. Jeg burde nok ta tilbake det ønsket. Ja det er litt greit at symptomene kan dabbe litt av innimellom. Synes jeg har sluppet billig unna hvertfall den siste uka, men det er vel i uke 6-7 de sier at det tar seg opp så jeg skal nok ikke ferie enda 🤭. Helga har gått så forferdelig fort! Håper de neste ukene går raskt og at den lille vokser og er frisk 🤞🏼. Har igjen jordmortime (mandag neste uke) og OUL (27.feb) som de to siste målene Etter det blir det bare å krysse fingrene for at lille har det bra og forblir i magen helt til termin 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #88 Del Skrevet 4. februar 2020 Må bare få luftet tankene litt.. Jobben jeg har gjør at jeg må bidra ved røntgenundersøkelser, avdelingen er ikke god på å bruke blyfrakkene så jeg føler meg noe hysterisk som løper rundt etter frakken. Jeg har greid å unngå disse undersøkelsene tidligere, men jeg kan si det sånn at jeg tok igjen alt det tapte i dag. Jeg brukte frakk eller fikk til å gå litt unna ved alle undersøkelsene, men får likevel en ekkel følelse for at jeg faktisk utsetter den lille for dette. Jeg pratet med radiologen som sa at det ikke skal være skadelig å stå rett ved så lenge apparatet ikke står direkte og lyser på meg, og jeg stoler på det hun sier mtp at de selv ikke bruker frakker ved undersøkelsene. Sånn.. Ellers er jeg helt utslitt etter denne travle vakten, kjente på litt svake kramper like etter vakten og nå skal jeg prioritere en powernap! Jeg kjenner mye på at jeg skulle ønske at de på jobb visste, slik at de kunne tilrettelagt og tatt over enkelte ting som for eksempel røntgen... Samtidig synes jeg det er alt for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 4. februar 2020 #89 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg er så godt som 100% sikker på at du har KRAV på tilrettelegging slik at du slipper å stå i rom der det utføres røntgneundersøkelser. Jeg har sett flere på jobb som ikke kan være med på operasjoner med gjennomlysningsapparat pga. graviditet. Snakk med nærmeste leder, informer og be om tilrettelegging. Du skal slippe å bekymre deg for dette💛 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 5. februar 2020 Forfatter #90 Del Skrevet 5. februar 2020 5+6 Dette blir nok min siste gravidoppdatering for denne gang.. Det er lenge siden jeg har kjent murringer og stikk i magen, så regner med livmoren ikke har hatt behov for å vokse seg større. Puppene er fortsatt ømme og steinharde, den forferdelige tørsten begynner å dabbe av og jeg føler meg rett og slett ikke gravid lengre. Jeg tenkte at en digital test med 3+ i dag ville roe meg ned, men den viste 2-3 akkurat som den gjorde for 8 dager siden. Nå nettopp fikk jeg litt rosa på papiret og med det så er nok alt håp ute. Det føles så bortkastet å ha brukt alle disse ukene som nå ender i ingenting, og vi må begynne den idiotiske prøveperioden på nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 5. februar 2020 #91 Del Skrevet 5. februar 2020 41 minutter siden, Carjo4 skrev: 5+6 Dette blir nok min siste gravidoppdatering for denne gang.. Det er lenge siden jeg har kjent murringer og stikk i magen, så regner med livmoren ikke har hatt behov for å vokse seg større. Puppene er fortsatt ømme og steinharde, den forferdelige tørsten begynner å dabbe av og jeg føler meg rett og slett ikke gravid lengre. Jeg tenkte at en digital test med 3+ i dag ville roe meg ned, men den viste 2-3 akkurat som den gjorde for 8 dager siden. Nå nettopp fikk jeg litt rosa på papiret og med det så er nok alt håp ute. Det føles så bortkastet å ha brukt alle disse ukene som nå ender i ingenting, og vi må begynne den idiotiske prøveperioden på nytt. Jeg synes ikke du skal gi opp ennå. Jeg mistet også murringer i magen som jeg følte mye på de første par ukene. Dette fordi at livmoren utvidet seg nok litt i starten og det er mye utvikling i starten, men etter hvert blir det litt i rykk og napp at livmor vokser. Det er også veldig vanlig med spotting i denne perioden! I min termingruppe var det alle som spottet mellom sånn uke 4-7 tror jeg det var. Både rosa og brunlig, en hadde også litt friskere blod. Krysser fingrene for deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 5. februar 2020 Forfatter #92 Del Skrevet 5. februar 2020 44 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Jeg synes ikke du skal gi opp ennå. Jeg mistet også murringer i magen som jeg følte mye på de første par ukene. Dette fordi at livmoren utvidet seg nok litt i starten og det er mye utvikling i starten, men etter hvert blir det litt i rykk og napp at livmor vokser. Det er også veldig vanlig med spotting i denne perioden! I min termingruppe var det alle som spottet mellom sånn uke 4-7 tror jeg det var. Både rosa og brunlig, en hadde også litt friskere blod. Krysser fingrene for deg ❤️ Tusen takk❤️ kjenner det er så lett å gi opp når man analyserer alt og ingenting for å lete etter feil. Håper det er uskyldig spotting😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnkål Skrevet 5. februar 2020 #93 Del Skrevet 5. februar 2020 Håper også at blødningen er helt uskyldig! Og er enig med posten over om at du bør be om tilrettelegging, selv om du er tidlig på vei, slik at du slipper å bli utsatt for ekstra stress i denne perioden 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #94 Del Skrevet 6. februar 2020 6+0 Da har jeg fått roet meg ned 10 hakk etter gårsdagens blødning. Jeg sluttet å blø 5 timer etter første dobesøk, fikk aldri smerter eller andre tegn på at noe var galt. Jeg bekymrer meg litt over at symptomene dabber litt av, men må også innrømme at det er deilig å slippe den tørstefølelsen jeg har gått med de siste ukene. Jeg har blitt forkjølet og blør lett i nesen også, så satser på at det er skjøre slimhinner som er årsaken. Jeg ringte legen i formiddag som tok meg veldig seriøst å kunne gi meg time ganske raskt, vi ble likevel enig om at jeg kunne vente noen dager for å se det an og satte meg opp på en time om en ukes tid. Akkurat nå er tankegangen slik at hvis det ikke er noe levbart inni der så er det ikke noe å gjøre uansett, jeg håper selvfølgelig at det er et friskt embryo med bankende hjerte. Regner med legen vil ta blodprøver med et par dagers mellomrom for å se på hcg, uansett utfall så håper jeg på TUL om jeg så må gå privat. Akkurat nå er jeg der at det går som det går, og jeg går ut i fra at den lille i magen har det bra ❤️. Angående jobb så innser jeg nå at jeg faktisk må si i fra. Den siste uka har jeg vært med på 5-6 røntgenundersøkelser og jeg kjenner at det absolutt ikke er greit. Jeg ser for meg at sjefen vet hvordan ting må settes opp på jobb mtp å unngå slike situasjoner, om ikke så får jeg bare fortelle det etterhvert som situasjonene oppstår. Det bare føles helt feil når man ender opp med å stå tett inntil 5-6 andre personer for så å måtte røpe graviditeten så tidlig for dem som absolutt ikke har noe behov for å vite om det. Jeg tror uansett det vil skape litt tillit til sjefen og lederne, da vil de ha forståelse uansett utfall. I skrivende stund kjenner jeg litt på pressing og stikking ned mot lysken, nå har jeg nettopp hatt i meg enorme mengder suppe men håper det er den lille blåbæra som prøver å fortelle at alt er bra🥰. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashy Skrevet 6. februar 2020 #95 Del Skrevet 6. februar 2020 Så bra at blødningen har stoppet og at du klarer å slappe av ❤️ Veldig bra du ble tatt på alvor og at du kunne komme inn til lege raskt om det er ønsket. Dette skal gå bra ❤️ Jeg synes det høres veldig fornuftig ut at du tar en prat med sjefen din, du har jo så absolutt rett på tilrettelegging ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 6. februar 2020 #96 Del Skrevet 6. februar 2020 Så godt å høre at dagen i dag har vært litt lettere for deg - krysser alt jeg har for blåbæra di 🥰 Godt å bli tatt seriøst, og at du kan få komme inn til lege hvis/når du har behov for det. Jeg har selv blitt møtt med så mye forståelse når jeg valgt å fortelle om graviditeten på jobb 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #97 Del Skrevet 7. februar 2020 @Smashy ja dette MÅ gå bra! Jeg innser jo at det er en ny sjef i livet mitt allerede, jeg må prioritere å beskytte den lille fremfor å kvie meg for å si i fra om graviditeten❤️. @J1994 så bra å høre at du har blitt godt mottatt når det kommer til å fortelle om graviditeten. På mandag er det rett på kontoret for å fortelle 🤭🥰. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netteflette Skrevet 8. februar 2020 #98 Del Skrevet 8. februar 2020 Må bare fortelle at jeg fikk kjempe forståelse fra sjefen min når jeg fortalte tidlig om graviditet😊 Han ble så glad og sa at det er bedre å si det tidlig slik at man kan tilrettelegge og vise forståelse om man f.eks ikke orker å jobb en hel dag osv😉 Jeg fortalte det når jeg var ca 6 uker på vei. Når jeg da fikk en MA viste han så mye forståelse, ringte meg og lurte på hvordan jeg hadde det osv når jeg var hjemme. Skal definitivt si det tidlig neste gang også😊 Ser du setter deg delmål underveis. Syns jeg var veldig lurt! Jeg kommer nok til å stjele den ideen når jeg blir gravid neste gang 😊 Krysser fingrene for deg!❤️ Måtte spiren koser seg i magen og sier hei til verden ved termin😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 13. februar 2020 Forfatter #99 Del Skrevet 13. februar 2020 7+0 Ukene går raskt unna, eller ikke ukene men dagene i det minste. En liten update: Jeg fikk en liten blødning 5+6. Jeg vært hos legen pga blødningen hvor jeg målte hcg som skal følges opp med ny blodprøve etterhvert, gjorde en kjapp undersøkelse der nede hvor legen kunne kjenne en litt forstørret livmor som er positivt!. På søndag skjedde det! kvalmen inntraff denne frøkna også, jeg som trodde kvalmen kom enten morgen eller kveld har erfart at den faktisk er der hele døgnet. Smaksløkene er forandret, tror jeg trenger mat som enten er veldig sterk eller svak på smak hvis ikke smaker det rett og slett sure sokker. Det som går ned på høykant mtp å holde kvalmen i sjakk er solo super, lakris, ritz og appelsiner. Jeg vet gravide ikke skal ha for mye lakris, prøver å begrense meg samtidig som at når kvalmen er som verst så MÅ jeg bare, jeg tror nok man skal spise mye for at det skal ha konsekvenser. Utenom dette så er jeg T-R-Ø-T-T! Det er nesten skummelt om det er rolig på jobb, da sliter jeg veldig med å holde øynene oppe. Jeg er den som aldri har brukt å sove på ettermiddagen, men nå må jeg krype til korset etter hver dagvakt. Har jeg fri/kveldsvakt så sover jeg gjerne 10-12 timer. Sånn ellers så sliter jeg med å ikke fortelle nyheten til venner. Mine venner er supersosiale, skal alltid møtes på kveldstid og drikke vin. Jeg kan hverken drikke eller så vidt holde meg våken på kveldstid, så noen løgner og unnskyldninger har det blitt. Jeg begynner å bli lei av å alltid finne en grunn for å ikke møtes, jeg prøver hardt for å få det til på dagtid men det ikke alltid så lett. Jeg skal avvente å fortelle det på jobb til jeg har fått tatt enda en hcg for å sammenligne, da rekker jeg å komme litt lengre på vei. Per i dag er det veldig rolig så det går fint å snike seg unna om det skulle skje et røntgen osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #100 Del Skrevet 19. februar 2020 8+0 Uke 5 Uke 8 Bestille time for første svangerskapskontroll. Bestille tidlig UL (kommer til å bestille time til uke 12) Uke 10 Uke 12 (den magiske grensa) Siden sist så har kvalmen avtatt, og jeg nyter hver dag for jeg er sikker på at den kommer tilbake når jeg minst venter det. Luktesansen er dessverre? like god, måtte hoppe av et tidligere busstopp på vei til jobb fordi noen bestemte seg for å ta med frokosten på bussen.. Fortsatt litt ekstra sulten, mye trøtt og går ofte på do. Jeg har sluttet med nycoplus gravidvitaminer da magen ble helt tullerusk, så nå tar jeg kun folat og D-vitaminer etter anbefaling fra jordmor. Jeg fikk tilbake svar på hcg prøvene jeg hadde tatt, da jeg fikk vite onsdagens resultat så var jeg sikker på at nå kommer det tvillinger, mens resultatet fra mandag som var 5 dager etterpå kun var en dobling. Grunnet alt man leser på nettet så ble jeg selvfølgelig stresset og bestilte UL samme dag, der fikk jeg se den lille bønna vår med puls på 133❤️. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå