Gå til innhold

Vegglampe prøver på en mini.


Vegglampe

Anbefalte innlegg

Da er IVF søknaden satt på vent til hvertfall våren om ikke lengre.😭    

Kommer til å få slettet dagboken etterhvert, jeg orker ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg har mistet håpet helt. Hvorfor prøve videre? Hvorfor gidde? Jeg føler jeg er forfulgt av uflaks. Legens beskjed om at ivf søknaden ble utsatt på ubestemt tid, gjorde at jeg gikk lengre ned i kjelleren enn hva jeg allerede var. Alt fra fortiden min har oppsøkt meg i det siste. Legens begrunnelse for utslettelse av ivf er min psykiske helse. Jeg syntes ikke det er så rart at dette tar litt knekken på meg. Jeg er bare trist. Veldig trist og lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig barnløshet er forferdelig og det tærer på psyken😖 Jeg forstår kjempegodt at du er lei! Spesielt siden du har så mye fysiske smerter i tillegg. Håper virkelig du finner styrke i valget dere tar❤️
Har dere vurdert å gå privat (siden det offentlige er så treigt/jobber i mot dere)? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går oppover for deg snart ❤️ Har du forklart legen at ufrivillig barnløshet er mye av grunnen til at du er langt nede psykisk? Får du den hjelpen du trenger for psyken føler du? 
Sender deg en varm klem :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fastlegen som stopper søknaden grunnet psykisk helse? 

Ville glatt gått til privat gyn for henvisning da, ja. 

Når det er sagt, så er ivf veldig slitsomt psykisk. Du eier ikke kroppen din. Du har lite å si i prosessen. Hormonene kan være veldig tøffe og ikke minst negative forsøk er utrolig vanskelig. Jeg har selv utviklet psykiske vansker og er dypt deprimert. Dette er fordi vi har stått i en presset situasjon veldig lenge nå, der resultat ikke samsvarer med innsats... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har god sykdomsinnsikt. Jeg skjønner hvorfor fastlegen har stoppet søknaden. Det er helt riktig av han. Men det kjennes så urettferdig ut.  Ved å gå privat kan vi få noen svar. Det er per dags dato ikke aktuelt å ta hele løpet privat. Mye på grunn av min psykiske helse. 

Jeg får hjelp nå med det psykiske. Jeg fikk dessverre ikke hjelp da jeg kjente det startet å gå nedover. Dette kunne ha vært avverget. Men det får man ikke gjort noe med. Jeg har forøvrig en veldig ålreit fastlege som eier litt fornuft.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Oppdatering!!

Etter et besøk på hausken, har det blitt bestemt at vi(jeg egentlig) skal prøve medisiner for å få eggløsning! De 3000kr et forsøk med medisiner koster, er vell anvendt penger.

Forøvrig vel anvendte penger å dra dit også. Jeg har hatt gu undersøkelse på sykehuset før, og det har vært grusomt. På Hausken gikk det veldig greit. Gynekologen var ålreit og for min del gikk undersøkelsen veldig bra. 

Jeg har fått (spurte er mer riktig) både fastlegen og psykologen til å skrive attest på prognosene mine med den psykiske helsen min. De var veldig positive til det. 

Sjansen på å rekke medisiner denne syklusen er veldig liten, da jeg venter mensen om 1 dag.. men hvis dette er hva som skal til, så skal vi greie å vente til neste måned også. 

Jeg føler ting går litt vår vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man juble? Kjøpe ny test som slår ut på 10mIU/ml.? Den Jeg tok bilde av er 25mIu/ml rfsu.. Jeg kasta urinen, så får ikke testet med en til.. I teorien skal jeg ha mensen i dag, men eggløsninga var veldig sen denne mnd, og jeg mistenker at mensen ikke kommer før hvertfall 3-4 dager..🤔

20201104_090013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den streken ser veeeldig lovende ut! Vanskelig å se om den har farge da, når bildet er i sorthvitt 😅 Men ingen tvil om at det er en strek der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amatariel skrev:

Den streken ser veeeldig lovende ut! Vanskelig å se om den har farge da, når bildet er i sorthvitt 😅 Men ingen tvil om at det er en strek der!

Uansett hvordan jeg prøvde å ta bilde av testen så fikk jeg ikke med streken. Jeg ser den _mye_ tidligere i virkeligheten. Jeg har aldri opplevd skyggestrek heller 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en tidligtest i sta, dessverre hadde jeg vært på toalettet en time før.  Skyggestrek igjen. Eller er det strek? 😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke skyggestreker kan vises så godt på kamera, men du bør også bare bruke morgenurin så tidlig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan ikke være skyggestrek? Fikk likt på to forsjjellige tidligtester.🤔 

Men skulle den ikke vært klarere? *tusen tanker*

20201105_071229.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, du er gravid!! Gratulerer! :yvonne:
Det er akkurat slik en test ser ut tidlig i et svangerskap. Kan ta en del dager før den blir sterkere. Like sterk som kontrollstreken blir den ikke før man er mange uker på vei ;) Om du tar en digital så vil du nok få positiv på den også! Det har iallefall jeg fått når streken har vært så synlig som dette på en strimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg godt! Verdens mest spesielle følelse!! Da slipper du tur til Hausken altså! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...