Gå til innhold

Vegglampe prøver på en mini.


Vegglampe

Anbefalte innlegg

Hei :heiajente:

Jeg og samboeren prøver på en mini. Sluttet på prevensjon i juni. Syklusen er ganske stabil på +-1 dag. Inntil videre har resultatet vært negativt.

Men jeg er litt negativ. Jeg har alltid slitt med menstruajons smerter og blødninger tidligere, fastlegen har skrevet ut morfin for å hanske med smertene. Jeg tror noe er galt i kroppen min.. satte inn spiral i fjor, de fant flere store cyster på eggstokkene og jeg var på kontroll en mnd senere. Det så bra ut.  Men spiralen fikk sitte i under 1 uke. Jeg hadde så ekstreme smerter i underlivet at jeg lå å kastet opp. Smertene ble borte da den ble tatt ut. Men tankene streifer meg flere ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest LivetErNå

Hei! Nå ble jeg nysgjerrig.. i og med du får morfin for menssmerter, har du blitt utredet for endometriose og/eller adenomyose?🤔 Det er nemmelig ikke normalt å måtte få morfin for kramper under menstruasjon.. Er også vanlig med cyster ved disse diagnosene.. 

Følger deg gjerne, og ønsker deg masse lykke til🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ingen positiv test enda. Jeg skifter mellom å være glad og trist. Vi har jevnlig samleie 3-4 ganger i uka. I følge beregningene (og kroppens signaler) skal jeg ha eggløsning nå. Men hvis dette ikke går veien, så går jeg til innkjøp av eggløsningstester. Har tidligere kjøpt i butikken, men det var både få og dyre. Jeg rakk aldri å få to like tydelige streker.

Livet går sin vante gang nå. Bestemoren til samboeren spurte meg i jula, om når vi skulle få barn. Jeg satt da med ett barn på 6mmd på fanget. Jeg svarte at det kommer når det kommer. Jeg føler meg veldig heldig som får det spørsmålet av henne. Det er tydelig at hun setter stor pris på meg og ønsker meg i familien. 

Men det er litt sårt at det skal ta tid. Misforstå meg rett, jeg vet at mange har prøvd lebgre enn oss og at vi ikke har prøvd lenge. Men når man får prenta inn i skallen at de fleste i familien har blitt gravide på prevensjon og på første forsøk. Så gjør det noe med forventingene. 

Jeg sitter ofte og drømmer meg bort i babyklær og utstyr på nettet. Jeg har til og med funnet den perfekte vogna. Med forbehold om at den er like god å trille i virkeligheten. 

Samboeren har flere ganger sakt i jula, neste år er vi kanskje tre eller fire stykker ( han drømmer om tvillinger), som kan lage egen juletradisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 1.40, LivetErNå skrev:

Hei! Nå ble jeg nysgjerrig.. i og med du får morfin for menssmerter, har du blitt utredet for endometriose og/eller adenomyose?🤔 Det er nemmelig ikke normalt å måtte få morfin for kramper under menstruasjon.. Er også vanlig med cyster ved disse diagnosene.. 

Følger deg gjerne, og ønsker deg masse lykke til🌸

Hei :vinke:

Jeg har ikke blitt utredet for endometriose eller adenomyose. Men tanken har streifet meg flere ganger, at jeg bør bli det. Fra tidlig har jeg bare fått beskjed om at smertene er psykisk og at det vil gå over. :vetikke: men jeg tror jeg skal oppsøke fastlegen igjen hvis det ikke går veien nå.

 

Tusen takk for lykke ønskningene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ikke noe positivt å meddele. 😔

Hver gang jeg har tatt en graviditetstest så har jeg fått mensen dagen etter. Det slår aldri feil! Det er uansett.om mensen er 8 dager forsinka eller 2 dager..

Jeg syntes det er fælt å se andres lykkelige graviditetsbilder/ babybilder. Jeg ønsker folk alt.godt, men jeg skulle så gjerne ønske det var meg i steden for..  Jeg orker ikke å.kommentere på sånne bilder lengre. Jeg scroller bare kjapt forbi nå....

 

Eneste positive i det siste er at jeg har løpt en del turer samt gått mye. Veldig deilig og går tur og ikke tenke på noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2020 den 22.18, Vegglampe skrev:

Ikke noe positivt å meddele. 😔

Hver gang jeg har tatt en graviditetstest så har jeg fått mensen dagen etter. Det slår aldri feil! Det er uansett.om mensen er 8 dager forsinka eller 2 dager..

Jeg syntes det er fælt å se andres lykkelige graviditetsbilder/ babybilder. Jeg ønsker folk alt.godt, men jeg skulle så gjerne ønske det var meg i steden for..  Jeg orker ikke å.kommentere på sånne bilder lengre. Jeg scroller bare kjapt forbi nå....

 

Eneste positive i det siste er at jeg har løpt en del turer samt gått mye. Veldig deilig og går tur og ikke tenke på noe...

Forstår at det blir vanskelig å glede seg over andres lykke, når man selv sliter. 
Jeg synes du burde få bestilt deg en time for utredning, utifra det du skriver her. Det kan hvertfall ikke skade. ❤️ 
 

Klem til deg ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det kom mensen, nesten som forventa..😔

Var ikke  noe tvil om når jeg hadde eggløsning heller ut i fra testene. Uansett med sex flere ganger i uka, så bør det klaffe. Sånn i teorien. Praksis er tydligvis noe annet.

Samboeren sier at jeg ikke skal stresse. Men jeg nærmer meg snart 30. Og jeg kjenner at tiden renner ut.. 

Hadde planer om å bestille time til sjekk. Men ikke tro at en utgift kommer alene. 😔...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. dette var leit å lese 😔 

Det er aldri noe hyggelig når mensen kommer når man prøver å bli gravid.
Håper du har bedre lykke denne PP 💕 

Unn deg noe godt og gjør noe du liker, viktig med litt selvpleie nå 💕

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeleit 🌸 gode tanker fra meg, vet hvor kjipt det er. Jeg mener ikke at slike smerter (bare) er psykisk, håper du får mulighet til å få ser sjekket ut - det er ikke slik det skal være 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært hos fastlegen og vi snakket om det å bli gravid. Jeg var hos gynekolog tidligere i våres pga en cyste i underlivet. Hvertfall jeg fikk med meg et brev som var skrevet både på latinsk og norsk. Jeg fikk legen til å oversette så jeg slapp Mr.google. Hvertfall det står at jeg hadde små eggstokker og det kan være mistanke om pcos/pco.

Jeg var der som sagt i forbindelse med en cyste, men det ble tatt celleprøver og det som burde gjøres. Eu kontroll kort fortalt.  Det ble gjort i narkose alt sammen, så jeg fikk ikke snakket med gynekologen når jeg våknet.

Han sa hvertfall at jeg og samboeren kan bli henvist når det var gått 1 år siden vi startet å prøve.

Men et mål er å gå ned i vekt. Jeg burde ned 5-10kg, personlige treneren min sier Max 15 kg. Jeg har kjøpt ny sykkel siden treningsenteret er stengt. Dyrene holder meg i form også. Jeg hadde ønske om å løpe halvmaraton til sommeren. Men nå blir jo alt avlyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 15.4.2020 den 13.15, Vegglampe skrev:

Jeg har nettopp vært hos fastlegen og vi snakket om det å bli gravid. Jeg var hos gynekolog tidligere i våres pga en cyste i underlivet. Hvertfall jeg fikk med meg et brev som var skrevet både på latinsk og norsk. Jeg fikk legen til å oversette så jeg slapp Mr.google. Hvertfall det står at jeg hadde små eggstokker og det kan være mistanke om pcos/pco.

Jeg var der som sagt i forbindelse med en cyste, men det ble tatt celleprøver og det som burde gjøres. Eu kontroll kort fortalt.  Det ble gjort i narkose alt sammen, så jeg fikk ikke snakket med gynekologen når jeg våknet.

Han sa hvertfall at jeg og samboeren kan bli henvist når det var gått 1 år siden vi startet å prøve.

Men et mål er å gå ned i vekt. Jeg burde ned 5-10kg, personlige treneren min sier Max 15 kg. Jeg har kjøpt ny sykkel siden treningsenteret er stengt. Dyrene holder meg i form også. Jeg hadde ønske om å løpe halvmaraton til sommeren. Men nå blir jo alt avlyst..

Hvordan går det med deg? 💕 

Jeg ville pushet på for å få utredning for PCO/PCOS hvis det er ting som kan tyde på at du har det. Og hvis fastlegen ikke vil henvise deg for det, så ville jeg byttet lege. Hvis det allerede er mistanke om det så forstår jeg ikke helt poenget med å skulle dra ting ut i tid. Dere har jo snart prøvd i et år allerede, må være mye bedre for deg å få et svar og eventuelt kunne få hjelp til å bli gravid. 
Godt du har dyrene til å holde deg aktiv og opptatt da 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2020 den 18.13, vegasus skrev:

Hvordan går det med deg? 💕 

Jeg ville pushet på for å få utredning for PCO/PCOS hvis det er ting som kan tyde på at du har det. Og hvis fastlegen ikke vil henvise deg for det, så ville jeg byttet lege. Hvis det allerede er mistanke om det så forstår jeg ikke helt poenget med å skulle dra ting ut i tid. Dere har jo snart prøvd i et år allerede, må være mye bedre for deg å få et svar og eventuelt kunne få hjelp til å bli gravid. 
Godt du har dyrene til å holde deg aktiv og opptatt da 💕

Hei. Takk for at du spør 💕💕 det går ikke så voldsomt bra for tiden. Er lei hele livet og alt som følger med.. heldigvis har jeg en fantastisk samboer som gjør alt for at jeg skal ha det bra.

Jeg har snakket med fastlegen, men jeg tilhører et av de stedene hvor det er størst korona pågang. Dvs alle de andre tjenestene er skrudd ned på 0.

Nå er det heldigvis ikke lenge til juli.🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mensen kom og gikk.. Ny prøverunde nå. Tenkte jeg skulle dra frem eggløsningstestene igjen. Kjenner at optimismen er litt på bunnen nå. Prøver og prøver. 

Var samlet med samboerens familie på 17 mai, var slitsomt men hyggelig. Fikk det vanlige spørsmålet om barn. Fikk det kun 4 ganger nå.. tror samboer mor har forstått ting, hun sklei samtalen elegant over på noe annet. 

Jeg har ikke lyst til å dele så sensitiv informasjon med hvem som helst.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt distrée hode så har jeg glemt å ta eggløsningstestene. Men det har egentlig ikke hatt så mye å si. Sex har det blitt uansett. Samboeren min har drevet å lest seg opp om informasjon, om når kvinner har eggløsning og lignende. 

Har snakket med fastlegen igjen, han er klar for å sende inn søknad om ivf snart. Han ville at samboeren min skulle ta sædanalyse. Fikk anbefalt privat. Ringte til Hausken. Men der tok ingen tlf.....  Ringte 1.5 t før tlf skulle stenge. Valgte til slutt at de skulle ringe meg tilbake. Noe de ikke gjorde. Er det normalen der?🤔 Får ringe de på tirsdag igjen.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2020 den 17.56, Vegglampe skrev:

I mitt distrée hode så har jeg glemt å ta eggløsningstestene. Men det har egentlig ikke hatt så mye å si. Sex har det blitt uansett. Samboeren min har drevet å lest seg opp om informasjon, om når kvinner har eggløsning og lignende. 

Har snakket med fastlegen igjen, han er klar for å sende inn søknad om ivf snart. Han ville at samboeren min skulle ta sædanalyse. Fikk anbefalt privat. Ringte til Hausken. Men der tok ingen tlf.....  Ringte 1.5 t før tlf skulle stenge. Valgte til slutt at de skulle ringe meg tilbake. Noe de ikke gjorde. Er det normalen der?🤔 Får ringe de på tirsdag igjen.. 

 


Kjenner ikke personlig til Hausken selv, men de jeg vet har vært i kontakt med de har stort sett vært fornøyd har jeg inntrykk av 😊 Så det er sikkert ikke normalen, kan være de manglet folk. 🤷🏼‍♀️
 

Så fint det blir for dere å få litt hjelp 🥰 Håper du kommer raskt i kontakt med noen på Hausken i morgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Samboer har levert blodprøver og jeg har levert blodprøver. Han har fått svar på sine. De var fine. Jeg venter på svar på mine. 🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

Blodprøvene mine var fine. Har fått kontakt med en offentlig fertilitetsklinikk, og fått bekreftet at samboer ikke trenger å levere sædprøve før vi har sendt henvisning. Litt uflaks at fastlegen har gått ut i 4 uker ferie.. skulle egentlig dit siste uka han jobba. Men en dustepasient hadde møtt opp på legekontoret med Corona, så da ble timen min avlyst..... 

Vi har kommet til prøveperiode 13 eller 14 nå. Håper at ting kunne ha klaffet naturlig. Det hadde gjort livet mye enklere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har fått en skikkelig knekk. Er lei alt av prøving. Jeg lei av maset om barn fra andre. Heller snart mer mot å få fjernet egg og alt bare for å slippe smertene i underlivet. Slippe tanken om å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist å høre at en liten spire lar vente på seg. Måned etter måned uten positiv test kan ta knekken på enhver! Men må bare råde deg til å ikke gi opp! De aller fleste får barneønsket sitt oppfylt, men for noen tar det bare litt tid. Og jeg LOVER deg at ventetiden blir verdt det til slutt da.

Hvor langt har dere kommet i utredning? Har du stabil eggløsning? Hvis ikke er det forhåpentligvis bare noe medisinhjelp som skal til. Og folk som maser rundt deg kan bare drite og dra! Jeg har ei venninne som var møkk lei barnemaset, så til slutt sa hun til alle som spurte om de ikke skulle ha barn snart: JO vi prøver, men det er faktisk ikke så lett for alle! Etter det maste ingen noe mer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...