Gå til innhold

har du strekkmerker?

Har du strekkmerker?  

62 stemmer

1. 1. Har du strekkmerker?

• ja
      77
    • nei
      32

Fremhevede innlegg

Gjest Emera
Skrevet
Hvis du leser hele tråden her, så virker det som om over halvparten av jentene synes strekkmerkene sine er helt ok.

Jeg synes mine er litt morsomme.

Okei, jeg mente ikke å anklage folk for å syte over strekkmerkene sine her, altså. Jeg har lest hele tråden, og ser at noen ikke ser strekkmerker som et problem.

Som sagt, det var bare en tanke, sånn helt generelt.

Det kan jo ikke stikkes under en stol at jenter/kvinner kan være veldig opphengt i detaljer ved kroppen sin, enten det er strekkmerker, appelsinhud eller annet. Det reflekterer vel også i salgstallene for all slags remedier som skal fjerne "problemene."

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser at det litt gammel tråd men svarer for det om. Jeg har mange strekkmerker , å det plager meg utrolig mye, føler at jeg ikke kan kle av meg på sommeren... buhu. De er hvite,røde og lilla. har mange på puppene, litt under armene, langt nedover leggene og på rumpa ,lår og hofter og hele magen full!!!! Hater det!!! Ser ut som om jeg er alene om å ha så mange = enda verre!!! Tenkte å ta mye solarium!!

Skrevet
Ja, strekkmerker har jeg masse av. Fikk de da jeg gikk gravid. Mest merker har jeg på magen og puppene!

.. akkurat som meg.

Gjest Myztica
Skrevet

Jeg fikk faktisk mine første strekkmerker da jeg var 12 år jeg... på innside lår.. i tenåra fikk jeg på hoftene, og så har det kommet litt over korstyggen, rompa, lår og baksiden på knærne de senere åra! Og jeg har ikke barn... Hater strekkmerkene mine! De blir ikke borte!! :frustrert: selv om de har bleknet litt da..

Skrevet

Jeg har på magen og innsiden av lårene og noen hvite på hoftene.

De på innsiden av lårene fikk jeg da jeg sluttet på p-piller da jeg var 19, de på magen fikk jeg omtrent før jeg visste at jeg var gravid. Har gått opp 20 kilo på under et år, men fikk ingen strekkmerker av det. Strekkmerkene mine er tydeligvis hormonellt betinget.

De gjør meg ikke så mye lenger, har innfunnet meg med de.

Skrevet

Jeg har ingen strekkmerker...enn så lenge....

Gjest porselen
Skrevet

Jeg har ingen strekkmerker på maven og kun noen få på puppene, til tross for tre barn. Men jeg har noen strekkmerker bak knærne, og på lårene (der hvor ridebuksefasongen er) - allikevel ikke så mye at jeg plages av det.

Skrevet

Har et bittelite (1/2 cm langt) som nesten ikke er synlig engang, på låret. Bortsett fra det har jeg ingen.

Skrevet

Jeg har på begge sidene av magen rett ovenfor hoftene. La på meg mye nettopp. Men, nå skal det av. Forsvinner det da?

Skrevet
:sur: Jeg har masse strekkmerker. Jeg ser bare ikke ut. Er så missfornøyd med meg selv. Skjønner ikke hvordan det går ann å se så stygg ut som jeg gjør.. :overrasket::tristbla:
Skrevet
:sur: Jeg har masse strekkmerker. Jeg ser bare ikke ut. Er så missfornøyd med meg selv. Skjønner ikke hvordan det går ann å se så stygg ut som jeg gjør.. :overrasket:  :tristbla:

:troest:

Skrevet

Jeg har to streker ved navlen, for jeg hadde ring der da jeg var høygravid. Stygt som F! :frustrert:

Og så har jeg fått endel på hoftene og lårene. La på meg 7 kg på ca en mnd i fjor!

Jeg synes det er utrolig stygt jeg. Huden blir så rar og ekkel

Skrevet
Men, nå skal det av. Forsvinner det da?

Strekkmerkene er for å bli, og de forsvinner ikke uansett hvor mye du går ned i vekt.

Skrevet

Jepp, det har jeg. På hoftene og rumpa i hvert fall. Når man går fra 50kg til 35, opp til 55 og ned til 48 igjen på noen år er nok ikke det så rart.

Men det er ikke akkurat mitt største problem, og ikke så unormalt heller.

Skrevet

Jeg må smile litt når jeg leser forskjellige innlegg her. Nok en gang ser man at vi er utrolig forskjellige!! Jeg har en god del strekkmerker på låra som heldigvis har blekna litt, og noen på "sideflesket" ved magen. Er 20 år, men har aldri tenkt noe særlig på det, kanskje litt på sommeren da jeg var litt yngre. MEN, da jeg fikk kjæreste ble det nesten litt krise med de strekkmerkene. Som vi vet blir de jo aldri borte. En gang da han lå og strøyk på siden av magen kjente han jo det, og lurte på hva det var (Trodde det var arr av et eller annet slag). Sa enkelt og greit at det var strekkmerker, litt spent på reaksjonen. Den herlige kjæresten min studerte litt før han fortsatte å kose. Hans reaksjon på at jeg har det gjør at jeg ikke lenger tenker noe særlig over det. Vi er alle som vi er, med eller uten strekkmerker, og de som ikke klarer godta oss for de vi er, får seile sin egen sjø. Og til de som virkelig plages med strekkmerkene sine; prøv å godta at de er en del av deg, for de blir ikke borte, men kan blekne MYE på litt tid, og bli så godt som borte. Og hvis det er noen trøst, jeg kjenner en del gutter som har det og....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...