Gå til innhold

har du strekkmerker?

Har du strekkmerker?  

62 stemmer

1. 1. Har du strekkmerker?

• ja
      77
    • nei
      32

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg (og mamma) får fryktelig lett strekkmerker, og jeg har noen på hoftene og innsiden av lårene. I tillegg bruker jeg også kortisonsalver/kremer, og det hjelper jo ikke akkurat. Merkene er heldigvis bleke da, hadde jo vært mye verre om de var lysende lilla.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, jeg har ingen strekkmerker (og ja, jeg har kikket meg i speilet, også bakfra.)

Men jeg har noen utrolig stygge arr på leggene istedet :-?

Gjest ikado
Skrevet

Hva synes dere damer om menn som har strekkmerker da? Jeg mener, det er jo liksom "naturlig" at kvinner får det i forbindelse med svangerskap, men har inntrykk av at det er heller uvanlig at menn har så mye strekkmerker. Men jeg er mann og har masse strekkmerker, hovedsakelig på overkroppen, regner med at de skyldes at jeg la voldsomt på meg for en del år siden. Jeg ville ikke ha reagert nevneverdig negativt på at en dame jeg skulle vurdert å bli sammen med hadde strekkmerker, men ville dere damer latt være å bli sammen med en mann hvis han hadde masse strekkmerker?

Skrevet
Hva synes dere damer om menn som har strekkmerker da?

[....]

men ville dere damer latt være å bli sammen med en mann hvis han hadde masse strekkmerker?

Det ville ikke plaget meg i det hele tatt, jeg hadde nok knapt tenkt over det en gang. Når det gjelder en mann skal dele livet med blir strekkmerker temmelig ubetydelig.

Gjest Emera
Skrevet

Det ville ikke plaget meg i det hele tatt, jeg hadde nok knapt tenkt over det en gang. Når det gjelder en mann skal dele livet med blir strekkmerker temmelig ubetydelig.

Det er sant.

Men er det ikke rart at vi jenter er så misfornøyde med oss selv hvis vi har strekkmerker? Det betyr vel ikke noe for mannen i vårt liv om vi har strekkmerker, heller? Så hvorfor er vi så opptatt av det selv? Bare en tanke...

For å svare på spørsmålet i tråden; jeg har ingen strekkmerker selv.

Skrevet

Jeg har strekkmerker på magen. Uten å ha vært gravid noen gang..Kan tenke meg det blir mange fler etter en evt. graviditet.

Men det plager meg ikke nevneverdig..

Gjest Darcy
Skrevet

Tja, jo, jeg kan vel kalle dem det, selv om de knapt syns og jeg syns de er litt sjarmerende, faktisk.

Gjest Daniella_
Skrevet

Nei, ingen.

Hadde før, på hoftene og litt nedover på rumpa, men de har bleknet nå.

Hadde på puppene før også. Men de er også gone!

Skrevet

Men er det ikke rart at vi jenter er så misfornøyde med oss selv hvis vi har strekkmerker? Det betyr vel ikke noe for mannen i vårt liv om vi har strekkmerker, heller? Så hvorfor er vi så opptatt av det selv? Bare en tanke...

Ja, det lurer jeg også på. Jeg tviler på at jeg vil bry meg nevneverdig når/hvis jeg får strekkmerker. Men nå har jeg levd det meste av livet mitt med en langt operasjonsarr langs brystbenet, og som aldri har plaget meg, så strekkmerker blir for meg ingenting i sammenligning. Jeg tror kvinner bør bli flinkere til å se forbi slikt, og forstå at mannen elsker deg akkurat slik du er. Livet er for kort til å bekymre seg over slike detaljer.

Skrevet

Jeg bryr meg overhodet ikke om strekkmerkene jeg har, de er jo der så det er ikke mye jeg kan gjøre med det. Har i grunnen aldri tenkt stort over det, har registrert at de er der og det er det.

Skrevet

Nei, jeg har ingen strekkmerker (foreløpig).

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Hadde litt på rompa før,men de er borte nå.

Gjest Milah
Skrevet

Nei, jeg har ingen strekkmerker. ( Har ikke barn)

Men min kjære har noen på ene hofta, og det bryr jeg meg overhodet ikke noe om. Så tviler jeg kommer til å synes det er krise om jeg selv skulle få noen med årene.

Men hvordan er dette med strekkmerker. Ser at flere skriver at de hadde, men at de har forsvunnet. Gjør de det etter noen år?

Skrevet

Jepp, fikk noen saftige på rumpa i begynnelsen av første svangerskap. Ser jeg har litt øverst på baksiden av lårene også - sikkert pga vektøkning under begge graviditetene. Flesket er borte, men ikke merkene. :roll:

Skrevet

Ja, på lårene, pga for mye muskelvekst på kort tid.

Det bryr meg overhodet ikke, jeg synes faktisk de er litt kule. :lol:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nope, ingen strekkmerker, enda jeg vokste veldig mye i en periode. :)

Skrevet

Har fått tre barn og hadde mye strekkmerker på magen. Det har mamma og. Men nå etter full bukplastikk er det bare litt igjen. Brydde meg ikke om de.

Skrevet

Jepp, noen små på puppene.

Magen reagerte ikke på å bli stor da jeg gikk gravid sist, men puppene ble visst helt sjokka!

:ler:

Skrevet
Hvis du leser hele tråden her, så virker det som om over halvparten av jentene synes strekkmerkene sine er helt ok.

Jeg synes mine er litt morsomme.

Gjest nemooo
Skrevet

Ja har strekkmerker på rumpa og bittelitt på hoftebeina. De på hoftene gjør meg ingenting, men de på rumpa hater jeg! Fordi det blir seende litt ut som om det er cellulitter... Men sambo elsker rumpa mi- merkelig dette.

Han har masse strekkmerker hele veien nederst på korsryggen- det har ikke noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...