Gå til innhold

Gratulerer mor, du vant!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Madde123 skrev:

Hun har sagt 100 ganger at hun LÅSER døren, men barna låser opp!! 

Hun sier jo HI at mor går inn når døren ikke er låst. Hun sier at hun ikke ønsker å leve bak låste dører som en kriminell og der hun bor så låser man ikke på natten. Hun sier: De gangene døren er låst så låser barna opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et sted går grensa, så da forlater man sine barn? Eh? 

Anonymkode: ad5f8...8a7

Det er mor som har sabortert. Husk at det ikke er snakk om små barn. De har vært der igjennom den tiden og stått i mors motbydelige atferd. 

Selv om far flytter så kan han fortsatt være en god far. Kanskje enda bedre i og med at mor har vært såpass ufyselig og ødelagt for familien. 

Og ja, faktisk et sted går grensa. Ingen foreldre klarer å være på sitt beste med slike "forstyrrelser" rundt seg. 

Anonymkode: 2f5a3...b81

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det så vanskelig å kjønne at man blir gal av at bio mor går inn og ut av huset som det passer henne og tar seg til rette? Ingen normal person holder på slik. 

Jeg er sikker på at samtlige inkl meg selv her hadde klikket i vinkel med en slik bio mor. 

Anonymkode: 2f5a3...b81

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke klage på at folk tar seg inn i huset om natten når døra står ulåst. 

Anonymkode: ee504...956

Victim blaming kalles dette. Selv med ulåst dør er det inntrengeren som gjør noe feil, ikke beboer med ulåst dør! På samme måte som det er lurt å passe på lommeboka si på ferie, at den ikke dingler ut av veska. Det er likevel tyven som gjør noe galt dersom h*n stjeler lommeboka. 

Enkelte altså. At døra er ulåst betyr da virkelig IKKE at det er greit å valse inn i tide og utide!! Frekt er det. Syns ikke hun mora virker riktig god!

Anonymkode: a8fb2...dda

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Døren min er låst, 24/7. Når jeg ikke er hjemme har jeg til og med alarm på.

Alarm, TS! 

Men tilbake til deg: Når du er sammen med en far og har et forhold til barna hans så gjør du det som skal til for at far kan være med sine barn. Du stiller ikke umulige ultimatum som gjør at barna blir skadelidende. 

Jeg har full forståelse for at du ikke orker, ja da gjør du det slutt! Da sier du at dette orker du ikke mer, du flytter hjem, og du skal ikke ha noe av at han forlater barna sine.

For ordens skyld: Jeg synes ikke noe om oppførselen til mor. Det er mange måter å løse hennes opptreden på. En av dem er å få en forføyning som gjør at hun får en dom på seg som forbyr henne å gå inn i deres hus. Jeg tipper at dere har valgt "fredens milde vei" for å unngå konflikter - dette har hun utnyttet til fulle. Her burde mannen for svært lenge siden gått rettens vei for å slå fast hvilke avtaler som skal gjelde og mor burde blitt fortalt konsekvensen - full omsorgsoverstakelse - dersom hun ikke etterkom reglene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blondie65 skrev:

Døren min er låst, 24/7. Når jeg ikke er hjemme har jeg til og med alarm på.

Alarm, TS! 

Men tilbake til deg: Når du er sammen med en far og har et forhold til barna hans så gjør du det som skal til for at far kan være med sine barn. Du stiller ikke umulige ultimatum som gjør at barna blir skadelidende. 

Jeg har full forståelse for at du ikke orker, ja da gjør du det slutt! Da sier du at dette orker du ikke mer, du flytter hjem, og du skal ikke ha noe av at han forlater barna sine.

For ordens skyld: Jeg synes ikke noe om oppførselen til mor. Det er mange måter å løse hennes opptreden på. En av dem er å få en forføyning som gjør at hun får en dom på seg som forbyr henne å gå inn i deres hus. Jeg tipper at dere har valgt "fredens milde vei" for å unngå konflikter - dette har hun utnyttet til fulle. Her burde mannen for svært lenge siden gått rettens vei for å slå fast hvilke avtaler som skal gjelde og mor burde blitt fortalt konsekvensen - full omsorgsoverstakelse - dersom hun ikke etterkom reglene.

 

Og det du skisserer vil være bedre for barna enn at vi flytter 😮

Anonymkode: 14868...b01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han flytter fra egne barn viser han bare at han er en elendig far og ungene har det mye bedre uten han i livet sitt. 

Anonymkode: 8d82f...509

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du gjør helt rett i det du gjør. Det er helt tydelig mange biomødre her som direkte eller indirekte forsvarer hun som din mann har barn med, rett og slett fordi de lever i en verden hvor biomor er ufeilbarlig og stemor er ond, uansett. Bare overse dem, de klarer ikke være objektive. For eksempel anklager de deg for å ikke alltid låse døren, og ikke biomor for at hun på tross av signert avtale sitter hjemme hos dere før hanen galer. At de ikke ser det er helt hinsides, viser bare at de har gigantiske fordommer mot stemor og unnskylder biomor uansett hva hun finner på.

Du har holdt ut i åtte år, det er mer enn nok. Din mann har frivillig valgt å flytte bort sammen med deg, det er hans ansvar og ikke noe du behøver å forsvare her inne. Du har til og med sagt at dere kan bo fra hverandre noen år, til barna er eldre. Men du skal lastes for absolutt alt!!! Igjen, bare overse hylekoret, ts. 

Anonymkode: 4c141...25d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. biomor valser inn på kjøkkenet deres 6.30 på morgenen? Hva skal hun da? Hadde det skjedd hos meg, hadde jeg gispet og spurt om det var noe alvorlig som har skjedd! Ingen kommer hjem til meg tidlig på morgenen uten grunn eller avtale. Og de andre tidene på døgnet? Hva er ærendet hennes da? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe med leseforståelse til enkelte her. Dere som sier at faren burde klandres. Hvorfor det egentlig? Han har vært på fvk flere ganger og lagd avtaler med moren. Som hun har brutt gjentatte ganger. Hun har tatt seg til rette i andres hjem. Hvordan skulle faren her ha stoppet henne? Vært fysisk mot henne og kastet henne ut? Ringt politi? Hva mer skulle han gjort? Hallo

Og kan dere slutte å bruke argumentet om at døren var ulåst? Skjerpings. Det handler ikke om låst eller ulåst. Det handler om å bli respektert. Hvilket moren tydeligvis ikke aktet å gjøre. Så... faren kunne sikkert blitt der og latt henne herse videre. Og gitt avkall på forholdet sitt. Eh

Dette er en konsekvens av hvordan moren har oppført seg. Hva om hun hadde vært stemor som tok seg sånn til rette? Syns jeg ser reaksjonene da! "Stemor går bare inn og ut som det passer henne"  Dere hadde sikkert oversett det 🙄

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gikk hun rett inn hos dere? Var det hennes tidligere hjem? Ikke at det er greit uansett, altså. Det høres jo fryktelig merkelig ut. Var hun slik før bruddet også? Eller datt det ut en skrue etter bruddet? Jeg hadde pælmet henne rett på dør. Ærlig talt! Jeg hadde spurt hvorfor i all verden hun går inn i deres hjem? Om dere VIRKELIG er nødt til å låse døren?

Ellers synes jeg det er forferdelig trist for ungene at far flytter fra dem. Ja, det er en vanskelig eks der han bor nå. Men å flytte fra ungene er 100% hans valg! Jeg skjønner at du ønsker å flytte dit du har nettverk, men han skjønner jeg ikke. Jeg hadde ALDRI latt kjæresten komme før ungene mine, og jeg hadde blitt forferdet om kjæresten min hadde prioritert meg foran sine barn.

Anonymkode: 3b410...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det må være noe med leseforståelse til enkelte her. Dere som sier at faren burde klandres. Hvorfor det egentlig? Han har vært på fvk flere ganger og lagd avtaler med moren. Som hun har brutt gjentatte ganger. Hun har tatt seg til rette i andres hjem. Hvordan skulle faren her ha stoppet henne? Vært fysisk mot henne og kastet henne ut? Ringt politi? Hva mer skulle han gjort? Hallo

Og kan dere slutte å bruke argumentet om at døren var ulåst? Skjerpings. Det handler ikke om låst eller ulåst. Det handler om å bli respektert. Hvilket moren tydeligvis ikke aktet å gjøre. Så... faren kunne sikkert blitt der og latt henne herse videre. Og gitt avkall på forholdet sitt. Eh

Dette er en konsekvens av hvordan moren har oppført seg. Hva om hun hadde vært stemor som tok seg sånn til rette? Syns jeg ser reaksjonene da! "Stemor går bare inn og ut som det passer henne"  Dere hadde sikkert oversett det 🙄

Selvfølgelig kan den mannen klandres! Med slike problemer burde han aldri flyttet med en ny dame som igjen måtte lide pga dette. Han hadde klart konflikten uten at Ts hadde blitt skadelidende og han hadde aldri flyttet fra barna sine. Dette er etter all sannsynlighet en konfliktsky mann som ikke evner rydde i relasjoner rundt seg, og han gir antagelig mixede signaler. Stemor skal ikke gå inn og mener eller gjøre noe som helst, men denne mannen kunne fint satt skapet på plass og bedt exen «dra til helvete» selv så barna oppfatter det. Alt kommer an på hvordan man ordlegger seg og hvor tydelig man er. Og når det kommer til den jævla døra kunne han gitt ungene beskjed om og ikke slippe inn moren, men rope på han/en annen voksen (ringe etc), han kunne bestemt at døren skulle låses og han kunne fint gitt exen beskjed om at besøksforbud ville bli utstedt om hun hadde så tungt for det. Så..., nå er altså resultatet at de har «skånet» ungene i 8 år, men nå flytter fra de. Det er enkelt det! 

Anonymkode: dce30...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan den mannen klandres! Med slike problemer burde han aldri flyttet med en ny dame som igjen måtte lide pga dette. Han hadde klart konflikten uten at Ts hadde blitt skadelidende og han hadde aldri flyttet fra barna sine. Dette er etter all sannsynlighet en konfliktsky mann som ikke evner rydde i relasjoner rundt seg, og han gir antagelig mixede signaler. Stemor skal ikke gå inn og mener eller gjøre noe som helst, men denne mannen kunne fint satt skapet på plass og bedt exen «dra til helvete» selv så barna oppfatter det. Alt kommer an på hvordan man ordlegger seg og hvor tydelig man er. Og når det kommer til den jævla døra kunne han gitt ungene beskjed om og ikke slippe inn moren, men rope på han/en annen voksen (ringe etc), han kunne bestemt at døren skulle låses og han kunne fint gitt exen beskjed om at besøksforbud ville bli utstedt om hun hadde så tungt for det. Så..., nå er altså resultatet at de har «skånet» ungene i 8 år, men nå flytter fra de. Det er enkelt det! 

Anonymkode: dce30...e00

Hm Hvordan har moren ansvar her? Bare et enkelt spørsmål. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun ikke følger avtaler, som å sende sms først, så ikke slipp henne inn da! Dere kjører jo null konsekvens, da trenger hun jo ikke bry seg...

Og jo, jeg synes fint man kan si til barna at mor ikke får komme og gå som hun vil. Dere kan forklare at mor bor hos seg, og er gjest hos dere - gjester inviterer man inn, eller ikke, litt avhengig hva som er avtalt og om det passer. 

Og det er virkelig ikke sært å ha låst dør. Vi har smekklås på ytterdøren, alltid låst.

Anonymkode: c9eb1...b52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hm Hvordan har moren ansvar her? Bare et enkelt spørsmål. 

Hvis man vil lete etter unnskyldninger finner man alltid noen! Moren er sikkert ikke god, men det er da ingen unnskyldning for å gi opp barna? BARNA?! 

Anonymkode: dce30...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man vil lete etter unnskyldninger finner man alltid noen! Moren er sikkert ikke god, men det er da ingen unnskyldning for å gi opp barna? BARNA?! 

Anonymkode: dce30...e00

Han har ikke gitt opp barna. De er tenåringer, det er telefoner og internett og fly, og hallo, du trenger ikke å være så dramatisk. Han har gitt opp å leve med eksen som har invadert dem i 8 år. Men du hadde sikkert vært selvoppofrende nok til å leke martyr. Ærlig talt

Det er synd at det blir sånn, det er ikke ideelt. Men tror ikke at en bør ha katastrofetanker akkurat. Tror kanskje alke får det bedre uten alt tullet med fvk og voksne som ikke har det ok. 

Noen ganger er tilbaketrekning det mest fornuftige, isteden for krig. Her foreslås å la ungene være midt i en konflikt, nekte å slippe inn moren, og besøksforbud. Lurer på hva dere tenker med. Da er det bedre å ha mye kontakt ellers, og å tilbringe mer happy ferier sammen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS ❤️ Du gjør det jeg skulle ha gjort for mange år siden! Du har min dypeste medfølelse, for det du beskriver har i stor grad vært et tema her i alle  år. Det er så jævlig og så utmattende å stå i at man kan bli gal av det. Nå er barna til mannen min voksne, men det sitter i kroppen enda. 
 

Anonymkode: 1acd7...249

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SoWhat? skrev:

Han har ikke gitt opp barna. De er tenåringer, det er telefoner og internett og fly, og hallo, du trenger ikke å være så dramatisk. Han har gitt opp å leve med eksen som har invadert dem i 8 år. Men du hadde sikkert vært selvoppofrende nok til å leke martyr. Ærlig talt

Det er synd at det blir sånn, det er ikke ideelt. Men tror ikke at en bør ha katastrofetanker akkurat. Tror kanskje alke får det bedre uten alt tullet med fvk og voksne som ikke har det ok. 

Noen ganger er tilbaketrekning det mest fornuftige, isteden for krig. Her foreslås å la ungene være midt i en konflikt, nekte å slippe inn moren, og besøksforbud. Lurer på hva dere tenker med. Da er det bedre å ha mye kontakt ellers, og å tilbringe mer happy ferier sammen. 

Du har åpenbart ikke lest alle mine svar! Hadde jeg vært Ts hadde jeg flytta, hun har ikke noe i det røret å gjøre! Men, den mannen hadde jeg latt bli igjen. Hun må la seg selv få avstand og litt tid, så vil hun se at denne mannen etter all sannsynlighet er lite å samle på også, eller de vil holde sammen til tross for avstanden og kan flytte sammen igjen om noen år når ring har roet seg. Jeg dramatisk? Tuller du med meg? Spør de tenåringene hva de syne du! I en av de mest sårbare periodene av livet deres vil jeg tro de opplever dette dramatisk! Å undervurdere samlivsbrudd og å undervurdere endringer som dette (å flytte langt faenivold unna de), er noe voksene mennesker gjør for å unnskylde seg selv. Får bare håpe ikke tenåringene reagerer med full opposisjon og gjør virkelig dumme ting som ødelegger livet deres skikkelig 

Anonymkode: dce30...e00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sagt til barna at dere flytter fordi der er mer sentralt,fordi dere vil reiser mer...dere liker å reise.... 

Spør du meg,er det mer skadelig at far forlater barna fordi han vil reise mer , enn at barna kunne fått vite at det er konflikt med mor,og at de må låse døra og treffe mor hjemme hos henne selv.

 

Anonymkode: 85572...938

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forlater ikke ungene sine. Da er man bunnslammet av foreldre. 

Anonymkode: 8d82f...509

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...