Gå til innhold

Julegaver - hva lager du i år?


Stueloff

Anbefalte innlegg

10 hours ago, La Divan said:

Dette må være en av de koseligste trådene her inne. Hva er vel koseligere enn å få hjemmelagde gaver? Husker min bestemor bestandig ga meg strikkegensere eller sokker, og det satte jeg veldig pris på🥰Håper dere har lyst å legge ut bilder av det dere lager 😊

Syns også det er kjempekoselig her! Får julestemning bare av å lese hva folk lager. For ikke å snakke om motivasjon til å fortsette med mine saker. Håper også flere legger ut bilder! Jeg kan jo bidra med en sopp-fe jeg har laget :)

2019-11-08_02_29.37_1.thumb.jpg.7f33d9548340e2b92010a820c6115fdc.jpg

4 hours ago, Brimi said:

Er ferdig med 20 broderte håndkler og har to igjen😅 Et godt tips jeg har, er å ta pauser. F.eks har jeg brodert på en toalettrullholder innimellom håndklene og strikket noen kluter :)

Jeg har tilbydt ei venninne, som ikke har god råd denne jula, å brodere noen håndkler for henne til innkjøpspris🙈 Heldigvis går det kjapt å brodere dem, men den lokale brodeributikken var tomme for håndkler😓 Får håpe de rekker å bestille fler før jul! Skal gå innom å spørre om de kan bestille også, sånn i tilfelle^^

Så gøy! Jeg elsker å brodere, har mest lyst til å ta en pause fra heklingen og brodere et par Pokémon :P Får bli i romjula, det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen
På 7.10.2019 den 20.31, Marimba skrev:

Så langt har jeg vurdert å lage:

Syltet rødløk 

Eplesmør

Lemoncurd

Duftlys som blir til massasjeolje når det brennes 

Dusjolje 

Gullskrubb til huden 

Lip-balm 

After shave 

Og noe snacks, men der har jeg ikke helt bestemt meg for hva enda..  Blir sikkert noe rocky road og Christmas crack 

Oj kult. Hvordan lager du massasje lys? Støper en del lys selv men dette har jeg kun vært borti på kondomeriet 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, førstedamen skrev:

Oj kult. Hvordan lager du massasje lys? Støper en del lys selv men dette har jeg kun vært borti på kondomeriet 😁

Fikk oppskrift i det gratis-kurset som ligger her :)https://www.ostara.no veldig mange fine oppskrifter der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker votter, grytekluter, strikker tøfler som jeg tover, lager karameller som jeg pakker inn i et fint glass med fint papir rundt og krumkaker på en boks som jeg gir bort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en anker trøje til en 2 åring, ferdig med votter og lue (pjonet) til en 4 åring, og en strikket liten kofte til 1åring. Lyst å lage noe til søstrene mine etterpå. Tenkte på julesokkene som er i norsk ukeblad denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å strikke dekken til hunden nå, strikker på pinne 8 så det går fort. Hvis resultatet blir vellykket tenkte jeg å strikke et til mormor sin hund (ho har snakket om at hun skulle ha strikke et sånt et) og kanskje også til lekehunden til vår hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Diamant20 said:

Holder på å strikke dekken til hunden nå, strikker på pinne 8 så det går fort. Hvis resultatet blir vellykket tenkte jeg å strikke et til mormor sin hund (ho har snakket om at hun skulle ha strikke et sånt et) og kanskje også til lekehunden til vår hund:)

Den ideen likte jeg! Kanskje jeg skulle strikke hundens leker klær så han ikke føler seg så dum når han må ha klær på om vinteren. :nigo: Eller mener du at hunden deres har en lekekamerat som også er hund? Uansett likte jeg min første tolkning av innlegget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Stueloff skrev:

Den ideen likte jeg! Kanskje jeg skulle strikke hundens leker klær så han ikke føler seg så dum når han må ha klær på om vinteren. :nigo: Eller mener du at hunden deres har en lekekamerat som også er hund? Uansett likte jeg min første tolkning av innlegget ditt!

Tenkte først på hundens venn, men kanskje jeg skal strikke til hundens leker også. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Diamant20 said:

Tenkte først på hundens venn, men kanskje jeg skal strikke til hundens leker også. :laugh:

Det syns jeg! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skal støpe noe i betong. Har ikke helt landet på hva enda men tror det blir noe til lys og kanskje en bokstøtte/dørstopper. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Der var jeg ferdig med å hekle julegaver for i år. Nå skal førjulstida nytes til det fulle :) hvordan går det med deres prosjekter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å lage hjemmelaget sjokolade(bounty, snickers og troica) pluss hjemmelaget knekkebrød. Gis som gave til venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal lage eggelikør og mokkalikør. Aldri prøvd før! Noen som har noen formening om hva slags alkohol som er best i eggelikør? Jeg er ikke så glad i vodka, men det gjør kanskje ikke noe i en likør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...