Gå til innhold

Er pedofili en legning eller en psykisk lidelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Ekte" pedofili er legning. Da dreier det seg ikke kun om den seksuelle tiltrekningen, men at vedkommende forelsker seg i et barn like intenst som vi andre forelsker oss i andre voksne. De drømmer om å ha et forhold med et barn. 

Men så finnes det også psyke mennesker som tenner på alt og liker det sadistiske i å misbruke både barn og voksne. Men som absolutt ikke forelsker seg. Disse mener jeg ikke er pedofile i ordets rette forstand. Kun barnemishandlere og voltektsmenn/kvinner. 

Så bør forøvrig alle som blir tatt for å ha misbrukt et barn seksuelt kastreres. Gjerne med en sløv og skitten kniv. 

Anonymkode: 0d681...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MortenMinstelønn skrev (På 30.9.2019 den 18.34):

Selvfølgelig er det en legning. Naturen har ikke samme moralkompass som oss. Den har eksistert i milliarder av år. Og utviklet metoder for å få raser til å vokse. Noen ganger feilet men ofte truffet.

Det er så utrolig rart å lese at voksne mennesker tror det er en lidelse. Jeg hadde klart meg veldig fint uten denne legningen. Men den finnes. Naturen er nøytral og fordømmer ikke dette annerledes enn hetro- eller homofili. 

Men vi mennesker er nødt til å ta ansvar. For disse menneskene skal ikke la sine fantasier bli virkelige. Derfor er kjemisk kastrasjon en mulighet som bør diskuteres. 

Er du sikker, hvordan vet du det? Jeg synes jeg har lest en plass at det finnes noen som har klart å behandle pedofile. Mange ganger er det jo de som blir pedofile som har blitt misbrukt selv i barndommen. Kan for lite om dette så skal ikke påstå noe, jeg bare lurer. Og homofili og pedofili er jo ikke det samme. 

Homofile gjør jo noe to voksne samtykker til. Men barn blir jo gjerne lurt eller tvunget. Så blant annet derfor tror jeg også det kan være en psykisk lidelse. 

Anonymkode: a6193...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pedofili kan man bli kurert for, det er derfor ingen legning. Så det på et program Snapchat hadde lagt ut for en tid siden. Det er mange som får hjelp, kommer ut av det og aldri kan tenke seg å røre barn igjen, da de har gått over til å tenne på voksne. 

Anonymkode: e8c58...00d

Ja, det er det jeg synes jeg husker jeg har lest noe om også. 

Problemet er bare at det er så få som tør å søke hjelp fordi det er så ekstremt tabu. 

Anonymkode: a6193...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er det jeg synes jeg husker jeg har lest noe om også. 

Problemet er bare at det er så få som tør å søke hjelp fordi det er så ekstremt tabu. 

Anonymkode: a6193...85e

Jeg tipper de blir like mye "kurert" som de homofile blir "kurert" fra homofilien i ekstreme kristne miljøer. Men verden vil bedras, så for all del.. 

Anonymkode: 0d681...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper de blir like mye "kurert" som de homofile blir "kurert" fra homofilien i ekstreme kristne miljøer. Men verden vil bedras, så for all del.. 

Anonymkode: 0d681...1cc

De kan lære å leve med det uten å praktisere fysisk eller ved å se bilder/filmer etc. Det er garantert en tøff behandling å gå gjennom, andre som ikke må det kan nok ikke sette seg inn i det. Jeg vil si det står respekt av å be om hjelp for å bli "frisk". 

Anonymkode: 02aa3...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De kan lære å leve med det uten å praktisere fysisk eller ved å se bilder/filmer etc. Det er garantert en tøff behandling å gå gjennom, andre som ikke må det kan nok ikke sette seg inn i det. Jeg vil si det står respekt av å be om hjelp for å bli "frisk". 

Anonymkode: 02aa3...45e

If you say so.. 

Jeg tror de kan få hjelp til å takle følelser og motstå eventuelle overgrep. Men å omvendes til å forelske seg i voksne? Jeg kjøper det ikke. 

Anonymkode: 0d681...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...