Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag er det en måned! :) 7 måneder igjen! Sukk. Tiden går så sakte. Syk siden 2011. Økonomisk har det vært tungt. Skulle ønske jeg fikk svar snart :) Litt trygghet for veien videre! ;) 

Anonymkode: 431b1...b71

Vil du gi beskjed dersom du får svar i nærmeste fremtid? :) krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper jeg får svar før da.. blir de sendt i forskjellige køer etter hvor klar saken er? eller er det tilfeldig hvor de havner?

Jeg har faktisk ingen anelse. Jeg sendte søknad og det var bare det. Gikk aldri mer inn på Nav, for å liksom følge med. Når jeg visste om det blir noe forandring så får jeg sms. Derfor jeg ikke logget meg inn på Nav. Plutselig en morgen fikk jeg sms om at jeg har fått svar på Nav, jeg logget meg inn og fulgte instruksjonene der.

Anonymkode: 5c372...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med alle som er avhengige av NAV. Og som ikke klager på dem. De gjør en fantastisk jobb. Få innser hvor vanskelig det maskineriet er når såpass mange krever tjenester fra dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg føler med alle som er avhengige av NAV. Og som ikke klager på dem. De gjør en fantastisk jobb. Få innser hvor vanskelig det maskineriet er når såpass mange krever tjenester fra dem. 

Ja ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har faktisk ingen anelse. Jeg sendte søknad og det var bare det. Gikk aldri mer inn på Nav, for å liksom følge med. Når jeg visste om det blir noe forandring så får jeg sms. Derfor jeg ikke logget meg inn på Nav. Plutselig en morgen fikk jeg sms om at jeg har fått svar på Nav, jeg logget meg inn og fulgte instruksjonene der.

Anonymkode: 5c372...fad

Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk melding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du gi beskjed dersom du får svar i nærmeste fremtid? :) krysser fingrene for deg!

Will do, men jeg er veldig innstilt på at det kommer til å gå rundt åtte måneder så må inn i oktober. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Will do, men jeg er veldig innstilt på at det kommer til å gå rundt åtte måneder så må inn i oktober. ;) 

Fikk du vedtak om behandlingstid på uføresøknad i postkassen ,digipost eller på nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du vedtak om behandlingstid på uføresøknad i postkassen ,digipost eller på nav?

På NAV. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På NAV. :) 

Hvor lenge etter fikk du det? søkte for 2 uker siden og har enda ikke fått det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge etter fikk du det? søkte for 2 uker siden og har enda ikke fått det..

5 dager. Jeg leverte søknaden på NAV lokalt. Vet ikke om det gjør noen forskjell eller ikke. Jeg kan ikke søke elektronisk på grunn av barnetillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Finnes det regler for når man kan flytte utenlands når man har fått innvilget uføretrygd? En venninne mener det sto i hennes vedtak for over 10 år siden at hun måtte ha norsk adresse det første året etter hun fikk innvilget, men jeg finner ingenting om dette i regelverket.
Er snakk om å flytte innen eu/eøs. 

Anonymkode: 8b9ab...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.3.2020 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Finnes det regler for når man kan flytte utenlands når man har fått innvilget uføretrygd? En venninne mener det sto i hennes vedtak for over 10 år siden at hun måtte ha norsk adresse det første året etter hun fikk innvilget, men jeg finner ingenting om dette i regelverket.
Er snakk om å flytte innen eu/eøs. 

Anonymkode: 8b9ab...4aa

Det vet jeg ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte uføretrygd 1. november 2017 og hadde AAP til 1. juli 2018. Etter det har jeg gått på sosialpenger. I fjor i august fikk jeg et brev om at NAV trengte noen ekstra papirer. Jeg kontaktet de som skulle kontaktes og ba dem sende papirer til min fastlege. Det ble tydeligvis ikke gjort, for i begynnelsen av februar kom den samme henvendelsen igjen. Jeg ba igjen om den dokumentasjonen jeg trengte og denne gang kom den til min fastlege. Han sendte inn sitt og jeg la fysisk noen papirer i postkassen til NAV.

For 2 uker siden fikk jeg beskjed HALLELUJA!! at jeg hadde fått innvilget uføretrygd og jeg skulle få den første i mars. Alle pensjonsutbetalinger er den 20. Men her sitter jeg, uten penger! 😢 Jeg håper at jeg får penger i morgen, ellers får NAV en telefon!! Jeg har også fått vite at jeg skal få tilbakebetalt penger fra 1. juli 18, med fratrekk fra det jeg har fått på sosial. Det blir en god slump med penger som skal brukes til å komme inn på boligmarkedet.

Jeg vil med dette si at det nytter å vente og jeg håper dere alle får det dere har krav på så snart som mulig!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, sofie777 skrev:

Jeg søkte uføretrygd 1. november 2017 og hadde AAP til 1. juli 2018. Etter det har jeg gått på sosialpenger. I fjor i august fikk jeg et brev om at NAV trengte noen ekstra papirer. Jeg kontaktet de som skulle kontaktes og ba dem sende papirer til min fastlege. Det ble tydeligvis ikke gjort, for i begynnelsen av februar kom den samme henvendelsen igjen. Jeg ba igjen om den dokumentasjonen jeg trengte og denne gang kom den til min fastlege. Han sendte inn sitt og jeg la fysisk noen papirer i postkassen til NAV.

For 2 uker siden fikk jeg beskjed HALLELUJA!! at jeg hadde fått innvilget uføretrygd og jeg skulle få den første i mars. Alle pensjonsutbetalinger er den 20. Men her sitter jeg, uten penger! 😢 Jeg håper at jeg får penger i morgen, ellers får NAV en telefon!! Jeg har også fått vite at jeg skal få tilbakebetalt penger fra 1. juli 18, med fratrekk fra det jeg har fått på sosial. Det blir en god slump med penger som skal brukes til å komme inn på boligmarkedet.

Jeg vil med dette si at det nytter å vente og jeg håper dere alle får det dere har krav på så snart som mulig!!!

Så bra! glad på dine vegner ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal søke nå om de siste 5% av uføretrygden.Har levert inn dokumentasjon fra lege og arbeidsgiver. Håper de ikke blir rotet bort, det ble nemlig de forrige. Krysser fingrene for å få ny AEV fra saksbehandler snart så jeg får søkt. Men oppi denne travle tiden de har, så regner jeg med det tar tid.

Anonymkode: a2426...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal søke nå om de siste 5% av uføretrygden.Har levert inn dokumentasjon fra lege og arbeidsgiver. Håper de ikke blir rotet bort, det ble nemlig de forrige. Krysser fingrene for å få ny AEV fra saksbehandler snart så jeg får søkt. Men oppi denne travle tiden de har, så regner jeg med det tar tid.

Når søkte du og når fikk du svar? på 95%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når søkte du og når fikk du svar? på 95%

Tre mnd siden tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i lillehammer og det er 8 måneders ventetid på uførlsøknad. Søkte sist uke. Er det stor sannsynlighet for at jeg må vente 8 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i lillehammer og det er 8 måneders ventetid på uførlsøknad. Søkte sist uke. Er det stor sannsynlighet for at jeg må vente 8 mnd?

JEG FIKK OGSÅ FORESPEILET 8 MND BEHANDLINGSTID, FIKK SVAR ETTER 2 MND, SÅ DET KAN GÅ FORT OG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

JEG FIKK OGSÅ FORESPEILET 8 MND BEHANDLINGSTID, FIKK SVAR ETTER 2 MND, SÅ DET KAN GÅ FORT OG.

Lillehammer det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...