AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #361 Del Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag er det en måned! 7 måneder igjen! Sukk. Tiden går så sakte. Syk siden 2011. Økonomisk har det vært tungt. Skulle ønske jeg fikk svar snart Litt trygghet for veien videre! Anonymkode: 431b1...b71 Vil du gi beskjed dersom du får svar i nærmeste fremtid? krysser fingrene for deg! Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #362 Del Skrevet 8. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper jeg får svar før da.. blir de sendt i forskjellige køer etter hvor klar saken er? eller er det tilfeldig hvor de havner? Anonymkode: 40080...94d Jeg har faktisk ingen anelse. Jeg sendte søknad og det var bare det. Gikk aldri mer inn på Nav, for å liksom følge med. Når jeg visste om det blir noe forandring så får jeg sms. Derfor jeg ikke logget meg inn på Nav. Plutselig en morgen fikk jeg sms om at jeg har fått svar på Nav, jeg logget meg inn og fulgte instruksjonene der. Anonymkode: 5c372...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 8. mars 2020 #363 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg føler med alle som er avhengige av NAV. Og som ikke klager på dem. De gjør en fantastisk jobb. Få innser hvor vanskelig det maskineriet er når såpass mange krever tjenester fra dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #364 Del Skrevet 8. mars 2020 8 timer siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg føler med alle som er avhengige av NAV. Og som ikke klager på dem. De gjør en fantastisk jobb. Få innser hvor vanskelig det maskineriet er når såpass mange krever tjenester fra dem. Ja ❤️ Anonymkode: 40080...94d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #365 Del Skrevet 8. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk ingen anelse. Jeg sendte søknad og det var bare det. Gikk aldri mer inn på Nav, for å liksom følge med. Når jeg visste om det blir noe forandring så får jeg sms. Derfor jeg ikke logget meg inn på Nav. Plutselig en morgen fikk jeg sms om at jeg har fått svar på Nav, jeg logget meg inn og fulgte instruksjonene der. Anonymkode: 5c372...fad Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk melding? Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #366 Del Skrevet 8. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du gi beskjed dersom du får svar i nærmeste fremtid? krysser fingrene for deg! Anonymkode: 40080...94d Will do, men jeg er veldig innstilt på at det kommer til å gå rundt åtte måneder så må inn i oktober. Anonymkode: 431b1...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #367 Del Skrevet 9. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Will do, men jeg er veldig innstilt på at det kommer til å gå rundt åtte måneder så må inn i oktober. Anonymkode: 431b1...b71 Fikk du vedtak om behandlingstid på uføresøknad i postkassen ,digipost eller på nav? Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #368 Del Skrevet 9. mars 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk du vedtak om behandlingstid på uføresøknad i postkassen ,digipost eller på nav? Anonymkode: 40080...94d På NAV. Anonymkode: 431b1...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #369 Del Skrevet 9. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: På NAV. Anonymkode: 431b1...b71 Hvor lenge etter fikk du det? søkte for 2 uker siden og har enda ikke fått det.. Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #370 Del Skrevet 9. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge etter fikk du det? søkte for 2 uker siden og har enda ikke fått det.. Anonymkode: 40080...94d 5 dager. Jeg leverte søknaden på NAV lokalt. Vet ikke om det gjør noen forskjell eller ikke. Jeg kan ikke søke elektronisk på grunn av barnetillegg. Anonymkode: 431b1...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #371 Del Skrevet 20. mars 2020 Finnes det regler for når man kan flytte utenlands når man har fått innvilget uføretrygd? En venninne mener det sto i hennes vedtak for over 10 år siden at hun måtte ha norsk adresse det første året etter hun fikk innvilget, men jeg finner ingenting om dette i regelverket. Er snakk om å flytte innen eu/eøs. Anonymkode: 8b9ab...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #372 Del Skrevet 22. mars 2020 På 20.3.2020 den 12.55, AnonymBruker skrev: Finnes det regler for når man kan flytte utenlands når man har fått innvilget uføretrygd? En venninne mener det sto i hennes vedtak for over 10 år siden at hun måtte ha norsk adresse det første året etter hun fikk innvilget, men jeg finner ingenting om dette i regelverket. Er snakk om å flytte innen eu/eøs. Anonymkode: 8b9ab...4aa Det vet jeg ikke.. Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 22. mars 2020 #373 Del Skrevet 22. mars 2020 Jeg søkte uføretrygd 1. november 2017 og hadde AAP til 1. juli 2018. Etter det har jeg gått på sosialpenger. I fjor i august fikk jeg et brev om at NAV trengte noen ekstra papirer. Jeg kontaktet de som skulle kontaktes og ba dem sende papirer til min fastlege. Det ble tydeligvis ikke gjort, for i begynnelsen av februar kom den samme henvendelsen igjen. Jeg ba igjen om den dokumentasjonen jeg trengte og denne gang kom den til min fastlege. Han sendte inn sitt og jeg la fysisk noen papirer i postkassen til NAV. For 2 uker siden fikk jeg beskjed HALLELUJA!! at jeg hadde fått innvilget uføretrygd og jeg skulle få den første i mars. Alle pensjonsutbetalinger er den 20. Men her sitter jeg, uten penger! 😢 Jeg håper at jeg får penger i morgen, ellers får NAV en telefon!! Jeg har også fått vite at jeg skal få tilbakebetalt penger fra 1. juli 18, med fratrekk fra det jeg har fått på sosial. Det blir en god slump med penger som skal brukes til å komme inn på boligmarkedet. Jeg vil med dette si at det nytter å vente og jeg håper dere alle får det dere har krav på så snart som mulig!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #374 Del Skrevet 22. mars 2020 14 minutter siden, sofie777 skrev: Jeg søkte uføretrygd 1. november 2017 og hadde AAP til 1. juli 2018. Etter det har jeg gått på sosialpenger. I fjor i august fikk jeg et brev om at NAV trengte noen ekstra papirer. Jeg kontaktet de som skulle kontaktes og ba dem sende papirer til min fastlege. Det ble tydeligvis ikke gjort, for i begynnelsen av februar kom den samme henvendelsen igjen. Jeg ba igjen om den dokumentasjonen jeg trengte og denne gang kom den til min fastlege. Han sendte inn sitt og jeg la fysisk noen papirer i postkassen til NAV. For 2 uker siden fikk jeg beskjed HALLELUJA!! at jeg hadde fått innvilget uføretrygd og jeg skulle få den første i mars. Alle pensjonsutbetalinger er den 20. Men her sitter jeg, uten penger! 😢 Jeg håper at jeg får penger i morgen, ellers får NAV en telefon!! Jeg har også fått vite at jeg skal få tilbakebetalt penger fra 1. juli 18, med fratrekk fra det jeg har fått på sosial. Det blir en god slump med penger som skal brukes til å komme inn på boligmarkedet. Jeg vil med dette si at det nytter å vente og jeg håper dere alle får det dere har krav på så snart som mulig!!! Så bra! glad på dine vegner ❤️ Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #375 Del Skrevet 22. mars 2020 Jeg skal søke nå om de siste 5% av uføretrygden.Har levert inn dokumentasjon fra lege og arbeidsgiver. Håper de ikke blir rotet bort, det ble nemlig de forrige. Krysser fingrene for å få ny AEV fra saksbehandler snart så jeg får søkt. Men oppi denne travle tiden de har, så regner jeg med det tar tid. Anonymkode: a2426...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #376 Del Skrevet 22. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal søke nå om de siste 5% av uføretrygden.Har levert inn dokumentasjon fra lege og arbeidsgiver. Håper de ikke blir rotet bort, det ble nemlig de forrige. Krysser fingrene for å få ny AEV fra saksbehandler snart så jeg får søkt. Men oppi denne travle tiden de har, så regner jeg med det tar tid. Anonymkode: a2426...da6 Når søkte du og når fikk du svar? på 95% Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #377 Del Skrevet 22. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når søkte du og når fikk du svar? på 95% Anonymkode: 40080...94d Tre mnd siden tror jeg det var. Anonymkode: a2426...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #378 Del Skrevet 24. mars 2020 Jeg bor i lillehammer og det er 8 måneders ventetid på uførlsøknad. Søkte sist uke. Er det stor sannsynlighet for at jeg må vente 8 mnd? Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #379 Del Skrevet 25. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i lillehammer og det er 8 måneders ventetid på uførlsøknad. Søkte sist uke. Er det stor sannsynlighet for at jeg må vente 8 mnd? Anonymkode: 40080...94d JEG FIKK OGSÅ FORESPEILET 8 MND BEHANDLINGSTID, FIKK SVAR ETTER 2 MND, SÅ DET KAN GÅ FORT OG. Anonymkode: a2426...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #380 Del Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: JEG FIKK OGSÅ FORESPEILET 8 MND BEHANDLINGSTID, FIKK SVAR ETTER 2 MND, SÅ DET KAN GÅ FORT OG. Anonymkode: a2426...da6 Lillehammer det også? Anonymkode: 40080...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå