Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har søkt uføre i Lillehammer? Hvor lang tid tok det? Ser at behandlingstiden er 8 måneder, men vet at en del får svar før.

Anonymkode: b96dc...e3e

Jeg fikk svar etter ca 8mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når dere søkte om uføre, hvor mange måneder sto det at du fikk aap i vente? Sto det 4 mnd og at du kunne forlenge i 4 mnd til om den ikke var ferdig behandlet? Eller sto det 8måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere søkte om uføre, hvor mange måneder sto det at du fikk aap i vente? Sto det 4 mnd og at du kunne forlenge i 4 mnd til om den ikke var ferdig behandlet? Eller sto det 8måneder?

Det står en fra dato og en til dato som det slutter. :) Den perioden er på åtte måneder. 

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.3.2020 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Det står en fra dato og en til dato som det slutter. :) Den perioden er på åtte måneder. 

Hos meg sto det 4 + 4 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Jeg fikk svar om 8mnd ventetid av veileder. Er det stor sannsynlighet for å få svar før? Dersom nav lokalt anbefaler uføretrygd, går søknaden raskere gjennom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, anbefaler dere alle her inne å melde dere inn i aksjonsgruppa: AAP-aksjonen.no på Facebook. Der vil dere kunne få svar på alt dere lurer på, samt diskutere med andre i gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Robo skrev:

Hei, anbefaler dere alle her inne å melde dere inn i aksjonsgruppa: AAP-aksjonen.no på Facebook. Der vil dere kunne få svar på alt dere lurer på, samt diskutere med andre i gruppen.

Men der kan du ikke være anonym

Anonymkode: a2426...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Robo skrev:

Den gruppen er offentlig. ALLE kan se hva man skriver. Ikke særlig greit. Burde vært oppgitt med store bokstaver i beskrivelsen. Vrenger seg innvendig av mange av de tragiske historiene som ligger til spott og spe for alle som søker opp gruppen.  

Anonymkode: 74017...939

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Jeg fikk svar om 8mnd ventetid av veileder. Er det stor sannsynlighet for å få svar før? Dersom nav lokalt anbefaler uføretrygd, går søknaden raskere gjennom? 

Jeg fikk beskjed om åtte måneder, NAV anbefalte uføretrygd og jeg hadde alle legeerklæringer i orden. Det tok sju måneder og tre uker før jeg fikk innvilget.

Anonymkode: c8b9c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed om åtte måneder, NAV anbefalte uføretrygd og jeg hadde alle legeerklæringer i orden. Det tok sju måneder og tre uker før jeg fikk innvilget.

Anonymkode: c8b9c...dfe

Hva mener du med at det tok sju måneder, men tre uker? altså de sa 7 mnd men du fikk svar etter 3uker?

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Hva mener du med at det tok sju måneder, men tre uker? altså de sa 7 mnd men du fikk svar etter 3uker?

Sju måneder OG tre uker :) 

Anonymkode: dd594...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sju måneder OG tre uker :) 

Anonymkode: dd594...c86

Hehe forsto nå, du som skrev rett, jeg tenkte feil😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.2.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Noen som har søkt uføre i Lillehammer? Hvor lang tid tok det? Ser at behandlingstiden er 8 måneder, men vet at en del får svar før.

Fra søknaden ble registeret som mottat til jeg fikk vedtaket skilte det en dag. Fra legen og psykolog sendte papirer tok det under en uke. Men min sak var helt sikker så de trengte bare å skrive under

Anonymkode: 59b10...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk beskjed om 8 mnd behandlingstid, fikk svar før 2 mnd var gått. Og fikk innvilget. 

Anonymkode: 697cc...f95

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om 8 mnd behandlingstid, fikk svar før 2 mnd var gått. Og fikk innvilget. 

Anonymkode: 697cc...f95

Heldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.3.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Den gruppen er offentlig. ALLE kan se hva man skriver. Ikke særlig greit. Burde vært oppgitt med store bokstaver i beskrivelsen. Vrenger seg innvendig av mange av de tragiske historiene som ligger til spott og spe for alle som søker opp gruppen.  

Anonymkode: 74017...939

Ja.. er ubehagelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 3.3.2020 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg søkte Ufør, fikk jeg forlenget Aap i 8 mnd. 

Anonymkode: 5c372...fad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.3.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Ja. Hos meg sto det 4 mnd og jeg fikk Ufør på under 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Hos meg sto det 4 mnd og jeg fikk Ufør på under 2 mnd.

Håper jeg får svar før da.. blir de sendt i forskjellige køer etter hvor klar saken er? eller er det tilfeldig hvor de havner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag er det en måned! :) 7 måneder igjen! Sukk. Tiden går så sakte. Syk siden 2011. Økonomisk har det vært tungt. Skulle ønske jeg fikk svar snart :) Litt trygghet for veien videre! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...