Gå til innhold

Er du blodgiver?

Fremhevede innlegg

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke uttrykket "vi forsøker å bli gravide". Har det noe med legning å gjøre?

Anonymkode: 4255f...4fd

Enig, synes også det er et rart uttrykk da det jo bare er én som blir gravid. Likevel er det et vanlig uttrykk når mann og kvinne prøver å lage barn sammen.

Anonymkode: 7dc26...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de vil ikke ha blodet mitt 😅 Har en blodtype og antistoffkombinasjon som gjør at svært få kan få overføring fra meg. Meldte meg da, så synes jeg har gjort et hederlig forsøk! Har også pushet mannen til å bli det, han har sånn universalblod så de var litt mer fornøyd med han :) 

Anonymkode: ae710...5eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble blodgiver for et år siden. Skulle gjerne vært det lengre, men de har en vektgrense på 50 kg. Jeg gir blod fordi jeg kan. Syns det er viktig at de som kan bidra gjør det. Har ikke noe problem med sprøyter og syns egentlig det lille stikket de tar i fingeren er verre enn nåla de bruker til blodgivningen 

Anonymkode: e244f...cf4

Skrevet

Jeg synes det er veldig flott å være blodgiver, og skulle ønske jeg kunne være det samme. Godt jobbet til alle som er det! Jeg kan ikke være det grunnet for lav vekt dessverre. 

Anonymkode: 7f2e1...1eb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har blodbanken kveldsåpent én dag i uka. Ellers er ihvertfall noen arbeidsgivere villig til å gi fri til sånt. Man skal forøvrig ikke ha en fysisk krevende jobb like etter blodgiving.

Anonymkode: 7dc26...6cb

Her er blodbanken åpent 10-14! Er jo umulig å få til

Skrevet
På 23.9.2019 den 15.44, Tvist skrev:

Jeg har nettopp turt å melde meg som blodgiver, er ikke  glad i sprøyter men synes det er viktig.

Er du blodgiver? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hva er dine erfaringer?

Får ikke lov

Anonymkode: 18082...fa2

Skrevet

Har ikke no blod selv til å gi. 

Skrevet
På 24.9.2019 den 16.13, Girlygirl9 skrev:

Din redsel er viktigere enn å redde liv? Egoisme kalles det. Og anemi kan man få behandlet. 

Ja, ved å FÅ en blodoverføring tenker du da? Jeg har selv tatt jern i 11 år og har ennå ikke nådd optimalt nivå for jern på en eneste blodprøve. Ser det er flere her som sliter med det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...