AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #41 Skrevet 23. september 2019 Var blodgiver i 27 år før jeg begynte på medisiner som gjør at jeg ikke får lov. Anonymkode: b12a5...343
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #42 Skrevet 23. september 2019 Jeg bor dessverre alt for langt unna nærmeste sykehus. Det ville tatt ett par timer med buss bare for å komme dit. Deretter den tiden det tar for å tatt blodet. Deretter ett par timer med buss for å komme hjem igjen. Da har man allerede brukt en god del av dagen... Anonymkode: ab237...3fb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #44 Skrevet 23. september 2019 Jeg har faktisk akkurat i dag vært i samtale og blitt «testet» for å bli blodgiver! Men må si at dersom det virkelig er blodmangel burde noe gjøres for å gjøre det enklere for oss ute i distriktene å gi blod! Jeg har en times reisevei til sykehuset. Det er greit nok, men man kan kun gi blod mellom 8-11 to ganger i uka. Jeg meldte meg i mai, men hørte ikke noe før i slutten av august. Mannen før meg hadde ventet i 10 måneder på å høre noe fra blodbanken. Hun jeg snakket med i dag beklaget at det tok så lang tid og hun kunne heller ikke si noe om når vi ville bli kontaktet igjen. Hun sa de rett og slett ikke hadde kapasitet til å ta i mot flere der jeg var. Dette er jo kjempesynd dersom det virkelig er behov for flere blodgivere i Norge.. Anonymkode: 3fb6b...c51 2
SPOCA Skrevet 23. september 2019 #45 Skrevet 23. september 2019 Skulle gjerne vært det, men sist jeg skulle gi blod (hadde avtale) stengte de tidlig uten å varsle meg. Det finner jeg rett og slett så useriøst at jeg har rett og slett mistet lysten. Å respektere andres tid er viktig, spesielt fordi det tar lang tid for meg å komme seg dit. Skal også sies, man skal jo ikke ha sår eller lignende på tre måneder, og det er vanskelig å få til (med mine herpesutbrudd rundt munnen er jeg ekstremt forsiktig).
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #46 Skrevet 23. september 2019 Jeg har vært tidligere. Man kjenner lite, det er iallfall min erfaring - og jeg har sprøyteskrekk og tåler ikke blod. Nå får jeg ikke gi lenger fordi jeg fikk kreft. Anonymkode: 8f6db...cd3
Honey Dew Skrevet 23. september 2019 #47 Skrevet 23. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blodgiver. Mine blodårer er vanskelige å stikke på og legekontoret mitt har gitt meg opp, men på blodbanken treffer de alltid på første forsøk. Er du villig til å motta blod så mener jeg at du skal være villig til å gi. Anonymkode: 1f15c...d3a Det er ikke alle som kan gi blod, enten pga medisiner og/eller sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #48 Skrevet 23. september 2019 Kan ikke pga sykdom. Hadde gitt dersom jeg hadde vært frisk siden jeg har 0- Anonymkode: 14eed...668
Fru Uperfekt Skrevet 23. september 2019 #50 Skrevet 23. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blodgiver. Mine blodårer er vanskelige å stikke på og legekontoret mitt har gitt meg opp, men på blodbanken treffer de alltid på første forsøk. Er du villig til å motta blod så mener jeg at du skal være villig til å gi. Anonymkode: 1f15c...d3a Hva med oss som ikke får lov, skal ikke vi få motta om vi trenger? Blir for flåsete å si at de som ikke gir ikke skal få. Yt etter evne, få etter behov. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #51 Skrevet 23. september 2019 Nei, har bodd i Storbritannia så får ikke lov. Anonymkode: fb545...3c9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #52 Skrevet 23. september 2019 44 minutter siden, Honey Dew skrev: Det er ikke alle som kan gi blod, enten pga medisiner og/eller sykdommer. 4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Hva med oss som ikke får lov, skal ikke vi få motta om vi trenger? Blir for flåsete å si at de som ikke gir ikke skal få. Yt etter evne, få etter behov. Hun skriver at man bør være villig til å gi, ikke at man må ha gitt. Stor forskjell. Anonymkode: be9b6...2b8 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #53 Skrevet 24. september 2019 Jeg er blodgiver, men er for tiden gravid. Blir dessverre også avvist relativt ofte pga lav blodprosent, selv om jeg tar jern hver dag. Anonymkode: ddbd4...a64
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #54 Skrevet 24. september 2019 Meldte meg, har nok for lite jern, tar piller men kommer får ikke høye nok verdier. Anonymkode: c1e8a...780
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #55 Skrevet 24. september 2019 Ja, det er jeg, men akkurat nå er jeg gravid og har en pause. Anonymkode: 82b63...e4f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #56 Skrevet 24. september 2019 Jeg var lenge, men nå er jeg ikke pga reiser og at vi prøver å bli gravide (medisiner og evig styr med om det klaffet denne måneden). Skal begynne påan igjen når jeg kan Anonymkode: e624b...a43
Frøken.stille Skrevet 24. september 2019 #57 Skrevet 24. september 2019 Jeg startet prosessen for noen uker siden med blodprøver og det første «intervjuet» skal gi for første gang neste måned.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #58 Skrevet 24. september 2019 Jeg har meldt meg to ganger, de siste to årene, men har ikke hørt noenting. Synes det er veldig rart hvis det er mangel på blod.. Anonymkode: 407ce...a6c
Jadzia Skrevet 24. september 2019 #59 Skrevet 24. september 2019 Nei, skulle gjerne vært, men de vil ikke ha blodet mitt da jeg er kronisk syk
Grandidosa83 Skrevet 24. september 2019 #60 Skrevet 24. september 2019 19 timer siden, Tvist skrev: Jeg har nettopp turt å melde meg som blodgiver, er ikke glad i sprøyter men synes det er viktig. Er du blodgiver? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva er dine erfaringer? Har vært blodgiver i 7-8 år. Bare positivt å melde egentlig. Er ikke spesielt glad i nåler, så pleier bare gi beskjed om dette når jeg kommer slik at de får "ræven i gir" :). HATER den der "nå kommer det et lite stikk".. Men utover det: Gratis brus og lefse! Kan livet bli bedre? Gir når det passer seg slik med jobben og blodbussen er parkert i sentrum. Får innimellom spørsmål på tekstmelding om jeg kan komme å gi blod på sykehuset (har 0-), men det gjør jeg sjelden nå når det er blitt så mye bompenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå