AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #21 Skrevet 23. september 2019 Jeg har lyst, burde være da jeg er O rhesus minus, og jeg har mye hemoglobin i blodet. MEN jeg er elendig å stikke i. Alltid når de skal ta blodprøver, da bommer de minst 1 gang, alltid. Er ikke kjekt og helt verdt det om man skal sitte der å være en nålepute 😬 Anonymkode: 2d7ce...33e
Cata Skrevet 23. september 2019 #23 Skrevet 23. september 2019 Jeg er ikke, men burde kanskje sjekke om jeg kan være det nå. I yngre år var jeg nesten konstant anemisk pga. kraftig mens så jeg trengte resten av blodet selv men nå har jeg muligens blodverdier som gjør det mulig.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #24 Skrevet 23. september 2019 Jeg har prøvd å bli det flere ganger, men har alltid for lav blodprosent. Anonymkode: 229fa...23d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #25 Skrevet 23. september 2019 Ja, første gangen ga jeg på 18 årsdagen min. Anonymkode: eefe9...a19
Hedda-78 Skrevet 23. september 2019 #26 Skrevet 23. september 2019 Ja, jeg er blodgiver. Har vært giver de siste 20 årene, med pauser under graviditet. Gir plasma eller fullblod. Liker best å gi plasma, det tar lenger tid å gi, men man blir ikke sliten etterpå. Sprøyter har jeg aldri ofret en tanke. Har aldri blitt dårlig etterpå heller. Er også registrert i beinmargsregisteret, og har donorkort og sagt "jeg er donor" til mine næreste.
Nevian Skrevet 23. september 2019 #27 Skrevet 23. september 2019 Jeg ga for 43. gang sist. Synes det er helt topp. Begynte fordi jeg fikk høre at det hadde en helsemessig gevinst og fordi jeg er universaldonor (0-).
Live88 Skrevet 23. september 2019 #28 Skrevet 23. september 2019 Jeg får ikke lov å være det lengre selv om jeg gjerne vil, er syk men det er ikke det som er årsaken! For sykdommen i seg selv er ikke til hinder for å gi blod! Neida, for siden jeg er kronisk syk vil det visstnok være alt for slitsomt for meg å gi blod i følge en lege i blodbanken... (at jeg var syk (udiagnostisert) når jeg var blodgiver og ikke hadde problemer av noe slag i etterkant har ikke noe å si...)
Gjest envillen Skrevet 23. september 2019 #29 Skrevet 23. september 2019 Ja gir blod, for å kunne hjelpe til og det trengs. Trur også det er en helsemessig gevinst
Sokkar Skrevet 23. september 2019 #31 Skrevet 23. september 2019 Er blodgiver. Fordi.... Når jeg fikk barnet mitt gikk det opp for meg at dersom noe skjedde han, kunne det hende han trengte blod. Da ville jeg jo tatt det som en selvfølge at han skulle få noen andre sitt blod, uten å gi selv. Det blir for egoistisk av meg. Kan ikke forvente hjelp av andre, dersom jeg ikke bidrar selv. Så da trosset jeg sprøyteskrekken og gikk til blodbanken. Til andre med sprøyteskrekk anbefaler jeg å si at dere Ikke ønsker studenter. Jeg har blodårer som tetter igjen eller hopper bort ved stikking, i tillegg til at jeg blir dårlig av nålene, og trenger derfor noen som er flinke til å stikke 😊 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #32 Skrevet 23. september 2019 Jeg meldte meg som blodgiver når jeg ble 18, men fikk aldri noe svar tilbake etter at jeg hadde vært i blodbanken og tatt blodprøver. Nå kan jeg ikke på grunn av kronisk sykdom så jeg er organdonor heller, og håper de kan bruke det jeg ikke trenger når jeg er død. Anonymkode: 43b59...855
Sokkar Skrevet 23. september 2019 #33 Skrevet 23. september 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst, burde være da jeg er O rhesus minus, og jeg har mye hemoglobin i blodet. MEN jeg er elendig å stikke i. Alltid når de skal ta blodprøver, da bommer de minst 1 gang, alltid. Er ikke kjekt og helt verdt det om man skal sitte der å være en nålepute 😬 Anonymkode: 2d7ce...33e Slik er jeg også, men det er bedre stikkere der enn på legekontoret. Dersom du gir beskjed på forhånd, så er dei obs på det i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #34 Skrevet 23. september 2019 Nei, jeg gir ikke. Men synes at det er flott at så mange gir, alle som har mulighet burde gi. Anonymkode: be9b6...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #35 Skrevet 23. september 2019 Jeg var blodgiver, men kan ikke gi nå lenger pga medisiner. Det er stort behov for blodgivere, så det er en veldig nyttig ting å gjøre. Jeg var dessuten litt redd sprøyter, men det ble bedre etter å ha vært blodgiver, blir mer vane. Så ikke på når det stakk🤪 Anonymkode: f9a47...78c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #36 Skrevet 23. september 2019 Har selv vært den som har trengt mye blod og blodplatene opp igjennom min oppvekst. Så det er veldig godt å høre at folk er blodgivere. Hadde ikke folk vært blodgivere, hadde ikke jeg vært her. Har selv lyst å gi men kan ikke pga jeg er benmargstransplantert. Anonymkode: 1c3a9...44f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #37 Skrevet 23. september 2019 Nei. Har lavt ferritinnivå som jeg ikke klarer å øke noe særlig uansett hvor mye jern jeg spiser. Anonymkode: 782f7...e56
Gnå Skrevet 23. september 2019 #38 Skrevet 23. september 2019 Heia dere som er blodgivere! Jeg er dessverre for liten OG jeg har jernmangel, så har ikke så mye å miste. PS: Er det bare jeg som ikke vet hvilken blodtype jeg har? Hvordan finner man det ut?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #39 Skrevet 23. september 2019 4 minutter siden, Gnå skrev: Heia dere som er blodgivere! Jeg er dessverre for liten OG jeg har jernmangel, så har ikke så mye å miste. PS: Er det bare jeg som ikke vet hvilken blodtype jeg har? Hvordan finner man det ut? Du kan enten regne deg frem til det via foreldre/besteforeldre, eller du kan ta en prøve på legekontoret. Jeg er 0-. Begge foreldrene mine er 0+, så jeg trodde jeg var 0+ jeg også, men fikk vite under graviditet at jeg er rhesus negativ. Det viste seg at begge bestemødrene mine er 0-, så da har det slått ut hos meg. Begge søsknene mine er 0+. Anonymkode: 0fdf7...9ce
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #40 Skrevet 23. september 2019 Jeg er blodgiver. Mine blodårer er vanskelige å stikke på og legekontoret mitt har gitt meg opp, men på blodbanken treffer de alltid på første forsøk. Er du villig til å motta blod så mener jeg at du skal være villig til å gi. Anonymkode: 1f15c...d3a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå