Gjest Kaie Skrevet 15. januar 2020 #121 Del Skrevet 15. januar 2020 16 timer siden, Nommy skrev: Jeg titter innom for å si at alt går bra Det har blitt dårlig med oppdateringer, men heller ikke de store tingen å skrive om 😄 I dag er jeg 16+3. Magen er kommet og de fleste trenger ikke lure med mindre jeg har veldig løse klær på meg 😄 Jeg merker at kroppen min endrer seg hele tiden. Treg mage = Mye bedre! uten at jeg tar tilskudd eller noe, det bare ordnet seg selv. Halsbrann = Nesten borte, men så drikker jeg ikke mer brus heller. Jeg sover også bedre om natten, takket være gode puter ❤️ Humørsvingninger = Check. MYE! Jeg gråter lett, blir fort sint og lei meg. Snapper til samboer og blir kjempesint av filleting. Bekkenløsning = Det har også kommet jeg prøver å gjøre øvelser og variere sittestilling på kontoret, men det er nok kommet for å bli. Det er som to punkter nederst i korsryggen som konstant verker. Vektoppgang= 2-3 kg ca. Jeg glemmer litt at jeg er gravid, det er helt rart. Kanskje det ikke har gått opp for meg at det faktisk bor en liten en inni magen min? Det var nok ikke spark jeg kjente for en stund tilbake, for jeg har ikke kjent noe mer av det. Jeg kjenner mye puls nedi magen, og andre plasser også 😄 På forrige legetime fikk jeg også høre hjertelyd, da smiler hele meg ❤️ Ultralyd nærmer seg veldig!!! Det blir så spennende ❤️ Så koselig med oppdatering! Blir gøy med ultralyden om liten, sitter selv å teller ned dager 😇 Ønsker dere å vite kjønnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nommy Skrevet 15. januar 2020 Forfatter #122 Del Skrevet 15. januar 2020 24 minutter siden, Kaie skrev: Så koselig med oppdatering! Blir gøy med ultralyden om liten, sitter selv å teller ned dager 😇 Ønsker dere å vite kjønnet? Jaa, det blir så gøy Vi vil vite kjønnet ja!! Alt blir så mye mer nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nommy Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #123 Del Skrevet 4. februar 2020 Uke 20 (19+3) Hva skjer med at tiden flyr nå 😄 ? I begynnelsen snirklet den seg så sakte frem at jeg kunne oppdatere flere ganger til dagen, nå går alt med turbofart og jeg er elendig på oppdatering. Alt står bra til med både meg og den lille jenta som vokser inni magen min ❤️ Hun er helt perfekt ifølge UL og nå kjenner jeg daglig bevegelse i magen. Etter å ha lest div dagbøker til andre, der ting ikke har gått bra, så er jeg nå så utrolig takknemlig. Vi er langt forbi den mest sårbare fasen og neste milepæl nå er å nå 28 uker Blir barnet født før uke 28 blir det regnet som ekstremt premature. Grensen for å forsøke å redde et liv er på 23-24 uker. Barn født mellom uke 28 og uke 32 blir regnet som moderat premature, her er også sjansene gode for at det skal gå bra Milepælene blir da: -> 28 uker -> 32 uker -> Uke 40 - Termin ❤️ - > Uke 42 - Slutt på evt. overtid og baby må ut "no matter what" 😄 Formen min er bra på noen ting og verre på nye ting: * Bekkenløsning - Det går opp og ned og smertene flytter seg fra korsrygg til symfyse og stråler ned i lysk og lår. Det påvirker hele kroppen å ha vondt :/ Holdningen blir dårligere, nakken blir vond, hodeverk osv.. Jippi, jeg har jo et halvt svangerskap igjen.. sukk. * Halsbrann - borte, bare viss jeg drikke mye brus. * Treg mage - borte, jippi! * Sove om natta - dårlig :/ mest pga bekkenet. * Vektoppgang - nå tar det helt av, jeg vokser MYE. 5-6 kg opp til nå. * Magen - Den stikker ut 😄 og er ganske bred i tillegg. Det synes veldig nå, uansett hva jeg går med. * Humøret - Tja, jeg koser meg med å være gravid, men det er slitsomt også. Svingningene er litt mindre og jeg gråter ikke så lett. Jeg klarer ikke å kjøpe noe til babyen enda. Kanskje fordi det føles skummelt eller usikkert. Det kommer nok 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaie Skrevet 5. februar 2020 #124 Del Skrevet 5. februar 2020 Koselig med oppdatering! Kjedelig med bekkenet og nattesøvnen, men bra du har blitt bedre med tanke på andre plager 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestalinn Skrevet 6. februar 2020 #125 Del Skrevet 6. februar 2020 Har ikke vært her inne på en stund, men ååh så koselig å lese seg opp siden sist ❤️ Så fint med liten jente! Håper du har det fint! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nommy Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #126 Del Skrevet 2. mars 2020 Uke 24 ❤️ Nå er jeg sånn ordentlig gravid 😄 Først litt klaging: OBS, les neste avsnitt om du bare ønsker glansbildet av å gå gravid Jeg trives ikke med å være gravid :/ Kanskje hadde jeg for store forhåpninger og tenkte at dette skulle være så koselig. Jeg kjenner ikke kroppen min igjen. Den eser ut i alle retninger, ikke bare på magen. Hofter, lår og rumpe har økt mye. Ansiktet mitt er også rundt, noe mange har bemerket. Det er ikke pga vann i kroppen, for det har jeg ikke så mye, det er rett og slett pga jeg legger på meg. Alle klær strammer jeg ser bare svær ut :/ Puppene har bare vokst i begynnelsen, så de er bare litt større. Jeg som så for meg å ta bilder i Calvin klein undertøy med strutte pupper og mage. Den ideen har jeg forkastet 😄 Gravid glød ser jeg ingenting til, jeg er blek og ser sliten ut for det meste. Håret har lang ettervekst og er passe livløst. Psykisk synes jeg alt er slitsomt. Jeg bekymrer meg for økonomien og oppussing. Romantisk er det heller ikke, jeg er av som aldri før. Alt irriterer meg og alt lukter vondt. Jeg vil helst ikke at han skal være borti meg i hele tatt. Det hjelper heller ikke på at han er sykemeldt i tillegg og det er jeg som må gi hjelp selv om jeg trenger det selv. Jeg har hatt så mange tanker om at jeg når jeg ble gravid så skulle jeg på forhånd være godt trent, slik at jeg var godt rustet. Fail. Jeg skulle spise sunt hele svangerskapet og bare ose av livsglede og energi. Fail. Kroppen klarer ikke trening, men usunn matt derimot.. sukk. Energien er på bunn sammen med mine jernlagre. Så litt positive ting : Det sparker i magen ❤️ hele dagen 😄 Jeg gleder meg til å få møte hun og at vi skal være hjemme sammen i lang tid og bare kose oss Sykemelding som gav litt kortere dager hjalp veldig! Nå klarer jeg å jobbe uten å gå i hi etterpå. Jeg er kommet langt, over halvveis! Dette skal bli så bra, til slutt Ok, så litt oppsummering 😄 : * Bekkenløsning: Alt gjør vondt og det er mye begrensinger. Jeg får hjelp for litt plager, men det er fort gjort å gå litt for lang eller leke litt for ivrig med hunden. Da kommer det smerte etterpå, gjerne når jeg skulle sovet om natten :/ * Sove på natta: Enten eller. Våkner gjerne av smerte, er for varm, jenta sparker, mareritt, urolige ben.. osv. * Vektoppgang: Jeg har ikke turt å gå på vekten på en stund. Det har nok blitt noen kg ja. Tipper minst 9 kg. * Magen: Vokser helt sykt. Alle kan se at jeg er gravid. Jeg smører hver kveld og er livredd for strekkmerker :/ * Humøret: Berg & Dalbane. * Energi: På bånn. Jeg knasker høyverdi jerntabletter etter ordre fra legen. * Treg mage: Jerntabletter hjelper ikke på. Enten veldig treg eller helt løs, jippi. Jeg savner kroppen min som hadde mye energi og kunne løpe på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 20. juli 2020 #127 Del Skrevet 20. juli 2020 Må være greit med både fordeler og ulemper i graviditeten, greit for oss andre å kunne få et realistisk bilde på det 😅 Hvor langt er du på vei nå? Og hvordan går det? 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå