Gå til innhold

Nommy vil bli mommy :)


Nommy

Anbefalte innlegg

6+1 ❤️ 

Dette går virkelig opp og ned. Noen dager ligger jeg flatt ut og orker ingenting, og andre dager er jeg i fyr og flamme. Det virker som at de dagene jeg er sliten ofte kommer etter en dag jeg har gjort mye. Jeg burde sikkert ta mer hensyn, men det er så vanskelig når en har mye å gjøre og energien er der. Jeg er uggen om morgenen, men klarer fint å kjøre til jobb før jeg spiser frokost :) 

Jeg våkner hver morgen med følelsen av en liten tennisball på magen 😄 Usikker på om det er livmoren jeg kjenner eller bare at blæren min er full.  Det stikker enda, mest på høyre siden, kan det være der egget har festet seg da? 

Dette med svangerskap har virkelig satt ting litt opp ned for meg og min samboer. Jeg legger meg før han hver kveld og står opp før han. På kvelden er jeg helt kaputt, og om morgenen klarer jeg ikke ligge lenge lenger. Jeg kjenner for første gang at det er godt å stå opp. Kanskje alt henger sammen med at jeg legger meg så tidlig og får nok søvn. Kjærestetid er det verre med :/       Jeg forstår jo at han ikke kan legge seg kl 9, og at han er i koma kl 6 på morgenen 😄 

Symptomer:  Kommer og går. Uggen og sliten. Stikking i bryster og høyre side av mage. 

Dette at symptomer ikke er konstant gjør meg litt redd, da jeg begynner med "tenk om".  Jeg leste at når hjertet har begynt å slå er det bare 2 % sjanse for SA. Hva om hjertet ikke har begynt å slå?  Det er jo en fare for at en kommer på UL og får vite at utviklingen stoppet i en tidligere uke. Jeg prøver å skyve alle slike tanker langt bort og bare stole på magefølelsen her, den sier at jeg skal få en liten gutt og alt er tipp topp ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+4 

I dag var papiret litt rosa når jeg tørket meg :( Det har blødd litt gjennom kvelden også. Litt brunaktig.  Jeg er litt mer spent i magen, men ingen akutte smerter. Dette gjør meg veldig engstelig og jeg er redd for at det er begynnelse på en SA :(  Jeg har kanskje tatt meg litt ut de siste dagene og tatt litt mindre hensyn til at jeg er gravid. Det er vanskelig å sette fingeren på det, men jeg tror dette er en begynnende SA. Magefølelsen sier det, men det kan også være at jeg bare velger å tro det verste.  

Jeg kjenner på den samme skuffelsen som når en er i DPO-land og tror så gjerne at nå har det klaffet, og så kommer mensen snikende med dryppende brune flekker.  Hva gjør en nå da?  Kanskje stopper blødningene, men om det tar seg opp trenger jeg ikke å lure lenger.. 

Neste uke er jeg bortreist i jobbsammenheng og er avhengig av å prestere på høyt nivå, klarer jeg dette om jeg blør? Jeg tror ikke jeg rekker å få sjekket dette før jeg reiser, og hva kan en egentlig gjøre?  

Jeg høres negativ ut nå, og det har nok med at jeg rett og slett ikke har tid til dette nå. 😣😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nommy skrev:

6+4 

I dag var papiret litt rosa når jeg tørket meg :( Det har blødd litt gjennom kvelden også. Litt brunaktig.  Jeg er litt mer spent i magen, men ingen akutte smerter. Dette gjør meg veldig engstelig og jeg er redd for at det er begynnelse på en SA :(  Jeg har kanskje tatt meg litt ut de siste dagene og tatt litt mindre hensyn til at jeg er gravid. Det er vanskelig å sette fingeren på det, men jeg tror dette er en begynnende SA. Magefølelsen sier det, men det kan også være at jeg bare velger å tro det verste.  

Jeg kjenner på den samme skuffelsen som når en er i DPO-land og tror så gjerne at nå har det klaffet, og så kommer mensen snikende med dryppende brune flekker.  Hva gjør en nå da?  Kanskje stopper blødningene, men om det tar seg opp trenger jeg ikke å lure lenger.. 

Neste uke er jeg bortreist i jobbsammenheng og er avhengig av å prestere på høyt nivå, klarer jeg dette om jeg blør? Jeg tror ikke jeg rekker å få sjekket dette før jeg reiser, og hva kan en egentlig gjøre?  

Jeg høres negativ ut nå, og det har nok med at jeg rett og slett ikke har tid til dette nå. 😣😥

Ånei! Dette var kjedelig å høre Nommy!

Har blødningen fortsatt?
Det kan godt hende det ikke er noen ting å bekymre seg for ettersom det ikke er ferskt blod, men skjønner godt du ikke er så positiv nå. Kan du sjekke det der du er på jobbreise kanskje? Evt. ringe legen din spørre hva han/hun tenker ut fra det du har opplevd? Kan hende legen kan komme med noe hjelpende selv om du ikke rekker å dra innom. 

❤️❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kaie skrev:

Ånei! Dette var kjedelig å høre Nommy!

Har blødningen fortsatt?
Det kan godt hende det ikke er noen ting å bekymre seg for ettersom det ikke er ferskt blod, men skjønner godt du ikke er så positiv nå. Kan du sjekke det der du er på jobbreise kanskje? Evt. ringe legen din spørre hva han/hun tenker ut fra det du har opplevd? Kan hende legen kan komme med noe hjelpende selv om du ikke rekker å dra innom. 

❤️❤️

 

Det er heldigvis ikke mye friskt blod, men kan se det på papiret hver gang. Jeg har fått time hos legen min i dag, men de har jo ikke ultralyd. Det frister å betale de 1600 kr hos Volvat å få svar i dag om hjertet slår eller ikke, men jeg vil se hva legen har å si først. Det er jo ingenting jeg kan gjøre fra aller til, alt er opp til spiren i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff så kjedelig! Nå har jeg lest meg igjennom sidene frem til hit og var såå glad på dine vegne ❤️ jeg tror ikke jeg hadde klart å ha is nok i magen til å la være å gå på Volvat om jeg hadde mulighet. Krysser det jeg har for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Nei, huff så kjedelig! Nå har jeg lest meg igjennom sidene frem til hit og var såå glad på dine vegne ❤️ jeg tror ikke jeg hadde klart å ha is nok i magen til å la være å gå på Volvat om jeg hadde mulighet. Krysser det jeg har for deg! 

 

50 minutter siden, Kaie skrev:

Krysser armer og bein for deg og spiren ❤️ 

Takk ❤️   Jeg håper alt går bra, Legen har målt HCG og jeg skal inn igjen på onsdag, torsdag får jeg vite om verdiene var normale. Blødningen har nesten stoppet, er bare antydning på papiret.  Jeg har ingen smerter utover de vanlige stikkingene i magen. Brystene er fortsatt ømme og jeg blir lett kvalm om det går for lenge mellom måltidene. Jeg håper så inderlig!!  Det blir nok en tur til Volvat rundt uke 12 for tidlig ultralyd, viss alt er bra her.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Strikkesokken skrev:

Håper du blir klok av svarene på hcg og at blødningene gir seg! :klem:

Takk ❤️ Blødningen har gitt seg!!!  så jeg skal klare å holde meg til Torsdag :svett:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 :) 

Blødningene har stoppet. Jeg har da hatt litt rosa/rød blødning i helgen, med brun spotting i noen dager etterpå.  Symptomer har ikke forsvunnet, og jeg føler meg fortsatt gravid. I morgen skal jeg ta ny HCG prøve og Torsdag får jeg vite om stigningen er som den skal.  I følge legen hadde HCG en halveringstid på et døgn, så viss det ikke er stigning eller veldig lav stigning på 48 timer, så kan det bety at fosteret ikke lever. Legen sa også at blødningen kunne være helt ufarlig pga. blodkar som har sprukket når ting utvider seg.  

Jeg tror dette har gått bra, på bakgrunn av mine symptomer. I morgen begynner uke 8!! 

Symptomer: 

I dag brakk jeg meg i dusjen om morgenen. Morgenkvalmen er et faktum. Jeg føler meg som når jeg er fyllesyk :spy: Det hjelper med et knekkebrød og frisk luft heldigvis :)  Det stikker i magen fortsatt og i tillegg har jeg fått litt murring i korsryggen. Det er tungt å stå lenge og helt fantastisk når jeg kommer hjem å få strukket meg ut på sofaen.  Jeg legger meg tidlig, men sover urolig og våkner grytidlig. Brystene er fortsatt ømme og.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kaie skrev:

Fint å høre du er ved godt mot! Og her er det jo mye som støtter opp i at det har gått helt bra :)
 

Takk, jeg må jo bare vente å se :) 

Hvordan går det med deg så langt da?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Nommy skrev:

Takk, jeg må jo bare vente å se :) 

Hvordan går det med deg så langt da?? 

 Det går ok. Kvalmen har slått meg hardt, så sliter litt med å takle den altså. Kastet opp to ganger på mandag, men dagene etter har jeg "bare" brekt meg, ikke kaste opp. Prøver alle triks i boka og det som ser ut til å funke er vann med kullsyre og spise nesten konstant 😅 Så da sitter jeg på kontoret og knasker gulerøtter og kjeks og helst bare vil hjem å sove (er mye trøtt).

Kveldene er fine da. Da er ikke kvalmen der og jeg føler meg som et helt annet menneske😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kaie skrev:

 Det går ok. Kvalmen har slått meg hardt, så sliter litt med å takle den altså. Kastet opp to ganger på mandag, men dagene etter har jeg "bare" brekt meg, ikke kaste opp. Prøver alle triks i boka og det som ser ut til å funke er vann med kullsyre og spise nesten konstant 😅 Så da sitter jeg på kontoret og knasker gulerøtter og kjeks og helst bare vil hjem å sove (er mye trøtt).

Kveldene er fine da. Da er ikke kvalmen der og jeg føler meg som et helt annet menneske😊

Oi, det høres tøft ut!  Jeg og synes vann med kullsyre fungerte litt :)  I natt sov jeg veldig urolig pga kvalme, måtte få servert et knekkebrød på sengen for eg var redd for å kaste opp om jeg reiste meg, det hjalp faktisk!  

Jeg er også trett, men tror fortsatt at jeg kan klare alt mulig. Det er vanskelig å begrense seg, men blir fort slått ut av både trøtthet og kvalme om jeg gjør for mye :(  

-men jeg er så glad for alle disse tegnene, for da må det jo være noe inni magen min ❤️  I morgen får jeg svar på HCG stigning, men tror det er ok. Jeg føler meg veldig gravid :) 

Har du vert på tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nommy skrev:

Oi, det høres tøft ut!  Jeg og synes vann med kullsyre fungerte litt :)  I natt sov jeg veldig urolig pga kvalme, måtte få servert et knekkebrød på sengen for eg var redd for å kaste opp om jeg reiste meg, det hjalp faktisk!  

Jeg er også trett, men tror fortsatt at jeg kan klare alt mulig. Det er vanskelig å begrense seg, men blir fort slått ut av både trøtthet og kvalme om jeg gjør for mye :(  

-men jeg er så glad for alle disse tegnene, for da må det jo være noe inni magen min ❤️  I morgen får jeg svar på HCG stigning, men tror det er ok. Jeg føler meg veldig gravid :) 

Har du vert på tidlig ultralyd? 

Uff, kjedelig at det skal være sånne symptomer med graviditet, men vi får bare holde ut. Og som du sier, det er jo et tegn på at det er en liten spire i magen 😁

Det blir spennende med prøvesvaret! Håper du oppdaterer her 😊

Jeg har bestilt ultralyd i uke 12, så blir midten av desember. Føles veldig lenge til nå, men samtidig er det jo snart jul. Tenkte det var greit med uke 12 for da kan man se litt mer. Hadde jeg ikke bestilt den sa jordmor at hun synes alle skulle få lov å høre eller se liv i uke 12, så jeg fikk tilbud å dra en tur innom henne å få høre hjertelyden. Fin jordmor 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har svar kommet på prøvene. Legen skriver bare at det er en stigning, men den er mindre enn ønsket. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere helt. Han vil jeg skal ta ny prøve i morgen igjen, men jeg er på jobb reise og rekker ikke hjem. 

Kroppen min føles gravid!! Jeg er mer kvalm, ømmere bryster, det gror så det knaker nedi magen.

Etter å ha lest en del innlegg på forumet ser jeg at blødning, vondt i magen og lav stigning HCG ikke er et bra tegn. Jeg har i tillegg spottet bittelitt igjen. Det er som bittesmå brune slimklumper.  

Det er så fryktelig skummelt. Jeg hadde begynt å glede meg. Det er som at jeg holder pusten og gråten bygger seg opp. Jeg vil ikke gråte, ikke før jeg vet. Jeg orker ikke tanken på å få vite at her er det ikke liv. 

Viss det er sånn at utviklingen har stoppet men kroppen fortsatt tror den er gravid, så tenker jeg at det er råttent gjort av kroppen min. Jeg burde prøve å tenke positivt, men jeg klarer ikke. 

Her ligger jeg i hotellseng på jobbreise og vrir meg av kvalmen, kanskje for ingenting.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig rottent ja, hvis det er sånn 😕 hvis prøven ble analysert av fürst så kan du logge inn hos de for å sjekke tallene. Det er mange hcg kalkulatorer, så da kan du se mer hva du har å forholde deg til - stor forskjell om doblingstiden er 50 timer eller 75 timer liksom 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎11‎.‎2019 den 8.09, Kaie skrev:

Uff, kjedelig at det skal være sånne symptomer med graviditet, men vi får bare holde ut. Og som du sier, det er jo et tegn på at det er en liten spire i magen 😁

Det blir spennende med prøvesvaret! Håper du oppdaterer her 😊

Jeg har bestilt ultralyd i uke 12, så blir midten av desember. Føles veldig lenge til nå, men samtidig er det jo snart jul. Tenkte det var greit med uke 12 for da kan man se litt mer. Hadde jeg ikke bestilt den sa jordmor at hun synes alle skulle få lov å høre eller se liv i uke 12, så jeg fikk tilbud å dra en tur innom henne å få høre hjertelyden. Fin jordmor 🙂

Det var stigning, men ikke så høy som ønska :( Det gjør meg jo bare veldig bekymra.  

Tidlig ultralyd er sikkert veldig fint :) Det er lenge å vente på den offentlige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Det er fryktelig rottent ja, hvis det er sånn 😕 hvis prøven ble analysert av fürst så kan du logge inn hos de for å sjekktallene. Det er mange hcg kalkulatorer, så da kan du se mer hva du har å forholde deg til - stor forskjell om doblingstiden er 50 timer eller 75 timer liksom 😕

Jeg kan logge meg inn på en portal og se prøvesvaret, men den er selvfølgelig nede :(  Jeg klarte å komme tidligere fra jobb og rakk å ta en blodprøve til i dag!   Sekretæren på legekontoret leste opp prøvesvarene, men det var så travelt der at jeg ikke husker hva de var helt.. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...