Gå til innhold

Nommy vil bli mommy :)


Nommy

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Godis skrev:

Yes Nommy! Først nå har jeg lest her igjen, og det var jo super lesing 😍 Gratulerer så mye! Skjønner godt at du vil fortelle det til alle 😅

Tusen takk!!! ❤️ Det begynner å gå opp for meg litt og litt 😄  Jeg føler meg så utrolig heldig også ❤️   

Har du fått mer svar på stoffskifte ditt da? Jeg følger spent på hva neste trekk hos deg blir ❤️ på veien mot målet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er  4+6 i dag og går snart inn i min 6 uke. Det er helt sykt!!!  Etter at jeg begynte å lese på forumet her har jeg lært så mye jeg ikke visste. Jeg skrev i mitt første innlegg her at en lærer så mye om hvordan å unngå graviditet, men så alt for lite om hvordan å bli gravid. Vi klarte det på 4 forsøk, det mer tidlig enn sent, selv om jeg følte der og da at vi hadde prøvd i en evighet. Ønsket om to streker er jo like stort fra første PP til 20 PP, men jeg tror det er en del tøffere å holde motet oppe etter når tiden går uten resultat. Jeg ser nå at vi har vert heldige som fikk det til så tidlig og det føles som om jeg har vunnet i lotto. 

Jeg har hele tiden tenkt at det var bare å knekke koden, finne ut av syklusen og time eggløsning helt perfekt, så ble en gravdi! Lett som en plett. Det som er komisk i det hele at det var den PP vi egentlig ikke prøvde at det klaffet. Vi var lei av å måtte ha sex, lei av å teste for EL, lei av å styre sånn rett og slett 😄  Jeg tenkte å bruke PP på å tempe og få roen på det.  Det ble kun lagt inn aksjer to dager rundt EL, kun fordi vi var på hyttetur, beruset og hadde lyst!!  Jeg tempet og syntes det var gøy å følge med på, men kunne ikke tolke at jeg var gravid ut i fra grafen 😄  Forventningene var lave og jeg tok g-test kun fordi jeg følte meg rar og ville ha det ut av verden. Der satt spiren vettdu  ❤️  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer 4+6 = trøtt. Det kommer i bølger, men jeg er veldig trøtt. Ikke så trøtt at jeg sovner med en gang, men det føles så godt å bare legge seg ned å slappe av. Jobb er tyngre, da jeg ikke klarer å stresse slik jeg burde, jeg føler meg litt som en skilpadde som tråkker rundt og gjør så godt den kan 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger gjerne med her! Ekstra gøy at vi ligger så likt :)

Kjenner på mye av de samme følelsene som deg, og spesielt det med mensen! Kom selv plutselig på at nå er det ikke mer på mange mange måneder! Deilig! Kommer kanskje andre symptomer som nok er verre enn mensen da, men det får man ta som det kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Gleder meg til å følge med på reisen din her :)
Jeg er 4+2 i dag, så ligger rett bak deg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaie skrev:

Jeg følger gjerne med her! Ekstra gøy at vi ligger så likt :)

Kjenner på mye av de samme følelsene som deg, og spesielt det med mensen! Kom selv plutselig på at nå er det ikke mer på mange mange måneder! Deilig! Kommer kanskje andre symptomer som nok er verre enn mensen da, men det får man ta som det kommer.

 

JA ❤️ Det er så kjekt at det klaffet for begge denne PP.  Har du noen symptom så langt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, heidipiia skrev:

Gratulerer så mye! Gleder meg til å følge med på reisen din her :)
Jeg er 4+2 i dag, så ligger rett bak deg😉

Gratulere til deg og ❤️  så herlig at vi er flere som er så likt i løypen 😄  Dette blir litt av en reise på oss alle! Jeg begynner å tro på det nå, men vil gjerne ha flere mer konkrete symptom. (Kommer helt sikkert til å angre på det 😄 ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Nommy skrev:

JA ❤️ Det er så kjekt at det klaffet for begge denne PP.  Har du noen symptom så langt da? 

Jeg er veldig oppblåst og har mageknipe, også fryser jeg mye på hendene og føttene og de sovner veldig lett. Ellers er det ikke noe særlig kvalme eller matpreferanser eller lignende. Går og  venter litt på det jeg og, for det er liksom det som er å være gravid, men man bør vel kanskje bare være glad så lenge jeg slipper o:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nommy skrev:

Tusen takk!!! ❤️ Det begynner å gå opp for meg litt og litt 😄  Jeg føler meg så utrolig heldig også ❤️   

Har du fått mer svar på stoffskifte ditt da? Jeg følger spent på hva neste trekk hos deg blir ❤️ på veien mot målet :) 

For en fase av livet som starter for dere nå ❤❤

Har ikke hørt noe mer.. Jeg ringte legen for å etterspørre prøveresultatene, og da sa resepsjonisten at det var noen uregelmessigheter, så jeg har time nå på fredag! Jeg vil tro det kan startes behandling fra fredag av, så det er veldig spennende 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nommy skrev:

Så bra, da spiser vi litt ingefær :)  Spekemat er snadder mat, så det er litt tøft og si nei til.  Er du snart på termin du? 😮 Så gøy!! :) Du er snart på målstreken og har såvidt passert startstreken 😄 Det går på fram men sakte, satser på en CB digital med 3 + i helgen. 

Jeg har tre uker til termin, så det nærmer seg veldig nå! Nå synes jeg tiden har flydd (!), men når jeg bare tenker meg om så husker jeg jo hvor sakte ukene og dagene gikk i starten😉 Lykke til med 3+, det går nok fint👏 Det er så godt med alle små milepæler på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 - stikking i magen tar seg opp. Det føles litt som når en får hold i siden, bare at det kommer i magen, heldigvis ikke fryktelig vondt. Jeg har en tendens til å holde på magen min når jeg kjenner det stikker, det bør jeg ikke gjøre på jobb 😄 Det er alt for avslørende.. 

"Jeg har ikke lyst på kaffe lenger" !!!!!!  Jeg har bevisst kuttet ned på det, men her om dagen tok jeg en kopp og nippet litt i på møte. Det smakte grusomt 😄  Jeg har alltid drukket mye kaffe, så spørs om noen legger merke til at jeg bare drikker te nå 😄 

Hjemme kan jeg lage meg en koffeinfri latte med mye melk og litt oboy i. Det er godt :P , men sterk svart traktekaffe er jeg ferdig med, for en stund :) 

Jeg har også kjent på en snikende kvalme avogtil, det gjør meg litt bekymret. Risikoen for at jeg blir dårlig er jo der. Jeg vet ikke om det har noe å si men jeg har veldig lett for å spy. Det kan være bilsyk, omgangssyk, migrene og ikke minst fyllesyk. Skrekken er at jeg plutselig blir dårlig i jobb sammenheng som passer veldig dårlig. 

Det var dagens tanker, jeg tenker det blir gøy å se tilbake på de :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en uåpnet Clearblue dobbelpakke og klarte ikke å dy meg i går. Kall meg gjerne testegal 😄 I verste fall ble det 2-3 uker igjen, og så 3+ på neste tenkte jeg.  Jommen lyste det ikke opp med 3+ på monitoren ❤️ Det føles så godt å se!! 

Jeg var også inne i preglife og justerte sykluslengden min til 26 dager som er gjennomsnittet. Da endte jeg på 5+2 i dag ❤️  

image.thumb.png.044782f9bfd6be37d0d76244b26ee2d1.png

Litt vemodig å ikke kunne teste mer og, det er jo så spennende. Toppen er nådd og jeg må bare vente til tidlig ultralyd. Hadde det ikke vert fint å få testet seg videre til 4+ og 5+ osv 😄   Jeg kjenner ihvertfall at jeg er gravid, det stikker og murrer og jeg springer på do. Trøtt, sulten, gira, gla, lei meg og nevnte jeg sulten 😄 Det går opp og ned. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.10.2019 den 13.04, heidipiia skrev:

Så gøy! Når skal du på tidlig ultralyd? :)

Hei og gratulerer til deg og Heidipiia :) 

Vi har ikke satt noe dato for tidlig ultralyd, men jeg synes det er litt lenge å vente på den offentlige i uke 17-19 😄  Jeg har ihvertfall lyst å ta en hos f.eks volvat før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5 i dag ❤️  

Det er så rart å bære på denne hemmeligheten som er så stor. Ingen andre enn oss vet. Vi har andre i familien som ligger et par mnd foran oss, så nå handler det meste om dem 😄 Det blir tatt hensyn og det er liksom helt ok å legge seg på sofaen å slappe av i familiebesøk. Jeg kjenner også på at jeg er sliten, men samtidig vil jeg ikke fortelle det så tidlig. Etter en helg på familiebesøk der jeg har tatt meg sammen for å ikke vise hvor trøtt og sliten jeg også er, ble det en hard landing på søndag da vi kom hjem igjen.  Det er nesten som at jeg har fortrengt alt og nesten glemt at jeg også er gravid, og jeg også burde jo ta hensyn. Vi kunne selvfølgelig bare fortalt det, men det er jo fortsatt så tidlig. Jeg ønsker heller ikke å "stjele fokus" fra de andre som er gravid i familien. De har hatt det mye tøffere enn meg da hun ble dårlig veldig tidlig og de ble nødt til å fortelle det til familien.  

Hele graviditeten føles fortsatt uvirkelig for oss, jeg vil gjerne se at det er noe der og et hjerte som banker før vi forteller det til våre nærmeste :) 

Symptomer: Bare trøtt og sliten. Noen ganger bittelitt kvalm, men det er ikke plagsomt. Smerter i korsryggen er borte og stikking i magen kommer og går.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til❤️ En fantastisk fin tid dere har i vente. Er det galt å si at jeg nesten får litt koselig julestemning av det her??😂😂🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lilje blomst skrev:

Masse masse lykke til❤️ En fantastisk fin tid dere har i vente. Er det galt å si at jeg nesten får litt koselig julestemning av det her??😂😂🎄

Tusen takk ❤️ så koselig at du er inne å leser!  Det blir så bra å gå inn i juletiden som gravid :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 ❤️ 

I går var jeg nok litt rask å skrive at eneste symptom er trøtt og sliten. Jeg våknet i dag med hodepine, litt som en begynnende migrene. Jeg har tidligere vert veldig plaget med migrene, ofte hormonrelatert til rundt mensen. Det var helt sykt da jeg "back in the days" gikk på p-piller. Ibux er vanligvis det eneste som kan hjelpe på migrene, og det kan jeg jo ikke ta nå :S 

I tillegg er jeg uggen, ikke sånn at jeg må spy, men ikke så alt for langt unna. 

Oppsummert symptomer : Uggen, begynnende migrene og helt sinnsykt trøtt.  Kanskje jeg begynner å bli syk?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rent tilfeldig at jeg trykket på tråden din Nommy, og må si jeg ble glad da jeg leste du fikk ønsket oppfylt og er nå gravid. gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ntrane skrev:

rent tilfeldig at jeg trykket på tråden din Nommy, og må si jeg ble glad da jeg leste du fikk ønsket oppfylt og er nå gravid. gratulerer!

Tusen takk ❤️ Ja det er virkelig et ønske oppfylt og litt til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...