Gå til innhold

Nommy vil bli mommy :)


Nommy

Anbefalte innlegg

7+2

Ny prøve tatt og jeg prøver å huske tidligere resultat som ble sagt i forbifarten.. 

 

Prøve 1= mandag ca. kl 12.00 - uke 6+5 - tror det var noe med 57 000 

Prøve 2 = Onsdag ca. kl 08.00 - uke 7+0 - tror hun sa 62 000 

Prøve 3 = Fredag ca. kl 13.30 - uke 7+2 - Denne venter jeg svar på. 

 

Nivået er vell ok for hvor langt jeg er kommet, men stigningen er liten 😕 Viss det er dobling så burde det vært over 100 000.  I stedet har det kun steget med lusne 8 prosent og ikke 100 prosent som er dobling.  Jeg har bedt om tidlig ultralyd og tatt ny prøve, så da håper jeg at legen tar kontakt på mandag,  Det er så tungt å gå rundt å lure på om alt er bra..  

Verste scenario her er at noe skjedde sist helg når jeg hadde blødning og litt magesmerter, og HCG har stagnert etter det pga. at det ikke er liv.  Jeg greier verken tro det ene eller det andre, nå vil jeg vite :(  Klarer jeg å vente til mandag å få svar på siste prøven og i tillegg kanskje få henvisning til ultralyd?  1600 kr på Volvat og jeg får svar her og nå, .. men jeg hadde lyst å vente litt lengre med den.., Dilemma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+4

I dag kom jeg endelig inn på portalen og fikk se prøvesvarene. 

Prøve 1= mandag ca. kl 12.00 - uke 6+5 - 56044

Prøve 2 = Onsdag ca. kl 08.00 - uke 7+0 - 68822

Prøve 3 = Fredag ca. kl 13.30 - uke 7+2  - Får svar i morgen. 

 

Da var det en nesten 23 % stigning, det er litt bedre, men fortsatt lavt. Jeg er veldig spent på svar fra legen i morgen.  Prøven tatt på fredag bør nok være over 100 000.  Jeg tror jeg bestiller time på Volvat uansett etter mandag, nå vil jeg vite :) 

Symptomer er kvalme som kommer og går, avhengig av hvor lenge siden jeg har spist. Veldig ømme bryster og føler meg litt hoven nederst i magen.  Jeg sover dårlig, ligger å vrir meg og finner ingen gode stillinger. Vanligvis sover jeg på magen, men nå er det litt ubehagelig.  Jeg blir fort sliten, men henter meg  inn igjen om jeg får  lagt meg ned en liten halvtime. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nommy skrev:

7+4

I dag kom jeg endelig inn på portalen og fikk se prøvesvarene. 

Prøve 1= mandag ca. kl 12.00 - uke 6+5 - 56044

Prøve 2 = Onsdag ca. kl 08.00 - uke 7+0 - 68822

Prøve 3 = Fredag ca. kl 13.30 - uke 7+2  - Får svar i morgen. 

 

Da var det en nesten 23 % stigning, det er litt bedre, men fortsatt lavt. Jeg er veldig spent på svar fra legen i morgen.  Prøven tatt på fredag bør nok være over 100 000.  Jeg tror jeg bestiller time på Volvat uansett etter mandag, nå vil jeg vite :) 

Symptomer er kvalme som kommer og går, avhengig av hvor lenge siden jeg har spist. Veldig ømme bryster og føler meg litt hoven nederst i magen.  Jeg sover dårlig, ligger å vrir meg og finner ingen gode stillinger. Vanligvis sover jeg på magen, men nå er det litt ubehagelig.  Jeg blir fort sliten, men henter meg  inn igjen om jeg får  lagt meg ned en liten halvtime. 

Svarer deg her i stedet for i prøvedagboken min. Takk for kommentar ❤️ Glad for å se at du har stigning! Krysser fingrene for en god økning som du svar på i dag! Det er bra du har symptomer og føler deg gravid da! Dette tror jeg går veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vestalinn skrev:

Svarer deg her i stedet for i prøvedagboken min. Takk for kommentar ❤️ Glad for å se at du har stigning! Krysser fingrene for en god økning som du svar på i dag! Det er bra du har symptomer og føler deg gravid da! Dette tror jeg går veien :) 

Tusen takk ❤️ I ene øyeblikket tror jeg alt går bra og i det andre tror jeg alt har gått gale.  Det er så lite vi kan gjøre, men akk så vi bekymrer oss.  Trist at det ble en kjemisk på deg denne gangen. Har du målt progesteron noen gang? Jeg mistenkte at min lutealfase var kort, (9-10 dager), og fikk målt nivået etter EL.  

Selv om jeg er gravid så følger jeg med i prøvegruppen og heier på dere alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nommy skrev:

Tusen takk ❤️ I ene øyeblikket tror jeg alt går bra og i det andre tror jeg alt har gått gale.  Det er så lite vi kan gjøre, men akk så vi bekymrer oss.  Trist at det ble en kjemisk på deg denne gangen. Har du målt progesteron noen gang? Jeg mistenkte at min lutealfase var kort, (9-10 dager), og fikk målt nivået etter EL.  

Selv om jeg er gravid så følger jeg med i prøvegruppen og heier på dere alle! 

Nei ikke ennå, men tanken slo meg jo raskt nå. Jeg får ikke mulighet til å måle det denne syklusen pga 2,5 uker ferie i den perioden man kan teste progesteron, men skal definitivt vurdere det om det blir en gjentagende greie ;) Det er bra du heier på oss! Følger deg også fremover! Blir heldigvis bare glad på andre sine vegne når ting sitter, føler ikke noe misunnelse og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vestalinn skrev:

Nei ikke ennå, men tanken slo meg jo raskt nå. Jeg får ikke mulighet til å måle det denne syklusen pga 2,5 uker ferie i den perioden man kan teste progesteron, men skal definitivt vurdere det om det blir en gjentagende greie ;) Det er bra du heier på oss! Følger deg også fremover! Blir heldigvis bare glad på andre sine vegne når ting sitter, føler ikke noe misunnelse og slikt. 

Du kan jo høre med legen etter jul :)   Slapp av og nyt ferien din du!  Det høres helt fantastisk ut i denne kulden å komme seg bort.  Jeg kjente ikke på misunnelse her på forumet, men syntes det var verre da nær familie og venner plutselig ble gravide over alt. Det var tøffere, men samtidig gledet jeg meg veldig, rart følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+5 

Da var resultater fra siste HCG kommet. 

Prøve 1= mandag ca. kl 12.00 - uke 6+5 - 56044

Prøve 2 = Onsdag ca. kl 08.00 - uke 7+0 - 68822

Prøve 3 = Fredag ca. kl 13.30 - uke 7+2  - 88 823 

Det er altså stigning fortsatt, men en doblingstid på litt over 6 dager.                                                                                               Jeg har fått henvisning til Ultralyd på sykehuset, så nå skal jeg endelig få svar. 

 

Håper det ikke er alt for lang ventetid, jeg er sliten av å være bekymret nå :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom det siste fra dagboken din nå og jeg håper det går bra med deg og den lille ❤️

Det positive er at symptomene er der men fortsatt litt synd med lave Hcg verdier. Håper virkelig du får se et lite hjerte slå på ultralyden, du får oppdatere når du får time. Håper de ikke setter deg helt bakerst når situasjonen er slik den er 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var slik at HCG-kurven naturlig flatet ut når man kom opp i såpass høye verdier jeg.. Så håper ikke du mister troen på at det kan gå helt fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Carjo4 skrev:

Har lest gjennom det siste fra dagboken din nå og jeg håper det går bra med deg og den lille ❤️

Det positive er at symptomene er der men fortsatt litt synd med lave Hcg verdier. Håper virkelig du får se et lite hjerte slå på ultralyden, du får oppdatere når du får time. Håper de ikke setter deg helt bakerst når situasjonen er slik den er 😊❤️

 

14 timer siden, prøverpåny skrev:

Jeg trodde det var slik at HCG-kurven naturlig flatet ut når man kom opp i såpass høye verdier jeg.. Så håper ikke du mister troen på at det kan gå helt fint 😊

 

Jeg klarte ikke vente lenger, selv om jeg har fått henvisning. Det er så slitsomt å være bekymret. Jeg fikk en veldig koselig dame hos Volvat som kunne fortelle meg at det var bare tull å måle HGC når en var kommet så langt som jeg. Verdiene ville flate ut og tilogmed synke litt nå. Det er så klart begrenset hva en vanlig lege kan, men når han var bekymret så ble jo jeg også. 

Jeg fikk se et bittelite hjerte som slo ❤️  hun målte meg til å være 7+4 :)  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5 ❤️  

Tidlig ultralyd hos Volvat viste et lite hjerte som slo!!  Jeg holdt pusten da hun begynte ultralyden, men det tok ikke lang tid før hun hadde zoomet inn på hjertet. Der var det ingen tvil om at det slo ❤️  Jeg ble så glad at jeg klarte ikke slutte å smile :)   Alt så bra ut og jeg var kommet akkurat så langt som jeg trodde.  UL viste også en liten blodansamling på siden, den var nok kommet i forbindelse med blødningen jeg hadde. Det var ikke farlig, men jeg har fått forbud mot å bruke magemusklene en tid fremover. Mest sannsynlig ville kroppen absorbere blodansamlingen av seg selv. Jeg får da ikke lov å løfte noe, ikke støvsuge eller styre mye. Jeg er veldig dårlig til å ta det med ro, men nå har jeg ikke valg.  Satser på at den er borte ved neste UL :) 

Min samboer har også gitt meg forbud mot å bekymre meg sånn 😄  Jeg skal bare nye at jeg er gravid og ta vare på meg selv.  

Symptomer: Kvalmen er der i større og mindre grad hele tiden. Det hjelper ikke lenger å spise :/ Jeg har ikke kastet opp, men vert mye dårlig i magen. Jeg blir fortere andpusten også. Jeg sover dårlig om nettene og vurdere å kjøpe en slik lang pølse-pute? 😄 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre @Nommy! 💕 Gratulerer så mye, tipper det straks ble mye mer virkelig ved at du så hjertet slå ☺️ Vær god med deg selv og ta det med ro fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, prøverpåny skrev:

Godt å høre @Nommy! 💕 Gratulerer så mye, tipper det straks ble mye mer virkelig ved at du så hjertet slå ☺️ Vær god med deg selv og ta det med ro fremover!

 

1 time siden, Carjo4 skrev:

Fantastiske nyheter 😍 nå må du nyte, dette går så bra 😀❤️

Det var fantastisk å se det lille hjertet ❤️  Skuldrene er senket og vi tenker på å dele nyheten med familie. Jeg nyter alle mine symptomer selv om de kan være plagsomme 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad!!❤️🥰 Dette var veldig hyggelig lesning! Tenkt så masse på deg. Som flere sier her, nyt tiden fremover🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Netteflette skrev:

Nå ble jeg glad!!❤️🥰 Dette var veldig hyggelig lesning! Tenkt så masse på deg. Som flere sier her, nyt tiden fremover🥰

Tusen takk og gratulerer så mye til deg og ❤️ Vi har mye spennende i vente 😄 husk og nyte du og 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😘

Ja tenk så mye vi kommer til å oppleve fremover!!😁👏🏻🥰 Akkurat nå føler jeg meg ikke så gravid, kommer på det når strålinger fra lysken kommer, med litt magekramper🙈 

Hvordan går det med deg? Fått landet litt etter forrige uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...