Gå til innhold

Nommy vil bli mommy :)


Nommy

Anbefalte innlegg

På 14.11.2019 den 18.59, Netteflette skrev:

Tusen takk😘

Ja tenk så mye vi kommer til å oppleve fremover!!😁👏🏻🥰 Akkurat nå føler jeg meg ikke så gravid, kommer på det når strålinger fra lysken kommer, med litt magekramper🙈 

Hvordan går det med deg? Fått landet litt etter forrige uke?

 

20 timer siden, Netteflette skrev:

Hvordan går det med deg?❤️

 

20 timer siden, Kaie skrev:

Dette var hyggelig å lese Nommy! Så fint at alt står til med den lille ❤️😄 

Tusen takk for at dere følger meg her ❤️ 

Det går veldig bra med meg og den lille!!  I dag er jeg 8+4 ca og har vert på sykehuset på ultralyden jeg fikk henvisning til.  Der fikk jeg se at hjertet slår fortsatt :)  Det var også mulig å se små små ben og armer og at den bevegde på seg 😄 Alt er bra og blodansamling har forsvunnet av seg selv, det er altså bare å nyte! 

Kvalmen har kommet for fullt, det er et godt tegn som jeg er glad for samtidig så det er veeeldig slitsomt.  Jeg har nå kastet opp noen ganger og appetitten er ikke på topp. Trøttheten går opp og ned, jeg vil så gjerne være våken men når knappen går av er jeg ute.  Hver gang jeg presser meg selv får jeg svi for det etterpå. 

Det stikker og gror i magen. Jeg har ikke lagt på meg noe enda, men jeg sliter med buksesmekken på kveldene likevel 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så glad for at ting går så bra :) Er en uke siden jeg var her sist, men er veldig glad på dine vegne!

Jeg er nysgjerrig på hvor mye Vitex og B6 du tok? Altså hvor mange mg/mcg hvor mange ganger om dagen? Hvilket merke brukte du? Tenker kanskje du sitter på en vinneroppskrift her som jeg må forsøke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 15.33, Vestalinn skrev:

Er så glad for at ting går så bra :) Er en uke siden jeg var her sist, men er veldig glad på dine vegne!

Jeg er nysgjerrig på hvor mye Vitex og B6 du tok? Altså hvor mange mg/mcg hvor mange ganger om dagen? Hvilket merke brukte du? Tenker kanskje du sitter på en vinneroppskrift her som jeg må forsøke :fnise:

Hei :) vinneroppskrift vet jeg ikke, det kan være så mangt. Jeg holder mer på at vi gav litt blaffen den pp og la aksjer kun fordi vi hadde lyst. Jeg hadde ingen forventninger og ble sjokkert over at det holdt 😄  

B6, pyridoksin, fås på apoteket. Her tok jeg to stk på 40 mg daglig, som står på pakningen. Jeg har også begynt å ta det igjen nå etter anbefaling av sykehuset så kan det hjelpe mot kvalme. Jeg tar en stk 40 mg daglig nå. 

Vitex, dette bestilte jeg på nett via en dansk helsekost. Merket er Solaray, så et helt vanlig merke i Norge også. Her tok jeg kun en kapsel daglig på 400 mg, som det står på pakningen.  Jeg sluttet med denne så snart jeg fikk positiv test. 

I tillegg hadde jeg jern- og d-vit mangel, så dette har jeg også tatt tilskudd av, og tar i dag. Det er jo viktig at kroppen ikke går rundt å mangler noe før den skal gjøre den viktigste jobben i sitt liv.  Folsyre har jeg også tatt i mange mnd, og tar fortsatt.    

Jeg tok dette med kosthold litt alvorlig og la om kosten slik at jeg spiste lite karbohydrater og rent sukker, og heller mye grønsaker og rent kjøtt. Dette var helt supert, jeg følte meg bra og hadde mye energi.  Etter jeg ble gravid har det gått litt i vasken da 😄 men det skyldes at jeg er dårlig og trenger å få i meg mat, uavhengig hva det er. Jeg skal nok bli flinkere på maten etter hvert :) 

Masse lykke til deg!! jeg venter i spenning på at det klaffer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 + 4 ❤️ 

I dag er det på tide med en oppdatering!  Her går det unna 😄 

Formen er ganske laber, kvalmen er verre og trøttheten herjer.  Jeg går ikke 100 % i jobb lenger, men prøver å få jobbet litt. Hjemmekontor er en fin ting :)  Matlysten er dårlig, men jeg spiser greit fortsatt. Kvalmen forsvinner litt rett etter mat, men er tilbake etter 15-20 min. Morgenkvalme er et faktum, det tar tid å få i gang maskineriet. Formiddagene er ok, men glemmer jeg å spise så ligger jeg der igjen. Kveldene er verst, da topper kvalmen seg og ingenting hjelper. Jeg kaster ikke opp hver dag, men kanskje annenhver. I tillegg er jeg konstant dårlig i magen, så det er kanskje ikke rart jeg har mistet et par kilo.  

Livet er med andre ord tøft for tiden. Det vanligste tingene som å gå i butikken er plutselig så vanskelig. Huset flyter av rot, oppvask og klesvask vokser. Vi er i unntakstilstand og jeg håper han hjemme snart forstår at han må hjelpe meg enda mer.

Jeg har prøvd å komme meg ut også, ut på tur. Det er veldig deilig med frisk luft, men blir turen for lang så koster det mye krefter.  Det er rart å tenke på at ting kan snu så fort, jeg var jo i god form og en aktiv person. Luften har gått ut av meg og jeg peser i første bakke 😄  

Jeg trøster meg med at alt dette er tegn på et svangerskap ❤️ Det er ikke tvil om at noe stort skjer inni meg. Et par uker til nå så håper jeg det snur og jeg får energien min tilbake :) Det skal jeg klare!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres så slitsom ut Nommy! Godt du har ordnet med jobben slik at du kan være hjemme, men håper virkelig du blir bedre snart. Leste at i disse dager begynner morkaken å ta over jobben med å passe på embryoet, og at det derfor ofte topper det seg med kvalme i uke 10 for så å bli bedre igjen (siden morkaken begynner å produsere hormonene, så vi slipper å ha de rundt i hele kroppen vår). 

Føler mine få brekninger om dagen og annenhver dag oppkast ikke er noe i forhold nå, men ganske lei selv om. Kjenner også godt igjen det å ikke ha energi. Jeg er helt utslitt etter jobb og puster tungt bare jeg har gått opp en trapp 😅

 

Ønsker deg masse god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0 ❤️  Dette er en stor milepæl for meg!! :) 

Det virker som at formen holder på å snu, utrolig nok!  Jeg klarer nå reduserte dager på jobb og har ikke kastet opp på 4 dager ❤️Magen er bedre og, bare at nå kan jeg få tendenser til å bli forstoppet i stedet 😄  

Løsningen var nok å ta det med ro, jobbe redusert og spise små hyppige måltider.  Jeg blir fortsatt sliten og uggen, men klarer i mye større grad å kontrollere det nå. Alltid noe mat i lommen 😄 

Vekten har gått litt ned, men magen ser hoven ut? Det føles også ømt. Vanlige jeans er grusomt å gå med, knappen er oppe konstant. Jeg orker ingenting som trykker og strammer på kroppen. Alle mine bh-er er byttet ut med myke topper uten spiler.  Det frister å kjøpe seg en gravid-bukse, for ellers er det bare joggebukser som frister nå 😄  Litt tidlig i uke 11?  Jeg trodde ikke magen kom før om 10 uker til jeg 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2019 den 7.45, Kaie skrev:

Dette høres så slitsom ut Nommy! Godt du har ordnet med jobben slik at du kan være hjemme, men håper virkelig du blir bedre snart. Leste at i disse dager begynner morkaken å ta over jobben med å passe på embryoet, og at det derfor ofte topper det seg med kvalme i uke 10 for så å bli bedre igjen (siden morkaken begynner å produsere hormonene, så vi slipper å ha de rundt i hele kroppen vår). 

Føler mine få brekninger om dagen og annenhver dag oppkast ikke er noe i forhold nå, men ganske lei selv om. Kjenner også godt igjen det å ikke ha energi. Jeg er helt utslitt etter jobb og puster tungt bare jeg har gått opp en trapp 😅

 

Ønsker deg masse god bedring! 

Takk Kaie!! Vet du, jeg tror du har rett med det der med morkaken. Formen er blitt litt bedre ❤️  Jeg kjenner også mye mer murring i magen nå, kanskje det er morkaken som jobber på 😄   Det er en stund siden jeg har fått de fæle kvalmebyene, heldigvis. Det er heller ikke noe hemmelighet at jeg er gravid på jobben lenger, så godt å få forståelse.  

Det er nå det gjelder, så jeg tror vi begge må ta det helt med ro :)   Jobber du 100 % eller har du fått reduksjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Nommy skrev:

Takk Kaie!! Vet du, jeg tror du har rett med det der med morkaken. Formen er blitt litt bedre ❤️  Jeg kjenner også mye mer murring i magen nå, kanskje det er morkaken som jobber på 😄   Det er en stund siden jeg har fått de fæle kvalmebyene, heldigvis. Det er heller ikke noe hemmelighet at jeg er gravid på jobben lenger, så godt å få forståelse.  

Det er nå det gjelder, så jeg tror vi begge må ta det helt med ro :)   Jobber du 100 % eller har du fått reduksjon? 

Så bra det blir bedre, føler selv det roer seg her (selv om frokosten kom opp igjen i dag og :( ). 
 

jeg jobber fult. Har gått greit de fleste dager, selv om jeg har måttet springe på do en og annen gang og har tider jeg holder på å sovne på kontoret😅 Hadde en dag jeg måtte gi meg og gå hjem da, men det var full forståelse for det. Ellers har sjefen visst om dette fra start siden jeg ikke lenger kan gjøre alle oppgavene jeg pleide, så slipper å late som. 
 

kjenner meg forresten veldig igjen i det at alt er vondt å ha på magen! Jeg går kun med litt slakke strømpebukser eller bukser som har mykere strikk jeg kan dytte langt ned. Har ikke rørt jeansene jeg vanligvis bruker på flere uker 😂

Endret av Kaie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaie skrev:

Så bra det blir bedre, føler selv det roer seg her (selv om frokosten kom opp igjen i dag og :( ). 
 

jeg jobber fult. Har gått greit de fleste dager, selv om jeg har måttet springe på do en og annen gang og har tider jeg holder på å sovne på kontoret😅 Hadde en dag jeg måtte gi meg og gå hjem da, men det var full forståelse for det. Ellers har sjefen visst om dette fra start siden jeg ikke lenger kan gjøre alle oppgavene jeg pleide, så slipper å late som. 
 

kjenner meg forresten veldig igjen i det at alt er vondt å ha på magen! Jeg går kun med litt slakke strømpebukser eller bukser som har mykere strikk jeg kan dytte langt ned. Har ikke rørt jeansene jeg vanligvis bruker på flere uker 😂

Uff, stakkars deg. Jeg hadde nok vert mye dårligere om jeg hadde jobbet fult.  Det virker som at med nok hvile og lite stress så klarer jeg å holde kroppen i sjakk. Litt hjemmekontor de verste dagene har også vert fint. Jeg håper det snur snart for deg og :) 

Jeg leste du hadde hatt blødninger også 😮 ??  Det må jo være helt forferdelig å gå rundt å tro at det var en SA uten at du fikk en UL en gang.  Det er lett og forstå at du valgte privat til slutt, jeg gjorde jo det samme etter over en uke med HCG prøver, uerfaren lege og et tonn av bekymringer. Så utrolig godt å lese at det var liv i magen ❤️  

Jeg har nesten bare gamle slitte joggebukser som er komfortable nå 😄 og de passer ikke så godt på jobb. Det har blitt en kombinasjon av knappen åpen og en større genser over. Kanskje jeg  må gå til innkjøp av hverdagskjoler og ullstrømpebukse fremover 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 + 4 ❤️ 

Kvalmen har snudd ❤️  Så lenge jeg spiser mange små hyppige måltider, så går det bra. Jeg klarer endelig å kontrollere det til en viss grad 😄  Energien er det verre med, her kan jeg fort gå på en smell. Det er bare å stresse ned å ta ting helt med ro :)  Jeg rekker ikke over alt jeg vil uansett. 

Et nytt problem har dukket opp for fult, det går meget tregt i magen :svett:  Løs mage er nesten å foretrekke fremfor dette. Her går det jo dager mellom, men tilhørende magevont.  Jeg må nok ta turen til apotek eller helsekost for å få noe som hjelper på.  En kiwi hver morgen har jeg spist lenge 😄  Viss noen har gode råd må de gjerne komme med de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nommy skrev:

10 + 4 ❤️ 

Kvalmen har snudd ❤️  Så lenge jeg spiser mange små hyppige måltider, så går det bra. Jeg klarer endelig å kontrollere det til en viss grad 😄  Energien er det verre med, her kan jeg fort gå på en smell. Det er bare å stresse ned å ta ting helt med ro :)  Jeg rekker ikke over alt jeg vil uansett. 

Et nytt problem har dukket opp for fult, det går meget tregt i magen :svett:  Løs mage er nesten å foretrekke fremfor dette. Her går det jo dager mellom, men tilhørende magevont.  Jeg må nok ta turen til apotek eller helsekost for å få noe som hjelper på.  En kiwi hver morgen har jeg spist lenge 😄  Viss noen har gode råd må de gjerne komme med de :) 

Svisker, maltekstrakt, fiber, vann og Biola 😛 

Ikke godt 😟 Her er det en uke mellom hver gang jeg får ut noe på do.. auau. 

Men et glass biola, en halv ss maltekstrakt, 3-6 svisker etter hvert måltid og masse vann har hjulpet noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sinsiew skrev:

Svisker, maltekstrakt, fiber, vann og Biola 😛 

Ikke godt 😟 Her er det en uke mellom hver gang jeg får ut noe på do.. auau. 

Men et glass biola, en halv ss maltekstrakt, 3-6 svisker etter hvert måltid og masse vann har hjulpet noe 😊

😄 Biola har jeg drukket lenge, men får prøve litt maltekstrakt i tillegg da!  Svisker er det verste jeg vet, så det går rett og slett ikke ned 😄   

Stakkars deg som går en uke mellom :O Da skal jeg ikke klage så veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nommy skrev:

😄 Biola har jeg drukket lenge, men får prøve litt maltekstrakt i tillegg da!  Svisker er det verste jeg vet, så det går rett og slett ikke ned 😄   

Stakkars deg som går en uke mellom 😮 Da skal jeg ikke klage så veldig...

Liker ikke svisker jeg heller. Kutter de i biter og svelger ned som piller med rikelig vann 😂 

Haha, nå blir det suppediett på meg noen uker fremover, for å få styr på tarmen. Men jeg har heldigvis ikke vondt i magen 😃 

Ja, prøv maltekstrakt! Gjør underverker for meg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+4 ❤️ 

Tiden flyr og jeg er snart ferdig med 1 trimester :strix: 

Formen er mye bedre nå, bare litt ekstra sliten. Apetitten er på topp, men jeg må holde igjen pga store måltider kan gjøre meg litt dårlig. Så lenge jeg spiser små hyppige måltider og en hvil i løpet av dagen, så går alt så bra så :)

Magen er fortsatt treg, men litt bedre. Jeg spiser kiwi og et fiberprodukt jeg fikk på apoteket + maltestrakt. I tillegg må jeg drikke mye mye mye vann, da går det bra.  Brus måtte jeg kutte da det gav meg tendenser til halsbrann med smerter øverst i magen. 

Jeg vet ikke hva som er vanlig helt, men jeg har fått en liten tut på magen min 😄 Fasongen min har endret seg og magen vokser midt på. Det å ha knappen igjen på jeans kombinert med en treg mage og halsbrann-smerter i magen, er ikke å anbefale. Jeg klarte ikke mer og kjøpte meg mamma-jeans på hm 😄 De er fantastiske å gå med!!  Nå er det ingenting som holder magen inne lenger 😄  De som ikke vet at jeg er gravid vil nok tro at jeg har lagt litt på meg på magen. Litt tidlig?  Jeg er ikke komfortabel med å strutte ut magen helt enda, men det er nok ikke mange ukene før den strutter om jeg vil eller ei 😄 

Føler jeg meg gravid? Både ja og nei 😄  Det er jo mange symptomer som har blitt mye mildere, som kvalme, trøtthet og den stikkingen i magen.  Jeg kjenner fortsatt at det murrer litt, og stikker om jeg strekker meg fort osv, men det var mer intenst i starten.  Ømhet i magen har blitt større når jeg tenker meg om.  Brystene vokser, det er fortsatt vonde men litt mindre enn i starten. Alt i alt så vokser jeg jo, så jeg tror alt er bra der inne :)  Gleder meg til offentlig ultralyd nå!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

14+2 ❤️ 

Ukene går mye fortere nå enn de gjorde i begynnelsen 😄 Jeg er nå i andre trimester og ikke så veldig bekymret lenger. Kvalmen er borte og jeg har mer energi. Til tider føler jeg meg riktig så bra :)  Jeg må fortsatt passe litt på mengden energi jeg bruker, for når det er tomt er det veldig tomt. Jeg kan bli så sliten at tårene renner, men ikke så ofte som tidligere heldigvis. 

Det er bare noen uker til vi skal på offentlig ultralyd og jeg gleder meg så utrolig mye. Tenk for en forandring å se en baby som spreller og ikke bare en celleklump som sist!!  Det sniker seg inn litt bekymringer om noe skulle være galt på UL, men jeg velger å ikke fokusere på det i hele tatt. I uke 12 var jeg hos legen og fikk høre hjerteslag, så da er nok alt i orden :) 

Jeg har fått litt smerter i korsryggen og hoftene, men ikke mer enn at det kommer seg når jeg sitter og får litt støtteputer i sengen 😄  I natt tror jeg at jeg kjente de første tegnene til liv i magen!!!  Det var som små bobler som trommet veldig forsiktig på innsiden. Ikke som romlig, men mer som en slags puls i magen?!  Jeg lå helt stille og fikk ikke sove da det kom, det var veldig rart og jeg ble helt satt ut. Kanskje er det for tidlig, men noe var det ❤️  Jeg gleder meg til å kjenne mer av denne skapningen som har flyttet inn i magen min. Jeg kan snart ikke skjule at jeg har en mageboer lenger.  Da må klærne være store og løse, for magen har fått en liten tut som blir til en stor tut når jeg har spist godt 😄 

Treg mage?    Det er mulig at mye god julemat og sukker har fått fart i systemet, for nå går det mye bedre. 

Ligamentsmerter  - Mye! Brå bevegelser som å reise seg eller snu seg fort kan gi stikkinger som gjør ordentlig vondt. 

Halsbrann - Litt, men holder det i sjakk med å unngå brus. 

Ellers er alt bare bra :) Vi gleder oss ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Kjenner mye på det samme som deg med glede over snart ultralyd, men samtidig småbeskymringer for at noe er galt. Er en spennende tid framover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg titter innom for å si at alt går bra :)  Det har blitt dårlig med oppdateringer, men heller ikke de store tingen å skrive om 😄

I dag er jeg 16+3. Magen er kommet og de fleste trenger ikke lure med mindre jeg har veldig løse klær på meg 😄   Jeg merker at kroppen min endrer seg hele tiden.  

Treg mage = Mye bedre! uten at jeg tar tilskudd eller noe, det bare ordnet seg selv. 

Halsbrann = Nesten borte, men så drikker jeg ikke mer brus heller. 

Jeg sover også bedre om natten, takket være gode puter ❤️  

Humørsvingninger = Check. MYE! Jeg gråter lett, blir fort sint og lei meg. Snapper til samboer og blir kjempesint av filleting. 

Bekkenløsning = Det har også kommet :( jeg prøver å gjøre øvelser og variere sittestilling på kontoret, men det er nok kommet for å bli. Det er som to punkter nederst i korsryggen som konstant verker. 

Vektoppgang= 2-3 kg ca.  

Jeg glemmer litt at jeg er gravid, det er helt rart. Kanskje det ikke har gått opp for meg at det faktisk bor en liten en inni magen min?  Det var nok ikke spark jeg kjente for en stund tilbake, for jeg har ikke kjent noe mer av det. Jeg kjenner mye puls nedi magen, og andre plasser også 😄  På forrige legetime fikk jeg også høre hjertelyd, da smiler hele meg :)❤️ 

Ultralyd nærmer seg veldig!!!  Det blir så spennende ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nommy skrev:

Jeg titter innom for å si at alt går bra :)  Det har blitt dårlig med oppdateringer, men heller ikke de store tingen å skrive om 😄

I dag er jeg 16+3. Magen er kommet og de fleste trenger ikke lure med mindre jeg har veldig løse klær på meg 😄   Jeg merker at kroppen min endrer seg hele tiden.  

Treg mage = Mye bedre! uten at jeg tar tilskudd eller noe, det bare ordnet seg selv. 

Halsbrann = Nesten borte, men så drikker jeg ikke mer brus heller. 

Jeg sover også bedre om natten, takket være gode puter ❤️  

Humørsvingninger = Check. MYE! Jeg gråter lett, blir fort sint og lei meg. Snapper til samboer og blir kjempesint av filleting. 

Bekkenløsning = Det har også kommet :( jeg prøver å gjøre øvelser og variere sittestilling på kontoret, men det er nok kommet for å bli. Det er som to punkter nederst i korsryggen som konstant verker. 

Vektoppgang= 2-3 kg ca.  

Jeg glemmer litt at jeg er gravid, det er helt rart. Kanskje det ikke har gått opp for meg at det faktisk bor en liten en inni magen min?  Det var nok ikke spark jeg kjente for en stund tilbake, for jeg har ikke kjent noe mer av det. Jeg kjenner mye puls nedi magen, og andre plasser også 😄  På forrige legetime fikk jeg også høre hjertelyd, da smiler hele meg :)❤️ 

Ultralyd nærmer seg veldig!!!  Det blir så spennende ❤️ 

Spennende! Når har du termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Spennende! Når har du termin? 

Ja det er det ☺️ Jeg har termin i slutten av juni, men får se om datoen blir endret etter OUL 😝 er alt bra med deg og ditt svangerskap? ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nommy skrev:

Ja det er det ☺️ Jeg har termin i slutten av juni, men får se om datoen blir endret etter OUL 😝 er alt bra med deg og ditt svangerskap? ☺️

Da så! Tenkte du kanskje hadde i juli siden du var tre uker før meg, men da er det vel akkurat rundt månedsskiftet 😄 Alt er bra med meg! Har hatt det ganske lett hittil i svangerskapet, så føler meg ganske heldig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...