Gå til innhold

Noen som gjettet kjønnet riktig via «nub theory»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo ikke viktig medisinsk sett, selv om vi kommende foreldre er nysgjerrige. Og legen vår understreket at det egentlig ikke var noe poeng å sjekke. Men så var den vinkelen litt bratt, og da viste han oss det og sa at det kunne tyde på gutt. 

Det er nok lurt å ikke legge for mye i gjettingen, bare ha det gøy med det 😊 Kjønn var egentlig uvesentlig for meg, men jeg ble så sikker på at det var en gutt (til tross for at legen sa jeg ikke måtte det 😝) at jeg nesten ble litt skuffet. 

Om ikke annet så er spenningen bevart til den ordinære ultralyden. Jeg syns det var et rørende øyeblikk å få vite kjønn med sikkerhet da. Det viktige var selvfølgelig at alt gikk bra med den lille der inne. Men det å plutselig kunne si "datter" og "jenta mi"... da ble alt så virkelig.

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Jaa, så sant!
Blir spennende, og sannsynligvis rørende, som du sier å få vite det. Bare å smøre seg med tålmodighet en drøy måned til 😄

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykelig opptatt av disse teoriene som handler om kjønn. Har sett mange ultralyder på google, og lest masse om nub teorien. Ville være forberedt på tidlig ul, slik at jeg selv kunne tolke kjønnet. Har to gutter, og er gravid igjen. Ønsker meg sårt en jente denne gangen (jo da gutter er like bra og blir like glad i mennesket som kommer uansett hva det er). På ul i uke 11 var det for tidlig å se. Klarte ikke dy meg, og kjørte på med ny TUL en  drøy uke senere, Da var jeg 12+3. Der så jordmor fort at det var en gutt. Skjønte ikke hvordan han kunne se det så fort, jeg som hadde studert dette i mange uker, skjønte ingenting. Han mente han hadde sett en penis som stod opp. litt småskuffa gikk jeg derifra. Fant frem alt babytøyet fra brødrene til lille. Vi fant navn, og jeg begynte å se frem til å bli ren guttemamma. Dette er siste babyen i familien. På ordinær ul ble jeg sjekket av både lege og jordmor. De mente det ble en jente! Jeg ble helt paff, men også veldig glad:) Så nå gjenstår det å se. Har selvfølgelig bestilt enda en UL neste uke:P 

Anonymkode: 33253...c8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sykelig opptatt av disse teoriene som handler om kjønn. Har sett mange ultralyder på google, og lest masse om nub teorien. Ville være forberedt på tidlig ul, slik at jeg selv kunne tolke kjønnet. Har to gutter, og er gravid igjen. Ønsker meg sårt en jente denne gangen (jo da gutter er like bra og blir like glad i mennesket som kommer uansett hva det er). På ul i uke 11 var det for tidlig å se. Klarte ikke dy meg, og kjørte på med ny TUL en  drøy uke senere, Da var jeg 12+3. Der så jordmor fort at det var en gutt. Skjønte ikke hvordan han kunne se det så fort, jeg som hadde studert dette i mange uker, skjønte ingenting. Han mente han hadde sett en penis som stod opp. litt småskuffa gikk jeg derifra. Fant frem alt babytøyet fra brødrene til lille. Vi fant navn, og jeg begynte å se frem til å bli ren guttemamma. Dette er siste babyen i familien. På ordinær ul ble jeg sjekket av både lege og jordmor. De mente det ble en jente! Jeg ble helt paff, men også veldig glad:) Så nå gjenstår det å se. Har selvfølgelig bestilt enda en UL neste uke:P 

Anonymkode: 33253...c8c

Ååh, feel you!

Så rart at jordmor var så bastant på gutt! Fikk du studert bildene selv, og fikk du se på ''nubben'' selv?

Har selv sett igjennom mangfoldige gutte- og jentebilder fra ultralyder fra uke 11-2, hvor kjønn er bekreftet. Føler jo selv jeg har lært meg forskjellen, for det er jo et par ting som skiller dem 🙈 Men skjønner jo også at på så tidlig stadie, så kan ting endres, og at det er vanskelig å se! Det er på noen ganske vanskelig å se!

Så gøy det ble jente da, gratulerer! Jeg synes min ser ut som jente, fordi nubben er veldig ''bortover'' og den har en liten splitt i enden, såkalt ''fork''. 🤗 Samtidig er jeg livredd for å gå rundt å tro dette nå, så tar jeg plutselig helt feil 😂

Anonymkode: 4209c...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaa, så sant!
Blir spennende, og sannsynligvis rørende, som du sier å få vite det. Bare å smøre seg med tålmodighet en drøy måned til 😄

Anonymkode: 4209c...daf

Du får oppdatere tråden når du har fasiten, jeg ble nysgjerrig 😄

Hun i magen hadde forøvrig splitt/fork. Ultralydlegen sa ikke noe som helst om det, så det var tydeligvis ikke noe han la vekt på. Men jeg leste om det jeg også. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får oppdatere tråden når du har fasiten, jeg ble nysgjerrig 😄

Hun i magen hadde forøvrig splitt/fork. Ultralydlegen sa ikke noe som helst om det, så det var tydeligvis ikke noe han la vekt på. Men jeg leste om det jeg også. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Sier du det! Ææ, det er så spennende! Jeg skal oppdatere 😍

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, feel you!

Så rart at jordmor var så bastant på gutt! Fikk du studert bildene selv, og fikk du se på ''nubben'' selv?

Har selv sett igjennom mangfoldige gutte- og jentebilder fra ultralyder fra uke 11-2, hvor kjønn er bekreftet. Føler jo selv jeg har lært meg forskjellen, for det er jo et par ting som skiller dem 🙈 Men skjønner jo også at på så tidlig stadie, så kan ting endres, og at det er vanskelig å se! Det er på noen ganske vanskelig å se!

Så gøy det ble jente da, gratulerer! Jeg synes min ser ut som jente, fordi nubben er veldig ''bortover'' og den har en liten splitt i enden, såkalt ''fork''. 🤗 Samtidig er jeg livredd for å gå rundt å tro dette nå, så tar jeg plutselig helt feil 😂

Anonymkode: 4209c...daf

Jeg fikk aldri se nubben, fordi babyen var i veldig bevegelse. Endte til slutt med å ligge med ryggen mot oss, og nektet å snu seg, så jordmor fikk ikke noe godt bilde. Kan du ikke laste opp et bilde, så kan folk tolke det? 😄 

Anonymkode: 33253...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk aldri se nubben, fordi babyen var i veldig bevegelse. Endte til slutt med å ligge med ryggen mot oss, og nektet å snu seg, så jordmor fikk ikke noe godt bilde. Kan du ikke laste opp et bilde, så kan folk tolke det? 😄 

Anonymkode: 33253...c8c


Ahh, jeg var så hledig å få en film. Så jeg har studert filmen, og tatt screenshots der hvor den synes! Ellers tror jeg ikke vi hadde fått et godt bilde 😅


Jeg har flere bilder, noen hvor nubben ser litt mer rund og kort ut. Men etter min mening er det fordi baby ligger mer vendt ''fra kameraet'', og jeg føler derfor dette er det mest korrekte bilder.

Nå må gjerne alle som har satt seg inn i nub-teorien si sin mening! 🤗

71172853_774624596303416_557522429019160576_n.jpg

Anonymkode: 4209c...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Ahh, jeg var så hledig å få en film. Så jeg har studert filmen, og tatt screenshots der hvor den synes! Ellers tror jeg ikke vi hadde fått et godt bilde 😅


Jeg har flere bilder, noen hvor nubben ser litt mer rund og kort ut. Men etter min mening er det fordi baby ligger mer vendt ''fra kameraet'', og jeg føler derfor dette er det mest korrekte bilder.

Nå må gjerne alle som har satt seg inn i nub-teorien si sin mening! 🤗

71172853_774624596303416_557522429019160576_n.jpg

Anonymkode: 4209c...daf

Hvis nub teorien stemmer, er dette definitivt ei lita dokke! ❤️ Ingen tvil! 

 

Anonymkode: 33253...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis nub teorien stemmer, er dette definitivt ei lita dokke! ❤️ Ingen tvil! 

 

Anonymkode: 33253...c8c

😍😍 Takk for gjett! Tenker det samme!

Anonymkode: 4209c...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt klar mer parallell enn den var på vår jente i hvert fall. Så, jeg hadde veddet en bedre middag på at dette er ei jente! Med forbehold om at min eneste utdanning innen faget er noen timers studering av ultralydbilder på internett, samt at det er tidlig, så nub'en kan fortsatt reise seg. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er helt klar mer parallell enn den var på vår jente i hvert fall. Så, jeg hadde veddet en bedre middag på at dette er ei jente! Med forbehold om at min eneste utdanning innen faget er noen timers studering av ultralydbilder på internett, samt at det er tidlig, så nub'en kan fortsatt reise seg. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Haha, kjempebra! Da har vi samme utdanning, konklusjon og forbehold 😄👏🏻

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.9.2019 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Oppdater hvis du husker det da 😊
Ser du en ''oppover''- eller en ''bortover-nub''? 😂

Anonymkode: 4209c...daf

Jeg hadde rett. Det ble jente😊

Anonymkode: cfc1e...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Du får oppdatere tråden når du har fasiten, jeg ble nysgjerrig 😄

Hun i magen hadde forøvrig splitt/fork. Ultralydlegen sa ikke noe som helst om det, så det var tydeligvis ikke noe han la vekt på. Men jeg leste om det jeg også. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

 

På 22.9.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Hvis nub teorien stemmer, er dette definitivt ei lita dokke! ❤️ Ingen tvil! 

 

Anonymkode: 33253...c8c

 

På 22.9.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Den er helt klar mer parallell enn den var på vår jente i hvert fall. Så, jeg hadde veddet en bedre middag på at dette er ei jente! Med forbehold om at min eneste utdanning innen faget er noen timers studering av ultralydbilder på internett, samt at det er tidlig, så nub'en kan fortsatt reise seg. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

 

På 7.10.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde rett. Det ble jente😊

Anonymkode: cfc1e...015


Så gøy at du over gjettet riktig på dere!


 

 

Det gjorde jeg/vi her også! UL viste med stor sannsynlighet jente!!  🌸🌸🌸🌸🌸

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vil gjette kjønnet på mitt ultralydbilder, ut fra nub-theorien? 13+0. 

3062514B-5FE1-40C3-8534-934499790F75.jpeg

Anonymkode: 4ede6...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...