Gå til innhold

Noen som gjettet kjønnet riktig via «nub theory»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om teorien stemmer! Var på UL i slutten av uke 11, og ser relativt greit hvilken vinkel «nubben» har. Noen som har sett at det har stemt i ettertid? ☺️

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon som deg. Får snart vite om jeg har rett😀

Anonymkode: cfc1e...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og han som utførte ultralyden) gjettet gutt i uke 11+4. Da var vinkelen på nub'en nokså bratt. Men legen sa at det var for tidlig, og egentlig bare gjetting fra hans side, ingen grunn til å male barnerommet blått. Det var tydelig ei jente på den ordinære ultralyden. Babyen har ikke kommet ut av magen enda, men lå så greit til for å se under siste ultralyd, at det er veldig lite tvil. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på TUL ved ca 13 uker, tror det er god sannsynlighet for å tolke riktig da. Veldig tydelig nub parallelt med ryggrad, så selv at det var jente og jordmor var enig. 

Sitter med jenta i armene nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lilypond skrev:

Var på TUL ved ca 13 uker, tror det er god sannsynlighet for å tolke riktig da. Veldig tydelig nub parallelt med ryggrad, så selv at det var jente og jordmor var enig. 

Sitter med jenta i armene nå. 

Spennende! Synes nubben er veldig paralell med ryggraden nå 12+5. Så ser egentlig ut som jente! ☺️

Ts

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (og han som utførte ultralyden) gjettet gutt i uke 11+4. Da var vinkelen på nub'en nokså bratt. Men legen sa at det var for tidlig, og egentlig bare gjetting fra hans side, ingen grunn til å male barnerommet blått. Det var tydelig ei jente på den ordinære ultralyden. Babyen har ikke kommet ut av magen enda, men lå så greit til for å se under siste ultralyd, at det er veldig lite tvil. 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Man kan ta feil ja! 🙈 Var det jeg var «redd» for. Her er det omvendt da, som sagt. Veldig «flat» nub! Paralell med ryggrad

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hundedama skrev:

Jeg gjettdt riktig begge gangene 

Så gøy! Jeg ønsker meg litt en jente og da (hvis det er lov å si) ☺️ Så kanskje det er ønsketenkning. Men nubben stikker ikke opp noe, og min samboer er enig at det ligner mest på jente sammenlignet med bilder vi kan se på nett

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon som deg. Får snart vite om jeg har rett😀

Anonymkode: cfc1e...015

Oppdater hvis du husker det da 😊
Ser du en ''oppover''- eller en ''bortover-nub''? 😂

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy! Jeg ønsker meg litt en jente og da (hvis det er lov å si) ☺️ Så kanskje det er ønsketenkning. Men nubben stikker ikke opp noe, og min samboer er enig at det ligner mest på jente sammenlignet med bilder vi kan se på nett

Anonymkode: 4209c...daf

Jeg fikk to jenter 

Anonymkode: 56bbc...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det lov å spørre hva i alle dager en nub er? 

Anonymkode: aca51...82e

Det er det uutviklede kjønnsorganet til et foster. Når fosteret er ca 10-13 uker, kan man se en liten ''tapp'' mellom beina, som er relativt lik hos både gutt og jente. Men det er en teori som sier at det er mulig å skille mellom kjønnene såpass tidlig, fordi gutten sin lille tapp peker litt oppover (30 grader vinkel fra ryggraden), mens jenta si tapp peker mer rett frem/ parallelt med ryggraden 😊

image.png.caac2418d94d200b92ecb44e0b932111.png

Anonymkode: 4209c...daf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdater hvis du husker det da 😊
Ser du en ''oppover''- eller en ''bortover-nub''? 😂

Anonymkode: 4209c...daf

«Bortover-nub» her. Har en jente fra før, så det blir spennende😊

Anonymkode: cfc1e...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ta feil ja! 🙈 Var det jeg var «redd» for. Her er det omvendt da, som sagt. Veldig «flat» nub! Paralell med ryggrad

Anonymkode: 4209c...daf

Men du hadde ultralyden en uke senere enn meg, hvis du var 12+5? Den uka utgjør visst en god del. Legen som utførte ultralyd på meg, sa at det var for tidlig å skille i uke 11 (tenker på 11+0 til 11+6), men om vi hadde kommet en uke senere kunne han antagelig gitt oss et mer treffsikkert svar. I uke 11 kunne det som så ut til å være jentenub'er fortsatt reise seg og vise seg å være gutter, og tydeligvis motsatt. Men i uke 12 skal det være en god del mer nøyaktig, i hvert fall for et trent øye.

Hvis du vet sikkert at du ser ryggrad og nub, og de er parallelle 12+5, så tror jeg det er sannsynlig at det er jente. Det er mange teorier som det egentlig ikke er noe bevis bak, men akkurat dette skal stort sett stemme. Det er bare ikke helt enkelt for oss som ikke har det som jobb å vite at vi ser på riktige ting.   

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du hadde ultralyden en uke senere enn meg, hvis du var 12+5? Den uka utgjør visst en god del. Legen som utførte ultralyd på meg, sa at det var for tidlig å skille i uke 11 (tenker på 11+0 til 11+6), men om vi hadde kommet en uke senere kunne han antagelig gitt oss et mer treffsikkert svar. I uke 11 kunne det som så ut til å være jentenub'er fortsatt reise seg og vise seg å være gutter, og tydeligvis motsatt. Men i uke 12 skal det være en god del mer nøyaktig, i hvert fall for et trent øye.

Hvis du vet sikkert at du ser ryggrad og nub, og de er parallelle 12+5, så tror jeg det er sannsynlig at det er jente. Det er mange teorier som det egentlig ikke er noe bevis bak, men akkurat dette skal stort sett stemme. Det er bare ikke helt enkelt for oss som ikke har det som jobb å vite at vi ser på riktige ting.   

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Jeg skrev litt feil ovenfor, og prøvde å rette det opp i innlegget under til 11+5! 🙈 Så jeg er vel litt i mellomland av hva som blir tilfeldig, og hva som blir en indikasjon, da?

Men interessant informasjon! Legen ville ikke si noe om kjønn, og vi snakket ikke om nub-teorien. Men jeg fikk en god film fra ultralyden, slik at jeg kan se babyen ''bilde for bilde'' og ta mange screenshot der man ser det. Den er veldig paralell med ryggrad på alle bilder i alle fall. Så får vi se om den kan ''reise seg'' eller ikke da. 😁

ts

Anonymkode: 4209c...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev litt feil ovenfor, og prøvde å rette det opp i innlegget under til 11+5! 🙈 Så jeg er vel litt i mellomland av hva som blir tilfeldig, og hva som blir en indikasjon, da?

Men interessant informasjon! Legen ville ikke si noe om kjønn, og vi snakket ikke om nub-teorien. Men jeg fikk en god film fra ultralyden, slik at jeg kan se babyen ''bilde for bilde'' og ta mange screenshot der man ser det. Den er veldig paralell med ryggrad på alle bilder i alle fall. Så får vi se om den kan ''reise seg'' eller ikke da. 😁

ts

Anonymkode: 4209c...daf

Åja, beklager, fikk ikke med meg innlegget under. Det er nok sikkert i grenseland, ja. Jeg tror ikke de kan/skal opplyse om kjønn før uke 12. Legen vi var hos gikk med på å gjette nettopp fordi det var for tidlig å si uansett. Han både viste og forklarte grundig, så vi var heldige der.

Likevel satt jeg og studerte bilder av nub'er på nett etterpå, var jo fryktelig nysgjerrig 😅

Når det ser så tydelig ut som jente i slutten av uke 11, gjetter jeg at det i hvert fall er mer enn 50 % sjanse for at det er ei jente. Men som du skjønner er jeg ikke nødvendigvis så treffsikker på den gjettingen da! 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, beklager, fikk ikke med meg innlegget under. Det er nok sikkert i grenseland, ja. Jeg tror ikke de kan/skal opplyse om kjønn før uke 12. Legen vi var hos gikk med på å gjette nettopp fordi det var for tidlig å si uansett. Han både viste og forklarte grundig, så vi var heldige der.

Likevel satt jeg og studerte bilder av nub'er på nett etterpå, var jo fryktelig nysgjerrig 😅

Når det ser så tydelig ut som jente i slutten av uke 11, gjetter jeg at det i hvert fall er mer enn 50 % sjanse for at det er ei jente. Men som du skjønner er jeg ikke nødvendigvis så treffsikker på den gjettingen da! 

Anonymkode: 4f7d0...7c5

Har hørt om at noen ikke opplyser om det. Jeg tror hun vi hadde bare synes det var for tidlig/usikkert. Sikkert ikke alle som bruker denne metoden med vinklen heller 😄

Men yes, jeg er også nysgjerrig! Hadde vært gøy med jente, men tror ikke jeg skal legge mye tro på egen gjetning heller 🙈


ts

Anonymkode: 4209c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om at noen ikke opplyser om det. Jeg tror hun vi hadde bare synes det var for tidlig/usikkert. Sikkert ikke alle som bruker denne metoden med vinklen heller 😄

Men yes, jeg er også nysgjerrig! Hadde vært gøy med jente, men tror ikke jeg skal legge mye tro på egen gjetning heller 🙈


ts

Anonymkode: 4209c...daf

Nei, det er jo ikke viktig medisinsk sett, selv om vi kommende foreldre er nysgjerrige. Og legen vår understreket at det egentlig ikke var noe poeng å sjekke. Men så var den vinkelen litt bratt, og da viste han oss det og sa at det kunne tyde på gutt. 

Det er nok lurt å ikke legge for mye i gjettingen, bare ha det gøy med det 😊 Kjønn var egentlig uvesentlig for meg, men jeg ble så sikker på at det var en gutt (til tross for at legen sa jeg ikke måtte det 😝) at jeg nesten ble litt skuffet. 

Om ikke annet så er spenningen bevart til den ordinære ultralyden. Jeg syns det var et rørende øyeblikk å få vite kjønn med sikkerhet da. Det viktige var selvfølgelig at alt gikk bra med den lille der inne. Men det å plutselig kunne si "datter" og "jenta mi"... da ble alt så virkelig.

Anonymkode: 4f7d0...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...